Το “TRANZIT” του Κάρολου Ζωναρά από 7 Μαρτίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Το TRANZIT, η νέα ταινία του Κάρολου Ζωναρά, θα βγει σε διανομή στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος στις 7 Μαρτίου.

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ
Μετά το δυσεπίλυτο αίνιγμα του θανάτου τους, Πατέρας και Γιος ξανασμίγουν στο Tranzit, έναν άνυδρο και έρημο μη τόπο, ένα φαντασιακό́ επέκεινα που ελέγχεται από αφηρημένες μαθηματικές αρχές και όπου οι νεκροί καλούνται να αποφασίσουν: να αποδεχτούν τη διαδικασία αποϋλοποίησής τους ή να παραμείνουν σε απροσδιοριστία για πάντα. Εδώ οι αναμνήσεις του Πατέρα μπερδεύονται με αυτές του Γιου, αναζωπυρώνοντας παλιές συγκρούσεις. Προσπαθώντας να βάλει τάξη στο παρελθόν και να ρίξει φως σε όσα οδήγησαν στο θάνατό του, ο Πατέρας βασίζεται στις γνώσεις του στα μαθηματικά για να ακολουθήσει μια τρελή ιδέα: να επιστρέψει στη ζωή.

TRANZIT
TRANZIT

© 2023 Zonaras Productions
Ασπρόμαυρο / Φαντασίας / HD / 16:9 / Διάρκεια: 83’
Πρεμιέρα 6/11/2023 στο 64° Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα 3/12/2023 στο 36° Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Διανομή από 7/3/2024 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Η ταινία είναι ασπρόμαυρη, στο ύφος ενός υπαρξιακού σινεμά των δεκαετιών του ’50 και του ’60. Η επιλογή αυτή σκοπό είχε την ανάδειξη του ζοφερού τοπίου και της μεταθανάτιας πορείας των ηρώων, ώστε ο θεατής να μπορέσει να «βυθιστεί» στην συναισθηματική κατάστασή τους χωρίς την -παρηγορητική λειτουργεία του χρώματος. Η σκληρότητα του τοπίου αποτυπώνεται καλυτέρα σε άσπρο-μαύρο, καθώς η απώλεια του χρώματος έχει το πλεονέκτημα να απομακρύνει τον θεατή από την ασφαλιστική δικλείδα του ρεαλισμού και να τον παρασύρει αβίαστα σε μια αναζήτηση υπερβατική.

TRANZIT
TRANZIT

Αντίστοιχα, το ύφος έπρεπε να είναι ασκητικό, λιτό, και τα λόγια να μοιάζουν σαν να έχουν βγει από θεολογικές συζητήσειςσε κάποιο μεσαιωνικό μοναστήρι. Επιχείρησα να προσεγγίσω ένα θέμα, για το οποίο υπάρχουν πάμπολλες ερμηνείες και απόψεις, (δεδομένου ότι κανένας δεν γνωρίζει την πραγματικότητα του μεταθανάτιου τοπίου), κινούμενος μεταξύ δοξασίας, θεωρίας, ειρωνείας και δράματος. Η σιωπή, η βλεμματική επαφή, οι παύσεις, η ομοιομορφία των ρούχων, το make up, όλα είχαν σκοπό να εντείνουν την τραχύτητα, την αγωνία, να υπογραμμίσουν την οδύνη, αλλά και να συμβάλλουν στην δημιουργία, ελπίζω, μιας ποιητικής εικόνας.

ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Παντελής Δεντάκης
Τζέο Πακίτσας
Δημήτρης Πουλικάκος
Μαρία Κουμπάνη
Γρηγόρης Γαλάτης
Κάτια Λεκλέρκ
Φώτης Θωμαϊδης
Δημήτρης Καραβιώτης
Μελέτης Γεωργιάδης
Μάνος Στεφανάκης
Σοφία Καψούρου
Ανδρέας Μαριανός
Βάσω Καμαράτου
Τάκης Σακελλαρίου
Χριστίνα Δενδρινού

Share this
Tags
Μαρία Δήμου
Μαρία Δήμου
Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία σε θέματα που άπτονται της τέχνης και του πολιτισμού. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this