Βιέννη: Προσπαθεί να σώσει το δικό της Salvator Mundi του Τιτσιάνο

«Βοηθήστε μας να αποκαταστήσουμε το βιεννέζικο Salvator Mundi και να ανακαλύψουμε ξανά ένα αριστούργημα του Τιτσιάνο για το μουσείο Ιστορίας της Τέχνης». Με αυτή την πρόκληση προς τους φίλους της τέχνης και των έργων του Τιτσιάνο, το μουσείο επιχειρεί να αποκαταστήσει το δικό του έργο «Χριστός με την υδρόγειο» ή γνωστό ως Salvator Mundi, ένα θρησκευτικό έργο του Τιτσιάνο που μέχρι σήμερα πολύ λίγοι είχαν προσέξει.

Salvator Mundi του Τιτσιάνο

Πρόκειται για ένα έργο που για πολύ καιρό είχε θεωρηθεί ότι προέρχεται από το εργαστήριο του Τιτσιάνο. Πρόσφατα, ωστόσο, η απόδοση στον ίδιο τον μεγάλο δάσκαλο συζητείται όλο και περισσότερο στους κύκλους των ειδικών.

Θα ήταν πραγματικά ένα σημαντικό γεγονός  για το Μουσείο Kunsthistorisches εάν η έρευνα επιβεβαίωνε την απόδοση του πίνακα στον Τιτσιάνο. Αυτό θα μας επέτρεπε να προσθέσουμε άλλο ένα έργο στο υπέροχο, πλούσιο απόθεμα του Ενετού δασκάλου.

Στο πλαίσιο ενός ερευνητικού έργου για τα έργα του Τιτσιάνο, το οποίο υποστηρίχθηκε από το Ταμείο Προώθησης της Επιστημονικής Έρευνας (FWF), οι πίνακες μπορούν να ακτινογραφηθούν και να εξεταστούν με τη βοήθεια τεχνικών με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν σε εξαιρετικά κατατοπιστικά ευρήματα σχετικά με το βιεννέζικο Salvator Mundi.

Ο πίνακας με τα μυστικά 

Αυτός ο πίνακας όμως κρύβει κάτω από την επιφάνειά του και άλλα μυστικά. Μια εντελώς διαφορετική σύνθεση, μια Μαντόνα και Θείο βρέφος που μέρη του μπορούν να συνδεθούν και με άλλα έργα του Τιτσιάνο όπως και ενδείξεις της χαρακτηριστικής μεθόδου εργασίας του όπως η μετακίνηση των μορφών και η αλλαγή της στάσης τους.

Η προσεκτική εξέταση των λεπτομερειών αποκαλύπτει όλο και πιο καθαρά την ατομική γραφή του Τιτσιάνο, αλλά οι προηγούμενες παρεμβάσεις στον πίνακα δυσχεραίνουν την απόδοση όσο και την αποκατάστασή του.

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αποκαταστάσεων, η εικόνα πιέστηκε πολύ, ισοπεδώνοντας την επιφάνεια των αρχικών στρωμάτων χρώματος. Επιπλέον, έγινε ρετούς, το οποίο στο μεταξύ άλλαξε το χρώμα του έργου σε πιο σκούρο. Η αφαίρεση όλων αυτών των παρεμβάσεων θα οδηγούσε με περισσότερη σαφήνεια στη ζωγραφική ποιότητα του πίνακα και θα παρείχε σημαντικές γνώσεις για μια πιθανή απόδοσή του στον Τιτσιάνο.

Το στοίχημα της αποκατάστασης για το Μουσείο έχει ξεκινήσει.

Πηγή radar.gr

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Πολιτιστικής Διπλωματίας Γαλλίας στηρίζει το Χοροθέατρο «Δόρα Στράτου» 

Τo ελληνικό ινστιτούτο πολιτιστικής διπλωματίας Γαλλίας στο Παρίσι παρουσιάζει την πολιτιστική φιλανθρωπική εκδήλωση Diner de Gala-Defile με θέμα: « La danse et la mode...

Φεντερίκο Φελίνι: Σαν σήμερα γεννήθηκε ο «πατέρας» του Ιταλικού σινεμά

Γράφει η Μαρία Δήμου Μόνο και μόνο στο άκουσμα της λέξης «σινεμά», το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας είναι το όνομα του μέγιστου, Φεντερίκο...

Αλέκος Κυραρίνης: Σε μια προσωπική γραφή δεν κατασταλάζεις, αναδύεσαι

Συνέντευξη στη Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια: Ζέτα Τζιώτη  O Αλέκος Κυραρίνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976 αλλά μεγάλωσε στο νησί της Παναγίας στην Τήνο....

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this