Site icon Artviews

Άρτεμις Ποταμιάνου: Στο Platforms Project, έχουν παρουσιάσει την δουλειά τους περισσότεροι από 8000 καλλιτέχνες από τις 5 Ηπείρους

Άρτεμις Ποταμιάνου

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Το Platforms Project γιορτάζει τα δέκα χρόνια σταθερής του παρουσίας  με τη μεγαλύτερη εικαστική διοργάνωση στην έως τώρα ιστορία του. Από τις 13 έως τις 16 Οκτωβρίου 2022 στον Εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών εκατοντάδες πλατφόρμες και χιλιάδες καλλιτέχνες  θα παρουσιάσουν δουλειά τους παράλληλα με ένα πολύπλευρο πρόγραμμα ομιλιών, ημερίδων, βίντεο, προγραμμάτων για παιδιά, περφόρμανς, workshops και πάρτι.

Ως κατεξοχήν φυτώριο νέων καλλιτεχνών, όπου ο πειραματισμός, η έρευνα αλλά και η διαμόρφωση καλλιτεχνικής ταυτότητας είναι συνεχές ζητούμενο, ο εκθεσιακός χώρος της ΑΣΚΤ αποτελεί, την ιδανική επιλογή για το Platforms Project. Στη διεύθυνση του πρότζεκτ είναι η Άρτεμις Ποταμιάνου και ο Μιχάλης Αργυρού. Την καλλιτεχνική επιμέλεια του Platforms Project 2022 έχει η Άρτεμις Ποταμιάνου.

Για δέκα χρόνια το Platforms Project έδωσε την ευκαιρία σε εκατοντάδες πλατφόρμες και χιλιάδες καλλιτέχνες από 39 χώρες να παρουσιάσουν το έργο τους χωρίς κανένα περιορισμό πέρα από την φαντασία και την δημιουργικότητα τους.

Στο Platforms Project 2022 θα συμμετέχουν 62 πλατφόρμες  με περισσότερους από 900 καλλιτέχνες επεκτείνοντας το παγκόσμιο δίκτυο που οικοδομείται και επικοινωνεί τα τελευταία δέκα χρόνια.

Εμείς συναντήσαμε την κυρία Άρτεμις Ποταμιάνου και μιλήσαμε εκτενώς για την εξαιρετική διοργάνωση.

flat1 offspace, karin maria pfeifer, melon, 2021 • sula zimmerberger, house by the creek, 2021

-Άρτεμις, περάσαμε μια δύσκολη διετία. Και εσείς με τον Μιχάλη Αργυρού, ως διοργανωτές μιας τόσο μεγάλης φουάρ, κλιθήκατε να προσαρμοστείτε πολύ άμεσα και τα καταφέρατε εξαιρετικά. Μιλήστε μας για αυτή σας την εμπειρία.

-Κάθε κρίση δημιουργεί εμπόδια, που κάποιους τους αφήνουν στάσιμους και κάποιους όχι. Ως εικαστικός έχω μάθει ότι πρέπει να είμαστε ευέλικτοι ώστε να επικοινωνήσουμε το μήνυμα μας σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που δεν είναι πάντα ανοικτό σ΄ εμάς. Ειδικά σε περιόδους κρίσης,  οι τέχνες είναι οι πρώτες που πλήττονται πάντα.

Την ημέρα που ανακοινώθηκε ότι μπήκαμε σε καραντίνα στην Ελλάδα, κανένας μας δεν πίστευε τι θα συμβεί. Το Platforms Project  ήταν προγραμματισμένο για τον Μάιο το 2020 και έπρεπε με το Μιχάλη Αργυρού να σκεφτούμε γρήγορα ιδέες και να προσαρμοστούμε στα καινούργια δεδομένα. Υπήρχε μεγάλη ευθύνη προς τις πλατφόρμες, οι οποίες ήδη είχαν γίνει δεκτές και είχαν κλείσει τα εισιτήρια και την διαμονή τους και που φυσικά με ρώταγαν αν θα πραγματοποιηθεί το Platforms Project ή όχι.

Από την πρώτη εβδομάδα κι ενώ κανένας δεν πίστευε ότι η καραντίνα θα συνεχιστεί είχαμε ξεκινήσει να ψάχνουμε εναλλακτικές, να επικοινωνούμε με όλες τις πλατφόρμες που θα έπαιρναν μέρος και διαπιστώσαμε ότι όλοι ήταν βυθισμένοι στην ανασφάλεια. Σε κάποιες από τις χώρες που συμμετείχαν στο Platforms Project μέτραγαν εκατοντάδες νεκρούς και δεν φαίνονταν στον ορίζοντα να σταματάει όλο αυτό.

Οι καλλιτέχνες αν και ήθελαν να έρθουν δεν ήταν σίγουροι αν θα τους επιτρέπονταν να ταξιδέψουν και φυσικά τα πράγματα εξελίχθηκαν όπως όλοι θυμόμαστε με περιορισμούς στις μετακινήσεις και φυσικά στην απαγόρευση των ταξιδιών. Εμείς πήραμε την απόφαση την δεύτερη εβδομάδα της καραντίνας να ετοιμάσουμε μια διαδικτυακή έκθεση-φουάρ που ήταν η πρώτη που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα.

Άρχισε ένας αγώνας δρόμου για να ετοιμάσουμε ένα τόσο μεγάλο project που θα έπαιρναν μέρος 60 πλατφόρμες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και με την συμμετοχή περισσότερων από 850 καλλιτεχνών. Κάθε μέρα προσθέταμε και κάτι καινούργιο στην αρχική ιδέα .

