Το Φτέρωμα των Χρωμάτων, έκθεση του Γιώργου Πανταζή 

Η ατομική έκθεση που παρουσιάζεται στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος διαρκεί έως την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024. 

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιώργου Πανταζή με τίτλο «Το Φτέρωμα των Χρωμάτων», σε επιμέλεια της Ιστορικού-Κριτικού Τέχνης Θάλειας Στεφανίδου. Η έκθεση θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024. 

Χαρακτηριστικό στα έργα του Γιώργου Πανταζή είναι το έντονο χρώμα και το ζεστό φως αλλά και η ικανότητα του να αποτυπώνει τις ομορφιές της φύσης, ξεφεύγοντας από την πραγματική εικόνα και τοποθετώντας το θέμα του σε ένα περιβάλλον φαντασιακό, διατηρώντας συνάμα την αυθεντικότητα του. Ο καλλιτέχνης με αυτό τον τρόπο δηλώνει την εικαστική του ταυτότητα ενώ ταυτόχρονα προκαλεί στον θεατή ένα «σοκ» λόγω της έντασης των χρωμάτων, εν αντιθέσει με τα γαλήνια και αισιόδοξα συναισθήματα που του δημιουργεί. 

Το Φτέρωμα των Χρωμάτων
Γιώργος Πανταζής, Φυλλωσιές_ ακρυλικά σε καμβά 50×50 cm

H Ιστορικός-Κριτικός Τέχνης Θάλεια Στεφανίδου αναφέρει μεταξύ άλλων για την έκθεση

«Ό,τι μου είχε αποτυπωθεί στη μνήμη από το πρώτο ακόμη ίδωμα των έργων του Γιώργου Πανταζή ήταν οι αυθόρμητες, ζωντανές, άναρχες, χρωματικές εκρήξεις, αυτό που το είχα ονομάσει φτέρωμα των χρωμάτων. Ήταν διάφορα λουλούδια, ως η Άνοιξη της Φύσης, μέσα σε βάζα: αναγνωρίσιμα ή πλασματικά, πόζαραν σαν μοντέλα μπροστά σε ουδέτερο φόντο, χωρίς συνδηλώσεις—ο ζωγραφικός χώρος του Πανταζή είχα σκεφτεί τότε αρνείται την ταυτοποίηση και αυτό έχει τη γοητεία του.» και συνεχίζει λέγοντας «Η επιλογή των χρωμάτων του θα έλεγα πως ακολουθεί με όσο περισσότερη πιστότητα την αυθόρμητη κάθε φορά απόφασή του, προκειμένου να ερμηνευτεί με τη μεγαλύτερη ακρίβεια η αίσθηση της βιωμένης στιγμής.

Σε αυτή τη διαδικασία, το θέμα, οποιοδήποτε θέμα κι αν προκύψει—λουλούδια σε βάζο και κάθε είδους αναγνωρίσιμη ή μη χλωρίδα, ένας αφαιρετικός ή τελείως αφηρημένος «κήπος»—είναι μία θεματική που σχετίζεται με την αντίληψη της αίσθησης των πραγμάτων. Έτσι ο Πανταζής μοιάζει να εισπράττει από τον φυσικό κόσμο αυτό που ονομάζουμε «μουσικό άκουσμα», με τη διευρυμένη σημασία της έννοιας, και εκείνα τα αρμονικά μοτίβα των αισθημάτων, ώστε να μπορέσει να τα μετατρέψει σε παρτιτούρες στη λογική χρωματικών ρυθμών.»

Ενώ ο καλλιτέχνης αναφέρει για τα έργα του

«Κάθε έργο παρουσιάζει μια εικόνα των κοινωνικών σχέσεων, όπου τα διαφορετικά χρώματα και σχήματα εναρμονίζονται για να δημιουργήσουν ένα συνολικό εικαστικό τοπίο. Αυτή η ποικιλία δημιουργεί ένα συλλογικό δάσος, όπου η κάθε μονάδα συμβάλλει στο σύνολο με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Στα έργα, εκτός των άλλων εντοπίζουμε έξι γυναικείες μορφές, οι οποίες συμβολίζουν την φύση σε διάφορες παραλλαγές, ενώ τα υπόλοιπα έργα εστιάζουν σε δάση και παραλλαγές του δάσους σε ποικίλους χρωματισμούς, καθώς και σε φυλλωσιές με τον ουρανό. Σας προσκαλώ να εξερευνήσετε αυτήν την εικόνα των κοινωνικών σχέσεων μέσα από το πρίσμα της τέχνης και να μοιραστείτε μαζί μου την εμπειρία αυτής της έκθεσης.»

Το Φτέρωμα των Χρωμάτων
Γιώργος Πανταζής, Χρώματα του ανέμου_ ακρυλικά σε καμβά 100×70 cm

Who is Who

Ο Γιώργος Πανταζής είναι εικαστικός καλλιτέχνης και υποψήφιος διδάκτορας του Π.Τ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αποφοίτησε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα το 2016 με «Άριστα». Τo 2021 ολοκλήρωσε το Master του στις Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει στο ενεργητικό του επτά ατομικές εκθέσεις, στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, Αθήνα (Το φτέρωμα των χρωμάτων,2024, Street Market, 2019 και Μικρομέρια, 2016), στην γκαλερί Λόλα Νικολάου, Θεσσαλονίκη (Νέα Ισημερία, 2016, Άτροπος, 2017, Το κοντινό υπερπέραν, 2019 και Γιώργος Πανταζής x Φώτιος Μπάλας, 2023), και στην γκαλερί Μορφές, Ρέθυμνο (Φοίνικες: Η παλέτα του Ρεθύμνου, 2023).

Έχει συμμετάσχει επίσης σε ομαδικές και συνεργατικές εκθέσεις και διοργανώσεις μεταξύ άλλων και στην Αrt Athina. Διακρίθηκε στην Διεθνή Μπιενάλε Σχεδίου του Όστεν των Σκοπίων του 2016 και στην Διεθνή Μπιενάλε ακουαρέλας της Ινδίας του 2017. Από το 2018 υπηρετεί ως αναπληρωτής καθηγητής εικαστικών στην Πρωτοβάθμια Ρεθύμνης διοργανώνοντας παράλληλα παιδικά workshop και εικαστικά-εκπαιδευτικά Residency οπως (Plakias Art Residency 2019). Επίσης τα τελευταία χρόνια είναι στενός συνεργάτης-ερευνητής στο Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος (ΚΕ.Μ.Ε.Ι.Ε.Δ.Ε) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης. 

Το Φτέρωμα των Χρωμάτων
Γιώργος Πανταζής, Ανθοστολίδα, μετά την Sophie Anderson_ ακρυλικά σε καμβά 150×100 cm

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024

Ημέρες και ώρες λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη 11:00-17:00
Σάββατο 11:00-16:00
Κυριακή, Δευτέρα κλειστά

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 12, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org 

Το Φτέρωμα των Χρωμάτων
Γιώργος Πανταζής, Μπλε εναγκαλισμός_ ακρυλικά σε καμβά 80×60 cm
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this