The Art | Artists Diaries | Kenneth Blom: “Ισως είναι πιο υγιές, το να γίνει ένα διάλειμμα στην αγορά της Τέχνης”

Kenneth Blom, Maia, 200 x 300 cm, 2014

Η τέχνη, όπως ομόφωνα δέχονται οι άνθρωποι της, είναι αυτή που πλήττεται πρώτη και ανακάμπτει τελευταία σε περιόδους κρίσης. Πόσο μάλλον μέσα από μία μεγάλη κοινωνική και οικονομική κρίση που αναμένεται, μετά από μία παγκόσμια πανδημία με άγνωστη ημερομηνία λήξης.

Στην ενότητα “The Art | Artists Diaries” που γράφει και επιμελείται η Λιάνα Ζωζά, φιλοξενούνται συνεντεύξεις από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες (εικαστικούς, μουσικούς, χορευτές, ηθοποιούς, κλπ), γκαλερίστες, επιμελητές και γενικότερα ανθρώπων που κινούνται στο χώρο της τέχνης και θα λειτουργούν σχολιαστικά, μέσα από τις ίδιες ερωτήσεις και ανάλογα με τις εξελίξεις, στην όλη ιδιαιτερότητα της κατάστασης που αφορά την τέχνη. Σήμερα φιλοξενούμε τον εικαστικό Kenneth Blom, ο οποίος απαντά στις ερωτήσεις που του θέτουμε:

Συνέντευξη στη Λιάνα Ζωζά

Kenneth Blom, Battlefield 2, 100×120 cm, 2015

– Η τέχνη στα χρόνια της πανδημίας. Με ποιο τρόπο επηρεάζεται η τέχνη;

Όταν, η Fran Lebowitz, ρωτήθηκε πρόσφατα, από το The New Yorker, εάν το ότι ο W. Shakespeare έγραψε τον “Βασιλιά Ληρ” κατά τη διάρκεια της πανδημίας της βουβωνικής πανώλης, θα μπορούσε, να επηρεάσει με ανάλογο τρόπο, τους καλλιτέχνες, κατά τη διάρκεια της τωρινής πανδημίας covid -19, εκείνη απάντησε:

“Πολλοί καλλιτέχνες μου μίλησαν για αυτό και εγώ τους επισήμανα: Δεν είσαι ο Σαίξπηρ”

Στη δουλειά μου, ούτως ή άλλως, σαν δημιουργός, έχω επιλέξει την απομόνωση, τις περισσότερες ώρες της ημέρας, οπότε η μετάβαση προς και από την καραντίνα | απομόνωση δεν ήταν αισθητή.

Kenneth Blom, Portrait

Εξάλλου, στη ζωή θα ήταν αφόρητο το να δέχομαι τη δυστυχία του κόσμου και το ίδιο κάνω και τώρα με την Covid-19.

Το να βρίσκομαι πιο κοντά στον εαυτό μου, για μένα, τους τελευταίους μήνες, υπήρξε μια πολύ παραγωγική περίοδος που απέδωσε έναν ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό νέων επαγγελματικών προτάσεων από γκαλερί του εξωτερικού και παράλληλα μου έδωσε μια γαλήνη, που προέκυψε τόσο από την έλλειψη της εναέριας κυκλοφορίας όσο και από τα φωτεινά παράθυρα των γραφείων γύρω μου, που έδιναν μια παράξενη ηρεμία στον αστικό χώρο.

Οι μεγάλες υπαρξιακές ερωτήσεις, επίσης, δεν ήρθαν στη ζωή μου σαν έκπληξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς είναι κάτι που είναι πάντα προφανές και θεμελιώδες για μένα, για να μπορώ να εξασκώ και να εξελίσσω την τέχνη μου.

Kenneth Blom, Chamonix, 100 x120 cm, 2015

– Τέχνες | Καλλιτέχνες | Χώροι Τέχνης. Ποια θα είναι η επόμενη ημέρα;

Είναι σίγουρα δύσκολο να το προβλέψω, αλλά είτε μας αρέσει είτε όχι, ο χώρος της εικαστικής σκηνής ακολουθεί τα χρήματα. Αυτό συμβαίνει από την εποχή των Μεδίκων, στη Φλωρεντία.

