Με αφορμή το μηνιαίο αφιέρωμα της σε έναν καλλιτέχνη η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου απευθύνθηκε στην Μαριλίτσα Βλαχάκη για να μοιραστεί μαζί μας τα ερεθίσματα της δημιουργίας της τον τελευταίο καιρό.
Σε επίισκεψή της Συλλογής στο ατελιέ της εικαστικού, τους μίλησε για την καθημερινότητα και τις συνήθειες της.
Δείτε
Για την τέχνη και την τέχνη της: Μαριλίτσα Βλαχάκη
Δείτε τη συνέντευξη της Μαριλίτσας Βλαχάκη, η οποία μιλά για την ανάγκη της να αφηγείται στα πρώιμα έργα της ιστορίες της ανθρώπινης κατάστασης και αναφέρεται στο στοιχείο του παραμυθιού σαν το έναυσμα για τη γέννηση μιας εικόνας. Επίσης, εξομολογείται ότι για τα ερωτικά έργα της, καθώς και για τα προσχέδιά τους, τα οποία χρονολογούνται στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου λειτουργεί για εκείνη σαν μια κιβωτό που διασώζει την προσωπική και ζωγραφική της ιστορία.
Διαβάστε
Διαβάστε ψηφιακά το κείμενο του Σωτήρη Δημητρίου, συγγραφέα και λογοτέχνη, ο οποίος δίνει τη δική του ερμηνεία στο εικαστικό έργο της Μαριλίτσας Βλαχάκη. Στο τέλος του κειμένου, ο Σωτήρης Δημητρίου παραθέτει το εξής ερώτημα: «Μου αρέσει να σκέφτομαι τα έργα αυτά σε δημόσιους χώρους –όχι κατ’ ανάγκη σε πινακοθήκες–, προσφερόμενα στο βλέμμα του διαβάτη. Ποιο θα είναι άραγε το πρόσωπο του διαβάτη στο βαθύ μέλλον;»
Ακούστε
Kronos Quartet with Eddie Gomez & Jim Hall: Music of Bill Evans
Η Μαριλίτσα Βλαχάκη προτείνει το άλμπουμ Music of Bill Evans του αμερικάνικου κουαρτέτου εγχόρδων Kronos Quartet, το οποίο ηχογραφήθηκε σε συνεργασία με τον κιθαρίστα Eddie Gomez και τον μπασίστα Jim Hall. Το συγκρότημα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών με επιρροές από την μεξικάνικη λαϊκη μουσική, τη jazz και το tango. Επίσης έχει κάνει διασκευές άλμπουμ μεγάλων μουσικών όπως ο Jimi Hendrix, ο Bob Dylan και ο Raymond Scott.
Ζωγραφίστε
Δημιουργήστε σαν την Μαριλίτσα Βλαχάκη
Η Συλλογή απευθύνθηκε στην Μαριλίτσα Βλαχάκη για να προτείνει μία καλλιτεχνική δραστηριότητα για εσάς και τα παιδιά σας. Εμπνεόμενη από το έργο της, Χωρίς τίτλο, 1996, όπου δύο νέα παιδιά σχεδιάζουν το αποτύπωμα του χεριού τους με κιμωλία πάνω σε έναν πίνακα, η εικαστικός μας παροτρύνει να κάνουμε το ίδιο σκεπτόμενοι τη μακριά ιστορία που πλαισιώνει αυτήν την πράξη, από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα. Διαβάστε παρακάτω το καθοδηγητικό κείμενο της εικαστικού και φτιάξτε το δικό σας αποτύπωμα! Μπορείτε να μοιραστείτε το αποτελέσμα, μέσω του Facebook και Instagram.
Δημιουργήστε το δικό σας αποτύπωμα
«Με διασκεδάζει πολύ να σκέφτομαι ότι οι άνθρωποι από την πολύ-πολύ παλιά εκείνη εποχή, που ονομάζουμε προϊστορική, αρέσκονταν να αφήνουν τα σημάδια του σώματος τους, τα αποτυπώματα των χεριών τους πάνω σε επιφάνειες, στις σπηλιές που ζωγράφιζαν. Από την μια άκρη ως την άλλη στον κόσμο μας, ανακαλύπτουμε συνεχώς, από τον 19ο αιώνα και μετά, σπήλαια με τις λεγόμενες βραχογραφίες, τις ζωγραφιές του προϊστορικού ανθρώπου.
Από τότε μέχρι το επίσης μακρινό 1971, που εγώ ήμουν δέκα χρονών, η μεγαλύτερη μας διασκέδαση, στη τάξη του αυστηρού σχολείου που φοιτούσα ήταν να αποτυπώνουμε στον πίνακα τα περιγράμματα των χεριών μας με κιμωλίες. Φαντάζομαι παρόμοιες μνήμες έχουμε λίγο πολύ όλοι μας από εκείνες τις εποχές της ξεγνοιασιάς.
Γονείς! Μπορείτε να παίξετε με τα παιδιά σας, ενθυμούμενοι εκείνο τον όχι και τόσο παλιό εαυτό των σχολικών σας χρόνων.
Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη για το τι θα μπρούσατε να κάνατε με τα αποτυπώματα των χεριών σας! ! Ήλιους, δέντρα, ελεφαντάκια, πουλιά ή απλώς όμορφα αναμνηστικά ενός υπέροχου απογεύματος που περάσατε όλοι μαζί!».
Μαριλίτσα Βλαχάκη
Ακολουθήστε το link για να κατεβάσετε το φυλλάδιο δραστηριότητας.
Who is Who
H Μαριλίτσα Βλαχάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τον Γιώργο Μαυροΐδη, τον Γιάννη Μόραλη και τον Δημήτρη Μυταρά (1979-1986). Έχει ασχοληθεί με την εικονογράφηση των βιβλίων «Η πύλη της ξηράς» (Θοδωρής Γκόνης, 1993), «Τ’ απομεινάρια της ευτυχίας» (Francis Scott Fitzgerald, 1994), «Νεανική Φωνή» (Άλκη Ζέη, 1997) και «Κύμινο και κανέλα» (συλλογικό, 1998). Έχει επίσης φιλοτεχνήσει τα εξώφυλλα των βιβλίων «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», (Άλκη Ζέη, 2008) και «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» (Άλκη Ζέη, 2003). Έργα της βρίσκονται στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στο Μουσείο Βορρέ, στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, στην Πινακοθήκη της Βουλής των Ελλήνων καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.