Η JYSK, η κορυφαία αλυσίδα καταστημάτων από τη Δανία, αποκάλυψε τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου τη νέα της ανανεωμένη συλλογή επίπλων και ειδών διακόσμησης για το σπίτι και τα Χριστούγεννα. Η εκδήλωση, που αποτελεί πια παράδοση και προάγγελο των γιορτών, φιλοξενήθηκε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του SOLID Loft, στο Νέο Ψυχικό. Ο χώρος είχε μεταμορφωθεί σε ένα ζεστό, φιλόξενο σπίτι, διακοσμημένο εξ ολοκλήρου με έπιπλα και διακοσμητικά είδη JYSK.
Η εκδήλωση αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους καλεσμένους να γνωρίσουν από κοντά τη μαγεία του παγκοσμίου φήμης σκανδιναβικού design, καθώς και την έννοια του hygge — της δανέζικης φιλοσοφίας ζωής που εκπέμπει αισιοδοξία και θαλπωρή.
Μια Συλλογή που Αποπνέει Σκανδιναβική Αισθητική
Η νέα συλλογή της JYSK για το χειμώνα του 2024 συνδυάζει τη λειτουργικότητα, την minimal αισθητική και την υψηλή ποιότητα που χαρακτηρίζουν το σκανδιναβικό design. Η χριστουγεννιάτικη σειρά αντλεί έμπνευση από τα παραδοσιακά στοιχεία των Σκανδιναβικών Χριστουγέννων, όπως οι καρδιές, τα έλατα, τα αστέρια και τα ξωτικά — φανταστικά πλάσματα που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της σκανδιναβικής λαογραφίας.
Ο διακριτικός και ζεστός φωτισμός, βασικό στοιχείο αυτής της σχολής διακόσμησης, είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι καλεσμένοι μπορούσαν να εμπνευστούν από ευφάνταστες ιδέες για τον φωτισμό του σπιτιού τους, καθώς κάθε γωνιά του χώρου αναδεικνυόταν με λαμπάκια LED, φωτεινές γιρλάντες, φαναράκια και κεριά.
Τα χριστουγεννιάτικα σερβίτσια και τα λευκά είδη τραπεζαρίας της JYSK έδωσαν έναν έντονα γιορτινό χαρακτήρα στις μοντέρνες τραπεζαρίες. Οι καλεσμένοι —εκπρόσωποι των mediaκαι ειδικοί στον χώρο της διακόσμησης— είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα ποτήρι κρασί, να ανταλλάξουν ιδέες και να βυθιστούν στη μαγική χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα που δημιούργησε η JYSK.
Το πολυαναμενόμενο Athens Wine & Art Festival επιστρέφει για τέταρτη χρονιά, συνδυάζοντας τους κόσμους του κρασιού και της τέχνης σε μια εντυπωσιακή διήμερη γιορτή. Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2024 στο ιστορικό Κτήριο Ολυμπιάς, Αθηνάς 57, στην καρδιά του Μοναστηρακίου, υποσχόμενο μια μοναδική αισθητική και οινική εμπειρία.
Περισσότερα από 80 boutique οινοποιεία από κάθε άκρη της Ελλάδας αλλά και από το εξωτερικό θα σας περιμένουν να τα γνωρίσετε και να δοκιμάσετε τα πάνω από 500 κρασιά τους. Όπως πάντα, πολλά από τα οινοποιεία που συμμετέχουν, θα εμφανιστούν για πρώτη φορά σε έκθεση, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά τη δουλειά τους στο κοινό, κάνοντας την εμπειρία ακόμη πιο ιδιαίτερη.
Σε συνεργασία με το Athens Digital Art Festival και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών ψηφιακές μορφές τέχνης, κάθε γωνιά των 3 ορόφων της έκθεσης θα είναι γεμάτη τέχνη σε κάθε της έκφανση και απρόσμενες καλλιτεχνικές επεμβάσεις.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις που θα περιλαμβάνουν DJ sets και προβολές ταινιών, θα πλαισιώνουν όλες τις ώρες του φεστιβάλ, ενώ παιδικές δραστηριότητες θα κρατούν συντροφιά στους μικρούς μας φίλους.
Info
Athens Wine & Art Festival Ολυμπιάς, Αθηνάς 57, Μοναστηράκι, Αθήνα
Ημερομηνίες Σάββατο 23 & Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ωράριο
11:00 – 20:00 (και τις δύο ημέρες)
Προτεινόμενες Ώρες για Επαγγελματίες: 14:00 – 16:00
Νέο ρεκόρ σε έργο του Τσαρούχη σημειώθηκε σε δημοπρασία του οίκου Bonhams σε συνεργασία με την Art Expertise στο Παρίσι (Greek Sales) με 572.000 ευρώ.
Ειδικότερα, κορυφαίο έργο της δημοπρασίας αναδείχθηκε το «Νέος Μεταμφιεσμένος σε Έρωτα» του Γιάννη Τσαρούχη με 572.000 ευρώ.
Ακολουθεί το «Ερωτικό» του Γιάννη Μόραλη με 483.000 ευρώ, η «Ύδρα» του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα με 172.000 ευρώ,«’Αποψη λιμανιού» του Κωνσταντίνου Βολανάκη με 77.000 ευρώ και το «Βιτσέντζος Κορνάρος και Γεώργιος Χορτάτσης» του Νίκου Εγγονόπουλου με 77.000 ευρώ.
