«Συμφωνία των Σειρήνων σε Σολ δίεση», η Παυλίνα Βαγιωνή στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος

Η έκθεση θα διαρκέσει από την Πέμπτη 6 έως το Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022.

Η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, οδός Αθηνάς 12, Αθήνα, παρουσιάζει την καλλιτέχνιδα Παυλίνα Βαγιωνή στην πρώτη Ατομική Έκθεση της, σε μία πολυδιάστατη εικαστική εμπειρία εμπνευσμένη από τα μυθολογικά πλάσματα της Οδύσσειας με τον τίτλο «Συμφωνία των Σειρήνων σε Σολ δίεση».

Μία «Παράσταση», μία σύγχρονη μουσική προσέγγιση ενός ζωγραφικού, ψηφιακού,  γλυπτικού, ζωντανής performance και πολυμεσικού εικαστικού γεγονότος σε τέσσερις πράξεις – ενότητες, με την συνδρομή σύγχρονης τεχνολογίας και ψηφιακών NFT :

1- Phantasmagoria of the Sirens – Allegro con Brio (ζωγραφικά έργα, επιτοίχια εγκατάσταση).  2- Siren Topologies – Adagio (γλυπτά, δάπεδα, χρόνος). 3- The Siren Interstices – Scherzo (κινητικά έργα). 4- The Encounter – Rondo (εγκατάσταση δωματίου “νησί – rondo”, οπτικοακουστική προβολή, ζωντανή περφόρμανς, NFT)

Ακριβώς όπως ένα συμφωνικό έργο με εκτυλισσόμενες παραλλαγές στο χρόνο, η ολιστική, σχεδόν χαοτική και ταυτόχρονα απόλυτα ελεγχόμενη εγκατάσταση της Βαγιωνή είναι μια εικαστική συμφωνία που εκτυλίσσεται στον χώρο της γκαλερί Καππάτος. Είτε χρησιμοποιεί μεταφρασμένα αποσπάσματα από το ομηρικό κείμενο ως τίτλους των έργων της είτε ως μαθηματικές έννοιες, το θέμα της παράστασης είναι ο μυστικισμός των πλασμάτων “Σειρήνων” που η καλλιτέχνις ερευνά τα τελευταία χρόνια.

Η τονικότητα του Siren Symphony , Σολ #,  είναι το ύψος της εναρκτήριας νότας του φωνητικού τραγουδιού της καλλιτέχνιδας, μίας επίσης μουσικού Σοπράνο, που ενσωματώνεται στη μουσική φούγκα των θαλασσινών τοπίων, των φαλαινών και των πουλιών στην τέταρτη και τελευταία κίνηση της παράστασης.

Στο πρώτο μέρος, η ιδέα πίσω από το θέμα των ζωγραφικών και ψηφιακών πινάκων είναι να παραλειφθεί σκόπιμα το γυναικείο στοιχείο – φύλο των Σειρήνων και να τονιστεί η πτητική ικανότητα και φύση τους. Το πουλί είναι ένα αρχαίο σύμβολο της υπέρβασης, η ψυχή, ένα πνεύμα του νεκρού με την δυνατότητα να επικοινωνεί με θεούς ή να εισέρχεται σε μια ανώτερη κατάσταση συνείδησης, σκέψης, γνώσης και φαντασίας. Ένα κλουβί με πουλιά αντιπροσωπεύει το μυαλό, σύμφωνα με τον Πλάτωνα. Στην Οδύσσεια, η Σειρήνα-πουλί αντιπροσωπεύει την παγίδευση του μυαλού. Μια μεταφορική μετάθεση όπου το εγώ μας ανακυκλώνεται ατελείωτα.

Στο δεύτερο μέρος, τα έργα έχουν χρωματική παλέτα σε γήινους τόνους και αποτελούν την εξέλιξη της ιδέας πίσω από μια προγενέστερη κινητική εγκατάσταση με το όνομα «Ανθεμόεσσα». Αποτελούνται από έξι παραλλαγές γλυπτικών τοιχογραφιών από μπρούτζο και δέρμα, έναν πίνακα μεικτής τεχνικής, ένα πάτωμα – εγκατάσταση. Όπως υποδηλώνει ο τίτλος τους, “Siren Topologies”, θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ένας συμβολικός τοπολογικός χώρος του νησιού των σειρήνων. Στη ραψωδία Μ της Οδύσσειας, η μάγισσα Κίρκη δίνει μια στοιχειωμένη περιγραφή του νησιού:  Ένα λιβάδι με «ένα μεγάλο σωρό από κόκαλα ανδρών, σαν χυμένο, με το δέρμα ζαρωμένο γύρω απο τα κόκαλα».  Στα μαθηματικά, μια τοπολογία είναι μια δομή που επιτρέπει τη συνεχή παραμόρφωση των υποχώρων και κάθε είδους συνέχεια. Μόλις ακούσεις τις Σειρήνες, σιγά σιγά αποσυντίθεσαι (δερμάτινα θραύσματα αποχρώσεων δέρματος) στο ανθισμένο λιβάδι τους, και παγιδεύεσαι αιώνια.

Στο τρίτο μέρος, μέσα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο της γκαλερί, το έργο κινητικού φωτός «’Οσα στη γης ακέρια γίνουνται την πολυθρόφα απάνω, τα κατέχουμε μιαν άκρη ως άλλη» κυριαρχεί ως ένα μάτι που βλέπει τα πάντα.

Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος, είναι εμφανές το σκηνογραφικό υπόβαθρο της καλλιτέχνιδας. Μεταμορφώνοντας τον χώρο της γκαλερί σε νησί, ο επισκέπτης έρχεται αντιμέτωπος με μια συναρπαστική προβολή βίντεο και μπορεί να ζήσει την ζωντανή παράσταση που θα πραγματοποιηθεί μόνο τη βραδιά έναρξης της παράστασης στις 6 Οκτωβρίου 8-11 μ.μ. Την ημέρα των εγκαινίων 100 διαδοχικές στατικές εικόνες του βίντεο θα κυκλοφορήσουν ως NFT από την πλατφόρμα PINSL και θα είναι διαθέσιμες στο κοινό, για πρώτη φορά, σε Ψηφιακή ή/και Φυσική μορφή. Την ημέρα κλεισίματος της Έκθεσης -Παράστασης στις 29 Οκτωβρίου, θα κυκλοφορήσουν η κινούμενη εικόνα και ήχος του βίντεο της Εγκατάστασης σε NFT.

Who is Who

Η Παυλίνα Βαγιωνή  είναι απόφοιτη της ΑΣΚΤ Αθηνών όπου σπούδασε ζωγραφική με τους καθηγητές Γιάννη Ψυχοπαίδη, Άγγελο Αντωνόπουλο και σκηνογραφία με την Λίλη Πεζανού. Είναι επίσης διπλωματούχος μονωδός. Τα εργαστήριά της βρίσκονται στην Αθήνα και στο Χιούστον, Τέξας των ΗΠΑ. Τα έργα της έχουν παρουσιαστεί σε διάφορες εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και σε διεθνή έντυπα και βιβλία της Τέχνης.

Info 

Διάρκεια έκθεσης
Πέμπτη 6 έως Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Ώρες λειτουργίας
Τετάρτη έως Παρασκευή 12:00-20:00
Σάββατο 12:00-15:00

Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Πάνθεον, οδός Αθηνάς 12, Μοναστηράκι, Αθήνα 10554
210 3217931
[email protected]
www.kappatosgallery.com
www.athensartresidency.com

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this