Οι ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ της Βάσως Γιαννακοπούλου στην Marina Keas Gallery στην Τζιά

Η ατομική έκθεση με τίτλο «Υπερβάσεις» της εικαστικού Βάσως Γιαννακοπούλου ανοίγει τις πόρτες της στην Marina Keas Gallery στο Βουρκάρι, την Παρασκευή 14 Ιουνίου σε επιμέλεια της Κατερίνας Μαρούλη.

Η εικαστικός Βάσω Γιαννακοπούλου

Διττά υπερβατική είναι η ενότητα των πρόσφατων έργων της εικαστικού, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Η Βάσω Γιαννακοπούλου συνειδητά επιλέγει, από τη μία, τις λαβυρινθώδεις πόλεις ως καταφύγιο της καλλιτεχνικής της δράσης και από την άλλη, τις αόριστες και άγνωστες μορφές, βαδίζοντας από ανακάλυψη σε ανακάλυψη, άλλοτε βιωματική και άλλοτε συναισθηματική.

Στόχος της, μέσα από την ζωγραφική της είναι η αποκάλυψη της ομορφιάς και η ουσιαστική αξία της ζωής. Ζωγραφίζει πάντα με γρήγορες και ελεγχόμενες χειρονομίες, χωρίς όμως να παραβιάζει τα όρια της ορατής πραγματικότητας.

Σε αυτή την εικονιστική της κατάθεση, η μαχητική της θέση σηματοδοτεί την παρουσία της στον χώρο και στο χρόνο και ενεργοποιεί ένα ιδιαίτερο και πλούσιο χρωματικά διάλογο με τον θεατή.

Η επιμελήτρια, Κατερίνα Μαρούλη προλογίζοντας την έκθεση αναφέρει «Η Βάσω Γιαννακοπούλου συνειδητά επιλέγει από τη μία τις λαβυρινθώδεις πόλεις ως καταφύγιο της καλλιτεχνικής της δράσης και από την άλλη τις αόριστες και άγνωστες μορφές βαδίζοντας από ανακάλυψη σε ανακάλυψη άλλοτε βιωματική και άλλοτε συναισθηματική.

Στόχος της μέσα από την ζωγραφική της η αποκάλυψη της ομορφιάς και η ουσιαστική αξία της ζωής. Ζωγραφίζει πάντα με γρήγορες και ελεγχόμενες χειρονομίες χωρίς όμως να παραβιάζει τα όρια της ορατής πραγματικότητας. Δουλεύει ακούραστα με τα ακρυλικά χρώματα αλλά και την σπάτουλα με απώτερο σκοπό να εκφράσει την εμπειρία και την αίσθηση της ζωής της μέσα από τις δυναμικές γραμμές και τον παλμό της κίνησης. Σε αυτή την εικονιστική της κατάθεση η μαχητική της θέση σηματοδοτεί την παρουσία της στον χώρο και στον χρόνο και ενεργοποιεί ένα ιδιαίτερο και πλούσιο χρωματικά διάλογο με τον θεατή.»

Εμείς συναντήσαμε την εικαστικό και μιλήσαμε μαζί της για την νέα της δουλειά.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Βάσω, ολοκλήρωσες την θεματική σου με τίτλο «Υπερβάσεις» και την παρουσιάζεις στα μέσα Ιουνίου στη Marina Keas Gallery. Πώς προέκυψε ο τίτλος της αυτής της έκθεσης;

-Μόλις πριν 5 χρόνια, έπιασα ένα πινέλο αποφασισμένη να αποτυπώσω πάνω στον καμβά εικόνες, εμπειρίες και συναισθήματα. Το αποτέλεσμα ήταν κοινώς αποδεκτά εντυπωσιακό, γεγονός που με ώθησε να συνεχίσω αυτή την αποτύπωση η οποία τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού και με γέμισε ενέργεια για να συνεχίσω. Η πορεία αυτή ήταν ανοδική και το αποτέλεσμα κάθε φορά δικαίωνε όλο και περισσότερο το πείσμα μου να δημιουργήσω και το κοινό που στήριζε την έκφρασή μου μέσα από την τέχνη.

Τα έργα μου έχουν διακριθεί ποικιλοτρόπως, μέσα από εκθέσεις δίπλα σε σημαντικούς καλλιτέχνες, συμμετοχές σε διεθνείς διαγωνισμούς, φιλοξενία σε αναγνωρισμένες gallery, αλλά κυρίως από το ενδιαφέρον του κοινού.

Η έκθεση ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ που φιλοξενεί η MARINA KEAS GALLERY είναι μια υπέρβαση στην πορεία αυτή, καθώς κάνω το πρώτο μοναχικό μου βήμα, το οποίο είμαι βέβαιη – λαμβάνοντας υπ’ όψη την έως σήμερα ανταπόκριση των ανθρώπων που αγαπούν την τέχνη – θα αγκαλιαστεί με ακόμα μεγαλύτερη ζέση.

-Ποιες ήταν οι πηγές της έμπνευσής σου για τις «Υπερβάσεις» και τι έργα περιλαμβάνει;

-Πρόσωπα και εικόνες. Αυτά θα αντικρίσει κανείς επισκεπτόμενος την έκθεση που αποτυπώνει συναισθήματα βασιζόμενα σε όσα έχω δει, σε όσα έχω αντικρίσει, σε όσα έχω συναντήσει.

