«Ύποπτη για τον φόνο μου»: Εσύ θα μπορέσεις να λύσεις το μυστήριο;

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε τη θεατρική μεταφορά του έργου «Ύποπτη για το φόνο μου» στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής, σε κείμενο, σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια του Βαλεντίνου Τσιλόγλου. Ένα αστυνομικό θρίλερ, ατμοσφαιρικό με noir αισθητική, γεμάτο ανατροπές μέχρι και την τελευταία στιγμή… όλοι είναι ύποπτοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου!

Το έργο διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη του 1957. Η Άννα βρέθηκε δολοφονημένη στην πόρτα του σπιτιού της, λίγες μέρες πριν το γάμο της με τον αρραβωνιαστικό της, με αλλοιωμένο πρόσωπο από τις σφαίρες που δέχθηκε.

Η θεατρική παράσταση ξεκινά με την είσοδο του νεαρού αστυνομικού Τζόρτζ Φέρμπεν στη σκηνή, ο οποίος διορίστηκε υπεύθυνος για να ερευνήσει την υπόθεση δολοφονίας της Άννας Γουόρεν και οι ανακρίσεις τον υπόπτων αμέσως ξεκινούν!

 

Αλλά ποιά ήταν στην πραγματικότητα η Άννα Γουόρεν που τάραξε την κοσμική ζωή της Νέας Υόρκης;

Την ερώτηση αυτή έρχεται ευθύς αμέσως να μας απαντήσει ο συνεργάτης της Τόμας Νηλ και η ιστορία μας ξεκινά! Ο Τόμας Νηλ, ένας διάσημος δημοσιογράφος της εποχής, ανέδειξε την Άννα Γουόρεν δια μέσου της δύναμης του λόγου με το αζημίωτο φυσικά. Είχε λόγο να τη δολοφονήσει; Ή μήπως η Άννα δολοφονήθηκε από την υπηρέτρια του κ Νηλ τη Μαμασίτα;

Οι ανακρίσεις συνεχίζουν επί σκηνής με την κατάθεση του αρραβωνιαστικού της Άννας Γουόρεν τον κ Αντάμ Ντε Λουκά, ένας ζιγκολό της εποχής ο οποίος κυνηγούσε τις πλούσιες γυναίκες. Είχε λόγο να τη δολοφονήσει; Ο κ Ντε Λουκά αποδεικνύεται ότι διατηρούσε παράλληλη σχέση με τη φίλη της Άννας κα Γκλόρια Κόλλινς. Μήπως τη δολοφόνησε από ζήλια;

Και καθώς η αφήγηση της ζωής της αποθανούσας συνεχίζεται γνωρίζουμε τη θεία της Άννας Γουόρεν, την κα Χέντα Ρόου, μια φαντασμένη κυρία που αγαπά την κοσμική ζωή και τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Είχε λόγο να τη δολοφονήσει; Ή μήπως τελικά η Άννα δολοφονήθηκε από τον πιστό της υπηρέτη Άλαν;

 

Ποιος τελικά είναι ο θύτης και ποιος το θύμα; Ποιος καταθέτει την αλήθεια και ποιος όχι; Ποιους λόγους είχε ο καθένας από τους ύποπτους για να δολοφονήσει την Άννα; Ποιος την σκότωσε; Πως γίνεται τελικά να είσαι ύποπτη για το φόνο σου;

Μερικά από τα ερωτήματα τα οποία θα απαντηθούν επί σκηνής… σε μία στιγμή μπορούν όλα να ανατραπούν!

Ο Νίκος Αβαγιαννός, στο ρόλο του Τόμας Νηλ, ενσαρκώνει υπέροχα το ρόλο του άνδρα ισχύος που κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με την Άννα μπλέκει το επαγγελματικό με το συναισθηματικό κομμάτι. Με άρτια εκφραστικότητα και δυναμική μας αποδίδει άψογα τη ψυχοσύνθεση ενός ερωτευμένου άνδρα, ο οποίος απαιτεί την αγάπη μιας κατά πολύ νεότερής του γυναίκας.