Όπως επεσήμανε η διευθύντρια της Art Expertise, Τερψιχόρη Αγγελοπούλου, «Με χαρά βλέπουμε ότι τα έργα που επιλέξαμε για τη δημοπρασία συγκινούν τους συλλέκτες της Ελληνικής τέχνης και εμπνέουν νέους αγοραστές να επενδύσουν σε πραγματικές αξίες».
Κατά τη δημοπρασία επωλήθη το 99% (by value) των έργων (ή 70% by lot) με τζίρο 3.000.000 ευρώ.
Ζήστε την Κορυφή των Κινεζικών Ακροβατικών στο Flying Fairy Chinese Acrobatic Show!
Η παράσταση μεταφέρει σε άλλο επίπεδο δυσκολίας τα απίστευτα ακροβατικά, σε συνδυασμό με την καλλιτεχνική, χορογραφική, μουσική παρουσία των μεγαλύτερων ταλέντων της Κίνας. Από τον διάσημο Ακροβατικό Θίασο του Γκουανγκζού, απολαμβάνουμε συναρπαστικά αποσπάσματα από τις παγκοσμίως αναγνωρισμένες ακροβατικές παραγωγές «Ο Κύκνος» και «Οι Εραστές της Πεταλούδας».
Η εξαιρετική καλλιτέχνης και δημιουργός του πρωτοποριακού «Μπαλέτου στους Ώμους», Wu Zhengdan, αναφέρει σχετικά:
«Το μπαλέτο αφορά την ομορφιά. Στόχος μας δεν είναι απλά να συνδυάσουμε το μπαλέτο με την ακροβατική, αλλά να συγχωνεύσουμε την ουσία και την αισθητική του μπαλέτου με την ακροβατική, δημιουργώντας ένα πρωτοφανές οπτικό θέαμα».
Το «Μπαλέτο στους Ώμους» κατέχει σημαντική θέση στην ιστορία της ακροβατικής, αποκαλούμενο «κομψή ακροβατική, συναρπαστικό μπαλέτο». Συνδυάζοντας το αυθεντικό κινέζικο «Μπαλέτο στους Ώμους» με τον παγκόσμιο πολιτιστικό θησαυρό «Λίμνη των Κύκνων», αυτή η παράσταση χαράσσει τον δικό της καινοτόμο δρόμο.
Μην χάσετε την ευκαιρία να ζήσετε μια νέας μορφής τέχνης που συνδυάζει την κινεζική πρωτοτυπία με την παγκόσμια κληρονομιά.
Ελάτε σε αυτήν την αξέχαστη πολιτιστική ανταλλαγή και εκτιμήστε την ομορφιά της ακροβατικής και του μπαλέτου όπως ποτέ άλλοτε!
Η παράσταση είναι κατάλληλη για ηλικίες από 5 έως 95 ετών.
Info
Προπώληση εισιτηρίων Ηλεκτρονικά:more.com Τηλεφωνικά: 211 7700 000 more spotsNova | Public | Ευριπίδης | Viva Spot Τεχνόπολης
Ο οίκος Sotheby’s πώλησε τον πίνακα του Κλωντ Μονέ «Νούφαρα» (“Water Lilies”) έναντι 65,5 εκατομμυρίων δολαρίων τη Δευτέρα, στο ξεκίνημα της εβδομαδιαίας σειράς δημοπρασιών στη Νέα Υόρκη που έχουν τεράστιο ενδιαφέρον για την αγορά τέχνης.
Ο πίνακας «Νούφαρα» αποτυπώνει μια μικρή λίμνη και δημιουργήθηκε από τον Μονέ μεταξύ 1914-1917. Αναμενόταν να πωληθεί για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά τελικά προσέλκυσε τρεις επίμονους πλειοδότες, που εξακόντισαν το ποσό. Ένας ανώνυμος Ασιάτης πλειοδότης μέσω τηλεφώνου απέκτησε το έργο.
Η πώληση ισοδυναμεί με μια σημαντική νίκη για τον Sotheby’s, ο οποίος ξεκίνησε τη σεζόν των δημοπρασιών εν μέσω ερωτημάτων σχετικά με την οικονομική του κατάσταση κατά τη διάρκεια ενός έτους που οι πωλήσεις έργων τέχνης αποδείχθηκαν υποτονικές.
Την περασμένη εβδομάδα στο Χονγκ Κονγκ, ο οίκος δημοπρασιών εγκαινίασε τον νέο του χώρο εκεί πωλώντας το «Untitled (Yellow and Blue)» του 1954 του Mark Rothko για 32,5 εκατομμύρια δολάρια – 30% λιγότερο από αυτό που είχε πληρώσει για το έργο αυτό εννέα χρόνια πριν ο Μαλαισιανός χρηματοδότης της 1MDB, Jho Low, που πλέον έχει χάσει τα πάντα. Ο οίκος είπε ότι η συνολική σειρά πωλήσεων έφτασε στο ύψος των 64 εκατομμυρίων δολαρίων στο Χονγκ Κονγκ και ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του.
Ο Μονέ, ως ηγέτης του ιμπρεσιονιστικού κινήματος, απολαμβάνει παγκόσμια απήχηση που τείνει να είναι αποδοτική σε καλές και κακές αγορές. Το ρεκόρ δημοπρασίας του Μονέ κατέχει το έργο του «Στάχυα» που πωλήθηκε για 110,7 εκατομμύρια δολάρια το 2019. Η δεύτερη υψηλότερη τιμή που έχει κατακτήσει είναι τα 84,7 εκατομμύρια δολάρια για ένα πίνακα που απεικονίζει και πάλι νούφαρα, με πλάτος σχεδόν δύο μέτρων, της περιόδου 1914-1917 που πωλήθηκε από το κτήμα του Ντέιβιντ και της Πέγκυ Ροκφέλερ το 2018.
