Site icon Artviews

Βιέννη: Προσπαθεί να σώσει το δικό της Salvator Mundi του Τιτσιάνο

Tizian

«Βοηθήστε μας να αποκαταστήσουμε το βιεννέζικο Salvator Mundi και να ανακαλύψουμε ξανά ένα αριστούργημα του Τιτσιάνο για το μουσείο Ιστορίας της Τέχνης». Με αυτή την πρόκληση προς τους φίλους της τέχνης και των έργων του Τιτσιάνο, το μουσείο επιχειρεί να αποκαταστήσει το δικό του έργο «Χριστός με την υδρόγειο» ή γνωστό ως Salvator Mundi, ένα θρησκευτικό έργο του Τιτσιάνο που μέχρι σήμερα πολύ λίγοι είχαν προσέξει.

Salvator Mundi του Τιτσιάνο

Πρόκειται για ένα έργο που για πολύ καιρό είχε θεωρηθεί ότι προέρχεται από το εργαστήριο του Τιτσιάνο. Πρόσφατα, ωστόσο, η απόδοση στον ίδιο τον μεγάλο δάσκαλο συζητείται όλο και περισσότερο στους κύκλους των ειδικών.

Θα ήταν πραγματικά ένα σημαντικό γεγονός  για το Μουσείο Kunsthistorisches εάν η έρευνα επιβεβαίωνε την απόδοση του πίνακα στον Τιτσιάνο. Αυτό θα μας επέτρεπε να προσθέσουμε άλλο ένα έργο στο υπέροχο, πλούσιο απόθεμα του Ενετού δασκάλου.

Στο πλαίσιο ενός ερευνητικού έργου για τα έργα του Τιτσιάνο, το οποίο υποστηρίχθηκε από το Ταμείο Προώθησης της Επιστημονικής Έρευνας (FWF), οι πίνακες μπορούν να ακτινογραφηθούν και να εξεταστούν με τη βοήθεια τεχνικών με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν σε εξαιρετικά κατατοπιστικά ευρήματα σχετικά με το βιεννέζικο Salvator Mundi.

Ο πίνακας με τα μυστικά 

Αυτός ο πίνακας όμως κρύβει κάτω από την επιφάνειά του και άλλα μυστικά. Μια εντελώς διαφορετική σύνθεση, μια Μαντόνα και Θείο βρέφος που μέρη του μπορούν να συνδεθούν και με άλλα έργα του Τιτσιάνο όπως και ενδείξεις της χαρακτηριστικής μεθόδου εργασίας του όπως η μετακίνηση των μορφών και η αλλαγή της στάσης τους.

Η προσεκτική εξέταση των λεπτομερειών αποκαλύπτει όλο και πιο καθαρά την ατομική γραφή του Τιτσιάνο, αλλά οι προηγούμενες παρεμβάσεις στον πίνακα δυσχεραίνουν την απόδοση όσο και την αποκατάστασή του.

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αποκαταστάσεων, η εικόνα πιέστηκε πολύ, ισοπεδώνοντας την επιφάνεια των αρχικών στρωμάτων χρώματος. Επιπλέον, έγινε ρετούς, το οποίο στο μεταξύ άλλαξε το χρώμα του έργου σε πιο σκούρο. Η αφαίρεση όλων αυτών των παρεμβάσεων θα οδηγούσε με περισσότερη σαφήνεια στη ζωγραφική ποιότητα του πίνακα και θα παρείχε σημαντικές γνώσεις για μια πιθανή απόδοσή του στον Τιτσιάνο.

Το στοίχημα της αποκατάστασης για το Μουσείο έχει ξεκινήσει.

Πηγή radar.gr

Exit mobile version