Στιγμές από τα εγκαίνια της έκθεσης Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου

Η έκθεση διαρκεί έως τις 26 Νοεμβρίου 2022 στον χώρο τέχνης «16 Φωκίωνος Νέγρη», Αθήνα.

Το Πανεπιστήμιο Ιστορίας της Τέχνης, The Courtauld Institute of Art, London και η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου μέσα από το «Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης» παρουσίασαν την έκθεση Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, σε επιμέλεια του Kirk Patrick H. Testa. Η έκθεση εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022 στον χώρο τέχνης «16 Φωκίωνος Νέγρη», Αθήνα.

Η έκθεση Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου  είναι η πρώτη έκθεση που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Φιλοξενίας και αποτελεί το επιστέγασμα της εξάμηνης παραμονής του επιμελητή Kirk Patrick H. Testa στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια της οποίας είχε τη δυνατότητα να εμβαθύνει τις γνώσεις του σχετικά με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη μέσα από συναντήσεις με δημιουργούς, κοινότητες και πολιτιστικούς φορείς του εικαστικού χώρου της Αθήνας καθώς και τη συναναστροφή του με τα έργα της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου.

Η σχεδιάστρια του καταλόγου της έκθεσης Μαρία Βεϊοπούλου με την Δάφνη Πολίτη, Υπεύθυνη Σχεδιασμού & Υλοποίησης του Προγράμματος Φιλοξενίας, Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, Φωτογραφία: Βασιλική Κούτρη

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, σχέδια και γλυπτά από τους καλλιτέχνες

Τάσο Αριδά, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου, Στέφανο Δασκαλάκη, Κωνσταντίνο Κερεστετζή, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Αλέκο Λεβίδη, Αφροδίτη Λίτη, Ανδρέα Λόλη, Ναταλία Μελά, Λουίζα Μίσσιου, Χρήστο Μποκόρο, Χρόνη Μπότσογλου, Βάλλυ Νομίδου, Κώστα Παπανικολάου, Βασίλη Παπανικολάου, Κώστα Παπατριανταφυλλόπουλο, Γιώργο Ρόρρη, Παύλο Σάμιο, Άννα Μαρία Τσακάλη, Πόπη Τσουκάτου, Μισέλ Φάις, Πάνο Φειδάκη, Μαρία Χατζηανδρέου, Δημήτρη Χαντζόπουλο, Γιάννη Ψυχοπαίδη

Άποψη της έκθεσης «Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου», Φωτογραφία: Studio Vaharidis

Σημείωμα επιμελητή

Έχοντας ιστορικά λάβει τη χαμηλότερη θέση από όλα τα είδη ζωγραφικής, το είδος της νεκρής φύσης είναι ένας τόπος όπου συναντώνται αντίπαλες δυνάμεις: το θραύσμα και το όλον, το εφήμερο και το αιώνιο, ή ακόμα, το ιερό και το βέβηλο. Παρά την απλότητα της θεματολογίας του μέσα από την αναπαράσταση κοινότοπων αντικειμένων, αυτό το είδος ζωγραφικής ενθαρρύνει τους θεατές να βλέπουν αργά, βιώνοντας μια εμπειρία που έχει αλλοιωθεί από τον κατακλυσμό των εικόνων της ψηφιακής εποχής. Το πρόβλημα της ύπαρξης «υπερβολικού κόσμου», όπως αποδόθηκε από την θεωρητικό των μέσων ενημέρωσης Hito Steyerl, πηγάζει από την ασύλληπτη ταχύτητα των δεδομένων και των πληροφοριών στον παγκοσμιοποιημένο ψηφιακό κόσμο.