Όπως ο Μονέ των 84,7 εκατομμυρίων δολαρίων, ο τελευταίος πίνακας που πωλήθηκε, δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας μια έντονα μωβ μπλε παλέτα – αποχρώσεις για τις οποίες οι συλλέκτες τείνουν να πληρώνουν ακριβά σε σύγκριση με τις πράσινες εκδόσεις της φημισμένης σειράς νούφαρων του.
Το μέγεθος του πίνακα, με ύψος περίπου δύο μέτρων, μπορεί επίσης να βοήθησε στην πώληση: Την τελευταία δεκαετία, οι συλλέκτες άρχισαν να προτιμούν τους μεγαλύτερους πίνακες κήπων της τελευταίας περιόδου του Μονέ σε σύγκριση με τα μικρότερα, προηγούμενα έργα του. Οι πιο χαλαρές πινελιές και οι αφηρημένες συνθέσεις τους προαναγγέλλουν επίσης τους σύγχρονους ζωγράφους που ήρθαν αργότερα. Το έργο που πωλήθηκε τη Δευτέρα από τον Sotheby’s ήταν το μεγαλύτερο κάθετο έργο με νούφαρα που δημοπρατήθηκε τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Τα «Νούφαρα» επίσης δεν είχαν δημοπρατηθεί ποτέ πριν. Προήλθε από την περιουσία 170 εκατομμυρίων δολαρίων της Sydell Miller, ενός στελέχους προϊόντων ομορφιάς στο Palm Beach που την έκανε πουλώντας ψεύτικες βλεφαρίδες τη δεκαετία του 1970 ιδρύοντας την εταιρεία μαλλιών Matrix Essentials το 1980 με τον σύζυγό της, Arnold Miller. Μετά τον θάνατό του το 1992, η σύζυγός του ανέλαβε την αυτοκρατορία τους και τη διηύθυνε για δύο χρόνια πριν την πουλήσει στο Bristol Myers Squibb. Η πώληση της επέτρεψε να αφιερώσει περισσότερο χρόνο συλλέγοντας έργα τέχνης—συμπεριλαμβανομένου ενός ιδιόρρυθμου θηριοτροφείου με έπιπλα με θέμα τα ζώα των François-Xavier και Claude Lalanne καθώς και πίνακες των Pablo Picasso, Yves Klein και Henri Matisse.
Η ζωγράφος και χαράκτρια Κική Βουλγαρέλη παρουσιάζει τα δικά της “Ευρήματα” στο Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου υπενθυμίζοντας και επανασυστήνοντας εμβληματικά αρχαία τεχνουργήματα διαφορετικών εποχών και ύλης, απαθανατισμένα μέσα σε ένα νέο, δυναμικό και πρωτότυπο πλαίσιο.
Μέσα από δεκατέσσερα έργα-κατασκευές, εμπνευσμένα από σημαντικά εκθέματα του Μουσείου, η διακεκριμένη Ελληνίδα εικαστικός προσκαλεί το κοινό να δει και να ερμηνεύσει εκ νέου μια πλούσια σειρά πολύτιμων αρχαίων θησαυρών, προσφέροντας ένα λιτό αλλά βαθυστόχαστο μάθημα οπτικής και προσωπικής προσέγγισης.
Με μακρόχρονη έρευνα και βαθιά γνώση, εκλεκτικιστική διαχείριση ύλης, αισθητική εκλέπτυνση, ευπρόσδεκτη αφαιρετική και δεινή συνθετική ικανότητα, αναπάντεχο οξυδερκές χιούμορ και άρτια τεχνική επιτέλεση, η Κική Βουλγαρέλη μάς παραδίδει μια ενότητα που πέρα από την καλλιτεχνική της αξία, αποτελεί μια ταλαντούχα συμπύκνωση διαχρονικής και εξωστρεφούς ελληνικής ταυτότητας. Μια ιδιοφυή εικονοποιητική πολιτισμική «καμπάνια» με διεθνείς δυνατότητες χρήσης και πολλαπλές εφαρμογές θέασης.
Ο πολυσχιδής εικονογραφικός κύκλος των «Ευρημάτων», δημιουργημένος εξαρχής, με αφορμή την πρώτη του παρουσίαση στο εντευκτήριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, οργανώνει στην πραγματικότητα ένα «μουσείο» μέσα στο Μουσείο, υπενθυμίζοντας και επανασυστήνοντας στον θεατή εμβληματικά αρχαία τεχνουργήματα διαφορετικών εποχών και ύλης, απαθανατισμένα μέσα σε ένα νέο, δυναμικό και πρωτότυπο πλαίσιο.
Γνώριμα κυκλαδικά ειδώλια, προϊστορικές τοιχογραφίες από το Ακρωτήρι της Θήρας, αρχαϊκά και κλασικά αριστουργήματα ή γεωμετρικά αγγεία, επιτύμβιες στήλες και αναθηματικά γλυπτά συμπλέγματα, κοσμήματα, προσωποποιήσεις ανέμων, σειρήνες και μάσκες θεάτρου, τρεπόμενα σε αυτοτελή οπτικά επίκεντρα, ξεδιπλώνουν ένα γοητευτικό πολιτισμικό παλίμψηστο ευρετήριο, επαναδημιουργημένο με ιστορική ακολουθία, λεπταίσθητη ποιότητα και σπάνια τεχνογνωσία.
