“Βλέμματα μετέωρα, τοπία πλέοντα” έκθεση της Αγγελικής Αντωνέα στην Gallery Art Prisma

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου και ώρα 20.00, και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022.

Η Gallery Art Prisma εγκαινιάζει την νέα εικαστική σεζόν με την εικαστικό ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΕΑ. Ζωγραφική με τα μέσα της χαρακτικής. Μια εικαστικός με λυρική διατύπωση, εξπρεσιονιστική διάθεση, χειρονομιακή γραφή και επιλεκτική αφαίρεση που μας εισάγει στον μαγικό εικαστικό της κόσμο. 

Η ιστορικός τέχνης Λουΐζα Καραπιδάκη στο κατάλογο της έκθεσης γραφεί

‘’τα φορτηγά πλοία χαμένα στην αχλή ξεπροβάλλουν υπεροπτικά μέσα από την διαφανή και υγρή ατμόσφαιρα της καταχνιάς. Οι τοπιογραφίες της με τους μετέωρους βραχώδεις όγκους που θριαμβεύουν και πάλλονται σε νεφελώδη τοπία, κινούνται μεταξύ του εξωπραγματικού και του πραγματικού κόσμου. Ενώ οι ανθρωποκεντρικές της συνθέσεις με τις απόκοσμες γυναικείες προσωπογραφίες με άδηλα περιβάλλοντα έχουν μεταφυσικό χαρακτήρα χωρίς υπερρεαλιστικό ύφος. 

Κύριο χαρακτηριστικό της καλλιτεχνικής ταυτότητας της Αγγελικής Αντωνέα είναι οι αδρές υφές αποτέλεσμα των πολύπλοκων μικτών τεχνικών που συνεχώς επινοεί με την χρήση διάφορων μεθόδων της χαρακτικής σε συνδυασμό με τις επιζωγραφίσεις και άλλες παλίμψηστες δραστικές παρεμβάσεις στις επιφάνειες των έργων’’ 

Έργο της Αγγελικής Αντωνέα

Η θεωρητικός τέχνης Φάνη Παραφόρου, επισημαίνει στο κατάλογο της έκθεσης της Αγγελικής Αντωνέα τα εξής

‘’Η εικαστικός φαίνεται να επαναδιαπραγματεύεται αυτή τη συγκροτητική για τη ζωγραφική πράξη διάκριση ανάμεσα στην αφαίρεση και στη μορφή. Τα έργα της είναι αρκούντως αφαιρετικά, στο βαθμό που μέσα από τον ιδιοσυγκρασιακό τρόπο συναναστροφής της με το χρώμα στρέφεται στις στιβαρές φόρμες της χαρακτικής με μια έντονη διάθεση να τις αλλοιώσει, εξακολουθούν να διατηρούν ωστόσο μια εκλεκτική συνάφεια με το μορφικό, το οποίο ,όπως και η ίδια η χαρακτική, δεν είναι αυτοσκοπός αλλά μάλλον προκύπτει εν μέσω μιας ανοιχτής διαδικασίας αναζήτησης με όχημα τα υλικά. Άλλωστε, σύμφωνα με το Γάλλο θεωρητικό Τέχνης Λουί Μαρέν ‘’η ζωγραφική μόνο φαινομενικά αναπαριστούσε’’, γι’ αυτό και η ζωγραφική επεξεργασία, ο επιχρωματισμός καλείται στη ζωγραφική πράξη της Αγγελικής Αντωνέα ‘’να αποσπά τη Μορφή από το απεικονιστικό’ την ίδια στιγμή που η Μορφή αναδύεται στα έργα της φασματικά σχεδόν από την ίδια την διαδικασία.’’

