“Φροσύνη” στο Θέατρο Άβατον: μία γυναίκα που πνίγηκε από έρωτα…

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε το θεατρικό μονόλογο “Φροσύνη” σε κείμενο και σκηνοθεσία Στέφανου Παπατρέχα, στο θέατρο Άβατον. Η κυρα-Φροσύνη, όπως είναι γνωστή η Ευφροσύνη Βασιλείου, είναι υπαρκτό πρόσωπο που συνδέθηκε με την ιστορία του Αλή Πασά των Ιωαννίνων. Ο ίδιος ο Αλή Πασάς διέταξε την εκτέλεσή της μαζί με άλλες 17 γυναίκες δια πνιγμού, στη λίμνη των Ιωαννίνων, με το πρόσχημα ότι ζούσαν ανήθικα.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Ο μονόλογος αυτός έρχεται να μας παρουσιάσει τα βαθύτερα συναισθήματα και τη ψυχοσύνθεση της Φροσύνης, μέσα από τα μάτια μιας νεαρής ηθοποιού που καλείται να ενσαρκώσει το ρόλο αυτό στο πλαίσιο μίας θεατρικής παράστασης.

Λίγα λόγια για το έργο

Μια νεαρή ηθοποιός καλείται να υποδυθεί την κυρα-Φροσύνη, όμως ελάχιστα γνωρίζει για τη γυναίκα αυτή και ξεκινά την αναζήτηση ιστορικών στοιχείων από το διαδίκτυο.

Μέσω της αναζήτησης αυτής, ανακαλύπτει ότι η Φροσύνη ήταν παντρεμένη με έναν έμπορο κι είχαν αποκτήσει δύο παιδιά. Ενώ ο σύζυγός της απουσίαζε στη Βενετία, σύναψε ερωτική σχέση με το γιο του Αλή Πασά, Μουχτάρ, ο οποίος ήταν παντρεμένος.

Σύμφωνα με την παράδοση, αφορμή για την ανακάλυψη του μυστικού αυτού δεσμού αποτέλεσε ένα σμαραγδένιο δαχτυλίδι. Ένα δαχτυλίδι το οποίο άνηκε στη γυναίκα του Μουχτάρ κι εκείνος δώρισε στη Φροσύνη. Η Φροσύνη όμως καθώς είχε ανάγκη από χρήματα πούλησε το δαχτυλίδι σε ένα κοσμηματοπωλείο, όπου στο ίδιο κοσμηματοπωλείο κατέφυγε η γυναίκα του Μουχτάρ για να αγοράσει κοσμήματα κι εκεί είδε να πουλιέται το δαχτυλίδι της. Το δαχτυλίδι αυτό καταδίκασε τη Φροσύνη σε θάνατο.

Η νεαρή ηθοποιός κατέχοντας πλέον τις πληροφορίες που χρειαζόταν προσπαθεί να κατανοήσει βαθύτερα το χαρακτήρα που πρόκειται να υποδυθεί. Μέσω ενός αυτοσχεδιασμού δοκιμάζει ρούχα επί σκηνής, αλλάζει στάσεις και τονισμό φωνής, στην προσπάθειά της να βιώσει την τελευταία νύχτα όπου η Φροσύνη βρισκόταν εν ζωή. Θυμάται όλη της τη ζωή, το γάμο της, τα παιδιά της, αλλά και τον έρωτά της για τον Μουχτάρ, τις απαιτήσεις των άλλων για εκείνη, καθώς και τις απαιτήσεις του έρωτά της για Εκείνον.

Βγαίνει από τον εαυτό της και βιώνει τη ζωή μιας γυναίκας δέσμια των επιθυμιών, τόσο των γύρω της, όσο και του ίδιου της του εαυτού. Μιας γυναίκας που πρόκειται να πνιγεί και να μείνει στη μνήμη όλων ως μία άγνωστη, μη μπορώντας κανείς να δει το πραγματικό της πρόσωπο.

