« Όπυ Ζούνη – Η θεωρία των σχημάτων» στην Roma Gallery

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022, στις 17:00, και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 29 Οκτωβρίου.

Την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022, στις 17:00, η ROMA GALLERY εγκαινιάζει την έκθεση: «Όπυ Ζούνη – Η θεωρία των σχημάτων», η οποία θα διαρκέσει έως τις 29 Οκτωβρίου 2022.

Στην έκθεση παρουσιάζονται ζωγραφικά έργα, γλυπτά και κατασκευές της Όπυς Ζούνη από το 1970 έως το 2007.

Την ίδια την ενδιέφερε η «Ψυχανάλυση των σχημάτων», ανασύροντας σχηματισμούς και μοτίβα από τον υλικό κόσμο στον πνευματικό. Άραγε, η Θεωρία Σχημάτων του Jeffrey Young, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ερμηνευτικό εργαλείο του έργου της;

Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα μέσα από το μεγαλείο της Όπυς Ζούνη να αναπαράγει τα δικά του «Πρώιμα Δυσλειτουργικά Σχήματα», την στιγμή που τα ίδια αυτά σχήματα θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, εμπλουτίζονται και επεκτείνονται μέσα στον χώρο και τον χρόνο.

Όπυ Ζούνη (1941-2008)
«Φράκτης – Αδιέξοδο», 1977
Ακρυλικό σε ξύλινη κατασκευή, 290 x 145 x 5 εκ.

Όπυ Ζούνη

«Όταν η τέχνη αρχίζει να κωδικοποιείται, να επαναλαμβάνεται, χάνει όλο τον αυθορμητισμό της, δεν μπορεί να ενταχθεί εύκολα στους νόμους της αυστηρής γεωμετρίας. Είναι η συνεχής σύγκρουση μεταξύ λόγου λογικής και διαίσθησης συναισθήματος. Η καλλιτεχνική μου έκφραση ολοκληρώνεται με την ελεύθερη και μεθοδική αντιμετώπιση της δουλειάς. Δουλεύω με τις συμπτώσεις, την τύχη, στοιχεία που δίνουν νέα ώθηση στη φαντασία μου να λειτουργήσει και να οδηγηθεί σε νέες μορφές έκφρασης, σε νέες ιδέες. Έτσι δέχομαι το τυχαίο, αλλά και το καθοδηγώ συγχρόνως.

Στη φύση οι διαστρωματώσεις, οι συμμετρίες διαμορφώνονται, αλλάζουν και συσσωρεύονται με ακανόνιστο τρόπο και ρυθμό. Ο ρυθμός δημιουργεί μοιραίως επαναλήψεις. Οι επαναλήψεις δημιουργούν συμμετρίες. Αυτή τη διαδικασία σκέφτομαι ότι ακολουθεί και ο ερευνητής καλλιτέχνης. Έτσι κι εγώ ανακαλύπτω, υποστηρίζω επαναλήψεις μέσα από σχέδια και στη συνέχεια μέσα από το χρώμα. Το χρώμα μπορεί να τονίσει μια συμμετρία στο σχέδιο ή μπορεί να τη διαλύσει, να την εξαφανίσει. Δουλεύω συχνά διαφορετικά χρώματα, αλλά στον ίδιο τόνο, επιδιώκοντας με αυτό τον τρόπο μια ισορροπία και μια υποστήριξη του σχεδίου.»

Όπυ Ζούνη (1941-2008)
«Κίτρινη Δέσμη», 1975
Ακρυλικό σε ξύλινη κατασκευή, 161 x 70 x 30 εκ.

«Τίποτα δεν είναι πιο συγκεκριμένο και πραγματικό
από μια γραμμή, ένα χρώμα, ένα επίπεδο.
Αυτή είναι η συγκεκριμένη τέχνη.»

Theo van Doesburg, Art Concret 1930

Όπυ Ζούνη (1941-2008)
«Μικρή Πύλη – Κλειστό Πλαίσιο», 2001 Ακρυλικό σε ξύλινη κατασκευή, καθρέφτης, 150 x 90 x 20 εκ.

Info

Διάρκεια έκθεσης
Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου έως Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Ωράριο λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00 – 20:00
Τετάρτη, Σάββατο 10:00 – 16:00

Roma Gallery
Ρώμα 5, Αθήνα 106 73
21 3035 8344

Όπυ Ζούνη (1941-2008)
«Πυραμίδα», 1999
Ακρυλικό σε ξύλινη κατασκευή, 197 x 58 x 58 εκ.
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this