Οι αλλεπάλληλες στρώσεις χρώματος, ο τρόπος με τον οποίο επιτρέπει τα χρώματα και τις χρωματικές υφές να αναμειχθούν παραλλάσσει κάθε τι πρωτογενώς μορφικό σε οιονή   Μορφή, καταφέρνει να συγκεράσει την αφαίρεση με τη Μορφή και προσφέροντας μας μια λιγότερο η περισσότερο αφαιρετική ορατή Μορφή καθιστά ‘’αισθητό ένα είδος πορείας, εξερεύν(η)ς της (Deleuze 14) μας καθιστά μέσω της θέασης κοινωνούς μιας νοητής στοχαστικής διαδρομής μέσα από την ύλη’’ 

Έργο της Αγγελικής Αντωνέα

Ο Γιάννης Γουρζής ζωγράφος -χαράκτης, ομότιμος καθηγητής της ΑΣΚΤ γράφει για την πρώην φοιτήτρια του Αγγελική Αντωνέα

‘’ο απομονωτισμός και η επιθετικότητα, η ρευστότητα των αξιών και η μοναχικότητα συνυπάρχουν και αποτυπώνονται στο εικαστικό της πόνημα. Σε όλα τα έργα υποβόσκει η σύνθεση των πραγμάτων και η αρμονική τους τοποθέτηση στη ζωγραφική επιφάνεια. Κατέχει καλά τα μέσα και τα εργαλεία της δουλειάς της, χρησιμοποιεί κάθε πρόσφορο μέσο προκειμένου να εξυπηρετήσει το εικαστικό της όραμα. Εξ άλλου η χαρακτική δίνει άπειρες ευκαιρίες έκφρασης και η Αγγελική Αντωνέα αυτό το κατέχει καλά. 

Με αγέρωχο τρόπο το χρώμα, με ορμή τοποθετημένο, καλύπτει την επιφάνεια την ευαισθητοποιεί και της δίνει υπόσταση, εργασία που απευθύνεται στο συναίσθημα μαγνητίζει το βλέμμα και παρά τις φουρτούνες ηρεμεί τον θεατή με δημιουργικές σκέψεις’’ 

Έργο της Αγγελικής Αντωνέα

Η εικαστικός Αγγελική Αντωνέα με τα δικά της μέσα της χαρακτικής μας ταξιδεύει σ ένα δικό της μαγικό ονειρικό κόσμο.

Who is Who

H Αγγελική Αντωνέα γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα. Το 2011, έχοντας ήδη 20 χρόνια ενεργού δικηγορίας, προσεγγίζει παράλληλα τα εικαστικά. Το 2015 αρχίζει τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα (Α΄ Εργαστήριο Χαρακτικής με καθηγητή τον Γιάννη Γουρζή) και αποφοιτά με άριστα τον Ιούνιο του 2020. 

Δείγματα έργου της έχουν παρουσιασθεί στην Αθήνα σε μία ατομική έκθεση (Απεικονίσεις του ιδεατού – Ζωγραφική με τα μέσα της χαρακτικής, Μαίος/Ιούνιος 2021, ZivasArtGallery), σε 10 ομαδικές εκθέσεις (2017-2022) και σε μια ατομική έκθεση στο Μετρό Ακρόπολη στο πλαίσιο του προγράμματος Metro Stages (2018). Λιθογραφία της επελέγη ως εξώφυλλο στο βιβλίο «Ιστορική σκέψη, σχολείο και μουσείο» της Γεωργίας Κουσερή (εκδόσεις επίκεντρο, 2019). 

Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Αυτή είναι η δεύτερη ατομική της έκθεση.

[email protected] 

Η Αγγελική Αντωνέα

Info

Διάρκεια έκθεσης
Παρασκευή 14 Οκτωβρίου έως Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022

Ώρες Λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή
10.30-15.00 & 18:00-21.00
Τετάρτη, Σάββατο
10.30-15.00

Gallery Art Prisma
Κουντουριώτου 187, Πειραιάς 185 35
21 0429 6790

Έργο της Αγγελικής Αντωνέα
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this