Βασίλης Ζούλιας: “Για να απογειωθεί η Ελληνική Μόδα χρειάζεται FUNDING και σωστό Marketing”

Γοητευτικός, έξυπνος, εκλεπτυσμένος, στυλάτος, ευγενικός, ταλαντούχος, διακεκριμένος είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που εύστοχα μπορούν να αποδοθούν στον σχεδιαστή, Βασίλη Ζούλια.

Με μεγάλη επιτυχία εδώ και χρόνια σχεδιάζει τις δικές του σειρές pret a porter Maison Zoulias, Haute couture βραδινά και νυφικά, τσάντες, αξεσουάρ, μαγιό και αξεσουάρ θαλάσσης. Επίσης, τα τελευταία χρόνια μας παρουσιάζει και μια οικονομική σειρά για την εταιρεία Forel τα Forel by Vassilis Zoulias με ρούχα γραφείου αλλά και cocktail φορέματα.

Μια ακόμη εξαιρετικά πετυχημένη συνεργασία ξεκίνησε φέτος με την στυλίστρια του Sex and the city, Patricia Field και έτσι ρούχα του θα εμφανιστούν στη δεύτερη season της επιτυχημένης σειράς του Netflix, Emily in Paris που θα προβληθεί τον Δεκέμβριο.

Είναι ίσως ο μόνος Έλληνας σχεδιαστής που έχει εμφανιστεί δημιουργία του στο Met Gala στην Νέα Υόρκη το 2018. Την ίδια χρονιά το ιδιαίτερο φόρεμα με παντελόνι που φόρεσε η Alison Brie στα βραβεία Golden Globes βγήκε πρώτο ανάμεσα στα 5 καλύτερα της βραδιάς. Μια επιτυχία πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα και κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ. Για αυτούς τους λόγους το περιοδικό Marie Claire του απένειμε βραβείο του καλυτέρου σχεδιαστή της χρονιάς 2018.

Συναντήσαμε τον Βασίλη Ζούλια και μιλήσαμε μαζί του για το brand Ελλάδα, για την επίδειξη του Οίκου Dior στο Καλλιμάρμαρο, για τους ικανότατους Έλληνες σχεδιαστές και για ην δυναμική της Ελληνικής μόδας και τι χρειάζεται να αναδειχτεί παγκοσμίως.

Μιλά στη Ζέτα Τζιώτη

-Η Ελλάδα σαν brand δίνει βάσεις για ανάπτυξη και εξωστρέφεια. Θα μπορούσατε να φανταστείτε την Αθήνα ως κέντρο της μόδας της Ευρώπης;

-Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι η ώρα της Ελλάδος και η ώρα των Ελλήνων. Η Ελλάδα από μόνη της είναι ένα δυνατό brand που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην διαδικασία δυνατού rebranding. Η Αθήνα ήδη είναι ένας high shopping προορισμός για όλα τα ξένα brands και μαζί με αυτά δημιουργείται και ένας νέος χάρτης αγορών με όλα τα ελληνικά brands που αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος και ενδιαφέρον στον ξένο καταναλωτή που επισκέπτεται την χωρά μας. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή πολλοί άξιοι Έλληνες δημιουργοί που ήδη χαίρουν αναγνώρισης στο εξωτερικό. Η Αθήνα πλέον δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από καμμιά μεγάλη πρωτεύουσα μόδας στον κόσμο, αφού παρέχει τα πάντα συν το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα των Ελλήνων Δημιουργών.

«Dior celebrates Greece» – Επίδειξη του Οίκου Dior στο Καλλιμάρμαρο. Ψήφος Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, ένα υπερθέαμα μόδας αφιερωμένο στην Ελλάδα.

Όλα τα βλέμματα στραμμένα στην Αθήνα. Φαντάζομαι ότι συμφωνείτε με αυτόν τον τρόπο χρήσης των μνημείων και της προβολής της χώρας μας στον κόσμο;

-Ήταν η βραδιά που όλος ο κόσμος έγινε Ελλάδα. Τιμήσαμε τον εμβληματικό οίκο επιτρέποντας και παραχωρώντας την χρήση των μνημείων μας. Κάτι που πιστεύω πρέπει να γίνεται εφόσον τηρούνται κάποια αυστηρά αισθητικά κριτήρια. Εδώ μιλάμε για δυο τεράστιες υπεράξιες.

