Ελληνικό Προξενείο της Νέας Υόρκης: Figure and Form: Γιώργος Πετρίδης, Νάσος Δάφνης

Η έκθεση παρουσιάζει έναν εικαστικό διάλογο ανάμεσα στα γλυπτά έργα του Γιώργου Πετρίδη και στις ζωγραφικές δημιουργίες του Νάσου Δάφνη, δύο Νεοϋορκέζων καλλιτεχνών ελληνικής καταγωγής.

Ο παραστατικός γλύπτης Γιώργος Πετρίδης και ο αφαιρετικός ζωγράφος Νάσος Δάφνης, γεννημένοι και οι δύο στην Ελλάδα (1964 και 1914 αντίστοιχα), εγκαταστάθηκαν από νεαρή ηλικία στη Νέα Υόρκη. Ενώ η Νέα Υόρκη αποτέλεσε την κύρια καλλιτεχνική τους κοιτίδα, στο έργο των καλλιτεχνών είναι διακριτή η βαθιά επιρροή και η κοινή τους αγάπη για την Ελλάδα.

Ο επιμελητής της έκθεσης Paul Laster σχολιάζει αναφορικά με τη δουλειά τους: «Ακολουθώντας μια παραδοσιακή προσέγγιση της εικονιστικής γλυπτικής, ο Πετρίδης εξορύσσει το παρελθόν για να δημιουργήσει κάτι νέο, ενώ ο Δάφνης μέσω της ζωγραφικής του ενότητας -Pixel Fields/Aegean Series, αξιοποίησε τη νέα τεχνολογία για να ενημερώσει τη μοντερνιστική αφαίρεση. Οι γλυπτικές μορφές του Πετρίδη έχουν γεννηθεί με οξυδέρκεια από την αρχέγονη λάσπη των αρχαίων πολιτισμών και έχουν τροποποιηθεί μέσα από τα χέρια του καλλιτέχνη. Αντιθέτως ο Δάφνης με τη δική του ιδιαίτερη ζωγραφική διαδικασία συνδύασε έξυπνα τα γραφικά που δημιουργήθηκαν από έναν υπολογιστή Atari St.

Το Estate του Νάσου Δάφνη εκπροσωπεί παγκοσμίως από το 2015 η Richard Taittinger Gallery. Για περισσότερες πληροφορίες: (https://richardtaittinger.com/artist/nassos-daphnis/)

Ο Γιώργος Πετρίδης (1964, Αθήνα), ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη και την Αθήνα. Δημιουργεί σύγχρονα, εικονιστικά γλυπτά, σε μεγέθη που κυμαίνονται από μερικές ίντσες έως και το φυσικό μέγεθος. Είναι «εμποτισμένος» με την αρχαία ελληνική γλυπτική, καθώς και των μεταγενέστερων έργων που επηρεάστηκαν από αυτήν, (πχ. έργα καλλιτεχνών της Ιταλίας και της Γαλλίας).

Petrides_Works_in_Greek_Consulate_Exhibition

Ασχολείται με την ανθρώπινη εμπειρία στην αφηρημένη μορφή του σώματος και του κεφαλιού, εξερευνώντας την ομορφιά και την ατέλεια των ανθρώπων και της ζωής. Η δημιουργική του διαδικασία είναι δικής του εφεύρεσης: συχνά ξεκινά τη μορφή σε συνεργασία με ένα ζωντανό μοντέλο. Σαν αποτέλεσμα της πρώτης του διεργασίας στη φόρμα προκύπτει ένα κεφάλι ή ένα σώμα κατασκευασμένο από διάφορα υλικά – πηλό, πλαστελίνη, γύψο, πολυεστέρα. Στη συνέχεια μεταμορφώνει τη φόρμα από τη φαντασία και τη μνήμη του, χρησιμοποιώντας συχνά εργαλεία και υλικά που βρίσκονται σε εργοτάξια.

Ο τρόπος που ζωγραφίζει τα γλυπτά του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εξπρεσιονιστικός. Η διαδικασία του αφορά πάντα την «αναζήτηση της εικόνας» (όπως πχ .ο Jean-Michel Basquiat, ζωγράφιζε πάνω σε προηγούμενο πίνακα από καμβά και διέγραφε λέξεις), παρά τη «δημιουργία της εικόνας» όπως συνέβαινε σε μεγάλο μέρος της δυτικής τέχνης, (όπου ο καλλιτέχνης είχε στο μυαλό του μια εικόνα από την αρχή της δημιουργίας του έργου).

