“Στοχαστικά είδωλα” ο Ανδρέας Νικολάου επιστρέφει στη Γκαλερί Ευριπίδης

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023, 18.00 - 22.00.

Με τα “Στοχαστικά είδωλα”, μια νέα ενότητα έργων και με σταθερή προσήλωση στη θεμα-τική της ανθρώπινης φιγούρας επιστρέφει ο Ανδρέας Νικολάου στη Γκαλερί Ευριπίδης. Στο πλαίσιο της πρώτης ατομικής έκθεσης του στον εν λόγω χώρο, προτείνει λάδια σε καμβά και σχέδια, αμφότερα μικρής κλίμακας που πραγματεύονται ιδιάζουσες πιθανές θέσεις του σώματος σε περιοχές κενότητας. 

Ο καλλιτέχνης δανείζεται γυμνά από εμβληματικά έργα ζωγραφικής τα οποία επανεξεργά-ζεται και στη συνέχεια τα τοποθετεί σε πλασματικούς χώρους, κενούς περιεχομένου. Τα σώματα μοιάζουν έτσι να απολαμβάνουν μιαν αιώρηση που άλλοτε αγγίζει τα όρια της στα-τικότητας και άλλοτε το βαθμό ενός κραυγαλέου ελιγμού ή επιτηδευμένου λικνίσματος. Η απουσία στοιχείων στον περιβάλλοντα χώρο αποτελεί βασικό συστατικό για την αποδέ-σμευση της γυμνής φιγούρας από κάθε τύπου κοινωνικό ή ιστορική συνειρμό. 

Σε μερικά έργα μάλιστα, δίνεται η εντύπωση ότι κάτι που υποβάσταζε, υποστήριζε ή συνό-δευε τη φιγούρα έχει αποσβηστεί προκειμένου αυτή, ως οντότητα, να αποκτήσει την επιθυ-μητή από μέρους του καλλιτέχνη αυτονομία. Ο Νικολάου επιχειρεί – και σε μεγάλο βαθμό κατορθώνει- να οδηγήσει τη φιγούρα σε καθεστώς μόνωσης με τον τρόπο που ο Αλμπέρτο Τζακομέττι το αντιλαμβανόταν και το σχολίαζε στον Ζαν Ζενέ. Με αφορμή ζωγραφικά και σχεδιαστικά του έργα με κεντρικό μοτίβο τον άνθρωπο, έλεγε: “ Αυτή η ικανότητα να απο-μονώνεις ένα αντικείμενο και να κάνεις να συρρέουν σ’ αυτό οι αποκλειστικά δικές του, οι μόνες σημασίες του, δεν είναι εφικτή παρά μόνο μέσω της ιστορικής ακύρωσης του ανθρώ-που που κοιτάζει”. 

Ανδρέας Νικολάου

Ο Νικολάου επιχειρεί την απέκδυση της φιγούρας από στοιχεία που θα την καθιστούσαν κοινωνικο-ιστορική έκδηλη μαρτυρία (ένδυση, διάκοσμος, χώρος κ.λπ.) αποκλείοντας συ-νάμα ο ίδιος προσωπικούς συσχετισμούς, ανακλήσεις ή προβολές που θα προσέδιδαν στο μοτίβο του αλλότρια γνωρίσματα ταυτότητας. Και ενώ παλαιότερα διαβουλευόταν την ηθική στάση ή αποστολή που όριζε ως στόχο το σεβασμό στην ανθρώπινη φύση και το πλαισίωμά της από κάθε τι υπαρκτό, τώρα μοιάζει να κεντρίζεται από μεταφυσικές συλλήψεις και την αμέτρητη ανάγκη για υπέρβαση της ανθρωπινότητας. 

Ανδρέας Νικολάου

Info

Διάρκεια έκθεσης
Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου έως Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 – 20.30
Τετάρτη: 11.00 -17.00
Σάββατο: 11.00 – 16.00
Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά.

Evripides Art Gallery
Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73
2103615249, 2103615909
www.evripides-art.gr, [email protected]

Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑΜΕΑ.

Ανδρέας Νικολάου
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Σπάνια έργα και «βαριές» υπογραφές στο Greek Sale

Γράφει η Ιωάννα Ανδριοπούλου Ο οίκος Bonhams και η εταιρία εικαστικών συμβούλων Art Expertise, συνεργάτες του οίκου στην Ελλάδα, διοργανώνουν για ακόμα μία χρονιά τη...

Tiny Beautiful Things: Η παράσταση της Νία Βαρντάλος στο Θέατρο Παλλάς

Συναντήσαμε την ταλαντούχα και αξιαγάπητη Nia Vardalos με αφορμή την παράσταση «ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ» που ξεκινά στις 16 Μαΐου στο Θέατρο Παλλάς. Το “Tiny Beautiful...

Κρίκετ: Πολιτισμός και αθλητισμός στο νησί των Φαιάκων

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη  Λίγα λόγια για το Κρίκετ  Το Κρίκετ παίχτηκε για πρώτη φορά στη νότια Αγγλία τον 16ο αιώνα. Μέχρι το τέλος του 18ου...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this