True Blue, ομαδική έκθεση στο Art Space Studio 265 στην Πάρο

Η ομαδική έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022.

Μια πολύ σημαντική έκθεση ξεκίνησε στις 9 Ιουλίου, στο Art Space Studio 265, που θα διαρκέσει μέχρι και τις 29 Ιουλίου. Κάθε καλοκαίρι η Gallery Art Space / Studio 265 προσκαλεί στην Πάρο παλιούς και νέους φίλους του νησιού, να παρουσιάσουν και να απολαύσουν έργα τέχνης που συνομιλούν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Ο αέρας και τα κύματα, ο εκθαμβωτικός ήλιος και οι καθαρές σκιές όσο και οι δροσερές νύχτες, τα κοκτέιλ και η μουσική, αποτελούν την έμπνευση και την αφορμή για αυτή την έκθεση που δανείζεται τον τίτλο της από το ομώνυμο άλμπουμ της Madonna 

 

Το True Blue, κυκλοφόρησε περίπου τέτοιο καιρό το 1986, και το υπερεπιτυχημένο του single La Isla Bonita μιλάει για το πόσο λίγο κρατούν οι διακοπές σε ένα φανταστικό νησί.

Συμμετέχουν

Χλόη Ακριθάκη, Έφη Χαλιορή, Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Πέγκυ Κλιάφα, Μαριάννα Λούρμα

Όμως το μπλε είναι ένα χρώμα.

True Blue. Αληθινό μπλέ. Γαλάζιο ή θαλασσί, ανοιχτό, σκούρο, φωτεινό, σκοτεινό, βαθύ, γίνεται τιρκουάζ (σχεδόν πράσινο), της νύχτας (σχεδόν μαύρο), κοβαλτίου, Πρωσίας, ουλτραμαρίν, ίντιγκο. Το μπλε, από τον ουρανό ως τη θάλασσα και τη νύχτα ως τη μέρα, υπάρχει σε αμέτρητες παραλλαγές και σε φαινομενική αφθονία. Ταυτόχρονα, η μεγάλη αυτή γκάμα από μπλε χρωστικές που έχουμε συνηθίσει είναι εξαιρετικά σπάνιες στη φύση: τις συναντάμε σε ελάχιστα (αν όχι μόνο σε ένα) θηλαστικά, κάποια εξωτικά πουλιά, αρκετά εξωτικά ψάρια, αρκετά άνθη και σε ελάχιστους καρπούς, ελάχιστα ορυκτά, πολύτιμους λίθους και δυσεύρετα μέταλλα.

Σπάνιο ως χειροπιαστό υλικό, σε αφθονία όταν κανείς κοιτάει τα διάφανα νερά ή το λαμπερό ουρανό το μπλε μοιάζει να αναβλύζει αστείρευτο όταν δεν είναι εκεί. Μάλλον είναι αυτό το χαρακτηριστικό που έδωσε στο συγκεκριμένο χρώμα τη διαδεδομένη του χρήση για το συμβολισμό και την απόδοση του απείρου, του απόμακρου, του μεταφυσικού. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι οι σπάνιες αυτές και ακριβές χρωστικές, χρησιμοποιήθηκαν για να απεικονίσουν και να υπογραμμίσουν άλλοτε την αγιότητα και άλλοτε την εξουσία, τη δύναμη και τον πλούτο. Στην έκθεση True Blue τα έργα τοποθετούνται σε αυτό το κομμάτι στεριάς μέσα στη θάλασσα που λέγεται νησί, μια κορυφή βουνού περιγεγραμμένη από το βαθύ μπλε της θάλασσας και ταυτόχρονα αγγίζει το γαλανό ουρανό. Φωτογραφία, ζωγραφική, κατασκευή, γλυπτική αποτελούν τα εργαλεία μέτρησης της απόστασης από το μπλε του απείρου και της θάλασσας μέχρι το μπλε που βλέπει το μάτι, και από το μπλε του τοπίου στο μπλε του ανθρώπινου πολιτισμού. 

Το έργο της Μαριάννα Λούρμπα προσεγγίζει το φορμαλισμό καλειδοσκοπικά, συνδυάζοντας απόψεις αντικρουόμενες στη φύση τους αλλά ερωτοτροπούσες στη συμπεριφορά τους όπως φως και σκοτάδι, ανάγλυφο και επίπεδο, λείο και ματ.  

Η Έφη Χαλιορή δημιουργεί εικόνες που η σαφήνεια τους, τους επιτρέπει να κινούνται με χάρη στην ασάφεια μεταξύ του μικρού και του μεγάλου, του μακρυά και του κοντά, του μαλακού και του σκληρού. 

Η Νικομάχη Καρακωστάνογλου ακολουθεί δύο αντίθετες κατευθύνσεις. Στη μία με το πινέλο και το μελάνι δημιουργεί δεξιοτεχνικά εικόνες που η κάθε μία στο άθροισμα της δεν μοιάζει να αποτελείται από παραπάνω από δύο κινήσεις, που είναι αρκετές όμως για όλο το χαρτί. Στην άλλη που περιλαμβάνει τρισδιάστατα αντικείμενα, είναι η μνήμη του αντικειμένου σε όποια της μορφή η αρχή σε μια διαδικασία όπου το γλυπτό σχηματίζεται σταδιακά μέσα από συχνά δραματικές βελτιώσεις ή αποκλίσεις. 

Ο άνθρωπος μέσα από τη μεγαλύτερη αγωνία του είναι ο κεντρικός άξονας του έργου της Πέγκυς Κλιάφα.  

Τα φάρμακα γίνονται για την καλλιτέχνη ένα αποκαλυπτικό σημείο του πολιτισμού που συνοψίζει καλύτερα την κατάσταση του ανθρώπου σήμερα, στα καλύτερα του και στα χειρότερα του, τα πράγματα που έχει κατορθώσει και αυτά που δεν έχει καταφέρει. Τέλος το φωτογραφικό έργο της Χλόης Ακριθάκη αναπτύσσεται κυρίως γύρω από τις θεματικές του χρόνου, της εμπειρίας και της αποτύπωσής τους. Οι φωτογραφίες της, υπάρχουν άλλες φορές σαν στιγμές κι άλλες σαν διάρκειες, ιδιότητα που μοιράζονται με τις αναμνήσεις στην πιο ανάλαφρη και άμεση εκδοχή τους. 

Κείμενο: Αλέξιος Παπαχαζαρίας 

Info

Διάρκεια έκθεσης
Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022
Gallery Art Space / Studio 265
Επαρ.Οδ. Παροικιάς-Νάουσας 147, Πάρος 844 00
2284024331
 

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this