Στην φυσική έκθεση του Platforms Project, που τα τελευταία χρόνια διεξάγεται στον εκθεσιακό χώρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών  ¨Νίκος Κεσσανλής¨, ανοίγουν ταυτόχρονα τα εργαστήρια της σχολής στο παράλληλο project  “Open Studios” και παρουσιάζουν τα έργα τους οι φοιτητές των εργαστηρίων.

Το διαδικτυακό Platforms Project ΝΕΤ συμπεριέλαβε όλα τα παράλληλα προγράμματα που είχε η φυσική έκθεση, το Open Studios, τις ομιλίες και τις ημερίδες ακόμα και προγράμματα ειδικά διαμορφωμένα με το διαδίκτυο όπως το kids lab.  Μπορεί κάποιος να καταλάβει  πόση δουλειά έπρεπε να γίνει σε διάστημα 40 ημερών. Χιλιάδες έργα έπρεπε να ψηφιοποιηθούν, να προσαρμοστούν κατάλληλα να συνδεθούν με τα credits τους, βίντεο να ανέβουν τα videos στο youtube και να είναι διαθέσιμα την κατάλληλη ημερομηνία, να διπλοελεγχθούν και να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας. Δουλεύαμε ασταμάτητα ένα project που δεν ξέραμε αν και πως θα λειτουργήσει στο τέλος.

Ανακαλύψαμε δεκάδες ¨πατέντες¨ για να λειτουργήσει στο τέλος όλη η έκθεση σωστά. Θα θυμάμαι πάντα με μεγάλη υπερηφάνεια την μέρα που παρουσιάσαμε το Platforms Project Net. Όλα λειτούργησαν ακριβώς την ώρα που έπρεπε. Όλα εκτός από μια διαδικτυακή ομιλία που για κάποιο λόγο ξεκίνησε 5 λεπτά αργότερα. Κανένας μας δεν πίστευε ποτέ ότι θα είχαμε  350.000 προβολές στο site μας από 82 χώρες. Το νούμερο είναι αδιανόητο.

Ήμασταν η δεύτερη διαδικτυακή έκθεση παγκοσμίως που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας όπως μάθαμε αργότερα. Μας ενόχλησε αφάνταστα που η φυσική έκθεση έπρεπε να αναβληθεί λόγω του περιορισμού στις μετακινήσεις, όμως οι πλατφόρμες και οι καλλιτέχνες, είχαν τόσο μεγάλο ενθουσιασμό που μπορούσαν να εκθέσουν στην ψηφιακή πλατφόρμα του Platforms Project Net και αυτός ο ενθουσιασμός μας έδωσε το κίνητρο να ετοιμάσουμε ένα τεράστιο project από το οποίο δεν κόψαμε τίποτα.

Φυσικά και το 2021 ήταν εξίσου δύσκολο λόγω της πανδημίας και γι αυτό αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το δεύτερο Platforms Project Net τον Μάιο και τη φυσική έκθεση τον Οκτώβριο παίρνοντας το ρίσκο ότι τα πρωτόκολλα στην μετακίνηση θα ήταν πιο χαλαρά. Στο τέλος βέβαια δικαιωθήκαμε αλλά η ευθύνη απέναντι στους καλλιτέχνες που θα έπαιρναν μέρος ήταν τεράστια. Είχαμε ενημερώσει όμως τις πλατφόρμες γι αυτό το ρίσκο και όλα πήγαν καλά.

H-M-S, Jackie Berridge, Telling Tales, 2022

-10 χρόνια Πλατφόρμες. Μια διοργάνωση που έχει αποκτήσει μια σημαντική εμβέλεια εκτός Ελλάδος και που δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από άλλες διεθνείς διοργανώσεις.

-Η μεγάλη διαφορά από άλλες διοργανώσεις είναι ότι στο Platforms Project όλοι είμαστε το ίδιο. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν λίγο πολύ τα ίδια τετραγωνικά μέτρα και ο χώρος που θα εκθέσουν γίνεται με κλήρωση. Στο  Platforms Project δεν συμπεριφερόμαστε σε κανέναν διαφορετικά. Δεν θεωρούμε κάποιον καλλιτέχνη ότι είναι σταρ, όποια καριέρα κι αν έχει.

Και στο τέλος βλέπεις ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες γίνονται κάτι περισσότερο από φίλοι, γίνονται οικογένεια. Στο Platforms Project οι καλλιτέχνες μας ζητάνε πριν τελειώσει η φυσική έκθεση να πάρουν μέρος και την επόμενη χρονιά, δημιουργώντας έργα με άλλους καλλιτέχνες που γνώρισαν κατά την διάρκεια της έκθεσης. Αυτές οι ομάδες που δημιουργούνται είναι  συνήθως από διαφορετικές χώρες και χωρίς να έχουν αρχικά πολλά κοινά. Διοργανώνουν εκθέσεις μεταξύ τους και προσκαλούν καλλιτέχνες που γνώρισαν στο Platforms Project να εκθέσουν μαζί.

