Αποθεώθηκε η «Ομορφιά» του Κωνσταντίνου Παρθένη

Το έργο κατακυρώθηκε σε δημοπρασία του Οίκου Βέργος έναντι 370.680 ευρώ, πετυχαίνοντας την ιστορικά υψηλότερη τιμή για την ελληνική αγορά τέχνης

Γράφει η Ιωάννα Ανδριοπούλου

Θετικά μόνο μπορούν να χαρακτηριστούν τα μηνύματα για την ελληνική αγορά τέχνης, όπως προκύπτουν από τα αποτελέσματα της πρόσφατης δημοπρασίας νεοελληνικής ζωγραφικής & φιλελληνικών αντικειμένων, που πραγματοποίησε η Vergos Auctions στις 27 Ιανουαρίου και προβλήθηκε σε ζωντανή ροή από το κανάλι της εταιρίας στο Youtube.

Πιο αναλυτικά, στην ιστορικά υψηλότερη τιμή για την ελληνική αγορά τέχνης και συγκεκριμένα στα 370.680 ευρώ, δηλαδή ανάμεσα στις 5 υψηλότερες σε παγκόσμιο επίπεδο, κατοχυρώθηκε το έργο «H αποθέωση της Ομορφιάς» του Κωνσταντίνου Παρθένη (1878-1967). Tο εντυπωσιακό, τόσο λόγω διαστάσεων όσο και λόγω σπανιότητας, έργο φιλοτεχνήθηκε από τον σπουδαίο εικαστικό το 1940. Ο κορυφαίος δημιουργός σε αυτό το έργο του πραγματεύεται εκ νέου ένα θέμα που είχε περιλάβει το 1940 στην πρότασή του για τη διακόσμηση αίθουσας του δημαρχείου της Αθήνας. Η σύνθεση διατηρεί τις μνημειακές διαστάσεις του έργου που προοριζόταν για το δημαρχείο, χωρίζεται όμως τώρα σε τρεις ζώνες που δημιουργούν μια εξαιρετική αλληγορική σύνθεση – ύμνο στην ομορφιά. Ο πίνακας που κατακυρώθηκε έναντι 370.680 ευρώ είχε αρχική τιμή εκτίμησης μεταξύ 300.000 – 400.000 ευρώ.

Το σύνολο των πωληθέντων λαχνών στην κατηγορία της Νεοελληνικής Ζωγραφικής ανέρχεται στο 75%

Λευκό εικονοστάσιο, Στήβεν Αντωνάκος

Πρωτιά για Στίβεν Αντωνάκο

Το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για το μοντέρνο «Λευκό εικονοστάσιο» του Στίβεν Αντωνάκου (1926-2013) είχε ως αποτέλεσμα μία ακόμη πρωτιά για τον μεγαλύτερο αμιγώς ελληνικό οίκο δημοπρασιών. Το έργο πωλήθηκε στην υψηλότερη τιμή που έχει επιτευχθεί για τον καλλιτέχνη στην πορεία του μέχρι σήμερα, αγγίζοντας τα 28.274 ευρώ. Η αρχική τιμή εκτίμησης του έργου κυμαινόταν μεταξύ 10.000 – 15.000 ευρώ.

Αρκετά ακόμη έργα ξεπέρασαν τις αρχικές τιμές εκτίμησης στην ενότητα της Νεοελληνικής Ζωγραφικής, με το σύνολο των πωληθέντων λαχνών της κατηγορίας να ανέρχεται στο 75%.

Σύνθεση, Γιάννης Γαΐτης

Ξεχωρίζουν η «Σύνθεση» του Γιάννη Γαΐτη (1923-1984), έργο το οποίο κατοχυρώθηκε στο ποσό των 25.704 ευρώ τιμή υπερτριπλάσια της αρχικής εκτίμησης 6.000 – 8.000 ευρώ και το έργο «InfinityFields» από τη σειρά της Λευκάδας του Θεόδωρου Στάμου (1922 – 1997) το οποίο πωλήθηκε 28.274 ευρώ, με αρχική τιμή εκτίμησης 12.000 – 16.000 ευρώ.

Infinity Fields, Θεόδωρος Στάμος

Μεταξύ 40.000 – 60.000 ευρώ ήταν η τιμή εκτίμησης για το έργο του Παύλου Διονυσόπουλου (1930-2019), «Affichesmassicotées» (Baroque) το οποίο κατακυρώθηκε έναντι 57.834 ευρώ.

Στα 75.624 ευρώ βρήκε αγοραστή το έργο του Γιάννη Σπυρόπουλου (1912 – 1990) LogosE [1969] ενώ το έργο «Le Jugementpremier – d’aprèsuntextedeS. Meimaris» του Αλέξη Ακριθάκη (1939 – 1994) βρήκε αγοραστή έναντι 94.530 ευρώ.

«Πορτραίτο νέου» διά χειρός Τσαρούχη

Με λάδι σε χαρτί ο Γιάννης Τσαρούχης (1910-1989) φιλοτέχνησε το «Πορτραίτο νέου». Το έργο που είναι επικολλημένο σε μουσαμά έφερε 30.845 ευρώ στο σφυρί, ενώ είχε τιμή εκτίμησης μεταξύ 20.000 – 30.000 ευρώ.

Lot 26 – Γιάννης Τσαρούχης, Πορτραίτο νέου, λάδι σε χαρτί επικολλημένο σε μουσαμά, 43 x 32,5 cm, € 20.000 – 30.000

Τέλος, στην κατηγορία ιστορικών & φιλελληνικών αντικειμένων, το έργο «Nicolacki Mitropoulos arborantl’étendartdela Croix à Sâlona, lejourdePâques 1821» του Louis Dupre αποτέλεσε επίσης πόλο έλξης για τους συμμετέχοντες στη δημοπρασία, με την τελική τιμή να φθάνει 9.786 ευρώ ενώ η αρχική εκτίμησης κυμάνθηκε μεταξύ 1.000 – 1.500 ευρώ.

Nicolacki Mitropoulos arborant l’étendart de la Croix à Sâlona, le jour de Pâques 1821, Louis Dupré
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this