Ηώ Αγγελή “Slalom”: Ατομική έκθεση ζωγραφικής στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, στις 18.00 στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλ. Κολωνακίου 20) και θα διαρκέσει έως και τις 11 Μαρτίου 2023.

H Γκαλερί Ζουμπουλάκη σας προσκαλεί στη νέα ατομική έκθεση της Ηώς Αγγελή “Slalom” –Μια διαδρομή αλλιώς, που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023.

Η Ηώ Αγγελή, στην καινούργια της ενότητα, ερευνά την εγγύτητα της ανθρώπινης φύσης με το περιβάλλον δημιουργώντας ένα νέο, αισθητηριακά έντονο, τοπίο. Σε μια εποχή σοβαρών αλλαγών, ανατροπών και ρευστότητας η κίνηση γίνεται σε μορφή slalom.

Η ενότητα ‘Slalom’ αποτυπώνει, μεταφορικά, μία διάθεση  αποφυγής των εμποδίων που δυσκολεύουν την αλληλεπίδραση ανάμεσα σε οριοθετημένους και ανοιχτούς, αδιαμόρφωτους χώρους. Οι απεικονίσεις των έργων ξεφεύγουν από την αντικειμενικότητα παραμορφώνοντας αναλογίες και προοπτική, ακυρώνοντας τους τυπικούς οπτικούς κανόνες.

Τα κτίρια που ζωγραφίζει βρίσκονται διάσπαρτα σε τόπους άγνωστους, αλλά βιωματικά γνώριμους. Η φύση, με κάθε λογής πράσινα και φαιά και μπλε της νύχτας,  υφαίνει ιστούς, διαταράσσοντας την ομαλότητα της πορείας του βλέμματος, πάνω σε έγχρωμα τελάρα και ασπρόμαυρα σχέδια.  Όλα σχεδιάζονται με αντικειμενική ματιά και όλα ανατρέπονται με παλίμψηστες γραφές.

Δημιουργεί, με εμμονή, ζωγραφικά έργα με λεπτοφυείς κήπους που εισβάλλουν σε κατοικημένους χώρους. Σε κάθε έργο υπάρχει, ως υπόμνηση, κάποιο κτίσμα που τροφοδοτείται από τον μύθο και την αλληγορία. Τοπογραφία που ελίσσεται η ζωγραφική της, γλιστρά μαγικά από το πραγματικό, στο φαντασιακό, για να υποκύψει στο απρόβλεπτο.

Η Ηώ Αγγελή ολοκληρώνει μια ιστορία, εισχωρώντας στο βάθος της αφήγησης. Στην άκρη της μνήμης.

Αγγελή
Ηώ Αγγελή “Τα άνθη μεγαλώνουν αθόρυβα”, Ακρυλικά σε καμβά, 130×110 cm, 2022

Αυτή τη φορά

Το φύλλο καθημερινά άλλαζε την προοπτική της κάμαρας
και μίκραινε τους όγκους των επίπλων.
Βασίλης Βασιλικός, «Το φύλλο»

Όποιος διαβάσει τον τίτλο ‘Slalom’ που έδωσε στη νέα έκθεσή της η Ηώ Αγγελή πριν δει τους πίνακες, θα νομίσει ότι το βλέμμα της, αυτή τη φορά, θα παρασύρει και το δικό μας βλέμμα να γλιστρήσει πάνω σε μια κάποτε λευκή επιφάνεια, σε μια ελεύθερη κατάβαση προς το φως, αν και θα χρειαστεί να ελιχθούμε ανάμεσα σε μικρά και επίβουλα σκοτάδια της πραγματικότητας.
Και καλώς θα το νομίσει.