Θα σου πω ένα από τα πολλά παραδείγματα, το 2015 μια ομάδα από την Γερμανία ξεκίνησε με το φορτηγάκι της για να έρθει στο Platforms Project. Έκανε στάση στην Αυστρία για να πάρει τα έργα μιας άλλης πλατφόρμας που κι αυτή συμμετείχε στο Platforms Project και συνέχισε προς την Σερβία για να πάρει τα μέλη μιας άλλης πλατφόρμας μαζί με τα έργα τους, γιατί είχαν μάθει ότι τους είχε κοπεί η χρηματοδότηση και δεν είχαν τον τρόπο να πραγματοποιήσουν το ταξίδι τους. Στα σύνορα με την Αλβανία δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα στην είσοδο των Σέρβων καλλιτεχνών και για αυτό αποφάσισαν να γυρίσουν και να έρθουν από την Βουλγαρία μετά από πολύωρο ταξίδι.

Οι πλατφόρμες έρχονται στο Platforms Project όχι για να εκθέσουν μόνο τα έργα τους αλλά και για να κάνουν σχέσεις με άλλους καλλιτέχνες απ΄ όλο τον κόσμο. Αυτό το λένε οι ίδιοι και το διαφημίζουν στις χώρες τους.

Στο Platforms Project, έχουν παρουσιάσει την δουλειά τους περισσότεροι από 8000 καλλιτέχνες από τις 5 Ηπείρους. Κάθε χρόνο δεχόμαστε εκατοντάδες αιτήσεις συμμετοχής, αλλά δυστυχώς λόγω περιορισμού στον χώρο δεν είναι δυνατόν να πάρουν μέρος όλες. Επίσης μας έχουν προσκαλέσει από άλλες διοργανώσεις για να παρουσιάσουμε το Platforms Project σε καλλιτεχνικά συνέδρια, ημερίδες και εκθέσεις κι επίσης μας έχει ζητηθεί να οργανώσουμε ένα αντίστοιχο project σε άλλες χώρες.

Scotty, Simone Haeckel, Playground, 2018

-Πόσο δύσκολο ήταν να φτάσετε τις «Πλατφόρμες» στο επίπεδο που είναι σήμερα;

-Από την εποχή που ήμουν ακόμη φοιτήτρια στην Σχολή Καλών Τεχνών, έτυχε να είμαι στην ομάδα της κατάληψης  του κτηρίου στην οδό Πολυτεχνείου και 3ης Σεπτεμβρίου μέχρι  τα χρόνια του μεταπτυχιακού μου στην Αγγλία ήμουν μέλος ομάδων.

Έτσι όταν το 2013 που ζητήθηκε από την Art Athina ένα παράλληλο πρότζεκτ,  η σκέψη του Platforms Project ως μέλος πολλών ομάδων καλλιτεχνών που δημιουργούσαμε έργα ή πρότζεκτ μαζί  ήταν άμεση. Προσκάλεσα ομάδες από την Ελλάδα και από το εξωτερικό και την ιδέα αυτή την αγκάλιασαν οι καλλιτέχνες  αλλά και το κοινό. Η πρώτη έκθεση του Platforms Project  αίσθηση κυρίως για την ζωντάνια και την φρέσκια εικαστική ματιά που πρόσφεραν αυτές οι πλατφόρμες.  Καλλιτέχνες και φιλότεχνο κοινό, αγκάλιασαν το project και σιγά σιγά έγινε θεσμός. Οι δυσκολίες όλα αυτά τα χρόνια ήταν αμέτρητες, όμως φροντίζουμε τα προβλήματα να τα αντιμετωπίζουμε εν τη γενέσει. Η μικρή ομάδα που αποτελεί τον πυρήνα του Platforms Project ξεκινάει να εργάζεται για την επόμενη παρουσίαση, με την λήξη της φυσικής έκθεσης. Επίσης μέχρι σήμερα ήμασταν τυχεροί που αφουγκραζόμασταν έγκαιρα τους κινδύνους και ετοιμάζαμε plan B σχεδόν ταυτόχρονα με την εμφάνιση του προβλήματος.

Παράδειγμα το 2020 με τον covid που διοργανώσαμε το Platforms Project Net μέσα σε 40 ημέρες και το 2017 όταν μας ακύρωσαν την παρουσίαση στην Art Athina και έπρεπε μέσα σε  40 ημέρες να οργανώσουμε από το μηδέν, την φυσική έκθεση Platforms Project. Και τις δύο φορές η επιτυχία στηρίχθηκε στην επίμονη δουλειά και στην εξαιρετική σχέση της μικρής ομάδας που είναι πίσω από το Platforms Project. Είναι βεβαια και πολύ σημαντική η εξαιρετική σχέση με τους καλλιτέχνες.

Ορίζοντας γεγονότων

-Ποιοι θα συμμετάσχουν σε αυτή τη διοργάνωση και μεις ως θεατές τι έχουμε να περιμένουμε;

-Φέτος θα συμμετέχουν 62 πλατφόρμες από 26 χώρες (ΗΠΑ, Κύπρος,  Ελλάδα, Καναδάς, Ολλανδία, Γαλλία, Μεξικό, Βενεζουέλα, Αργεντινή, Βραζιλία, Χιλή,  Αιθιοπία, Ρωσία, Τουρκία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Σουηδία, Βέλγιο, Δανία, Ελβετία, Πολωνία, Ουκρανία, Αυστραλία)και πάνω από 800 καλλιτέχνες. Έχουμε εκπροσώπους από τις 4 ηπείρους. Θα είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση μέχρι τώρα και θα πλαισιώνεται από 2 παράλληλες εκθέσεις, δεκάδες ομιλίες, πάνω από 40 περφόρμανς. Φυσικά θα λειτουργήσει φέτος όπως και τα προηγούμενα 5 χρόνια το παράλληλο πρόγραμμα του Platforms Project, το Open Studios όπου τα εργαστήρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών παρουσιάζουν έργα φοιτητών τους.