Τα «Ευρήματα» της Κικής Βουλγαρέλη, αποτελούμενα από αρχετυπικές ξαναειδωμένες τρισδιάστατες εικόνες μικρής και μεσαίας διάστασης, δημιουργημένες με παραδοσιακές χειρωνακτικές μεθόδους και σύγχρονα πολυμέσα (ζωγραφική, ψηφιακή σχεδίαση, χάραξη, τύπωμα, κολλάζ κ.ά), και ενταγμένες σε νέο πλαίσιο ή συμπλεγμένες με επιλεγμένο ετερογενές περιβάλλον, παραδίδουν λιτά μαθήματα θέασης και προσωπικής ερμηνείας μιας ευρείας σειράς γνωστών και πολύτιμων κινητών θησαυρών της ελληνικής αρχαιότητας.
Το σύνολο της ενότητας των «Ευρημάτων», περιλαμβάνει δεκατέσσερα έργα – κατασκευές, εμπνευσμένα από εμβληματικά εκθέματα του Μουσείου. Η προσέγγισή σε αυτά, εγκολπώνοντας οικείες εικόνες σε καινοτόμα κελύφη, πραγματοποιήθηκε με πρόθεση εικαστική, αλλά και με ιδιαίτερη προσοχή ως προς την ακρίβεια της αναλογικής αποτύπωσης του πρωτότυπου έργου.
Στην ίδια ενότητα, περιλαμβάνονται επίσης είκοσι έργα με εικαστικές ανατυπώσεις παλαιών γραμματοσήμων (με χρονολογία κυκλοφορίας από το 1901 έως και το 1973), από σειρές μυθολογικού, αρχαιολογικού και ιστορικού περιεχομένου με πρώιμη ευγενή τουριστική στόχευση, σχεδιασμένων από διακεκριμένους Έλληνες χαράκτες (Δ. Μπισκίνη, Ι. Κεφαλληνό, Ο. Περβολαράκη, Τάσσο, Π. Γράββαλο) και βραβευμένων διεθνώς. Η εκτύπωσή τους από τη δημιουργό, πραγματοποιήθηκε σε καμβά ή σε ειδικό χαρτί με την παραδοσιακή μέθοδο της τσιγκογραφικής βαθυτυπίας, σε μια απόπειρα αισθητικής προσέγγισης της παλαιάς πρώτης εκτύπωσής τους, στο πλαίσιο της οποίας είτε κρατήθηκαν τα ίχνη της φθοράς, είτε πραγματοποιήθηκε μια μερική «παρέμβαση αποκατάστασης» προκειμένου να γίνει περισσότερο εμφανής η αρχική τους σχεδίαση.
Στο σύμπαν της Κικής Βουλγαρέλη, όπου δύο κυκλαδικά ειδώλια λούζονται στο φως της αιγαιακής Πανσελήνου κι ένα ζωόμορφο αγγείο από τη Χαλανδριανή της Σύρου αναπαύεται σε ένα στρώμα φθινοπωρινών φύλλων, ο παλαιός μύθος συναντά τον νέο.
Ερμηνεύοντας και επανεκθέτοντας με τρόπο προσωπικό μονάκριβα τεχνουργήματα που ακριβώς επειδή τα αναγνωρίζουμε ή απλά, επειδή τα θεωρούμε δεδομένα, τείνουμε ενίοτε να τα προσπεράσουμε ή να ξεχάσουμε τη σπάνια ωραιότητά τους, η Κική Βουλγαρέλη επιχειρεί μια αμφίδρομη ανάπλαση, ανασκάπτοντας μια θεματική που αποτελεί μια εξαιρετική προτροπή νέας ανάγνωσης και απομνημόνευσης αλλά και μια πολλά υποσχόμενη εύχρηστη εικονοποιητική ανακεφαλαίωση της πολιτισμικής μας οντότητας”. Ίρις Κρητικού, Επιμελήτρια της έκθεσης
Who is Who
Η Κική Βουλγαρέλη γεννήθηκε στην Αθήνα, φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών καθώς και στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας και της Ρώμης.
Έχει ασχοληθεί επαγγελματικά στον χώρο των Γραφικών Τεχνών και της Διαφήμισης.
Συνεργάστηκε με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Μιλάνου.
Έχει σκηνογραφήσει για το θέατρο και τον Κινηματογράφο. Εικονογράφησε βιβλία σε Ελλάδα και Ιταλία. Εργάστηκε ως Εκπαιδευτικός Τέχνης.
Έχει παρουσιάσει δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Info
Διάρκεια Έκθεσης “Ευρήματα” Έως Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αμοργού, που πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 19 Νοεμβρίου 2024. Στο φεστιβάλ συμμετείχαν παραγωγοί, σκηνοθέτες, δημοσιογράφοι και καλλιτέχνες από 16 χώρες, μεταξύ των οποίων οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και ο Καναδάς, ενώ στο διαγωνιστικό τμήμα προβλήθηκαν 119 ταινίες από 45 χώρες.
Η διεθνής κριτική επιτροπή ανέδειξε τις καλύτερες ταινίες, και τα βραβεία απονεμήθηκαν στους νικητές, πολλοί από τους οποίους παρευρέθηκαν προσωπικά για να τα παραλάβουν. Η Ελβετία διακρίθηκε με πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Grand Prix, ενώ η εκδήλωση τιμήθηκε από την παρουσία του Πρέσβη της Ελβετίας στην Ελλάδα, κ. Stefan Estermann, ο οποίος παρέλαβε τα βραβεία για λογαριασμό των βραβευμένων.
