Γράφει ο Παναγιώτης Γιαννούλας
Λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη Λάρισα, μια ομάδα που λατρεύει τα τρένα, έχει αναλάβει την υλοποίηση ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου προγράμματος. Ο λόγος για τον Μουσειακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλίας ο οποίος αφού αναγέννησε ένα «στολίδι» του σιδηρόδρομου, τώρα ψάχνει έναν χώρο για να το στεγάσει.
Η ιστοσελίδα larissanet.gr αναφέρεται επί του θέματος, ξεκινώντας με μια αναδρομή. Ο Μουσειακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλίας ξεκίνησε τη δράση του το 1999 από μία μικρή ομάδα εθελοντών, που κίνητρό της ήταν η ανάδειξη της ιστορικής αυτής γραμμής από το Βελεστίνο μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο. Για τον σκοπό αυτό σαν έδρα χρησιμοποιήθηκε ο σταθμός του Βελεστίνου, λόγω ύπαρξης υποδομών (οίκημα φιλοξενίας, μηχανοστάσιο, περιστροφική πλάκα) ικανών να καλύψουν τις ανάγκες για την λειτουργία του μουσειακού μας σιδηροδρόμου.
Από τότε μέχρι και σήμερα γίνονται αδιάκοπα εργασίες, οι οποίες επικεντρώνονται ως επί το πλείστον στη σιδηροδρομική γραμμή για τη σωστή και ασφαλή χρήση της. Έτσι, το 2000 αγοράστηκε μία μικρή ντιζελάμαξα, που λειτουργούσε στο βιομηχανικό δίκτυο του Αλιβερίου και μεταφέρθηκε στο Εργοστάσιο Βόλου, με σκοπό να γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές στο σύστημα ζεύξης για την έλξη βαγονιών του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου. Από τότε βρίσκεται λειτουργική στον στόλο των σιδηροδρομικών οχημάτων.
Όπως μας τόνισε ο Γιώργος Τσακογιάννης, πρόεδρος της οργάνωσης, «η Linke Hofmann, είναι η κορωνίδα του στόλου αλλά και το σημαντικότερο κομμάτι του τακτικού μουσειακού σιδηροδρόμου που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε. Είναι η μοναδική σε ύπαρξη αυτοκινητάμαξα του είδους της παγκοσμίως και πλέον πρέπει να στεγαστεί. Καθώς το τρένο δεν χωράει να στεγαστεί στο υπάρχον μηχανοστάσιο του σιδηροδρομικού σταθμού στο Βελεστίνο, είναι ζωτικής σημασίας η μόνιμη στέγασή του, ώστε να προστατευθεί από τα καιρικά στοιχεία και τη φθορά αλλά και από πιθανούς βανδαλισμούς και κλοπές, όπως εκείνες που το καθήλωσαν το 2013».
Εκστρατεία για τη συγκέντρωση 14.00ο ευρώ για να μπει ξανά στις ράγες το ιστορικό τρένο Linke – Hofmann στο Βελεστίνο
Πόροι ωστόσο δεν υπάρχουν. Οι συντηρήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα ώστε το ιστορικό τρένο να διασωθεί πληρώθηκαν από ίδιους πόρους των μελών της οργάνωσης, αλλά και από δωρεές πολιτών που αγαπούν τον σιδηρόδρ0μο.
Τα τελευταία χρόνια αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το μεγαλύτερο μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής, κρατώντας μόνο ένα μικρό τμήμα 18,5 χιλιομέτρων από τον σταθμό του Βελεστίνου μέχρι και το Χαλκοδόνιο, το ομορφότερο κομμάτι και το μοναδικό με ορεινό χαρακτήρα σε ολόκληρη την γραμμή. Με τη συντήρηση του προαναφερθέντος τμήματος, ξεκινά εκ νέου μία προσπάθεια επέκτασης της λειτουργικής γραμμής προς Παλαιοφάρσαλο με πρώτο στόχο να φτάσουν στη στάση Ρήγαιο, 7 χιλιόμετρα από το Χαλκοδόνιο.
Linke Hofmann: Η κορωνίδα του στόλου
H Linke Hofmann είναι το σημαντικότερο κομμάτι του τακτικού μουσειακού σιδηροδρόμου που προσπαθούν να δημιουργήσουν. Είναι η μοναδική σε ύπαρξη αυτοκινητάμαξα του είδους της παγκοσμίως και πλέον πρέπει να στεγαστεί. Καθώς το τρένο δεν χωρά στο υπάρχον μηχανοστάσιο, είναι ζωτικής σημασίας η μόνιμη στέγασή του, ώστε να προστατευθεί από τα καιρικά στοιχεία και τη φθορά, όπως και από πιθανούς βανδαλισμούς και κλοπές.
Για τον λόγο αυτό ξεκίνησαν την αναζήτηση 14.000 ευρώ από δωρεές.