-Μιλήστε μας για τα panels που διοργανώνονται στην εκδήλωση και το έντονο «άρωμα γυναίκας» που διαχέεται στην ατμόσφαιρα.

-Φέτος πολλές πλατφόρμες έχουν ασχοληθεί με το θέμα της θέσης της γυναίκας στο καλλιτεχνικό και όχι μόνο χώρο και τα προβλήματα που υπάρχουν παγκοσμίως αλλά παράλληλα θα υπάρχουν ομιλίες για το ζήτημα αυτό.  Το dreamideamachine οργανώνει  ημερίδα με τίτλο “H γυναίκα στην Τέχνη και την κοινωνία: σύνδεση και αλληλεπιδράσεις” την Παρασκευή 14/10/2022 και η Jasmin Glaab, Υπεύθυνη του The Woman Art Gallery θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα ομιλιών την Κυριακή 16/10/22  με τίτλους “WOMAN ARTISTS IN 60 MINUTES” και “PANEL DISCUSSION BY AND WITH FEMALE ARTISTS”.

The Red Boat Projects, I Said No, 2022

-Θα υπάρξει και φέτος το  παράλληλο πρόγραμμα Open Studios;

-Τα “Open Studios” είναι πολύ σημαντικό παράλληλο πρόγραμμα που παρουσίαζετε 5 χρόνια κι έχει γίνει πλέον θεσμός. Οι καθηγητές των εργαστηρίων της ΑΣΚΤ, ανοίγουν τα εργαστήρια τους και παρουσιάζουν τα έργα των φοιτητών τους στο ευρύ κοινό. Είναι μια παράλληλη έκθεση με πολύ ζωντάνια που την περιμένουμε κάθε χρόνο με ιδιαίτερη χαρά.

 -Πιστεύετε ότι στο μέλλον οι διαδικτυακές διοργανώσεις θα επισκιάσουν τις δια ζώσης δικτυώσεις;

-Τα τελευταία χρόνια, ο μέσος χρήσης αφιερώνει όλο και περισσότερο χρόνο για να ενημερωθεί, να κάνει τις αγορές του και να συνδεθεί στα κοινωνικά δίκτυα. Όλα πλέον γίνονται μέσω του διαδικτύου και φυσικά οι τέχνη δεν θα μπορούσε να είναι εκτός. Γκαλερί και καλλιτέχνες πουλάνε έργα μέσω ψηφιακών πλατφορμών και  ταυτόχρονα μουσεία παρουσιάζουν τα έργα τους διαδικτυακά, (το οποίο είναι υπέροχο για όποιον δεν μπορεί να τα επισκεφτεί). Όμως κακά τα ψέματα  η δια ζώσης επαφή με την τέχνη είναι εμπειρία. Δεν είναι το ίδιο να ακούσεις ένα ψηφιακό άλμπουμ με το να βρεθείς στην συναυλία μαζί με δεκάδες άλλους ανθρώπους. Όπως δεν είναι το ίδιο να δεις ζωντανά τις Πυραμίδες, τον Παρθενώνα το Ερμιτάζ ή το ΜΟΜΑ.

Σίγουρα οι διαδικτυακές διοργανώσεις γίνονται όλο και περισσότερες γιατί η πανδημία έκανε τον κόσμο να εξοικειωθεί με αυτές , όμως η πληθώρα της προσφοράς έχει σαν αποτέλεσμα την σταδιακή μείωση της συμμετοχή του κοινού. Προσωπικά πιστεύω ότι οι διαδικτυακές διοργανώσεις θα συνυπάρχουν με τις  δια ζώσης επικουρικά, αλλά δεν πιστεύω ότι θα τις εξαλείψουν ποτέ οριστικά.

AMV, Vincent Hinse, Untitled, (red cube on blue sand), 2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΕΛΕΣΕΩΝ – PERFORMANCES

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου

16:00 – 22:00, Théâtre Dionysos et Apollon (22), “I. Prolog”,  συνεχόμενες περφόρμανς

18:00 – 18:20, SYNERGIA 22 (51), “ShadowsForRest”, Βιλελμίνη Ανδριώτη, Θάνος Δεσποτόπουλος, περφόρμανς: 20’

18:00 – 18:45, ACEY Europe (38), “Πετρόσουπα”,  Λία Λαπίθη, περφόρμανς : 45′

18:30 – 18:45, Sans Titre, Tourcoing (11), “Paradoxical Disappearance”, Adèle van Dist, περφόρμανς:15′

18:30 – 19:00, Ins All (34), “CLEANING”, Evelyn Papadopoulou, περφόρμανς: 30′

19:00 – 19:30, Rhythm Section (54), Ζωντανή Περφόρμανς Ζωγραφικής | Live Painting Performance, The Beautiful Formula Collective, περφόρμανς: 30′

19:00 – 22:30 Gropius Lounge (9), “Πλέκοντας γραβάτες”,  Αποστόλης Φιλίππου, περφόρμανς: μακράς διαρκείας

19:30 – 19:50, Ινστιτούτο Μεσογειακής Κουλτούρας | Institute of the Mediterranean Culture (10), “Το Σπίτι της Μνήμης”, Νίκη Ζαχαρή, περφόρμανς: 20′

