«Το Αυγό (του Κόκορα)», έκθεση της Ράνιας Φραγκουλίδου στον Χώρο Τέχνης Ώχρα Μπλε στην Λήμνο

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022, ώρα 8.00 μ.μ, και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022.

Ο Χώρος Τέχνης Ώχρα Μπλε παρουσιάζει σειρά ζωγραφικών έργων μικρών διαστάσεων της Ράνιας Φραγκουλίδου.

H ανδρική κυριαρχία ή υπεροχή (machismo) είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο με ρίζες στη διαχρονία και πλήττει εξίσου τα δύο φύλα. Χάρη στην «αστυνόμευση» της έμφυλης ταυτότητας, τα άτομα ευθυγραμμίζονται με κανονιστικά πρότυπα εμφάνισης και συμπεριφοράς, εδραιώνοντας έτσι την κοινωνική ταξινόμηση και ιεραρχία. Οι άνδρες πρέπει να φέρονται «σαν» άνδρες και οι γυναίκες αναπτύσσουν ή υιοθετούν στρατηγικές επιβίωσης στον δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο.

Η ενότητα των ζωγραφικών έργων «Το Αυγό (του κόκορα)» θέτει ερωτήματα για τον αγκυροβολημένο βίο, ψηλαφίζει την κατάσταση εσωτερικής σύγκρουσης του εγώ, την σωματική και συμβολική βία της ανδρικής κοινωνιοδικίας. Στο προσκήνιο μπαίνει εξίσου η θηλυκότητα και τα παιδιά από τις κοινότητες μεταναστών και προσφύγων που ειδικά εν καιρώ πολέμου διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο, αν και ο λόγος πολύς για την ευρωπαϊκή πολιτειότητα (the notion of European citizenship) και ακροθιγώς «το δικαίωμα να έχουμε δικαιώματα».

Οι στρατηγικές του αιώνιου θηλυκού, το απεχθές βάρος (για τους ίδιους τους άνδρες) της αρρενωπότητας και οι κοπιώδεις προσπάθειες αυτοπραγμάτωσης εν τέλει εν κενώ; Ότι ο φεμινισμός είναι ίσως από τις τελευταίες μας ευκαιρίες να εκδημοκρατίσουμε τις δημοκρατίες-κατά την Chantal Mouffe, μάλλον δεν ακούγεται γραφικό.

Ράνια Φραγκουλίδου, Λαδοπαστέλ & Λάδι σε χαρτί, 23×18, 2022

Who is Who

Η Ράνια Φραγκουλίδου γεννήθηκε στην Κατερίνη το 1972. Σπούδασε Ζωγραφική (1999, Β. Δημητρέας) στην Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ και Χαρακτική (2009, Ξ. Σαχίνης), διετέλεσε Μεταπτυχιακή Υπότροφος Εσωτερικού του ΙΚΥ στην Ζωγραφική (2002-03, Ι. Φωκάς) και είναι κάτοχος MSc στην Εφαρμοσμένη Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη του Τμήματος Κοινωνιολογίας, Πανεπιστημίου Αιγαίου & του ΤΕΕΤ, Δ. Μακεδονίας.

Βραβεύτηκε έξι φορές για το καλλιτεχνικό της έργο στην Ελλάδα, Πορτογαλία, Σερβία-Ερζεγοβίνη, Ιαπωνία και Ρουμανία, πραγματοποίησε επτά ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Ιαπωνία, Κίνα, Πορτογαλία, Εσθονία, Ρουμανία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Σερβία και Κωνσταντινούπολη. Εικονογράφησε εξώφυλλα για λογοτεχνικά έργα και ποιητικές συλλογές και φιλοτέχνησε το επίσημο χαρακτικό προώθησης της 1st & 2nd Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair 2016 & 2017 ΔΕΘ/HELEXPO. Το καλλιτεχνικό της έργο περιλαμβάνει ζωγραφική, χαρακτική, μικτές τεχνικές, artist books και κατασκευές. Είναι Διδάσκουσα ΕΕΠ στην Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ.

Ράνια Φραγκουλίδου, Λαδοπαστέλ & λάδι σε χαρτί, 25×17,5 2022

Info

Διάρκεια έκθεσης
Παρασκευή 8 Ιουλίου έως Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022

Ώρες λειτουργίας
Ανοικτά καθημερινά 10.00-14.00 και 18.00- 21.30
Κυριακή 18.00- 21.30

Χώρος Τέχνης “Ώχρα Μπλε”
Π.Κυδά 8, 81400 Μύρινα, Λήμνος
2254 026264, 6976220673
[email protected], www.ochrablue.com

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Greek Brand New: Η ελληνική δημιουργία επανασυστήνεται στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου

Δέκα χρόνια συμπληρώνει ο θεσμός Greek Brand New και τα γιορτάζει με μια μεγάλη, επετειακή έκθεση από την Παρασκευή 10 έως την Κυριακή 12...

Sebastian Delen: Επέτειος δέκα ετών για την Villa Αφαία στην Αίγινα

Συνέντευξη- Ρεπορτάζ: Ζέτα Τζιώτη Η πρόσφατη επίσκεψή μας στο ρομαντικό νησί της Αίγινας, και πιο συγκεκριμένα, στη Βίλλα Αφαία του Σεμπαστιάν Ντελέν (Sebastian Delen) συνδύασε...

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this