Το ερωτευμένο ζευγάρι, η Αθηνά, ο Ιάσωνας, η φύση, η παλέτα, οι πόλεις που λούζονται με χρώματα, τα όνειρα είναι λίγες μόνο από τις εμπνεύσεις μου. Εκτός, λοιπόν, από τα πρόσωπα θα δείτε εικόνες γνώριμες, καθημερινές, που όμως ξεχωρίζουν από την τεχνοτροπία, τα έντονα χρώματα και την ποικιλία των υλικών, χαρακτηριστικά που κάνουν τους καμβάδες φωτεινούς, ξεχωριστούς, ικανούς να τραβούν τα βλέμματα και την προσοχή των φιλότεχνων.

Εργο Βάσως Γιαννακοπούλου

– Μίλησέ μας για τα υλικά και την τεχνοτροπία που χρησιμοποιείς;

-Η βάση μου είναι πάντα ένας – ή περισσότεροι καμιά φορά – βαμβακερός καμβάς. Μετά έρχεται η φαντασία. Οι δημιουργίες χτίζονται με απίθανα υλικά και εργαλεία.

Ακρυλικά χρώματα, πινέλα, σπάτουλες, κηρομπογιές, κουμπιά, υφάσματα, πάστα μοντελισμού και πάθος για δημιουργία. Εάν σας έχω εξάψει τη φαντασία, ελάτε στις ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ για να δείτε από κοντά πως με τόσο απλά υλικά και με ανάμεικτες τεχνικές, μπορεί κανείς να δημιουργήσει κάτι τόσο ξεχωριστό.

-Θεωρείς ότι με την χειρονομιακή σου μανιέρα, περνάς στο κοινό σου τα δικά σου συναισθήματα και ψυχολογική ένταση;

-Αυτός είναι πάντα ο στόχος! Αλλιώς, εκτός από νόημα, όλη αυτή η διαδικασία δε θα είχε καν επιτυχία. Η ζωγραφική δεν είναι δουλειά και ο πίνακας δεν είναι προϊόν. Το κοινό το αντιλαμβάνεται πολύ καλά και το ανακαλύπτει με μια ματιά. Άλλωστε, κανείς δε μένει σε αυτό που βλέπει.

Το αποτέλεσμα συνδέεται πάντα με τον καλλιτέχνη. Γι’ αυτό, με βρίσκετε πάντα δίπλα στα έργα μου, να μιλάω για αυτά και να συζητάω με τον κόσμο που θέλει να τα θαυμάσει και να τα ανακαλύψει. Όλο αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη ενός background συναισθημάτων, πάνω στο οποίο χτίζεται το κάθε έργο. Η τέχνη δεν είναι αυθύπαρκτη διαδικασία. Το αποτέλεσμα είναι μόνο η κορυφή ενός παγόβουνου.

-Συμμετείχες στο Walking Dead Project 2018 με το έργο «The couple» Μίλησέ μας για αυτή σου την εμπειρία;

-To Walking Dead Project δεν ήταν μια απλά έκθεση πλάι σε άλλες 53 σπουδαίες δημιουργίες. Η μεγάλη πρόκληση ήταν ο ανταγωνισμός και η διαδικασία αναμέτρησης με δημιουργίες από όλο το φάσμα των τεχνών, με αυστηρό κριτή το ίδιο το κοινό!

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που η M art, η Ευγενία και ο Ανδρέας Μνωλιουδάκης μου έκαναν την τιμή να με συμπεριλάβουν στην έκθεση της FOX και είμαι ιδιαίτερα υπερήφανη που το έργο μου «THE COUPLE» κατόρθωσε να διακριθεί στην 1η πεντάδα στις προτιμήσεις του κοινού λαμβάνοντας πέραν των τεσσάρων χιλιάδων ψήφων προτίμησης.

Στην έκθεση αυτή ανταγωνίστηκαν πάνω σε ένα κοινό θέμα όλοι οι καλλιτέχνες και όλες οι τέχνες μεταξύ τους. Μάλιστα, το γεγονός ότι παραδοσιακές τέχνες ήρθαν “αντιμέτωπες” με δημιουργίες του σύγχρονου ψηφιακού κόσμου, κατέστησε τον αγώνα μας ακόμα πιο δύσκολο αλλά ενδιαφέροντα. Σε κάθε περίπτωση, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, την οποία θα ήθελα να προτείνω στο κοινό να παρακολουθήσει όποτε και αν διοργανωθεί ξανά στο μέλλον.

Εργο Βάσως Γιαννακοπούλου

– Ποια τα σχέδια σου για την επόμενη σαιζόν;

-Αυτόν τον καιρό είμαι ιδιαίτερα προσηλωμένη στις ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ οι οποίες αποτελούν κομβικό σημείο στην καλλιτεχνική μου διαδρομή. Είμαι βέβαιη για την επιτυχία του εγχειρήματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν προϋποθέτει πολύ κόπο και αφοσίωση. Με βάση, λοιπόν, τις ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ θα συνεχίσω αυτή την πορεία με ένα κοινό που συνεχώς μεγαλώνει και μένει πιστά κοντά μου να με παρακολουθεί και να μου δίνει δύναμη.

Σας καλώ να γίνετε και εσείς μέλος αυτής της ομάδας και σύντομα θα μάθετε περισσότερα για τα επόμενα σχέδιά μου στα καλλιτεχνικά δρώμενα.

Εργο Βάσως Γιαννακοπούλου

Info Έκθεσης

Marina Keas Gallery Βουρκάρι Τζιά

Υπερβάσεις Βάσω Γιαννακοπούλου

14 Ιουνίου – 3 Ιουλίου 2019

Share this
Tags
Panos Kats
Panos Kats
JOURNALIST //from @cityjournalism & #Economics @UniofReading @FreeSundaygr @Capitalgr to endless life's adventures. Forever @cinemacholic and @artcurious// “#wedo what #weare #viewsaremine _onlyleft”

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this