19:30 – 20:00, Rhythm Section (54),  “Έδαφος”, Dmytro Goncharenko, περφόρμανς: 30′

20:00 – 21:00, POW WOW (8), “Το Ανθρώπινο Αντικείμενο”, Γρηγορία Βρυττιά, περφόρμανς: 60′

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου

15:00 – 21:00, Théâtre Dionysos et Apollon (22), “II. Rise”,  συνεχόμενες περφόρμανς

17:00 – 17:25, Window of FAME  (στο χώρο των TALKS), “THE DAILY BREEZE OF FREEDOM”, Marianne Mettler & Andrea Grieder, (Περφόρμανς Ποίησης από την Andrea Grieder & Ηχοτοπία από  1) Britta Liv Müller, freedom-truly  2) Riccarda Naef, op.REACTION II),  περφόρμανς: 25′

17:00 – 18:10, Fragments of truth (21), “7 πιάτα της αγάπης”, Κλεώνη Μανουσάκη, περφόρμανς: 70′

18:00 – 18:30, Rhythm Section (54), “Έδαφος”, Dmytro Goncharenko, περφόρμανς:  30′

18:00 – 19:00, ID:I GALLERI (4),  “Interdisciplinary Collaboration”,  Μια ομιλία με τους καλλιτέχνες  Gitte Eidslott και Moa Gustafsson Söndergaard συντονισμένη από την καλλιτέχνη και επιμελήτρια  Weronika Bela, ομιλία: 60′

19:00 – 19:30, Rhythm Section (54),  Ζωντανή Περφόρμανς Ζωγραφικής | Live Painting Performance, The Beautiful Formula Collective, περφόρμανς: 30′

19:30 – 19:50, Ινστιτούτο Μεσογειακής Κουλτούρας | Institute of the Mediterranean Culture (10), “Το Σπίτι της Μνήμης”, Νίκη Ζαχαρή, περφόρμανς: 20′

Σάββατο 15 Οκτωβρίου

12:30 – 12:50,  Window of FAME (στο χώρο των TALKS), “THE DAILY BREEZE OF FREEDOM”, Marianne Mettler & Andrea Grieder, (Περφόρμανς Ποίησης από την Andrea Grieder & Ηχοτοπία από 1) Alicia Velázquez – Freedom of Skin, 2) Joëlle Bitton – Ailleurs),  περφόρμανς: 20′

14:00 – 14:30, Rhythm Section (54), “Έδαφος”, Dmytro Goncharenko, περφόρμανς:  30′

15:00 – 21:00, Théâtre Dionysos et Apollon (22), “III. Climax”,  συνεχόμενες περφόρμανς

16:00 – 16:15,  Eco Flaneur (58),  Δημόσιος διάλογος και παρουσίαση της δράσης μας, Σοφία Κυριακού, παρουσίαση: 5΄

16:00 – 16:15, Sans Titre, Tourcoing (11), “Paradoxical Disappearance”,  Adèle van Dist, περφόρμανς:15′

18:00 – 18.07, ArtCode (41),  “Θυσία”,  Σοφία Ανδρόνικος, περφόρμανς: 7′

18:00 – 18:20, SYNERGIA 22 (51), “ShadowsForRest”, Βιλελμίνη Ανδριώτη, Θάνος Δεσποτόπουλος, περφόρμανς: 20’

18:00 – 19:10, Fragments of truth (21), “7 πιάτα της αγάπης”, Κλεώνη Μανουσάκη, περφόρμανς: 70′

18:30 – 18:40, ΚαλλιέργειαΚαλλιέργεια | CultivationCultivation (49), “Περσεφόνη”,  Στέλλα Τσουματίδου,  περφόρμανς: 10΄

19.00 – 19:20, The Red Boat Projects (36), “Ψυχές στον χώρο”, Μαγδαληνή Παπανικολοπούλου, περφόρμανς: 20’

19:00 – 19:30, Rhythm Section (54),  Ζωντανή Περφόρμανς Ζωγραφικής | Live Painting Performance, The Beautiful Formula Collective, περφόρμανς: 30′

19:30 – 19:50, Ινστιτούτο Μεσογειακής Κουλτούρας | Institute of the Mediterranean Culture (10), “Το Σπίτι της Μνήμης”, Νίκη Ζαχαρή, περφόρμανς: 20′

20:00 – 20:30, Rhythm Section (54),  Ζωντανή Περφόρμανς Ζωγραφικής και Ήχου | Live Painting and Sound Performance, Rhythm Section, performance: 30′

20:00 – 21:00, POW WOW (8), “Το Ανθρώπινο Αντικείμενο”, Γρηγορία Βρυττιά, περφόρμανς: 60′

Κυριακή 16 Οκτωβρίου

12:00 – 12:30, Rhythm Section (54),   Ζωντανή Περφόρμανς Ζωγραφικής και Ήχου | Live Painting and Sound Performance, Rhythm Section, performance: 30′

13:00 – 13:30,  Rhythm Section (54),  Ζωντανή Περφόρμανς Ζωγραφικής | Live Painting Performance, The Beautiful Formula Collective, περφόρμανς: 30′

14:00 – 14:30, H-M-S (12), “Telling Tales”, Jackie Berridge, Kerri Pratt, Cynthia Harrison Or, ομιλία: 30′

15:00 – 21:00, Théâtre Dionysos et Apollon (22), “IV. Achievement”, συνεχόμενες περφόρμανς

16:00 – 16:15, Sans Titre, Tourcoing (11), “Paradoxical Disappearance” Adèle van Dist, περφόρμανς:15′