Ένα αντίδοτο για τον ίλιγγο και την αγωνία που προκαλούν ο εικοσιτετράωρος κύκλος ειδήσεων και οι αλγοριθμικές ροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η επαφή με την τέχνη που καλεί τον θεατή να κάνει μια παύση, να επιβραδύνει και να προβληματιστεί ως προς τη βιωμένη πραγματικότητα. Η έκθεση Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου σε επιμέλεια Kirk Patrick H. Testa, δίνει αυτή την ευκαιρία. Με έργα από τη Συλλογή η έκθεση είναι μια εικόνα της ευαισθησίας του συλλέκτη, αλλά και μια ευκαιρία να γίνει κανείς μάρτυρας της συνέχειας μεταξύ του κλασικού και του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Πυροδοτώντας τον διάλογο μεταξύ του κοινού και των έργων νεκρής φύσης της Συλλογής, η έκθεση περιλαμβάνει επίσης μια ανοιχτή πρόσκληση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσκαλώντας το κοινό να υποβάλει ψηφιακές φωτογραφίες νεκρής φύσης από την καθημερινή ζωή, με το hashtag «#stillathens». Η συμπερίληψη αυτών των φωτογραφιών στην έκθεση θα συμβάλει στη δημιουργία μιας σχέσης αντίστιξης μεταξύ των ρυθμών της σύγχρονης ζωής και των έργων της Συλλογής.

Άποψη της έκθεσης «Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου», Φωτογραφία: Studio Vaharidis

Who is Who

Kirk Patrick H. Testa

Ο Kirk Patrick H. Testa ολοκλήρωσε το 2019 τις σπουδές του στην Ιστορία της Τέχνης και στην Φιλοσοφία στο Κολέγιο Vassar (Poughkeepsie, NY) και το καλοκαίρι του 2022 αποφοίτησε από το The Courtauld Institute of Art, Λονδίνο με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης. Η έρευνα του εστιάζει στην παγκόσμια εννοιολογική τέχνη, καθώς και τη διασταύρωση του μέσου της ζωγραφικής με το ψηφιακό χώρο.

O συλλέκτης Σωτήρης Φέλιος με τον επιμελητή Kirk Patrick H. Testa, Φωτογραφία: Βασιλική Κούτρη

Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας της Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης

Το Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας της Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης του ακαδημαϊκού ινστιτούτου, The Courtauld Institute of Art και της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου, έχει ως στόχο τη δημιουργία καναλιών υποστήριξης για νέους επιμελητές και θεωρητικούς τέχνης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ακαδημαϊκής έρευνας γύρω από την σύγχρονη ελληνική τέχνη και τη σύνδεση της με τη διεθνή εικαστική σκηνή.

Το Πρόγραμμα λαμβάνει χώρα δύο φορές το χρόνο απευθύνεται σε διδακτορικούς, μεταπτυχιακούς και τριτοετείς φοιτητές με ακαδημαϊκό υπόβαθρο στην επιμέλεια, ιστορία και θεωρία της τέχνης και δίνει την ευκαιρία να εμπλουτίσουν την έρευνα τους σχετικά με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη, μέσα από τη συναναστροφή τους με τα έργα της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου, συναντήσεις με δημιουργούς, κοινότητες και πολιτιστικούς φορείς του εικαστικού χώρου της Αθήνας.

Το σχεδιασμό και το συντονισμό του “Προγράμματος Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης” έχει αναλάβει η Δάφνη Πολίτη, Υπεύθυνη Σχεδιασμού & Επίβλεψη Υλοποίησης Προγράμματος Φιλοξενίας, Συλλογή Σωτήρη Φέλιου. Το Πρόγραμμα υλοποιείται με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Η άλλη Αρκαδία» και την υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Άποψη της έκθεσης «Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου», Φωτογραφία: Studio Vaharidis
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

«Το Τέλος Μιας Σχέσης»: Το τελευταίο από τα «καθολικά» μυθιστορήματα του Γκράχαμ Γκρην

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Ο Βρετανός μυθιστοριογράφος Γκράχαμ Γκρην, γεννημένος στο Μπέρχαμστεντ το 1904, είναι ευρέως γνωστός για τα θρίλερ αγωνίας του, όπως «Το υπουργείο...

O μεγάλος καμβάς που πάτησαν τα νήπια του Δηλίου με τον ζωγράφο Αλέξανδρο Λιάπη

Έναν καμβά απλωμένο στο Νηπιαγωγείο του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Δήλιον ή Δήλεσι Βοιωτίας πάτησαν τα νήπια και προνήπια σε ένα φανταστικό παιχνίδι. Ο ζωγράφος,...

Η εσωτερική αλήθεια της γλυπτικής δημιουργίας του Rodin

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος  Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης  O Φρανσουά Ωγκύστ Ρενέ Ροντέν γεννήθηκε στις 12 Νοέμβρη του 1840 στο Παρίσι. Από μικρός ζωγράφιζε. Στα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this