Ιδιαίτερη σημασία είχε η συμμετοχή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Los Angeles Greek Film Festival, κ. Άρη Κατωπόδη, που εκπροσώπησε το φεστιβάλ του Λος Άντζελες και παρουσίασε τη διάλεξη του με τίτλο: “Γέφυρες πολιτισμού μέσω του σινεμά.”
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, διεξήχθη και το 21ο Συνέδριο για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό, όπου παρουσιάστηκαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, όπως:
Η σημασία των τουριστικών φεστιβάλ από την Ιρίνα Κανκοσβίλι.
Η διατήρηση της Κυκλαδικής ταυτότητας μέσω της τουριστικής βιομηχανίας από τον Νίκο Παππά.
Το πορτραίτο της Κυκλαδικής κουλτούρας μέσω της τοπικής γαστρονομίας από τον Γιώργο Πίτα.
Ένα ταξίδι γεύσεων μέσω του ελαιολάδου από τη Μαρία Καράμπελα.
Καθημερινά πραγματοποιούνταν πολιτιστικές δράσεις, όπως επισκέψεις στο Μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας, στα μουσεία της Χώρας, στον Πύργο της Αγίας Τριάδας και σε παραδοσιακά σπίτια και τοπικά ελαιοτριβεία. Γαστρονομικές διαδρομές, με έμφαση στη γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων και πιάτων, εμπλούτισαν την εμπειρία των επισκεπτών, αναδεικνύοντας τη μοναδική πολιτιστική ταυτότητα της Αμοργού.
Το Φεστιβάλ Αμοργού διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Αμοργού και τον Δήμο Αμοργού, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με την υποστήριξη σημαντικών χορηγών, όπως το Κέντρο Ελληνικού Κινηματογράφου, ο ΕΟΤ, το Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η Motor Oil, η ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ και το Ξενοδοχείο Aegialis Hotel & Spa.
Η Αμοργός επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά τον ρόλο της ως διεθνής πρεσβευτής πολιτισμού και τουρισμού, δημιουργώντας γέφυρες μεταξύ λαών και πολιτισμών μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου και τον Κυκλαδικό χαρακτήρα της.
Η Κατερίνα Λιόλιου, η πιο ολοκληρωμένη ερμηνεύτρια της γενιάς της, έβαλε ακόμα μία μεγάλη επιτυχία στο ενεργητικό της, καθώς και το album της «1994» έγινε πλατινένιο μετρώντας σχεδόν 91 εκατομμύρια streaming points, ενώ παράλληλα πλατινένιες και χρυσές διακρίσεις έλαβαν και μερικά από τα τραγούδια που περιλαμβάνει. Την απονομή έκανε ο CEO της Panik Records, Γιώργος Αρσενάκος, ο οποίος συνεχάρη την Κατερίνα Λιόλιου για τη νέα της επιτυχία, επισημαίνοντας ότι η συνεχής και σκληρή δουλειά αποδίδει καρπούς.
Η Κατερίνα Λιόλιου παρέλαβε τις πλακέτες για το πλατινένιο album «1994», τα διπλά πλατινένια singles «Νοικιάστηκε» και «Η Γυναίκα Της Ζωής Σου», το πλατινένιο «Η Δική Μου Η Τρέλα» και τα χρυσά «Πάω Στο Νησί» και «Ο Άντρας Των Ονείρων Μου». Συγκινημένη και χαμογελαστή, ευχαρίστησε τον Γιώργο Αρσενάκο, το team της Panik Platinum και τους συντελεστές των τραγουδιών, καθώς και το κοινό που την έχει αγκαλιάσει ζεστά και είναι δίπλα της σε κάθε της βήμα. Στη λαμπερή γιορτή, που έγινε στο «Barbarossa Athens» με παρουσιαστή τον ηθοποιό Θάνο Μπίρκο, βρέθηκαν άνθρωποι από τον χώρο της μουσικής, της υποκριτικής, των μέσων μαζικής ενημέρωσης και των ραδιοφώνων, καθώς και φιλικά πρόσωπα της Κατερίνας Λιόλιου.
Τιμητικές πλακέτες παρέλαβαν και οι δημιουργοί των τραγουδιών, καθώς και ραδιοφωνικοί σταθμοί που έχουν στηρίξει το επιτυχημένο album και τα τραγούδια του. Η βραδιά «έκλεισε» με την πάντα λαμπερή Κατερίνα Λιόλιου να επιφυλάσσει μία μουσική έκπληξη σε όλους, τραγουδώντας unplugged με τη συνοδεία πιάνου.
Το album «1994», που κυκλοφορεί από την Panik Platinum στις streaming υπηρεσίες καθώς και σε μορφή CD στα φυσικά σημεία πώλησης δίσκων, αγκαλιάστηκε αμέσως από το κοινό, με τα τραγούδια του να συγκεντρώνουν εκατομμύρια digital streams και YouTube views και να κατακτούν υψηλές θέσεις στο ραδιοφωνικό airplay. Μεταξύ των μεγάλων επιτυχιών του album είναι τα «Νοικιάστηκε», «Η Γυναίκα Της Ζωής Σου», «Τελικά», «Ο Άντρας Των Ονείρων Μου», «Ανάδρομος Ερμής», «Πάω Στο Νησί», «Η Δική Μου Η Τρέλα», «Το Ζήσαμε Κι Αυτό» και το ντουέτο με τον Πέτρο Ιακωβίδη «Θα Μας Μάθει Όλη Η Χώρα».