17:00 – 17:30, Ins All (34), “CLEANING”, Evelyn Papadopoulou, περφόρμανς: 30’

17:30 – 17.37, ArtCode (41), “Θυσία”,  Σοφία Ανδρόνικος, Περφόρμανς: 7′

17:30 – 18:00, Window of FAME  (στο χώρο των TALKS), “THE DAILY BREEZE OF FREEDOM”, Marianne Mettler & Andrea Grieder, (Περφόρμανς Ποίησης από την Andrea Grieder & Ηχοτοπία από  1) Studio 7 – freedom laughs freely , 2) Andrea Grieder – The Department Store, 3) Marianne Mettler – Freedom at Emergency),  περφόρμανς: 30′

18:00 – 18:20, SYNERGIA 22 (51), “ShadowsForRest”, Βιλελμίνη Ανδριώτη, Θάνος Δεσποτόπουλος, περφόρμανς: 20’

18:30 – 18:40, ΚαλλιέργειαΚαλλιέργεια | CultivationCultivation (49), “Περσεφόνη”,  Στέλλα Τσουματίδου,  περφόρμανς: 10΄

19:30 – 19:50, Ινστιτούτο Μεσογειακής Κουλτούρας | Institute of the Mediterranean Culture (10), “Το Σπίτι της Μνήμης”, Νίκη Ζαχαρή, περφόρμανς: 20′

Gropius Lounge, Αποστόλης Φιλίππου Apostolis Philippou, weaving ties, 2022

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

15:00 – 16:00  «Σύγχρονες ματιές στον κόσμο του μοντερνιστή ζωγράφου Γιώργου Γουναρόπουλου»

Η συζήτηση διοργανώνεται από το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου (Η ομιλία θα είναι στα ελληνικά)

Ομιλητές:

Νικόλας Σεφαδούρος (Stef), comic artist, εικονογράφος
Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνος
Ναταλία Γεράκη, φλαουτίστα
Κατερίνα Δαμβόγλου, ηθοποιός, σκηνοθέτης,  Fly Theatre
Μπάμπης Αλεξιάδης, animator, εικονογράφος
Χρυσάνθη Μπαδέκα, χορογράφος, κινηματογραφίστρια, μοντέρ
Χριστίνα Σωτηροπούλου, σχεδιάστρια μόδας, ενδυματολόγος

Συντονισμός:  Διονυσία Γιακουμή, Δρ Ιστορίας της τέχνης / Επιμελήτρια, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου

16:15 – 16:45 «To Κουτί της Πανδώρας: Από το Μύθο στο Σήμερα»

(Η ομιλία θα είναι στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους)

Ομιλητής:

Αλέξανδρος Βούτσας, Διδάσκων στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας-Εργαστήριο Φωτογραφίας, Φωτογράφος,  Ιδρυτής της καλλιτεχνικής ομάδας ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ

17:00 – 17:25 “THE DAILY BREEZE OF FREEDOM”

Η περφόρμανς διοργανώνεται από τη Window of FAME

Marianne Mettler & Andrea Grieder, (Περφόρμανς Ποίησης από την  Andrea Grieder & Ηχοτοπία από την  Britta Liv Müller, freedom-truly  και την Riccarda Naef, op.REACTION II)

17:30 – 18:30  «ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ: Ο Φώτης Καγγελάρης θα παρουσιάσει το βιβλίο του “ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΑΛΕΚΤΟΥ”, Εκδόσεις Παπαζήση»   (Οι ομιλίες θα είναι στα ελληνικά)

Ομιλίες – ομιλητές:

“Η τέχνη πέραν του ωραίου και του άσχημου. Ζητήματα για την τέχνη από τον Φώτη Καγγελάρη.”

Ομιλητής: Απόστολος Αποστόλου, Καθηγητής πολιτικής και κοινωνικής φιλοσοφίας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, Επισκέπτης καθηγητής στα πανεπιστήμια Πάντοβα και Λουγκάνο

“Σχήματα λόγου, Σχήματα οπτικής παράστασης. Σχόλια για την οπτική κατανόηση και σύνθεση”

Ομιλητής: Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Δρ. Αρχιτέκτων Μηχανικός – Ομότιμος Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ. Πολυτεχνείου

“Η δύναμη της εικόνας και η αποστολή της.”

Ομιλητής: Πάνος Χαραλάμπους,  Καθηγητής Α.Σ.Κ.Τ.

18:30 – 20:30  ΗΜΕΡΙΔΑ: “H γυναίκα στην Τέχνη και την κοινωνία: σύνδεση και αλληλεπιδράσεις”

Η ημερίδα διοργανώνεται από το www.dreamideamachine.com  & The Red Boat Projects

(Οι ομιλίες θα είναι στα ελληνικά και αγγλικά)

Ομιλητές:

Alison Whitmore, Εικαστικός, συμμετέχουσα στα Platforms Project
Άννα Παντελάκου, Ιστορικός Τέχνης & Θεωρητικός, Κοινωνική Ανθρωπολόγος (ΜΑ)
Νίκη Ρουμπάνη, Εικαστικός, Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Γυναικών Ευρώπης
Βιβή Περυσινάκη, Χρύσα Σκορδάκη, Εικαστικοί, Συντονίστριες της πλατφόρμας The Red Boat Projects
Έφη Μιχάλαρου, Δημοσιογράφος- Κριτικός Τέχνης & Επιμελήτρια Εκθέσεων, Μέλος της AICA Hellas

