‘My father had a big nose’, ο  Κωνσταντίνος Πάτσιος στην The Blender Gallery

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 19 Απριλίου και η διάρκεια της θα είναι μέχρι τις 24 Μαΐου 2024.

Η The Blender Gallery έχει την τιμή να παρουσιάσει την νέα ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου με τίτλο ‘My father had a big nose’ , Objects and toys from an aggressive childhood, σε επιμέλεια της Χριστίνας Ντουγεροπούλου. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 19 Απριλίου και η διάρκεια της θα είναι μέχρι τις 24 Μαΐου.


The Child is father of the Man; And I could wish my days to be bound each to each by natural piety

My heart leaps up, William Wordsworth

Στη νέα του ατoμική έκθεση ο εικαστικός διαμορφώνει ένα Gesamtkunstwerk, ένα συνολικό έργο τέχνης που περιλαμβάνει επιτοίχια έργα, γλυπτά, video και NFTs. O Πάτσιος εμπλουτίζει τη ζωγραφική διαδικασία  με τις τεχνικές του κολάζ και του ντεκολάζ δημιουργώντας ένα παλίμψηστο με σύμβολα και εικόνες  που συνδέουν τον ενήλικο κόσμο με τον παιδικό, τον  μικρόκοσμο με το συλλογικό ασυνείδητο. Στα γλυπτά του, σύνθετα ready mades, κυριαρχεί μια σαρκαστική διάθεση, ενίοτε αυτοβιογραφική, περιγράφοντας τη σχέση με τον φυσικό αλλά και με τον επουράνιο πατέρα.

Κωνσταντίνος Πάτσιος, Les Amants de la pleine lune, 170x40x40cm, Painted wood and marble, 2024

Με τον Πινόκιο ως κεντρικό μοτίβο, ο καλλιτέχνης ανοίγει ένα παράθυρο στον κόσμο των παιδικών ονείρων και βιωμάτων, όπου οι επιθυμίες και τα συναισθήματα διαμορφώνουν την ενήλικη  ζωή. Μέσα από την οπτική του Πάτσιου, ο Πινόκιο αναβιώνει με νέα πνοή, ως ένας  πανανθρώπινος ήρωας που μας οδηγεί στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, στις οδύνες και τις ηδονές της ύπαρξης. Στα έργα του υπάρχουν  εικόνες  και αντικείμενα που επηρέασαν την καλλιτεχνική του ιδιοσυγκρασία, ένα ετερόκλητο σύμπαν που περιλαμβάνει από τη μορφή του Πινόκιο και τις Μαντόνες της Αναγέννησης μέχρι τη φιγούρα του Ναπολέοντα.

Σαν σε όνειρο, όπου αντιστρέφονται οι μηχανισμοί της πραγματικότητας, η μεγάλη μύτη του Πινόκιο εκφράζει μια απωθημένη εμπειρία ή επιθυμία. Σύμβολο της διάθεσης του ανθρώπου για διεύρυνση αλλά και διείσδυση, και στενά συνδεδεμένη με τη μυρωδιά, το ψέμα και το σεξ. Η όσφρηση συνδέεται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη αίσθηση με τη μνήμη και τα συναισθήματα.

Κωνσταντίνος Πάτσιος, The year of the Monkey, diameter 52cm, Painting and collage on wooden drum, 2024

Τα κολλάζ του Πάτσιου αποτελούν ημερολόγια καθημερινής  ζωής, αλλά και μιας άλλης, εσωτερικής, μη βιωμένης. Εφημερίδες, αφίσες, εισιτήρια, παλιές φωτογραφίες, μετατρέπονται σε κάτι νέο. Ακολουθώντας την ανάγκη του να συνδεθεί με τη μεγάλη παράδοση της ζωγραφικής, καταφέρνει  να παντρέψει ασύμβατες εικόνες και να προσκαλέσει το θεατή σε έναν αλλόκοτο, κοινωνικοπολιτικό συνειρμό. Το ζητούμενο στο έργο του, όπως δηλώνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, είναι ο μετασχηματισμός μιας εικόνας, μέσα στην οποία θα συνυπάρχουν αρμονικά όλα τα αντικρουόμενα και παράταιρα κομμάτια της ανθρώπινης κατάστασης.

Παράλληλα, θα παρουσιαστεί το έργο – μαντήλι απο 100% μετάξι, της συνεργασίας του εικαστικού με το ελληνικό brand Mantility, ειδικά σχεδιασμένο για την ατομική του έκθεση.

Who is Who

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά και στη Grande École de Commerce de Poitiers στη Γαλλία. Έλαβε υποτροφία για το Rhode Island School of Design (RISD) Providence, U.S.A. Στη συνέχεια σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με τους Γ. Ψυχοπαίδη και Μ. Σπηλιόπουλο, και Γλυπτική με τον Ν. Τρανό. Έχει πραγματοποιήσει δεκαεπτά ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων.

Info

‘My father had a big nose’

Διάρκεια έκθεσης
Παρασκευή 19 Απριλίου έως Παρασκευή 24 Μαΐου

Ωράριο Λειτουργίας
Tρίτη 10.00 – 18.00
Τετάρτη – Παρασκευή 10.00 – 20.00
Σάββατο 12.00 – 16.00

Τhe Blender Gallery
Ζησιμοπούλου 4, Γλυφάδα 16674
213 0280 597
[email protected]

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this