Η υπεράξια του οίκου Dior που ανήκει σε μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές στον κόσμο και η υπεράξια της πολιτιστικής μας κληρονομίας. Εννοείται εμείς προσδώσαμε υπεράξια στον οίκο Dior και σε καμμιά περίπτωση δεν συνέβη το αντίθετο.

-Ροζάννα Γεωργίου. Η Καρυάτιδα στο χώρο της παγκόσμιας μόδας.

-Την Ροζάννα την ξεχώρισα αμέσως μόλις την συνάντησα πρώτη φορά στο ξεκίνημα της καριέρας της πριν 10 χρόνια όταν ήταν 17 ετών και την προσέλαβα αμέσως στο πρώτο της show. Εγώ ήξερα τι επρόκειτο να ακολουθήσει γιατί κορίτσια με τόσο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά δεν εμφανίζονται κάθε μέρα.

Μας κάνει περήφανους παντού με την δωρική ομορφιά της και σαν η μοναδική Ελληνίδα στο show του Dior ήταν και η μόνη που ξεχώρισε φορώντας και το πιο εντυπωσιακό φόρεμα από μεταξωτό από το Σουφλί.

-Πιστεύετε ότι οι Έλληνες σχεδιαστές είναι εξίσου ικανοί με τα γνωστά ονόματα του εξωτερικού;

-Μεγάλη κουβέντα εδώ… Οι Έλληνες σχεδιαστές δεν ανήκουν σε καμμιά πολυεθνική εταιρεία και ότι έχουν καταφέρει το έχουν καταφέρει στηριζόμενοι αποκλειστικά στις δίκες τους δυνάμεις με ότι συνεπάγεται κάτι τέτοιο.

Οι περισσότεροι αν όχι όλοι είμαστε συγχρόνως επιχειρηματίες που ασχολούνται και με όλα τα πρακτικά θέματα μιας επιχείρησης ενώ συγχρόνως καλούμαστε να είμαστε και δημιουργικοί.

Κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο για να μην πω ακατόρθωτο, που όμως το καταφέρνουμε. Αυτό αποδεικνύει το ότι είμαστε ΙΚΑΝΟΙ ακόμη και πέρα από την απλή έννοια του όρου.

-Πώς βλέπετε τις συνεργασίες Ελλήνων Σχεδιαστών με ξένους οίκους;

-Είναι κάτι που εκκρεμεί να γίνει…Πιστεύω δεν μας έχουν ακόμη ανακαλύψει….

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν καθ΄ όλα άξιοι Έλληνες σχεδιαστές που θα ταίριαζαν πάρα πολύ σε κάποιους οίκους του εξωτερικού και πιστεύω θα διέπρεπαν .

Ο οίκος HERMES που έχει και ελληνικές ρίζες – επί παραδείγματί- θα μπορούσε άνετα να εκπροσωπείται από έναν Έλληνα καλλιτεχνικό διευθυντή.

-Τι πιστεύετε χρειάζεται για να απογειωθεί η Ελληνική Μόδα;

-FUNDING τίποτε περισσότερο από FUNDING και σωστό Marketing.

H Ελληνική Μόδα χρειάζεται έναν Bernard Arnault με όραμα να ταξιδέψει την Ελληνική Μόδα και τους καθ΄ όλα άξιους Έλληνες Σχεδιαστές στο εξωτερικό.

Κάτι που άνετα θα μπορούσε να δημιουργηθεί από την σύζυγο του Πρωθυπουργού, αν είχε την διάθεση να ασχοληθεί.

Αρκεί κάποιος να αντιληφθεί την τεράστια δυναμική που έχει η Ελληνική Μόδα και να επενδύσει δυναμικά χωρίς φόβο σε αυτήν.