Συντονισμός: Έφη Μιχάλαρου, Δημοσιογράφος- Κριτικός Τέχνης & Επιμελήτρια Εκθέσεων, Μέλος της AICA Hellas

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

12:30 – 12:50 “THE DAILY BREEZE OF FREEDOM”

Η περφόρμανς διοργανώνεται από τη Window of FAME

Marianne Mettler & Andrea Grieder, (Περφόρμανς Ποίησης από την  Andrea Grieder & Ηχοτοπία από την Alicia Velázquez – Freedom of Skin και την Joëlle Bitton – Ailleurs)

14:00 – 19:30  Hμερίδα της AICA Hellas, «Η κριτική της τέχνης στην Ελλάδα σήμερα και η αναπροσαρμογή στις νέες συνθήκες »

(Οι ομιλίες θα είναι στα ελληνικά)

14:00 – 15:30 Πρώτη ενότητα: Η κριτική της τέχνης  ως γραπτός λόγος και ως επιμέλεια (Μέρος 1ο)

Ομιλητές – προσκεκλημένοι:

Μαρία Μαραγκού, Κριτικός Τέχνης, Επιμελήτρια
Αθηνά Σχινά, Ιστορικός Τέχνης & Θεωρίας του Πολιτισμού (ΕΚΠΑ)
Λίνα Τσίκουτα-Δεμέζη, Δρ. Ιστορικός Τέχνης, Επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης,
Υπεύθυνη Συλλογών Μεταπολεμικής και Σύγχρονης Τέχνης
Ντένης Ζαχαρόπουλος, Ιστορικός και Κριτικός Τέχνης
Κατερίνα Κοσκινά, Ιστορικός Τέχνης, Μουσειολόγος, Επιμελήτρια εκθέσεων

Συντονισμός: Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, Ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανερπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ταμίας της AICA Ελλάς

16:00 – 17:30 Δεύτερη ενότητα: Η κριτική της τέχνης  ως γραπτός λόγος και ως επιμέλεια (Μέρος 2ο)

Ομιλητές – προσκεκλημένοι:

Δέσποινα Ζευκιλή,   Κριτικός Τέχνης, Διευθύντρια Αθηνόραμα, Μέλος Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών
Παρή Σπίνου,   Πολιτιστική συντάκτρια
Δημήτρης Τρίκας, Δημοσιογράφος, Μουσειολόγος
Άρτεμις Καρδουλάκη, Δημοσιογράφος, μέλος της AICA Ελλάς, ιδρύτρια της εικαστικής εφημερίδας «Τα Νέα της Τέχνης»
Ελπίδα Καραμπά,  Θεωρητικός Τέχνης, Επιμελήτρια

Συντονισμός:  Άρτεμις Ποταμιάνου, Εικαστικός, επιμελήτρια, Διευθύντρια Platform Project, Πρόεδρος AICA Hellas

18:00- 19:30 Τρίτη ενότητα: Αποκάλυψη και Ανία. Όταν η κριτική της τέχνης εξέρχεται στο μεταδιαδικτυακό σύμπαν (metaverse) για να κρίνει και να κριθεί

Ομιλητές – προσκεκλημένοι:

Αλεξανδρα Κοροξενίδη, Ιστορικός Τέχνης,  Αρχισυντάκτρια στο The Art Newspaper Greece, τεχνοκριτικός theartnewspaper.gr
Έφη Μιχάλαρου, Δημοσιογράφος- Κριτικός Τέχνης & Επιμελήτρια Εκθέσεων, Μέλος της AICA Hellas
Κωστής Σταφυλάκης, Επίκουρος Καθηγητής ΑΣΚΤ, Θεωρητικός Τέχνης
Γιάννης Τζιμούρτας,  Εκδότης ART22
Δημήτρης Σαραφιανός, Νομικός, Κριτικός Τέχνης και Διευθυντής Λόφος Art Center
Βασίλης Ντούπας,  Επιμελητής εκθέσεων, κριτικός ΟΖΟΝ

Συντονισμός: Φαίη Τζανετουλάκου, Γενική Γραμματέας  AICA Hellas, Arts Editor Culturenow

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022:

14:30 – 15:30 «Φαγητό και τέχνη, πρώτες ανάγκες του ανθρώπου»

Η συζήτηση διοργανώνεται από τη Fragments of truth (Η ομιλία θα είναι στα ελληνικά)

Ομιλητές:

Λουϊζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια της Πλατφόρμας Fragments of truth
Νίκος Μαστροπαύλος, δημοσιογράφος, ερευνητής του Πολιτισμού, εκδότης του https://eudemonia.gr/

16:00 – 17:00 “Art & Labour” | “Τέχνη & Εργασία”

Η συνέντευξη-ομιλία  διοργανώνεται από τη CABLE DEPOT  (Ομιλία στα Αγγλικά)

Ομιλητές:

Victoria Rance
Cole Pemberton

Συντονισμός: Ελένη Ζερβού

17:30 – 18:00 “THE DAILY BREEZE OF FREEDOM”

Η περφόρμανς διοργανώνεται από τη Window of FAME

Marianne Mettler & Andrea Grieder, (Περφόρμανς Ποίησης από την  Andrea Grieder & Ηχοτοπία από: 1.  Studio 7 – freedom laughs freely, 2. Andrea Grieder – The Department Store, 3. Marianne Mettler – Freedom at Emergency)