Έμαθε να δημιουργεί τέχνη παρακολουθώντας μαθήματα σχεδίου, ζωγραφικής και γλυπτικής, για πάνω από 20 χρόνια στο New York Studio School, (οπού έχουν διδάξει οι: Philip Guston, Alex Katz, Meyer Schapiro ενώ ο Robert Storr υπήρξε κοσμήτορας). Μεταξύ των διακεκριμένων μαθητών που φοίτησαν στη Σχολή ήταν: η Cecily Brown και ο Christopher Wool.

Σπούδασε επίσης στο Παρίσι, στην Academie de la Grande Chaumière, όπου αναδείχθηκαν σπουδαίοι γλύπτες μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι: Louise Bourgeois, Alexander Calder, Alberto Giacometti, Isamu Noguchi, Germaine Richier. Πριν από την επαγγελματική του ενασχόληση με την τέχνη είχε μια επιτυχημένη καριέρα στη Wall Street, (πάντα σε συνάρτηση με την μερική του επιμόρφωση στην τέχνη). Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στο Ντουμπάι, το Μονακό, την Μύκονο, καθώς και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.

Για έτος 2022, ο Πετρίδης θα παρουσιάσει τη σειρά του «Hellenic Heads» σε συνεργασία με πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς φορείς. Η συγκεκριμένη σειρά αποτελείται από γλυπτά κεφαλιών σε φυσικό μέγεθος, εμπνευσμένα από την ελληνική ιστορία. Το κάθε γλυπτό εκπροσωπεί και μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο που ξεκινά από την Κλασική, την Ελληνιστική, την Ελληνική Επανάσταση του 1821, τη Ναζιστική Κατοχή και τον Ελληνικό Εμφύλιο Πόλεμο της δεκαετίας του 1940, και τέλος τη σύγχρονη εποχή.

(Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο www.petrides.art

ή στο [email protected]

Το βιβλίο «Γιώργος Πετρίδης: Πρόσφατα έργα, 2019 -2021» διατίθεται δωρεάν σε μορφή PDF στον παραπάνω ιστότοπο, ενώ μπορείτε να ζητήσετε ένα έντυπο αντίγραφο στο [email protected].).

Σύντομα βιογραφικά των δύο καλλιτεχνών Επιμελητή και Πολιτιστικού Υπεύθυνου:

Ο Νάσος Δάφνης

Ο Νάσος Δάφνης γεννήθηκε το 1914 στις Κροκεές (Λακωνίας) στην Ελλάδα και απεβίωσε το 2010 στην πόλη Provincetown των ΗΠΑ.

Daphnis_Works_in_Greek_Consulate_Exhibition

Ο Ελληνοαμερικανός ζωγράφος και γλύπτης, αναγνωρίστηκε για την μαεστρία του στη γεωμετρική αφαίρεση και την εξέλιξή της σε αυτό που έγινε γνωστό ως ζωγραφική με σκληρές ακμές. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, ο Δάφνης ανέπτυξε τη θεωρία του χρωματικού επιπέδου, για να απελευθερώσει το χρώμα από τον περιορισμό της μορφής. Με αυτόν τον τρόπο, χρησιμοποίησε πολλαπλά επίπεδα συμπαγούς χρώματος, για να δημιουργήσει τη ψευδαίσθηση του βάθους, του χώρου και της κίνησης ανάμεσα σε λείες, αδιάλειπτες υφές επιφανειών. Η αλληλεπίδραση της προσεκτικά επιλεγμένης παλέτας και των δυναμικών σχημάτων του Δάφνη, έχει ως αποτέλεσμα μια δονούμενη ενέργεια η οποία κατακλύζεται από την ένταση και επιτρέπει στο χρώμα να είναι το κύριο στοιχείο του έργου, χωρίς τους περιορισμούς της γραμμής ή της μορφής. Η μεγάλη ανταπόκριση στις εκθέσεις του, (συμπεριλαμβανομένης μιας σημαντικής ατομικής έκθεσης με τον Leo Castelli το 1959), κατέστησε τον Δάφνη ως διαχρονικό καλλιτέχνη που παρέμεινε έξω από τις αναγνωρισμένες σχολές ενώ κινήθηκε με ελευθερία μεταξύ των αναδυόμενων στυλ.

