Υφαίνοντας το Μέλλον IV, Ομαδική έκθεση στο Ελληνικό Σπίτι στο Παρίσι

Η έκθεση από την dreamideamachine ΑΜΚΕ θα έχει διάρκεια από την Παρασκευή 18 έως την Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022.

Η dreamideamachine ΑΜΚΕ ολοκληρώνοντας τον κύκλο των εκθέσεων “Υφαίνοντας το Μέλλον”, οργανώνει την έκθεση ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον IV’’ στο Παρίσι και το Ελληνικό Σπίτι, την περίοδο 18-25 Μαρτίου 2022, με την Αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στη Γαλλία και την Οικονομική Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού της Ελλάδας.

Η έκθεση “Υφαίνοντας το Μέλλον” είναι ένα work in progress… εργαστήρι, το concept του οποίου είναι της Κριτικού Τέχνης & Επιμελήτριας Εκθέσεων Έφης Μιχάλαρου και επικεντρώνεται στην γυναικεία φύση και δημιουργικότητα. Και συνεχώς διευρύνεται, ανανεώνεται και επιμηκύνεται, με στόχο να εξετάσουμε να διευρύνουμε και να εργαστούμε πολυεπίπεδα στις πτυχές του θέματος, της ιδέας, των ζητημάτων και των ερωτημάτων που προκύπτουν, εν τέλει να πάρουμε θέση στα καίρια ερωτήματα που μας ταλανίζουν (!)

Στο Παρίσι με το ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον ΙV’’, ολοκληρώνετε ο κύκλος της περιήγησης, ενός project που ξεκίνησε στην Αθήνα το 2019 και απορρέει από την προσωπική επιθυμία που μεταλλάχθηκε σε συλλογική, να διερευνήσουμε την γυναικεία ταυτότητα, μέσα από αδιόρατες εκείνη την εποχή πτυχές στην Ελλάδα, ορατές και εμφανείς στην διεθνή εικαστική σκηνή…

Σημειώνει η Επιμελήτρια της έκθεσης Έφη Μιχάλαρου

‘’… Η ιδέα της έκθεσης γεννήθηκε το 1996, όταν συναντήθηκα με την διεθνούς φήμης Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Janine Antoni και το έργο ‘’Slumber’’ που ύφαινε την κουβέρτα των ονείρων της σ’ έναν μεταμοντέρνο αργαλειό, η συνάντηση με το έργο της Αιγύπτιας καλλιτέχνιδας Ghada Amer που κεντούσε στον καμβά αποδομημένες φιγούρες από την δική της παράδοση, η εναλλακτική μπουγάδα με τα πολύχρωμα υφάσματα και τα Μποτάρι της Νότιο-Κορεάτισας καλλιτέχνιδας Kimsoojtza, κυρίως όμως τα έργα της Αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Sheila Heiks στο Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, στο Παρίσι το 2017, ήταν οι μεγάλοι σταθμοί και οι βασικές επιρροές αυτής της διαδρομής…’’

Υφαίνοντας το Μέλλον IV, Ομαδική έκθεση στο Ελληνικό Σπίτι στο Παρίσι

Μια διαδρομή που ξεκίνησε με 20 καλλιτέχνιδες στην Αθήνα, οι οποίες χρησιμοποιούν τις παραδοσιακές μεθόδους όπως: το κέντημα, το πλέξιμο, το ράψιμο, την ύφανση στον αργαλειό, το μαλλί, τις κλωστές, τα νήματα και τα υφάσματα και μέσα από τα εργαλεία της εικαστικής μεθοδολογίας, μετουσιώνουν την χειρωναξία σε σύγχρονη τέχνη, και την μνήμη σε μνημοτεχνική, στον καμβά, στην φωτογραφία, στο βίντεο, την περφόρμανς, την γλυπτική και τις εγκαταστάσεις.

Διευρύνθηκε με το project ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον II’’ στην Λάρισα και την Δημοτική Πινακοθήκη-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα με 29 καλλιτέχνιδες, ενώ στην Galeria e Arteve Shkodër στα Σκόδρα και στο Center for Opening and Dialogue στο Πρωθυπουργικό Γραφείο στα Τίρανα στο ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον ΙΙΙ’’ οι καλλιτέχνιδες αυξήθηκαν σε 35 για να κλείσει ο κύκλος στο Παρίσι και το Ελληνικό Σπίτι με το τέταρτο μέρος ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον IV’’ με 50 καλλιτέχνιδες.

Στο επίκεντρο του project, δεν ήταν μόνον ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει τα έργα μεταξύ τους, μέσα από την προσωπική ιδέα που λειτούργησε ως συνεκτικός κρίκος και η υλικότητα που αναδύεται μέσα από τον πυρήνα των έργων, κυρίως είναι ο τρόπος που συνομιλούν τα έργα μεταξύ τους και με τους διαφορετικούς χώρους, μία πρόκληση, ένα στοίχημα που κάθε φορά καλείται ο επιμελητής να επιτύχει, κυρίως όμως από τον τρόπο που πραγματεύονται τα σύγχρονα θέματα οι καλλιτέχνιδες όπως είναι: η Κρίση -Οικονομική και Κοινωνική- ο Εγκλεισμός, η Βία, η Έμφυλη Βία, η Διαφορετικότητα, η Οικογένεια και οι σχέσεις της, έτσι όπως μεταλλάσσονται στην μετά-covid εποχή, η Μετανάστευση και οι Καταβολές.