Την έκθεση προλογίζουν με τα κείμενά τους: Νίκος Π. Παΐσιος Ντίνος Θ. Κόγιας
Ο τίτλος της έκθεσης είναι στίχος του Γιώργου Σεφέρη από το ποίημα «Πες της το μ’ ένα γιουκαλίλι»
Ύμνοι στη Νύχτα
Σημείωμα για τα σκοτεινά τοπία της Νίκης Ελευθεριάδη
Ιδού σκοτία και πρωί
Ζ΄ Εωθινόν του Πάσχα
Δεν υπάρχει παράδοση νυχτερινού τοπίου στον τόπο μας. Η νεοελληνική ζωγραφική ψάχνει ακόμα τον Adam Elsheimer της. Μεμονωμένα παραδείγματα τέτοιων τοπίων υπάρχουν, όμως σήμερα είμαστε ακόμα αποκλειστικά δεμένοι στο νεοπαγανιστικό άρμα του Περικλή Γιαννόπουλου με την επικίνδυνη γοητεία του:
Το φόντο της όλης, της αρχήθεν έως τώρα Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής γενικώς και μαθηματικώς ακριβώς, είναι ΜΑΥΡΟΝ. Αντικαταστήσητε αυτό με ΗΛΙΟΝ, ΗΛΙΟΝ, ΗΛΙΟΝ, ήλιον, ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΧΡΥΣΟΝ και έχετε την ιδέα της Ελληνικής Ζωγραφικής.
(Το ελληνικόν χρώμα, 1904)
Άλλα πάντοτε υπάρχει και ένας άλλος, κρυφός εισέτι, δρόμος και αυτόν αποφάσισε να ακολουθήσει η Νίκη Ελευθεριάδη στα τελευταία της έργα.
Πρώτα ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Η γεννημένη στα 1954 Νίκη Ελευθεριάδη δεν είναι «ναϊφ» ζωγράφος και δεν κάνει «ναΐφ» ζωγραφική. Ένας «ναΐφ» καλλιτέχνης ζωγραφίζει όπως ζωγραφίζει γιατί δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Η Ελευθεριάδη έχει επιλέξει συνειδητά να ζωγραφίζει με ύφος «ναΐφ» – έτσι ακριβώς και όχι αλλιώς. Η Ελευθεριάδη είναι λόγια και όχι αυτοδίδακτη ζωγράφος αφού μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον λόγιας ζωγραφικής. Πατέρας της είναι ο αδικοξεχασμένος (αλλά όχι για αυτό λιγότερο σημαντικός) ζωγράφος Τάκης Ελευθεριάδης (1911-1987) και στο σπίτι της οικογένειας κυκλοφορούσε άλλος ζωγράφος της Μυτιλήνης, ο Ορέστης Κανέλλης (1910-1979) ενώ υπάρχει και μακρινή συγγένεια με τον Τεριάντ (Ευστράτιο Ελευθεριάδη, 1897-1983). Οι τοίχοι του πατρικού σπιτιού στην Πέτρα ήταν διακοσμημένοι, μεταξύ πολλών άλλων, και με μια πολύ επιδραστική για την εκκολαπτόμενη ζωγράφο, συλλογή έργων του Θεόφιλου.
Η Ελευθεριάδη σπουδάζει Γραφικές Τέχνες και Διακοσμητική στο Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών του Νίκου Παπαδάκι την διετία 1972-1974. Συνεχίζει αμέσως μετά, 1974-1976, με ελεύθερες σπουδές Πλαστικών Τεχνών (Arts Plastiques) στη Vincennes, Paris VIII υπό τη μακρινή εποπτεία του Τεριάντ. Οι σπουδές και το οικογενειακό περιβάλλον έχουν αφαιρέσει από την Ελευθεριάδη εκείνο το στοιχείο της αναγκαστικής «αγνότητας», κύριο χαρακτηριστικό σε όλους του «ναΐφ». Η Ελευθεριάδη έχει χάσει την παρθενική ματιά της για τον κόσμο και τα πράγματα, και απλά προσπαθεί να την ξαναβρεί. Αν έπρεπε αναγκαστικά να βρίσκαμε ένα ανάλογό της στην Δυτική Τέχνη, το κατεξοχήν παράδειγμα θα ήταν ο L.S. Lowry (1887-1976) αφού το βιαστικό, φευγαλέο και επιπόλαιο βλέμμα ενός αδιάφορου παρατηρητή μπορεί να περάσει και τους δυο για «ναΐφ» ενώ μόνο αυτό δεν είναι.
Η παρούσα φάση της δουλειάς της Ελευθεριάδη έχει εξελιχθεί σε ζωγραφική ψυχρών χρωμάτων πάνω σε ξύλο, και σε κεραμικές πλάκες, άλλοτε «ψημένες» (εφυαλωμένες) και άλλοτε όχι. Παρόλο που το τοπίο αποτελεί την κεντρική θεματική όλου του έργου της (εκεί αναπτύσσεται καλύτερα όλο το ζωγραφικό της τάλαντο), η Ελευθεριάδη δεν αποτυπώνει ποτέ εκ του φυσικού (έχει όμως παρατηρήσει επί μακρόν τη φύση), και για αυτό το λόγο πετυχαίνει να μεταφέρει με τον κατάδικό της τρόπο, πολύ πειστικά και με ιδιαίτερη ζωντάνια, τα βιώματά της σε αυτά τα νυχτερινά, νέο-ρομαντικά στην ουσία τους, τοπία. Το ζωγραφικό της ύφος και εδώ, αλλά και παντού αλλού, βασίζεται σε ηθελημένα απλή και συμβολική προσέγγιση και χειρισμό του θέματος αφού υιοθετεί απλούς αναπαραστατικούς τρόπους απόδοσης που τους βρίσκουμε στα καθ’ημάς και στα έργα του Γκίκα, του Εγγονόπουλου, του Τσαρούχη και του Μόραλη (ιδίως στα έργα τους για το θέατρο). Ετσι, τα ελάχιστα οικοδομήματα στα τοπία της, γίνονται προσιτότερα στον θεατή.