Το έργο του Δάφνη εκπροσωπήθηκε από τον μακροχρόνιο φίλο και εμβληματικό έμπορο Leo Castelli για σαράντα χρόνια. Ανάμεσα στις σημαντικότερες θεσμικές εκθέσεις περιλαμβάνονται οι: έξι εκδόσεις του Whitney Annual (1959 – 67), 64th Annual American Exhibition στο Art Institute of Chicago (1961) και Geometric Abstraction in America στο Whitney Museum of American Art (1962). Το 1977 έλαβε την περίφημη υποτροφία Guggenheim ενώ αργότερα κέρδισε το Βραβείο του Ιδρύματος Francis J. Greenburger (1986), καθώς και το Βραβείο του Ιδρύματος Pollock-Krasner (1986).

Το έργο του συμπεριλαμβάνεται στα εξής Ιδρύματα: Metropolitan Museum of Art, (Νέα Υόρκη), Guggenheim Museum, (Νέα Υόρκη), Whitney Museum of American Art, (Νέα Υόρκη), Museum of Modern Art, (Νέα Υόρκη), Baltimore Museum, (Βαλτιμόρη, Μέριλαντ), Albright-Knox Art Gallery, (Μπάφαλο, Νέα Υόρκη). Στην Ελλάδα έργα του βρίσκονται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης. Το Estate του Νάσου Δάφνη εκπροσωπείται παγκοσμίως από το 2015 από την Richard Taittinger Gallery, στη Νέα Υόρκη (https://richardtaittinger.com/artist/nassos-daphnis/).

Ο Paul Laster

Ο Paul Laster είναι συγγραφέας, εκδότης, ανεξάρτητος επιμελητής, καλλιτέχνης και λέκτορας. Είναι συντάκτης του γραφείου στη Νέα Υόρκη για το ArtAsiaPacific και συντάκτης στο Whitehot Magazine of Contemporary Art. Υπήρξε ο ιδρυτικός συντάκτης των Artkrush και Artspace ενώ ξεκίνησε το τμήμα τέχνης του Daily Beast. Στο παρελθόν ήταν ο καλλιτεχνικός συντάκτης του περιοδικού Flavorpill και Russell Simmons OneWorld. Πολύ συχνά αρθρογραφεί στα ακόλουθα έντυπα: Art & Object, Time Out New York, Harper’s Bazaar Arabia, Galerie, Sculpture, Architectural Digest, Surface, Garage, New York Observer, Cultured, ArtPulse, Upstate Diary, Conceptual Fine Arts και έχει γράψει για την Τέχνη στην Αμερική στα εξής: Artnet, Interview, Paper, Flash Art, Newsweek, Modern Painters, Bomb Magazine, Flatt Magazine, ArtInfo, Avenue, Tema Celeste, amNew York, 99% και On-Verge.

O Laster επιτέλεσε ως βοηθός επιμελητή στο New York’s P.S.1 Contemporary Art Center (now MoMA PS1), Contemporary Art Center (το γνωστό σήμερα MoMA PS1) και από το 1985 οργάνωσε εκθέσεις σε γκαλερί και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Η επιμελητική του ενασχόληση τα τελευταία πέντε χρόνια περιλαμβάνει τις εξής συνεργασίες: Adam Frezza & Terri Chaio: Paper Islands (2015) στη Humanities Gallery (στο Πανεπιστήμιο LIU, Μπρούκλιν), A Weekend in the Country (2015) στη Magnan Metz Gallery (Νέα Υόρκη), Maker, Maker (2017) στο Children’s Museum of the Arts (Νέα Υόρκη), Mohamed Ahmed Ibrahim (2019) στο Outsider Art Fair (Παρίσι), Relishing the Raw: Contemporary Artists Collecting Outsider Art (2020) στο Outsider Art Fair (Νέα Υόρκη, Five Artists, Five Mediums, Five DaysA Curated Selection for One Thing (2020) στο Intersect (Άσπεν), An Alternative Canon: Art Dealers Collecting Outsider Art (2020) στη Andrew Edlin Gallery (Νέα Υόρκη), Nows the Time: Eight African Painters (2020) στο (Scope Immersive) και The Desire for Transparency: Contemporary Artists Working with Glass (2020) στο (Intersect Σικάγο).

Ως καλλιτέχνης, ο Laster έχει παρουσιάσει 17 ατομικές εκθέσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, ενώ συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις παγκοσμίως. Έργα του βρίσκονται σε πολλές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, όπως στο Art Institute of Chicago, στο Los Angeles County Art Museum, στο Smithsonian American Art Museum, στη National Gallery of Art, στο Philadelphia Art Museum και στο Whitney Museum of American Art.

