Φωτεινή Φιλοσόφου: Οι μεγάλοι Έρωτες δεν έχουν αίσιο τέλος, γι αυτό παραμένουν μεγάλοι!

Η Φωτεινή Φιλοσόφου στο ρόλο της ποιήτριας, Μαρίας Πολυδούρη στο θέατρο Αλκμήνη

Η «ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ» , είναι ένα έργο γραμμένο με την αυθεντική φωνή της ηρωίδας. Οι ήρωες ζουν την εποχή τους, κρίνουν αμείλικτα  την κοινωνία τους και εκτοξεύουν τη σκέψη τους στην αναπηρία και την ανεπάρκεια που έχει αυτή κοινωνία να συνομιλήσει με το ποιητικό τους όραμα για τον κόσμο.

Πραγματεύεται την προσφορά της ποιήτριας στους κοινωνικούς αγώνες των γυναικών κυρίως, παράλληλα με την ταραχώδη ζωή της και τον μεγάλο της έρωτα με τον ποιητή Κώστα Καρυωτάκη.

Μιλά για την απίστευτη δύναμη της να ενθουσιάζεται και παράλληλα να υποφέρει. Να αγαπά και παράλληλα να απορρίπτει. Να ψηλώνει την αλήθεια της μέχρι να ακουστεί. Και να ταπεινώνει το ψέμα μέχρι να το αφανίσει. Να είναι ώριμη μέσα στη μοναδική παιδικότητά της. Να είναι επαναστατημένη ακόμη και μέσα στην επίθεση της αρρώστιας της. Να υπερβαίνει με τόλμη ό,τι η εποχή της αδυνατούσε να δεχτεί και να κατανοήσει.

Είναι μια παράσταση αφιέρωμα στη μεγάλη Ελληνίδα ποιήτρια, την κατ’ εξοχήν εκπρόσωπο της γενιάς της.

Εμείς συναντήσαμε την πρωταγωνίστρια, Φωτεινή Φιλοσόφου και μιλήσαμε μαζί της για την παράσταση που πρωταγωνιστεί.

Φωτεινή Φιλοσόφου

Κυρία Φιλοσόφου, πόσο  δύσκολο είναι να υποδύεστε μια μεγάλη ποιήτρια της γενιάς του μεσοπολέμου;

Το δυσκολότερο σε αυτόν τον ρόλο ήταν να παρουσιαστεί ο εσωτερικός κόσμος της ποιήτριας, οι αντιφάσεις και η μεγάλη αγάπη της για τη ζωή. Τον έρωτα της ζωής. Είναι μια παράσταση αφιέρωμα στη μεγάλη Ελληνίδα ποιήτρια, την κατ’ εξοχήν εκπρόσωπο της γενιάς της…

Ζωή και Έρωτας. Τί σήμαιναν αυτές οι έννοιες για την Πολυδούρη;

Δεν υπήρχε ζωή χωρίς Έρωτα για τη Μαρία Πολυδούρη. Ήταν όλη η ύπαρξή της. Έρωτας μεγάλος η θάλασσα, η φύση, η ποίηση, η ομορφιά.

Ακόμα και την αρρώστια της αγάπησε. Την αντιμετώπισε με δύναμη και ελπίδα.

Ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο της Μαρίας Πολυδούρη; Μελαγχολική και χαμηλών τόνων;

Αντίθετα η Μαρία Πολυδούρη ήταν ένα ηφαίστειο ζωής. Πραγματικά ο ρόλος είναι πρόκληση.

Υπάρχουν κοινά σημεία του χαρακτήρα των ηρωίδων που υποδύεστε με εσάς;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι όταν δεν υπάρχουν γιατί τότε πρέπει να ψάξεις πολύ το ρόλο σου. Και αυτή είναι η γοητεία της αναζήτησης.

Πολυδούρη-Καρυωτάκης, ένας μεγάλος έρωτας που τελείωσε άδοξα. Γιατί;

Οι μεγάλοι Έρωτες δεν έχουν αίσιο τέλος. Γι αυτό παραμένουν μεγάλοι!

Μιλήστε μας για την θίασο «Αιχμή».

Ο θίασος Αιχμή έχει δημιουργηθεί από τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Γιάννη Νικολαϊδη, στο πλάι του οποίου βρίσκομαι κι εγώ τα τελευταία 25 χρόνια. Στόχος μας το ποιοτικό θέατρο και ο σεβασμός στον θεατή!

Δύναμή μας ο σεβασμός του κοινού!

Πρώτη φορά συνεργάζεστε με το θέατρο Αλκμήνη;

Ναι πρώτη φορά. Πολύ φιλόξενος χώρος, η συνεργασία μας άψογη και γόνιμη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

«ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ»

Το έργο έχει γράψει η γνωστή ποιήτρια και φιλόλογος : Βιβή Κοψιδά-Βρεττού.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Νικολαΐδης.

Μουσική επιμέλεια: Στέφανος Νικολαΐδης.

Σκηνικά-Κοστούμια: Όλγα Σχοινά.

Φωτισμοί: Στέφανος Κεραμιδάς.

Φωτογραφίες: Αθηνά Λεκκάκου

Ηχογράφηση : Studio Artracks

Στο ρόλο της Μαρίας Πολυδούρη η Φωτεινή Φιλοσόφου.

Κώστας Καρυωτάκης ο Νίκος Γιάννακας

Αφηγητής ο Γιάννης Νικολαΐδης.

Οργανισμός Ελληνικού Θεάτρου Αιχμή

 «ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ»

Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ ( Αλκμήνης 8-12 στάση μετρό Κεραμεικός) Τηλ. 2103428650

Κάθε Τετάρτη στις 19.00  και

Πέμπτη στις 21.30

Διάρκεια 80’ χωρίς διάλειμμα

Share this
Tags
Panos Kats
Panos Kats
JOURNALIST //from @cityjournalism & #Economics @UniofReading @FreeSundaygr @Capitalgr to endless life's adventures. Forever @cinemacholic and @artcurious// “#wedo what #weare #viewsaremine _onlyleft”

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this