Η οικονομική υποστήριξη που υπήρξε από την πλευρά των Μεδίκων, κατά τη διάρκεια της βασιλείας τους, ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή της πλειονότητας της τέχνης, στην Φλωρεντία, καθώς γενικά, οι καλλιτέχνες, δημιουργούσαν τα έργα τους, μόνο όταν λάμβαναν εκ των προτέρων την προμήθειά τους.

Το θέμα μας είναι ότι η οικονομία μεταξύ των συλλεκτών, των μουσείων και των εκθέσεων αποφασίζει κατά πολύ την κατάσταση για τον καλλιτέχνη.

Kenneth Blom, Endless, 140 x160 cm, 2019

– Η αγορά της τέχνης θα επηρεαστεί; Πόσο και πώς;

Φυσικά και θα επηρεαστεί. Αλλά, ίσως είναι πιο υγιές, το να γίνει ένα διάλειμμα από μια εμφανή και συνεχώς αυξανόμενη διαφημιστική προώθησή της τέχνης, όπως πολύ εύκολα, κάποιος μπορεί να διακρίνει…

Kenneth Blom, Evening, 100 x120 cm, 2017, oil on canvas

– Τέχνη | Τεχνολογία. Ποιος θα είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στην επικοινωνία, αλλά και στην αγορά της τέχνης;

Είμαι ζωγράφος. Αυτό σημαίνει πως είμαι βαθιά επικεντρωμένος στο μέσο αυτό και μάλιστα, επιμένω ότι αυτό το παλιομοδίτικο μέσο έχει τη μεγάλη δυνατότητα να δώσει ένα παράθυρο, μια διέξοδο, από όλες αυτές τις φανταχτερές δημιουργίες και τον οπτικό θόρυβο.

“Το να βλέπεις την τέχνη, ανάμεσα σε λίγους ανθρώπους είναι σίγουρα προτιμότερο και ανεξάρτητο από τον λόγο που γίνεται αυτό”

– Τέχνη | Κοινωνική Αποστασιοποίηση. Πώς μπορεί να λειτουργήσει η τέχνη με κανόνες κοινωνικής απόστασης;

Την τελευταία φορά που βρέθηκα στην Πινακοθήκη Ufizzi, όλοι περιηγηθήκαμε σε μικρές ομάδες. Για να αποφύγουμε τα πλήθη. Αυτό, ήταν πριν από την Covid -19. Το να βλέπεις την τέχνη, ανάμεσα σε λίγους ανθρώπους είναι σίγουρα προτιμότερο και ανεξάρτητο από τον λόγο που γίνεται αυτό.

Kenneth Blom, Les palmiers 2, 140 x160 cm, 2013

-Ποιο γνωστό έργο σύγχρονης τέχνης θα επιλέγατε για να περιγράψετε την υπάρχουσα κατάσταση και γιατί;

Anxiety, 1894, Edvard Munch
Peter Doig (b. 1959), Island Painting

– Η ιστορία, μέχρι σήμερα, έχει δείξει πως η τέχνη επιβιώνει ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και μάλιστα προσφέροντας σημαντικά έργα. Θα συμβεί το ίδιο και τώρα;

Σίγουρα!

Who is Who

Kenneth Blom, Portrait

O Kenneth Blom, γεννήθηκε το 1967, στο Roskilde της Δανίας και μετακόμισε στη Νορβηγία σαν παιδί. Σπούδασε στο Statens Kunstakademi στο Όσλο (1990-1994), καθώς και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ (1994-1995). Ζει και εργάζεται στο Όσλο.

Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του μέσα από ατομικές εκθέσεις στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων στους Sotheby’s, New Bond Street στο Λονδίνο, στο Henie Onstad Kunstsenter της Νορβηγίας, στην Jason Mc Coy Gallery στη Νέα Υόρκη, στο Galeri Haaken στο Όσλο, στο Pekin fine art στο Πεκίνο, στη Luisa Catucci στο Βερολίνο, στην γκαλερί Lyon Particul στη Λυών, στην γκαλερί Birch στην Κοπεγχάγη, στο Im Vektor στο Ίνσμπρουκ και στην γκαλερί Dropsfabrikken στο Τρόντχαιμ.