Ως λέκτορας και “visiting critic”, ο Laster έχει μιλήσει για την τέχνη, τις επιμελητικές πρακτικές, τη χρήση του Διαδικτύου αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την οικοδόμηση σταδιοδρομίας στα ακόλουθα ιδρύματα: Gerrit Rietveld Academy, Sandberg Institute, New York University, New York’s School of Visual Arts, Pratt Institute, California Institute of the Arts, Otis Art Institute, University of California (Riverside), Santa Barbara, Florida Atlantic University, Ewha Womans University (Seoul), Kutztown University of Pennsylvania, Brooklyn Museum, National Academy Museum, PS1 Contemporary Art Center, Cyan Museum of Art , Hudson Valley Center for Contemporary Art, Art Omi, Expo Chicago, The Armory Show, Art Chicago, NEXT Art Fair, Marc Straus Gallery, New York Academy of Art, Tyler School of Art, Residency Unlimited, Soho Beach House, Rizzoli Bookstore, Wave Hill, ESKFF, Mana Contemporary, Outsider Art Fair, Trestle Art Space, Pioneer Works, Intersect Aspen, Scope Art Fair, Intersect Chicago, Asya Geisberg Gallery. Ο Laster εργάστηκε στις Εκδόσεις (1977-88) στο Museum of Modern Art, (Νέα Υόρκη) και υπήρξε Διευθυντής Εκδόσεων (1995-98) στη Tony Shafrazi Gallery, (Νέα Υόρκη).

Ελευθερία Γκούφα

Συντηρήτρια Έργων Τέχνης και Cultural Manager με αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία στον πολιτιστικό τομέα. Η Ελευθερία Γκούφα έχει διατελέσει Συντηρήτρια Χαρτιού στο Τμήμα Συντήρησης του Μουσείου Μπενάκη στην Αθήνα, Ελλάδα από το 1999.

Το 2017 επιλέχθηκε από τη διεύθυνση του μουσείου για να ξεκινήσει το Τμήμα Περιοδικών Εκθέσεων, παράλληλα με τις αρμοδιότητές της ως Συντηρήτρια χαρτιού. Οι αρμοδιότητές της ποικίλλουν ανάλογα με την έκθεση, και περιλαμβάνουν διαχείριση των έργων, τον σχεδιασμό εκθέσεων, τη συντήρηση, την μεταφορά και εγκατάσταση/απεγκατάσταση. Έχει εργαστεί σε εκθέσεις που συμπεριλαμβάνουν μουσεία των ΗΠΑ (The National Gallery, Art Institute of Chicago, Indianapolis Museum of Art and καθώς και άλλα του εξωτερικού (Αυστραλία, Κίνα, Εμιράτα, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, Κουβέιτ, Μεξικό, Πορτογαλία, Ισπανία, Τουρκία και Ηνωμένο Βασίλειο).

Εντός της Ελλάδας έχει συνεργαστεί με πολλά Ιδρύματα μεταξύ των οποίων: Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών, Ίδρυμα Αβέρωφ, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Αθήνα, Βουλή των Ελλήνων, Ίδρυμα Ωνάση – Αθήνα,

Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη – Αθήνα, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο – Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Αρσενάλε – Χανιά – Κρήτη, Ιστορικό Αρχείο, Ηράκλειο – Κρήτη, Ιστορικό

Αρχείο – Κέρκυρα, Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Γ.Ι. Μουσείο Κατσίγρα,

Ναυτικό Μουσείο Σκιάθου. Γκαλερί A.G – Κύπρος κ.λπ.

Επιπλέον, έχει εμπειρία στην εμπορική πλευρά του καλλιτεχνικού κόσμου καθώς υπηρέτησε ως Γενική Διευθύντρια της Evripides Gallery στην Αθήνα.

Επίσης, μέσα από την επιχείρηση της Conservation Alternatives, συνεργάστηκε με πολλούς επιφανείς συλλέκτες στην Ελλάδα, ενώ σήμερα ασχολείται με την Πολιτιστική Πολιτική και Διαχείριση καλλιτεχνών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

Επιμέλεια έκθεσης: Paul Laster

Cultural manager: Ελευθερία Γκούφα

Εγκαίνια: 16/12/2021, (18.30 RSVP)

Διάρκεια: 17/12/2021-20/01/2022

Τύπος/ VIP: Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2021, 09.00-14.00

Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2021, 09.00-14.00

Τόπος Έκθεσης: Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη

69 East 79th Streer, NY (μεταξύ των Λεωφ.Par k & Madison Avenues)

(Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 09.00 -14.00)

Επικοινωνία:

Για σχετικές πληροφορίες για τα έργα του Γιώργου Πετρίδη:

[email protected] | www.petrides.art | IG:@petrides.art

Για σχετικές πληροφορίες για τα έργα του Νάσου Δάφνη:

[email protected]

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this