Rancesca Realle wearing a lace evening gown by Vassilis Zoulias at the Sag Awards, January 2020Rancesca Realle wearing a lace evening gown by Vassilis Zoulias at the Sag Awards, January 2020

-Στυλ Ζούλια, όπως στυλ Chanel… Είναι μια έκφραση που ακούμε συχνά σε ντεφιλέ ή μπροστά σε βιτρίνες. Αυτό θα σας κάνει σίγουρα υπερήφανο για την διαδρομή σας. Πώς αισθάνεσθε;

-Το πιο σημαντικό σε έναν δημιουργό είναι να είναι αναγνωρίσιμο το στυλ του, είτε σχεδιάζει κτίρια, είτε ρούχα…

Σίγουρα με κολακεύει όταν το ακούω αυτό. Από την άλλη είναι κάτι για το οποίο δεν προσπάθησα καθόλου και προκλήθηκε εντελώς αβίαστα.

Το στυλ Zoulias έχει μια καθαρή και δυνατή ανάγνωση και βασίζεται κυρίως σε αισθητικές αξίες συνυφασμένες ακόμη – και κυρίως- από την ελληνική κουλτούρα μας.

MINDY KALING – MET GALA

-Τα παπούτσια σας είναι πραγματικό «κόσμημα» στο στυλ μια γυναίκας. Είναι ευφάνταστα και ξετρελαίνουν. Πώς έγινε αυτή η στροφή στο παπούτσι;

-Τα παπούτσια έγιναν η αφορμή για να ξεκινήσω την εταιρεία μου με το δικό μου brand το 2002, καθώς αισθάνθηκα ότι τότε υπήρχε ένα κενό στην ελληνική αγορά που είχε τα πάντα αλλά όχι έναν ελληνικό οίκο που να κατασκευάζει με υψηλή ποιότητα όπως έκαναν παλιά. Eξ ου και η ονομασία Vassilis Zoulias Old Athens.

Ήθελα να επαναφέρω την αίγλη της παλιάς Αθήνας στο σήμερα κάτι που επετεύχθη και με το παραπάνω επαληθεύοντας όλες μου τις προσδοκίες.

Εδώ αξίζει να αναφέρω ίσως την πιο όμορφη ιστορία που έχει ειπωθεί ποτέ σε σχέση με τα παπούτσια μου.

Μια φορά ένα κορίτσι γύρω στα 18 αγόρασε ένα ζευγάρι για την αποφοίτηση της και στο ταμείο μου είπε το εξής: «Κύριε Ζούλια, σκεφτόμουν ότι αν σε χιλιάδες χρόνια από τώρα έβρισκαν σε ανασκαφές αυτό το ζευγάρι θα έλεγαν… μα τι σπουδαίο πολιτισμό είχαν τότε….»

ALISON BRIE – GOLDEN GLOBES

-Είστε νοσταλγός του παρελθόντος, του παλιού ιταλικού κινηματογράφου, των γαλλικών τραγουδιών, των films noirs; Έτσι καταλαβαίνω από τις δημιουργίες σας.

-Είμαι νοσταλγός του παρελθόντος και μετουσιώνω το παρελθόν στις δημιουργίες μου. Επίσης είμαι και αθεράπευτα ρομαντικός…..

-Πιστεύετε στην τύχη;

-Καθόλου στην τύχη…Πιστεύω στην δουλειά, σε μια ανώτερη δύναμη που φροντίζει για τα πάντα και στον νόμο της έλξης, που θα σου φέρει πάντα αυτά που θέλεις μπροστά σου.

Για αυτό είμαι πάντα ήρεμος και αφήνω την ζωή μου και την δουλειά μου να ξετυλίγονται και εγώ απλά ακολουθώ χωρίς κανένα φόβο με πολύ πάθος.

Ariana Rockefeller in Spanish HOLLA wearing Vassilis Zoulias eco straw dress from SS 2020 collection, shot right before the pandemic hit Spain

https://www.facebook.com/rtvs/photos/a.4349383338511101/4349392225176879

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this