Τα έργα της αυτά είναι ειρηνικά, ήσυχα και σιγαλά, αφού η ανθρώπινη παρουσία σπανίζει (βλέπουμε κάπου δύο γυναίκες πλάτη – την πρώτη με τη συντροφιά ενός σκύλου, και την δεύτερη, μεγαλύτερη σε μέγεθος και με κατακόκκινη φορεσιά, να αγναντεύει τη θάλασσα, μέσα σε ελαιώνα, νύχτα με αιμάτινη πανσέληνο). Τα τοπία είναι όχι μόνο νυχτερινά αλλά και χειμωνιάτικα: τα μαύρα, γυμνά κλαδιά των δέντρων μαστιγώνουν τον παγωμένο αέρα που διατρέχει τόσο τις, χρωματικά ψυχρές, γήινες εκτάσεις, όσο και την περισσότερο ανοιχτή επιφάνεια του νερού όπου αντανακλάται το ασημένιο φεγγαρόφωτο.
H ζωγραφική της Ελευθεριάδη – στην τωρινή και στις προηγούμενες εκθέσεις της – ισορροπεί ανάμεσα σε δύο βάρκες. Στην αναβίωση της παιδικής ηλικίας (τότε που οι εμπειρίες χαράζονται και εντυπώνονται βαθιά στη χάρτα της μνήμης) και σε αλληγορικές ψυχικές καταστάσεις της ωριμότητας. Την απόκοσμη, εσωτερική ερημιά και σκοτεινιά των έργων της παρούσας σειράς, αποτυπώνουν με πλέον εμφανή τρόπο τα δύο έργα που θα σχολιάσουμε με συντομία.
Το εμβληματικό νυχτερινό τοπίο της σελ. 33 του καταλόγου της έκθεσης ξεχωρίζει γιατί αποτελεί κρυφή αναφορά στα τοπία του Hockney με τις παράξενες προοπτικές. Ο ανηφορικός βαθμιδωτός δρόμος οδηγεί στο δέντρο. Αυτό προβάλλει σαν ένα έργο τέχνης μέσα στο έργο τέχνης, καθώς η Ελευθεριάδη το έχει τοποθετήσει μέσα σε βάθρο από πέτρες. Μέσα του κουρνιάζει η «χρυσή» κουκουβάγια σε λίαν σχηματοποιημένη εκδοχή. Η παραλιακή πολίχνη με τα μικρά κεραμοσκεπή σπίτια και τον φοίνικα απλώνεται στα δεξιά της σύνθεσης και πίσω της η ψυχρά φωτισμένη από την σελήνη θάλασσα αναδεικνύει και προβάλλει τη μεγάλη έκταση που καταλαμβάνει ο θεαματικός και θερμός ουρανός. Δυο δέντρα βρίσκονται αντιδιαμετρικά, δεξιά και αριστερά και ισορροπούν τη σύνθεση. Ο θεατής αντιλαμβάνεται άμεσα την παιδική, εράσμια θεματογραφία και έμμεσα την μεγάλη καλλιτεχνική ενημέρωση και γνώση της Ελευθεριάδη αφού καταφέρνει να κάνει δικές της αλλότριες (αλλά όχι ξένες) επιρροές και να τις μετασχηματίσει στο προσωπικό της ύφος.
Το πιο χαρακτηριστικό από τα «ψυχογραφικά» (ας τα πούμε έτσι) τοπία της ζωγράφου – και ίσως το σημαντικότερο της έκθεσης – είναι αυτό της σελ. 29. Εδώ έχουμε ένα παγωμένο χρωματικά τοπίο, που άν δεν υπήρχε η μεσογειακή (ας μην την πούμε αποκλειστικά ελληνική) χλωρίδα του ελαιώνα με τη δαντελωτή ακρογιαλιά και τους ορμίσκους, θα μπορούσε να ήταν κάλλιστα ένα πολικό τοπίο, με βαρύ άρωμα βορειο-ευρωπαϊκού ρομαντισμού κατά τα πρότυπα του Caspar David Friedrich. Το ολόγιομο φεγγάρι ρίχνει το ασημένιο του φως στο κάτω μέρος των φύλλων της ελιάς, στην ήρεμη αλλά ψυχρή επιφάνεια της θάλασσας, στον καθαρό ουρανό και φωτίζει ακόμα τα ελάχιστα μέρη της γήινης έκτασης. Εκεί, γίνεται εναλλαγή των σκληρών, πικρών, καφέ και μαύρων με τους μαύρους κορμούς των δύο δέντρων. Ανάμεσα τους, ένα δρομάκι οδηγεί κάτω, προς τις παραλίες του τόπου. Τα δύο μεγάλα δέντρα κυριαρχούν, στεφανώνουν το τοπίο και αυτά δίνουν τη μοναδική αίσθηση του παγωμένου αέρα που διαπερνά και κάνει τα φύλλα τους να σαλεύουν.