Ο Δημήτρης Παπάς, στο ρόλο του Τζόρτζ Φέρμπεν, με εκφραστικότητα, σωστό τονισμό, καθαρή άρθρωση κι άψογη κινησεολογία, ερμηνεύει μοναδικά το ρόλο του νεαρού αστυνομικού που αναλαμβάνει να λύση το μυστήριο του φόνου. Κερδίζει αμέσως το κοινό με την είσοδο του στη σκηνή τόσο δια μέσου της επιβλητικής του παρουσίας, όσο και της εκφραστικότητας του προσώπου του. Ερωτευμένος με το πορτρέτο της αποθανούσας, εμπλέκεται κι ο ίδιος συναισθηματικά με την υπόθεση και πεισμώνει ακόμα περισσότερο ώστε να λύσει το μυστήριο.

Η Ρόμυ Βασιλειάδη, στο ρόλο της Άννας Γουόρεν, με άρτια εκφραστικότητα, δυναμική, καθαρή άρθρωση και άψογη κινησεολογία, μας μεταδίδει με επαγγελματισμό την εικόνα μιας όμορφης, νεόπλουτης, μπλαζέ κυρίας της εποχής, η οποία δεν μπορεί να διαχειριστεί σωστά τα αισθηματικά της. Άλλοτε αυστηρή κι άλλοτε εύθραυστη, προσπαθεί κι η ίδια να κατανοήσει τα συναισθήματά της επί σκηνής.

 

Η Λούλα Τριανταφύλλου, στο ρόλο της Χέντα Ρόου, με εκφραστικότητα, καθαρή άρθρωση κι άψογη κινησεολογία, ερμηνεύει άψογα το ρόλο της φαντασμένης θείας, την οποία ενδιαφέρει μόνο η εικόνα της στους κοσμικούς κύκλους. Με μοναδικό μπλαζέ ύφος και μια δόση αφέλειας, αποδίδει μοναδικό το ρόλο που της έχει ανατεθεί.

Ο Πάνος Τσαλιγόπουλος, στο ρόλο του Αντάμ Ντε Λουκά, με εκφραστικότητα, καθαρή άρθρωση και σωστό τονισμό, υποδύεται θαυμάσια τον όμορφο αρραβωνιαστικό της Άννας, και γνωστό ζιγκολό της εποχής, που πλησιάζει πλούσιες κυρίες με σκοπό το απώτερο οικονομικό κέρδος. Με μοναδικό βλέμμα κι έκφραση προσώπου ερμηνεύει μοναδικά τον άνδρα χωρίς αληθινά συναισθήματα, ο οποίος δεν μπορεί να δοθεί πραγματικά σε μία και μόνο γυναίκα.

Η Δήμητρα Μπουρνελέ, στο ρόλο της Γκλόρια Κόλλινς, με εκφραστικότητα, καθαρή άρθρωση, σωστό τονισμό και κινησεολογία, μας αποδίδει μοναδικά το ρόλο της φίλης της Άννας, η οποία ποθεί τον αρραβωνιαστικό της και θέλει να της τον κλέψει. Με μοναδικό υπεροπτικό ύφος και δυναμισμό διεκδικεί το αντικείμενο του πόθους της.

 

Η Καίτη Βαρβαρέσου, στο ρόλο της Μαμασίτας, αναλαμβάνει και φέρει εις πέρας με τρομερή επιτυχία τον πιο κωμικοτραγικό ρόλο του έργου, χαρίζοντας πολλαπλές στιγμές γέλιου στο κοινό. Μοναδικά εκφραστική, με καθαρή άρθρωση και σωστό τονισμό, κι άψογη κινησεολογία, παρόλο το μικρό κομμάτι που ενέχει ο ρόλος της στην παράσταση, καταφέρνει να μας μείνει αλησμόνητη. Υποδύεται εξαιρετικά την οικονόμο του κ Νηλ, η οποία αισθάνεται η κυρία του σπιτιού και μετέχει στις ανακρίσεις κρυφά από τον κύριό της.

Ο Νικόλας Γεωργανής, στο ρόλο του Άλαν, ερμηνεύει πειστικά το ρόλο του υπηρέτη της υψηλής κοινωνίας, ο οποίος ενδόμυχα νιώθει κι ο ίδιος μέρος αυτής. Με εκφραστικότητα, καθαρή φωνή και σωστό τονισμό, μας μεταφέρει αποτελεσματικά το μπλαζέ ύφος που απέκτησε λόγω της θέσης του ως υπηρέτης της διάσημης κυρίας του και προσπαθεί να μας πείσει για την πιστή του αφοσίωση σε εκείνη.

