” Catch 19(22)” στον Αρχαιολογικό χώρο βασιλικών τάφων ΑΙΓΩΝ, Βέροια

Η καλλιτεχνική εταιρία CALD και η ηθοποιός/σκηνοθέτις Αθηνά Χατζηαθανασίου παρουσιάζουν τη site-specific performance CATCH (19)22.

Σώμα και φωνή, ήχος και φως, βίντεο και ψηφιακό υλικό, προσωπικά αντικείμενα και αληθινές ιστορίες γίνονται σημεία – σταθμοί σ’ ένα χάρτη.

Ένα χάρτη που ο θεατής ακολουθεί, για να περάσει από τη ζωή στη Μικρά Ασία, έπειτα, στα μεγαλειώδη ταφικά μνημεία, μέσα στο Μουσείο των Βασιλικών Τάφων Αιγών, ως ευθεία αντιπαραβολή της μικρασιατικής καταστροφής και της μεγαλοπρέπειας των χαμένων πολιτισμών, και κατόπιν, ξανά έξω από τη Μεγάλη Τούμπα και στο “μετά”: Μετά την καταστροφή, μετά τη μετακίνηση, μετά την εγκατάσταση.

Στη νέα, πια, ζωή. Το CATCH (19)22 είναι μια περιήγηση στη ζωή που προηγείται και έπεται της καταστροφής. Ένα ταξίδι, όπου η διαχρονικότητα των συνεπειών του πολέμου και του επεκτατισμού στη ζωή των ανθρώπων, σε αντίθεση με την πολυτέλεια των ταφικών μνημείων αντιπαραθέτει άμεσα την πολιτική με την πολιτιστική ζωή, τη «Μεγάλη Ιδέα» με τη ρίζα και τον ξεριζωμό.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΘΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

«Catch-22 σημαίνει “φαύλος κύκλος”, αφού το μυθιστόρημα του Τζόζεφ Χέλερ έμελλε να καθιερωθεί ως έκφραση για να δηλώσει το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, το παράλογο του πολέμου, όπου επιτυχία και καταστροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Γιατί τι άλλο είναι ο πόλεμος, παρά ένας ακόμη Σίσυφος που σπρώχνει το βράχο του στην κορυφή και πάλι πίσω; Το Catch (19)22 εξερευνά τη μικρασιατική καταστροφή, μέσα από το παράλογο του πολέμου και δε διστάζει να τη φέρει αντιμέτωπη με τη μακεδονική ακμή και παρακμή. Εκεί, πάνω από τους τάφους των μεγάλων βασιλιάδων. Όπου μεγαλείο και θάνατος είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος».

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. 

ΩΡΕΣ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ: 20:30, 20:45, & 21:00 (Η είσοδος θα γίνεται τμηματικά)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΡΑΣΗΣ: 60 λεπτά (περιλαμβάνει περιήγηση στους σταθμούς της δράσης και επίσκεψη στο μουσείο).

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία – Συντονισμός Καλλιτεχνικών

εργαστηρίων: Αθηνά Χατζηαθανασίου

Κείμενα – Δραματουργική Επεξεργασία: Σοφία Γουργουλιάννη

Κίνηση: Αφροδίτη Γεωργιάδου

Σκηνικά-Κοστούμια: Ευγενία Βησσαρίου

Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας

Κατασκευές σκηνικών: Τηλέμαχος Χατζηαθανασίου

Επιμέλεια βίντεο: Νάλια Ζήκου

Γραφιστική επιμέλεια: Εύα Λαμπάρα

Performers: Ευγενία Βησσαρίου, Γιάννης Ζέρβας, Άντα Κουγιά, Παναγιώτα

Χαϊδεμένου, Αθηνά Χατζηαθανασίου

Συμμετέχουν στις δράσεις: Μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βέροιας (Φιλίππειο), Μέλη ερασιτεχνικών θιάσων της περιοχής

Ακούγονται οι φωνές των: Γιώργου Γιαννακάκου, Μάνιας Παπαδημητρίου

*Ευχαριστούμε τον κ. Γιώργο Κοτζαερίδη για την παραχώρηση της προσωπικής του συλλογής – ψηφιακό υλικό, αντικείμενα υλικού πολιτισμού και μαρτυρίες.

**Με την υποστήριξη της ΚΕΠΑ και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αθηνά Χατζή: H ζωγραφική μου είναι το γεφύρωμα της αναπαράστασης με την αφαίρεση με επίκεντρο τη φόρμα ανταποκρίνεται στο εξπρεσιονιστικό ιδίωμα

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Η Αθηνά Χατζή είναι μια καλλιτέχνιδα με μοναδική οπτική και διαδρομή που συνδυάζει την τέχνη με το design. Σπούδασε design στο...

Σχέσεις, Μυστήριο και Έγκλημα κατά Φρανσουά Τρυφώ: “Η σειρήνα του Μισισιπή”

Tης Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage) Με τη "Σειρήνα του Μισισιπή" (Πρωτότυπος τίτλος: "La sirène du Mississippi"), ο Φρανσουά Τρυφώ ακολουθεί τα βήματα του Χίτσκοκ, δημιουργώντας...

Χάνα Χοχ: Η πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα του κινήματος του ντανταϊσμού που τιμάει η Google

Η Χάνα Χοχ (1889–1978) υπήρξε η μοναδική γυναίκα καλλιτέχνης του κινήματος του ντανταϊσμού στο Βερολίνο και πρωτοπόρος του φωτομοντάζ – μιας τεχνικής που αναμόρφωνε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this