18:00 – 19:00 «Το πορτραίτο του εγκεφάλου»

(Η παρουσίαση θα γίνει στα ελληνικά)

Ομιλητής:

Σταύρος  Παναγιωτάκης

19:00 – 20:00 «Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες (2007 έως τώρα) : μια νομαδική διαδικασία καλλιτεχνικής πραγμάτωσης» (Ομιλία στα Αγγλικά)

Ομιλητές:

Γιάννης Ζιώγας, Ζωγράφος, Καθηγητής, ΤΕΕΤ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Geert Vermeire, επιμελητης, καλλιτέχνης και συγγραφέας, συνιδρυτής walk listen create και Supercluster
Φίλιππος Καλαμάρας, Γλύπτης, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΕΤ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

AC Institute + AC Books, Anne Murray, Ghost, Photo, 2022

ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ:

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022:

18:00 – 19:00, ID:I GALLERI,  “Interdisciplinary Collaboration”

Ομιλητές:

Gitte Eidslott, καλλιτέχνης
Moa Gustafsson Söndergaard, καλλιτέχνης

Συντονισμός: Weronika Bela, καλλιτέχνης και επιμελήτρια

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022:

14:00 – 14:30, H-M-S, “Telling Tales”

Ομιλητές:

Jackie Berridge, καλλιτέχνης
Kerri Pratt, καλλιτέχνης
Cynthia Harrison Or, καλλιτέχνης

Bureau d’Art et de Recherche Roubaix, Stéphane Laurent Marcel, Érections

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

PLATFORMS PROJECT ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Platforms Project for All 2022 είναι σχεδιασμένο για παιδιά από την oλλανδική πλατφόρμα EX-MÊKH και την εικαστικό και καθηγήτρια καλλιτεχνικών Ellen Rodenberg.

Το πρόγραμμα, αντλώντας έμπνευση από τον χωρικό σχεδιασμό της έκθεσης του Platforms Project, τον Πύργο της Βαβέλ και την ανακύκλωση νέων ιδεών, έχει στόχο να εισάγει τα παιδιά στη σύγχρονη τέχνη.

Ξεναγήσεις

Κατά τη διάρκεια του Platforms Project 2022 θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις για το φιλότεχνο κοινό. Σημείο συνάντησης των ξεναγήσεων είναι η είσοδος του εκθεσιακού χώρου «Νίκος Κεσσανλής» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Ημέρες και ώρες ξεναγήσεων:
Παρασκευή 14, Σάββατο 15 & Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022:  13:00,  15:00, 17:00, 19:00

Acey, Europe, Γιώργος Ταξιαρχόπουλος, Yorgos Taxiarchopoulos, επιτοίχιo assemblage γλυπτό assem- blage wall sculpture, 2008

OPEN STUDIOS

13 – 16 Οκτωβρίου | 13 – 16 of October:

Χώρος: Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα, Πειραιώς 265

Διάρκεια: 13 – 16.10.2022

Κατά την διάρκεια του Platforms Project εργαστήρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών θα παρουσιάσουν έργα φοιτητών και ειδικά διαμορφωμένα πρότζεκτ. To Open Studios θα παρουσιαστεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ως παράλληλο πρότζεκτ του Platforms Project.  Στο Open Studios συμμετέχουν τα εργαστήρια:

1o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Άγγελος Αντωνόπουλος,Καθηγητής)

3o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Μάριος Σπηλιόπουλος, Καθηγητής)

4o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Γιάννης Κονταράτος, Αναπληρωτής Καθηγητής)

6o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Γιώργος Καζάζης, Καθηγητής)

7o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ  (Διευθυντής Εργαστηρίου: Αριστοτέλης Τζάκος, Καθηγητής)

10o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Παντελής Χανδρής, Αναπληρωτής Καθηγητής)

11o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Βασίλης Βλασταράς, Αναπληρωτής Καθηγητής)

12o Εργαστήριο Ζωγραφικής και διευρυμένων εκφραστικών μορφών των εικαστικών τεχνών της  ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Poka-Yio (Πολύδωρος Καρυοφύλλης), Αναπληρωτής Καθηγητής)

13o Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Ερατώ Χατζησάββα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια)

1o Εργαστήριο Γλυπτικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Νίκος Τρανός, Καθηγητής)

2o Εργαστήριο Γλυπτικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Νίκος Χαραλαμπίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής)

3o Εργαστήριο Γλυπτικής της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Ιωάννης Μελανίτης, Επίκουρος Καθηγητής)

Εργαστήριο Βιντεοτέχνης της ΑΣΚΤ (Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Βίκη Μπέτσου, Επίκουρη καθηγήτρια )

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Ψηφιακές Μορφές Τέχνης”  της ΑΣΚΤ (Διευθυντής Μεταπτυχιακού: Γιώργος Χαρβαλιάς, Καθηγητής)

Dogma Athens, Ζαχαρίας Παπαντωνίου Zacharias Papantoniou, Hypered, 2004

Info

Ωράριο Platforms Project 2022

Άνοιγμα έκθεσης
Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 17.30 – 22.30

Διάρκεια Έκθεσης
Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022 έως Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

Ώρες λειτουργίας
Πέμπτη 13 Οκτωβρίου, 17.30 – 22.30
Παρασκευή 14 Οκτωβρίου έως Κυριακή 16 Οκτωβρίου, 12.00 – 21.00

Στον Εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
(Πειραιώς 256, TK 182 35 Αγ. Ιωάννης Ρέντης)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Exit mobile version