Το κείμενο του Βαλεντίνου Τσίλογλου παρουσιάζει ολοκληρωμένους χαρακτήρες, οι οποίοι δια μέσω του διαλόγου αφηγούνται την ιστορία της δολοφονίας. Ιδιαίτερα, χρησιμοποιώντας στην αρχή του σεναρίου ανάδρομη αφήγηση, κατά τη διάρκεια της οποίας γνωρίζουμε τη ζωή της Άννας πριν το θάνατό της, καταφέρνει μοναδικά να περιγράψει τη ζωή της ηρωίδας χωρίς τη χρήση αφηγητή.

Η δε σκηνοθεσία, που αναλαμβάνει ο ίδιος, άρτια αισθητικά, με μία συνεχή αλληλουχία σκηνών και διαλόγων, οι οποίες δεν αφήνουν το θεατή να χαλαρώσει ή να βαρεθεί στιγμή, διατηρώντας παράλληλα το μυστήριο του σεναρίου. Τοποθετεί ευρηματικά τους ηθοποιούς σε διάφορα σημεία της σκηνής ή του εξώστη, ανάλογα με το μέρος στο οποίο διαδραματίζεται η εξέλιξη του σεναρίου, οπότε κι ο θεατής έχει ξεκάθαρη οπτική εικόνα σε πιο τόπο βρίσκονται κάθε στιγμή οι ήρωες. Επιπρόσθετα, η μουσική της παράστασης, την οποία επιμελείται ο ίδιος, προσδίδει σασπένς και μυστήριο στην πλοκή του έργου.

Αναφορικά με τα σκηνικά της παράστασης έχει γίνει λεπτομερή εργασία, πολλή προσεγμένη, η οποία περιλαμβάνει ζωγραφική απεικόνιση των τοίχων του γραφείου του κ Νηλ, καθώς και του σαλονιού της κα Γουόρνερ. Βιβλιοθήκες, πίνακες, κάδρα, ταπετσαρίες, αποτυπώνονται μοναδικά με αληθοφάνεια. Τα δε έπιπλα των δύο χώρων παραπέμπουν αποτελεσματικά στην εποχή της διήγησης του κειμένου.

Τέλος, εξαίσια δουλειά διακρίνουμε και στην ενδυματολογία των ηθοποιών, προσεγμένες εμφανίσεις μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Αλλαγές ενδυμάτων, κοσμήματα, αξεσουάρ, κομμώσεις και μακιγιάζ άψογα προσεγμένα, με vintage αισθητική.

Συνολικά, πρόκειται για μια άρτια σκηνική παραγωγή, με ολοκληρωμένους χαρακτήρες επί σκηνής και επαγγελματικές ερμηνείες, η οποία καταφέρνει να διατηρήσει το σασπένς και το ενδιαφέρον μας μέχρι την τελευταία στιγμή.

Ιδανική παράσταση για όσους αγαπούν τα αστυνομικά θρίλερ, το σασπένς και την αίσθηση μυστηρίου.

Ποιος είναι τελικά ο δολοφόνος; Σας υπόσχομαι ότι δεν θα τον βρείτε μέχρι να σας αποκαλυφθεί στην τελευταία σκηνή του έργου.

Info παράστασης

Χώρος: Θέατρο Βαφείο-Λάκης Καραλής, Αγίου Όρους 16 & Λ. Κωνσταντινουπόλεως 115, Κεραμεικός (πλησίον Μετρό Κεραμεικός)

Πρεμιέρα: Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2018

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Πέμπτη, στις 21:15

Διάρκεια: 100’

Εισιτήρια: 13(κανονικό) & 10 (μειωμένο για φοιτητές, ανέργους & ΑΜΕΑ)

Ειδικές τιμές εισιτηρίων για συλλόγους και γκρουπ. 697 4262708

Τηλέφωνα Κρατήσεων: 210 34 25 637 – 697 4262708

Facebook page: https://www.facebook.com/ypoptigiatofonomou/

Share this
Tags
Alexia Lymperi
Alexia Lymperi
Η Αλεξία αγαπά το θέατρο. Σπουδάζει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα executive MBA in financial planning του πανεπιστημίου Πελοποννήσου και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Επικοινωνία από το Donau University Krems, καθώς και πτυχίο Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this