Το Τραύμα- το προσωπικό, που μέσα από τις συνθήκες του εγκλεισμού- μετουσιώθηκε σε συλλογικό, ο αόρατος φόβος της εξαϋλοποίησης της τέχνης και η παντελής έλλειψη αγγίγματος, με τον φόβο μεταξύ ζωής και θανάτου να αιωρείται ως δαμόκλειος σπάθα…

Σημαίνουσας σημασίας, σε αυτή την διαδρομή, είναι η συνειδητοποίηση και αφομοίωση του ρόλου που της γυναίκας σε παρελθόντες χρόνους: κοινωνικός, ιστορικός, πολιτικός και οικονομικός, αφού μέσα από την εργασία στο σπίτι, υπήρξε σημαντικός οικονομικός παράγοντας, που συνέτεινε στην εξέλιξη και την ανέλιξη της οικογένειας και της κοινωνίας.

Αξιοσημείωτος είναι ο ρόλος της Ελληνικής Πρεσβείας στη Γαλλία σε αυτό το τέταρτο μέρος της σειράς εκθέσεων ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον’’, με τους ακούραστους και δημιουργικούς ανθρώπους που την στελεχώνουν και την εξαίρετη Πρέσβη μας κυρία Αγλαΐα Μπαλτά, που από την πρώτη στιγμή, ενστερνίστηκε και υποστήριξε με θέρμη την έκθεση και μας παραχώρησε γενναιόδωρα το Ελληνικό Σπίτι- ακίνητο που ανήκει στο Υπουργείο Εξωτερικών- για την πραγματοποίησής της, όπως και την Αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στη Γαλλία, κάτω από την οποία υλοποιείται η έκθεση. Πολύτιμος και ουσιαστικός είναι ο ρόλος του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδας, γιατί χωρίς την δική του συνδρομή και οικονομική υποστήριξη, δεν θα είχαν πραγματοποιηθεί τα δύο τελευταία μέρη ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον ΙΙΙ & IV’’ στο εξωτερικό.

Υφαίνοντας το Μέλλον IV, Ομαδική έκθεση στο Ελληνικό Σπίτι στο Παρίσι

Οι καλλιτέχνιδες που συμμετέχουν στην έκθεση είναι οι

Ιάνθη Αγγελίογλου, Άρτεμις Αλκαλάη, Άντα Αναστασέα, Παναγιώτα Αποστολοπούλου, Βίκυ Βασιλείου, Γρηγορία Βρυττιά, Μάρω Γερμανού, Πέννυ Γκέκα, Ανδρομάχη Γιαννοπούλου, Μαρία Γρηγορίου, Αγγελική Δουβέρη, Έλενα Εξάρχου, Μπέτυ Ζέρβα, Μαρία Ζυγομαλά, Μαίρη Ζυγούρη, Σταυρούλα Καζιάλε, Αικατερίνη Κανακάκη, Κατερίνα Καλιτσουνάκη, Μαρίκα Κοένινγκ, Ναταλία Κουρσούμη, Βάλια Καραπιδάκη, Λίλα Καρατζά, Μαριγώ Κάσση, Ευδοκία Κύρκου, Μαρία Λαγού, Ιουλία Λαδογιάννη, Αιμιλία Μπαλάσκα, Μάρω Μιχαλακάκου, Ελένη Μουζακίτη, Ιωάννα Μύρκα, Ευαγγελία Μπασδέκη, Βίκη Μπέτσου, Βιβή Περυσινάκη, Μαργαρίτα Πέτροβα, Λία Πέτρου, Σπυριδούλα Πολίτη, Μαρία Πολυξά, Άρτεμις Ποταμιάνου, Ρενέ Ρεβάχ, Νάντια Σκιαδά, Κωνσταντίνα Συλίκου, Μαρία Σταμάτη, Ιφιγένεια Σδούκου, Φανή Σοφολόγη, Ελευθερία Στόικου, Θεοδώρα Τσιάτσιου, Μάρω Φασουλή, Βούλα Φερεντίνου, Έφη Φουρίκη, Θάλεια Χιώτη

Την έκθεση θα πλαισιώσει τρίγλωσσος κατάλογος (Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά) με αναλυτικά κείμενα και τα έργα των καλλιτεχνιδών.

Επιμέλεια & Concept: Έφη Μιχάλαρου, Κριτικός Τέχνης & Επιμελήτρια Εκθέσεων, Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Τεχνοκριτικών της AICA Hellas.

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως την Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022

Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα-Σάββατο: 15:00-20:00
Κυριακή: Κλειστά

Ελληνικό Σπίτι
9 Rue Mesnil, 75116 Παρίσι, Γαλλία
Τηλ: 0753981857

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Greek Brand New: Η ελληνική δημιουργία επανασυστήνεται στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου

Δέκα χρόνια συμπληρώνει ο θεσμός Greek Brand New και τα γιορτάζει με μια μεγάλη, επετειακή έκθεση από την Παρασκευή 10 έως την Κυριακή 12...

Sebastian Delen: Επέτειος δέκα ετών για την Villa Αφαία στην Αίγινα

Συνέντευξη- Ρεπορτάζ: Ζέτα Τζιώτη Η πρόσφατη επίσκεψή μας στο ρομαντικό νησί της Αίγινας, και πιο συγκεκριμένα, στη Βίλλα Αφαία του Σεμπαστιάν Ντελέν (Sebastian Delen) συνδύασε...

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this