«Η πόρνη, η γυναίκα που πρόδωσε την πατρίδα, η ξεδιάντροπη… Κι εγώ σαν ένα παιδί σε ένα σταυροδρόμι, μόνη, μετέωρη ανάμεσα σε όλα αυτά. Σαν απλός θεατής της ζωής μου»

Η παράσταση

Η Σύνθια Μπατσή, στο ρόλο της Φροσύνης, ερμηνεύει μοναδικά το ρόλο που της έχει ανατεθεί. Μέσω της άψογης εκφραστικότητάς της, τόσο συναισθηματικά όσο και λεκτικά, πείθει όντως το θεατή ότι μεταμορφώνεται στη γυναίκα που μας περιγράφει στην αρχή του έργου. Με άρτια κινησιολογία καταφέρνει να γεμίσει όλη τη σκηνή και να μεταφέρει όλη την ένταση του εσωτερικού της κόσμου, στο γύρω χώρο που την περιβάλει. Επαγγελματική ερμηνεία σε ένα δύσκολο κι απαιτητικό ρόλο.

Το κείμενο του Στέφανου Παπατρέχα, καταφέρνει αποτελεσματικά, μέσω των ιστοριών που έχουν διασωθεί για τη ζωή της κυρα-Φροσύνης, να προσεγγίσει τη ψυχοσύνθεση και τα συναισθήματα αυτής της άγνωστης προς εμάς γυναίκας. Μας παρουσιάζει ολοκληρωμένο το χαρακτήρα της γυναίκας αυτής, μέσα από τα μάτια μιας νεαρής ηθοποιού η οποία προσπαθεί να κατανοήσει το ρόλο της. Περιγραφή συναισθημάτων και καταστάσεων με μία ροή αφήγησης που δεν κουράζει, ούτε δυσχεραίνει το θεατή στην παρακολούθηση της πλοκής της υπόθεσης.

Η δε σκηνοθεσία του Λάζαρου Βαρτάνη και του του Στέφανου Παπατρέχα, οπτικά άρτια, με μια αλληλουχία σκηνών κλιμακούμενων συναισθημάτων, βοηθά το θεατή να βιώσει τα συναισθήματα της Φροσύνης μέχρι την ύστατη στιγμή του θανάτου της.

Τα σκηνικά της Έλλη Εμπεδοκλή, απλά αλλά λειτουργικά, αναπαριστούν το δωμάτιο της νεαρή ηθοποιού, όπου και διαδραματίζεται όλο το έργο, αλλά ταυτόχρονα ευρηματικά όσον αφορά τις πολλαπλές χρήσεις του μπαούλου που βρίσκεται στο σκηνικό.

Τα κουστούμια της ίδιας παραπέμπουν αποτελεσματικά στην εποχή όπου διαδραματίζεται το έργο κι η εναλλαγή τους επί σκηνής αποτελεί ένα όμορφο οπτικό θέαμα για το κοινό.

Συνολικά πρόκειται για μία άρτια δουλεμένη παράσταση, με προσοχή στις λεπτομέρειες, όπου καταφέρνει μοναδικά με μία μόνο ηθοποιό να γεμίσει με την παρουσία της και με την ερμηνεία της όλη τη σκηνή του θεάτρου.

Ιδανική παράσταση για όλους τους λάτρεις των καλών μονόλογων κι όσων αγαπούν τη θεατρική προσέγγιση ιστορικών γεγονότων.

Εσείς έχετε ποτέ σκεφτεί πως θα κρίνατε τη ζωή της Ευφροσύνης Βασιλείου;

Info παράστασης:

Τοποθεσία: Θέατρο ΆβατονΕυπατρίδων 3Κεραμεικός (Μετρό – Κεραμεικός)

Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 20.30. Διάρκεια: 60΄

Πρεμιέρα: Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 3412689 Τιμές εισιτηρίων: €10 κανονικό€8 φοιτητικό€5 ανέργωνΗλεκτρονική Προπώληση: Viva | https://www.viva.gr/tickets/theatre/theatro-avaton/frosynh/

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Greek Brand New: Η ελληνική δημιουργία επανασυστήνεται στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου

Δέκα χρόνια συμπληρώνει ο θεσμός Greek Brand New και τα γιορτάζει με μια μεγάλη, επετειακή έκθεση από την Παρασκευή 10 έως την Κυριακή 12...

Sebastian Delen: Επέτειος δέκα ετών για την Villa Αφαία στην Αίγινα

Συνέντευξη- Ρεπορτάζ: Ζέτα Τζιώτη Η πρόσφατη επίσκεψή μας στο ρομαντικό νησί της Αίγινας, και πιο συγκεκριμένα, στη Βίλλα Αφαία του Σεμπαστιάν Ντελέν (Sebastian Delen) συνδύασε...

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this