Κέλλυ Αθανασιάδου: «Οι κοινωνικές μου δράσεις είναι για εμένα ένα παιχνίδι»

Η Κέλλυ Αθανασιάδου (Kelly) είναι γλύπτρια, δημιουργεί χώρους τέχνης, επιμελείται εκθέσεις και ειδικεύεται στον πολιτιστικό τουρισμό οργανώνοντας ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο κανάλι προώθησης της ελληνικής σύγχρονης τέχνης μέσω των πολυτελών ξενοδοχείων.

Κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να καταξιωθεί ως μία από τις πιο δυναμικές και ανατρεπτικές προσωπικότητες στο χώρο των εικαστικών. Τα περίπλοκα γεωμετρικά μεταλλικά γλυπτά της είναι πλέον γνωστά και αναγνωρίσιμα στο ευρύ κοινό, όπως και οι εικαστικές δράσεις που διοργανώνει.

Της αρέσει να αποδομεί οποιαδήποτε κατεστημένη συστημική μορφή συναντά μπροστά της και να δημιουργεί νέες – δικές της δομές, τις οποίες θα αναιρέσει επίσης μόλις τις βαρεθεί.

Η Κέλλυ Αθανασιάδου απαντά στις ερωτήσεις μας.

Στήνοντας χωροπλαστική εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής (photo by Δημήτρης Αραμπατζάκης)

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

«Είμαι αυστηρός άνθρωπος όταν έχω να αντιμετωπίσω στερεότυπα και αυθεντίες. Κάτι με πιάνει και θέλω να τεστάρω πόσο γερά είναι τα θεμέλιά τους… και συνήθως δεν είναι»

Στα γλυπτά σου χρησιμοποιείς κυρίως μέταλλο, ένα σκληρό υλικό. Σκληρή όμως είναι και η «κοινωνική κριτική» που κάνεις μέσα από τις υπόλοιπες σχεδόν προκλητικές εικαστικές σου παραστάσεις καυτηριάζοντας την Εκκλησία και το κράτος. Ασκείς κριτική στα στερεότυπα;

– Το ατσάλι είναι αγαπημένο μου υλικό ακριβώς επειδή αποτυπώνει μία δομική δυσκαμψία, έναν παράγοντα που μου κινεί το ενδιαφέρον παρέμβασης και προσαρμογής της συγκεκριμένης δύσπλαστης ύλης στις σχεδιαστικές επιταγές μου.

Αντίστοιχα, οι όποιες «κοινωνικές σκανταλιές» κάνω είναι για να αποδείξω πόσο εύκολα μπορούν να ανατραπούν οι συστημικές δυσκαμψίες και πώς μπορούν να επιβληθούν οι εννοιολογικές επιταγές του καλλιτέχνη. Είμαι αυστηρός άνθρωπος όταν έχω να αντιμετωπίσω στερεότυπα και αυθεντίες. Κάτι με πιάνει και θέλω να τεστάρω πόσο γερά είναι τα θεμέλια τους… και συνήθως δεν είναι…

Οι κοινωνικές μου δράσεις είναι για εμένα ένα παιχνίδι μία επανατοποθέτηση στα θρησκευτικά στεγανά. Όταν κάτι εκφράζεται σε δημόσιο χώρο από μια ομάδα ανθρώπων, θεωρώ αναφαίρετο δικαίωμά μου –σχεδόν χρέος μου– να θέσω απέναντί του τα δικά μου εναλλακτικά σενάρια που είναι επιτηδευμένα ακραία.

Kelly – To έργο Hypercube από τη συλλογή Pythagorean Tetraktys

Ο σκοπός είναι να περιπαίξω με την ανάγκη της μάζας να ετεροπροσδιορίζεται μέσα από δογματικές συλλογικότητες. Μου αρέσει να βανδαλίζω κάθε παγιωμένο αξιακό σύστημα – καθετί που δεν προσαρμόζεται στην εξελικτική ροή του σύγχρονου.

Της αρέσει να αποδομεί οποιαδήποτε κατεστημένη συστημική μορφή συναντά μπροστά της

Εγκατάσταση Εντελέχεια Μέγαρο Μουσικής (photo by Δημήτρης Αραμπατζάκης

Θεωρώ βαθιά ασέβεια και έλλειψη αγωγής και αγάπης για την Τέχνη, όταν η γκαλερί αξιώνει ποσοστό 50% επί των πωλήσεων

– Προτιμάς να μη συνεργάζεσαι με γκαλερί. Για ποιο λόγο; Πώς παρουσιάζεις τη δουλειά σου στην Ελλάδα;

– Αρνούμαι τη συνεργασία με οποιαδήποτε γκαλερί θεωρεί ότι είμαστε ισότιμοι συνεργάτες δίνοντάς μου απλώς τέσσερις τοίχους.

Θεωρώ βαθιά ασέβεια και έλλειψη αγωγής και αγάπης για την Τέχνη, όταν η γκαλερί αξιώνει ποσοστό 50% επί των πωλήσεων την ίδια στιγμή που περιμένει από τον καλλιτέχνη να φέρει φίλους και συγγενείς για να πουλήσει. Όταν αδυνατεί να πληρώσει τα έξοδα έκδοσης ενός σοβαρού καταλόγου, ενός ιστορικού τέχνης που θα γράψει για την εργογραφία του καλλιτέχνη που προβάλλει η συγκεκριμένη γκαλερί!

Χωρίς εξωστρέφεια δεν συμμετέχει σε καμία διεθνή φουάρ για να παρουσιάσει το καλλιτεχνικό δυναμικό της και άρα δεν θα δείξει τη δουλειά μου στο εξωτερικό.

