O Χρήστος Μποκόρος στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Η έκθεση με τίτλο “Μνήμον Φως” θα διαρκέσει έως την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021.

Στην έκθεση “Μνήμον Φως” παρουσιάζει ο Εικαστικός Τομέας του Δήμου Καλαμάτας με την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Παναγιώτη Λαμπρινίδη, ενώ την επιμέλεια της, έχει ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής του Μουσείου Μπενάκη Κωνσταντίνος Παπαχρίστου.

Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις που έχει διοργανώσει ο Δήμος Καλαμάτας, και περιλαμβάνει σπουδαία έργα του Χρήστου Μποκόρου από διαφορετικές περιόδους της ζωγραφικής του. Επίσης, ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει και τρία έργα ειδικά φτιαγμένα για την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης, τα οποία θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά.

Τα έργα που εκτίθενται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας αποτελούν μια υπόμνηση για τη Θυσία, το Χρέος κα την ιστορική Μνήμη. Με οδηγό την απλότητα, την ευαισθησία και την τρυφερότητα για τους ανθρώπους και τα σπαράγματα της ζωής τους, ο ζωγράφος προτείνει μια διαφορετική θέαση της Επανάστασης, όπου η αξία του μέτρου υποκαθιστά τους θορυβώδεις εορτασμούς. Την έκθεση συνοδεύει ομότιτλος κατάλογος που επιμελήθηκε ο Χρήστος Μποκόρος με κείμενα δικά του και του Κωνσταντίνου Παπαχρίστου.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την ευγενική ενίσχυση του «Ιδρύματος Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια».

Έργο του Χρήστου Μποκόρου

Who is Who

Ο Χρήστος Μποκόρος γεννήθηκε το 1956 στο Αγρίνιο. Εκεί έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Έφυγε δεκαεννέα χρονών για να σπουδάσει Νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στην Κομοτηνή (1975-1979). Μετά τις σπουδές του Δικαίου κι ένα μεσοδιάστημα αναποφάσιστου προβληματισμού, βρέθηκε στη Ανώτατη Σχολή των Καλών Τεχνών της Αθήνας (1983-1989). Ζωγράφιζε από παιδί, άρχισε να εκθέτει στη δεκαετία του ’80. Στο εργαστήριο της οδού Καλλιδρομίου, στον λόφο του Στρέφη, έγιναν τα έργα της μαθητείας στο πραγματικό. Τη δεκαετία του ’90 στην οδό Αριστοδήμου, στον Λυκαβηττό, αποπειράται να εικονοποιήσει την κοινή μνήμη και πειρασμούς του αoράτου, το φως και το σκοτάδι. Μετά το 2000 κατεβαίνει στην Καστέλλα όπου ζει και εργάζεται έκτοτε. Το 2004, με το Αδιάβαστο Δάσος, άγγιξε το αγκάθι της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου. Το 2013 παρουσίασε τα στοιχειώδη στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς, προτείνοντας μια λιτή ευημερία, μια επανεύρεση του μέτρου στην καθημερινή μας ζωή και το 2016 τις όψεις αδήλων, μια αναδρομική έκθεση έργων της τριαντάχρονης πορείας του. Αυτή την περίοδο, παράλληλα με την παρούσα έκθεση, παρουσιάζει στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού την έκθεση 1821, η γιορτή.

Έργο του Χρήστου Μποκόρου

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021

Ωράριο λειτουργίας
Καθημερινά 10:00-20:00

Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
Αρτέμιδος 124, Καλαμάτα
2721 360611

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αθηνά Χατζή: H ζωγραφική μου είναι το γεφύρωμα της αναπαράστασης με την αφαίρεση με επίκεντρο τη φόρμα ανταποκρίνεται στο εξπρεσιονιστικό ιδίωμα

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Η Αθηνά Χατζή είναι μια καλλιτέχνιδα με μοναδική οπτική και διαδρομή που συνδυάζει την τέχνη με το design. Σπούδασε design στο...

Σχέσεις, Μυστήριο και Έγκλημα κατά Φρανσουά Τρυφώ: “Η σειρήνα του Μισισιπή”

Tης Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage) Με τη "Σειρήνα του Μισισιπή" (Πρωτότυπος τίτλος: "La sirène du Mississippi"), ο Φρανσουά Τρυφώ ακολουθεί τα βήματα του Χίτσκοκ, δημιουργώντας...

Χάνα Χοχ: Η πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα του κινήματος του ντανταϊσμού που τιμάει η Google

Η Χάνα Χοχ (1889–1978) υπήρξε η μοναδική γυναίκα καλλιτέχνης του κινήματος του ντανταϊσμού στο Βερολίνο και πρωτοπόρος του φωτομοντάζ – μιας τεχνικής που αναμόρφωνε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this