Γιατί, αυτή τη φορά, εμμένοντας στην προσφιλή της σύγχυση των ορίων ανάμεσα στο μέσα και στο έξω, τον κλειστό χώρο και τον ανοιχτό, το υλικό και το άυλο, το τεχνητό και τη φύση, η Αγγελή, σ’ ένα εκπληκτικό “voyage autour de sa chambre”, απολαμβάνει αυτή την ακατάλυτη ελευθερία του βλέμματος που δεν κατέχει από εγκλεισμούς και τέτοια, και την αποτυπώνει με μοναδικό τρόπο, με μια τεχνοτροπία όπου τα μεγέθη παραβαίνουν εμπρόθετα τους νόμους της προοπτικής αναζητώντας να ενταχθούν στο σταθερό της βλέμμα.
Αυτή τη φορά, οι πίνακες της συλλογής είναι καθένας τους από ένα σκηνικό θεάτρου, με τη διαφορά ότι ο περίφημος «τέταρτος τοίχος» δεν είναι πια από την πλευρά του θεατή, ο οποίος, ωραία αμήχανος, αφήνεται να παρασυρθεί προς το βάθος του σκηνικού, προς τις κουίντες όπου η ζωή ετοιμάζεται να ξανακινηθεί, για να ξαναβγεί στο προσκήνιo.
Η τέχνη της Αγγελή είναι κοσμική, με την έννοια ότι δεν έχει τίποτα το μεταφυσικό.Τα αγαπημένα της αντικείμενα –κρεβάτια, καρέκλες, πιάτα γεμάτα ή άδεια, μια αναμμένη λάμπα– σφύζουν από ζωή, πάλλονται απ’ την προσμονή του ανθρώπου που έλειψε για λίγο αλλά θα γυρίσει να τα χρησιμοποιήσει. Η απουσία ανθρώπινης μορφής απ’ όλους τους πίνακες είναι μια οφθαλμαπάτη. Πρώτα απ’ όλα, κατά μία ακραία γνωσιολογική θεωρία, τίποτα δεν υπάρχει αν δεν υποπέσει στην αντίληψή μας, στις αισθήσεις μας. Οι ιδεατές και ιδεώδεις πόλεις που περιγράφει ο Μάρκο Πόλο στον Κουμπλάι Χαν δεν είναι ανύπαρκτες μόνο επειδή είναι φανταστικές, αλλά και επειδή είναι αόρατες. Ο αναγνώστης του Ίταλο Καλβίνο μπορεί να τις φανταστεί, όπως και ο θεατής των έργων της Αγγελή μπορεί να υποθέσει ευλόγως ότι σ’ αυτά τα κτίρια, στο φόντο όπου χάνεται το βλέμμα του, υπάρχουν άνθρωποι που κι αυτοί τον κοιτάζουν χωρίς να φαίνονται, που τον παρατηρούν και, ίσως, τον ζωγραφίζουν.
Στην υπέροχη νουβέλα του Βασιλικού απ’ όπου και το motto του παρόντος, ένα φυτό εσωτερικού χώρου γιγαντώνεται και, σταδιακά, καταλαμβάνει όχι μόνο το διαμέρισμα που το φιλοξενεί, αλλά και όλο το κτίριο. Εδώ, τα φυτά και τα λουλούδια που είναι στο πρώτο πλάνο κάθε σχεδόν πίνακα δε σφετερίζονται κανένα χώρο παρά μόνο το βλέμμα μας, στέκονται εκεί πειθήνια και περιμένουν να μας οδηγήσουν σ’ αυτό το εξαίσιο, ήσυχο ταξίδι.

Ο κόσμος της Ηώς Αγγελή είναι ένας κόσμος ευάλωτα κλειστός και ερμητικά ανοιχτός – ένας κόσμος wideshut. “Isitatrap?” μας ρωτούσε η ζωγράφος από μια προηγούμενη έκθεσή της. Η απάντησή μας δεν μπορεί παρά να είναι απλή, διατυπωμένη με τα χρώματα που τόσο αγαπάει η ίδια: «Ναι. Όπως όλη η τέχνη».

Αχιλλέας Κυριακίδης

Αγγελή
Ηώ Αγγελή “Το είδωλό του”, Ακρυλικά σε καμβά, 130×150 cm, 2021

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα:

Η Ηώ Αγγελή σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1981-86) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Royal College of Art του Λονδίνου (1988-91), με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Έχει παρουσιάσει το έργο της σε μεγάλο αριθμό ατομικών εκθέσεων και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Συνεργάζεται με την Γκαλερί Ζουμπουλάκη από το 2013.

 Διάρκεια  έκθεσης:  2 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου 2023

Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Κολωνακίου 20

Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πέμ. & Παρ. 11.00 -20.00

Τετ. & Σάβ. 11.00 –15.00

Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

Share this
Tags
Γιώργος Δήμος
Γιώργος Δήμος
Ο Γιώργος Δήμος γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Σπούδασε Δημιουργική Γραφή και Φιλοσοφία στο Pratt Institute, στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, όπου και έζησε για 8 χρόνια. Το 2019 επέστρεψε στην Ελλάδα και από τότε εκδίδει συστηματικά άρθρα σε περιοδικά, κυρίως σχετικά με τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία και τη φωτογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this