Ακόμα και στην ενδοχώρα, δεν έχει κάποιο σοβαρό και ευρύ επικοινωνιακό δίκτυο ώστε να προβληθεί έστω η δράση. Και φυσικά στα εγκαίνιά μου θα σερβίρει κρασί από το χαρτόκουτο με νοτισμένα φιστίκια από τα προηγούμενα εγκαίνιά της!

Τη δουλειά μου, όπως και τις δουλειές των συναδέλφων που επιμελούμαι, τις παρουσιάζω σε χώρους που φτιάχνω η ίδια. Είτε παλιά αστικά και βιομηχανικά κτίρια που μετατρέπονται σε χώρους τέχνης είτε σε ξενοδοχεία μέσα από την πλατφόρμα πολιτιστικού τουρισμού Rest@rt.

Αν δεν μπορούμε να δείξουμε τη δουλειά μας στο εξωτερικό, ας τη δείξουμε στα εκατομμύρια διεθνών ταξιδιωτών που επισκέπτονται τη χώρα. Στοχεύω αποκλειστικά στα πολυτελή καταλύματα και εκμεταλλεύομαι την έντονη τουριστική κινητικότητα.

«Το καλλιτεχνικό δυναμικό μας είναι ζωηρό και ταλαντούχο»

Κέλλυ Αθανασιάδου – “στο ατελιέ της” (φωτό Μάνος Σπανός)

Στον χώρο της τέχνης δεν δραστηριοποιείσαι μόνο ως γλύπτρια, αλλά και ως επιμελήτρια και διοργανώτρια εκθέσεων, φεστιβάλ κ.λ.π. σε Ελλάδα και εξωτερικό. Θα ήθελες να αναφερθείς σε κάποιες από τις διοργανώσεις σου αναφέροντας και τους χώρους που επέλεξες;

– Θα ήθελα να αναφερθώ στο τελευταίο μου εγχείρημα, την πλατφόρμα πολιτιστικών δράσεων Rest@rt Contemporary Art Platform που διοργανώνει θεάματα πολιτισμού σε πεντάστερα ξενοδοχεία.

Είναι ο μοναδικός επίσημα αναγνωρισμένος φορέας που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη του Πολιτιστικού Τουρισμού στη χώρα. Είναι εντυπωσιακό, αλλά στην Ελλάδα, όπου ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία και φυσικά το καλλιτεχνικό δυναμικό μας είναι ζωηρό και ταλαντούχο, δεν υπήρχε πριν το Rest@rt καμία κεντρική συντονιστική δράση που να ασχολείται επίσημα και αποκλειστικά με τον πολιτιστικό τουρισμό!

Από το καλοκαίρι του 2017 ενεργοποιούμε τους καινοτόμους επιχειρηματίες προκειμένου να εντάσσουν συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, εικαστικές εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές, χοροθέατρο, βραδιές ποίησης και άλλες εναλλακτικές και υψηλού διανοητικού επιπέδου πολιτιστικές παραγωγές, μέσα στις υπηρεσίες που παρέχουν στους επισκέπτες τους.

Αμέσως κερδίσαμε την επίσημη πολιτειακή υποστήριξη και τεθήκαμε υπό την αιγίδα των υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού και φυσικά του ΕΟΤ.

Η επέκταση της πλατφόρμας ήταν ταχύτατη με ολοένα και περισσότερα υπερπολυτελή καταλύματα να γίνονται μέλη της πλατφόρμας και να αποκτούν ένα εξειδικευμένο – tailor made πρόγραμμα πολιτιστικών δράσεων ως αποκλειστικό εργαλείο Cultural Management.

Kelly – Μιλώντας στο Σχολείο Τουρισμού με το Sales Seminar

Ο καινούριος χώρος Τέχνης του Lindian Village

Η δράση αυτή πρόσφατα πήρε και εκπαιδευτικό χαρακτήρα μέσω ενός δωρεάν σεμιναρίου για ξενοδόχους που παραδίδετε σε διάφορους προορισμούς. Πείτε μας λίγα λόγια για το Sales Seminar.

– Σε συνεργασία με άλλες 4 πολύ σημαντικές εταιρείες που ειδικεύονται στη διοίκηση ξενοδοχείων και έχουν η καθεμία συγκεκριμένο αντικείμενο και δυναμική πολυετή παρουσία στον κλάδο, η πλατφόρμα Rest@rtσυμμετέχει στη συνδιοργάνωση του Sales Seminar.

Είναι ένα σεμινάριο που δίνεται σε διάφορους τουριστικούς προορισμούς κατόπιν πρόσκλησης της Ένωσης Ξενοδόχων ή και του δήμου ή και άλλων οργανισμών και φορέων του κλάδου. Με την Aqua Vista Hotels, τηWeb Hotelier, τη Marinet και την DNA travel παρουσιάζουμε δωρεάν στους ξενοδόχους την ορθή διαχείριση κάθε μονάδας, την τεχνολογία αιχμής στις onlineπωλήσεις, τους τρόπους διαφοροποίησης μέσω του Πολιτιστικού Τουρισμού και τις βιωματικές εμπειρίες της κουλτούρας κάθε τόπου στη δημιουργία ενός ελκυστικού τουριστικού προϊόντος.

Έχουμε φιλοξενηθεί μέχρι στιγμής στη Νάξο, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Ρόδο με συμμετοχές που έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες μας!

Διάλεξη της Δρ. Ντόρας Ρογκάν στο Escaping South Festival

Η συνέντευξη της Κέλλυς Αθανασιάδου (Kelly) δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα axianews στο φύλλο της 1ης Δεκεμβρίου 2018

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this