Το σχέδιο της διακλάδωσης κορμών και κλαδιών των δέντρων δημιουργεί στον θεατή την εντύπωση δυο ανθρώπινων μορφών. Το δεξί δέντρο, το εγγύτερα στον θεατή, είναι μεγαλύτερο και απλώνεται δυναμικά σχεδόν σε όλο το άνω μέρος του έργου. Το ένα από τα δύο κλαδιά του μοιάζει να στρέφεται προς το άλλο, μικρότερο δέντρο στην άλλη πλευρά του δρομίσκου (ενώ το άλλο συνεχίζει να διαχωρίζεται σε άλλα μικρότερα, και με τον τρόπο αυτόν, γίνεται αντίβαρο με τη μάζα του στο άλλο, μοναχικό, διατεινόμενο κλαδί που βρίσκεται εκτός του άξονα ισορροπίας). Το δεύτερο, μικρότερο δέντρο φαίνεται σα να κρατά μια παθητική, υποχωρητική στάση, ίσως αμφίβολης αποδοχής ή άρνησης ή και τα δύο ταυτόχρονα. Μια ψευδό-ψυχαναλυτική ερμηνεία του θα μπορούσε να ισχυριστεί πως τα δύο δέντρα συμβολίζουν τον άνδρα και τη γυναίκα, το προαιώνιο δίπολο αρσενικού-θηλύκού, με τις διαθέσεις του να διαγράφονται γλαφυρά μέσω του σχεδιασμού των δέντρων μέσα σε παγωμένη και αρνητικά φορτισμένη ατμόσφαιρα. Όπως και να έχουν τα πράγματα, όποιο και να είναι το υπόβαθρο του έργου, πρόκειται για μια δυνατή συναισθηματικά εικόνα, και η Ελευθεριάδη την έχει δημιουργήσει με όλους τους συνθετικούς κανόνες και με άρτια χρωματική αρμονία.
Ο τίτλος της έκθεσης «Η μέρα φόρεσε τη νύχτα» είναι σεφερικός. Κρύβει ένα μυστικό της ζωγραφικής. Τη νύχτα δεν υπάρχουν χρώματα. Ο ανθρώπινος αμφιβληστροειδής βλέπει τότε μόνο στο ασπρόμαυρο. Τα χρώματα στα νυχτερινά τοπία μπαίνουν μόνο από τη φαντασία του ζωγράφου (με το εύρημα των δήθεν τοπικών φωτισμών) και φέρνουν την μέρα μέσα στη νύχτα. Αλλά ίσως, στα νυχτερινά τοπία της Νίκης Ελευθεριάδη να ταιριάζει καλύτερα η πέμπτη στροφή από την Ωδή Εις Θάνατον του Ανδρέα Κάλβου:
Από τον ουρανόν
όπου τα μελανόπτερα
σύννεφα αρμενίζουν,
το ψυχρόν της αργύριον
ρίπτει η σελήνη.
Και με τα υψηλά και σοβαρά μέτρα του Μεγάλου Ζακύνθιου, κλείνουμε αυτό το σύντομο σχόλιο για τα νυχτερινά τοπία της Νίκης Ελευθεριάδη.
Νίκος Π. Παΐσιος
Who is Who
Η Νίκη Ελευθεριάδη γεννήθηκε στήν Πέτρα της Λέσβου το 1954.
Σπούδασε Γραφικές Τέχνες και Διακόσμηση εσωτερικού χώρου στην Αθήνα στο Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών (1972-74) και Πλαστικές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο Paris VIII (1975-77).
Η αγάπη του πατέρα της για τη λαϊκή τέχνη σε όλες τις μορφές της και η οικογενειακή ζωή στην Πέτρα καθόρισαν το είδος και τα θέματα της ζωγραφικής της.
To 2003 εικονογράφησε το βιβλίο της Φωτεινής Φραγκούλη, Το ταίρι της αταίριαστης (εκδ. Ελληνικά Γράμματα).
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στην Πέτρα.
Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει επίσης σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό!
Info
Διάρκεια έκθεσης
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου έως Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024
Ένα Χριστουγεννιάτικο παραμύθι, για ένα αστέρι που έχασε το δρόμο του και μια Χριστουγεννιάτικη Μαγική Σοφίτα που θα το ξανακάνει να λάμψει.
Λίγα λόγια για την υπόθεση
Ένας απειλητικός άνεμος παρασέρνει το Αστέρι των Χριστουγέννων μακριά από την πορεία του, προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση στην πολιτεία που αναρωτιέται και ανησυχεί για το αν θα έρθουν φέτος τα Χριστούγεννα.
Ένας εγωιστής καλικάντζαρος κάνει όνειρα να βρει το αστέρι, για να το κάνει δικό του. «Θα το κλειδώσω σ΄ ένα κουτί και θα είναι μόνο δικό μου και εισιτήριο ακριβό, για όποιον θέλει, περιμένοντας στην ουρά, να δει λίγο από το φως του»
Παράλληλα ο Άγιος Βασίλης ψάχνει και αυτός με απελπισία το αστέρι «Το αστέρι το μονάκριβο, πρέπει να το βρω εγώ, που με σοφία θα μοιράζω σε όποιον το αξίζει, το φως του!»
Τελικά θα συναντηθούν και οι δύο σε μια παλιά σοφίτα, όπου καρφωμένο το αστέρι παλεύει να κρατηθεί ζωντανό.
Ένα ντροπαλό και θυμωμένο κορίτσι, η Ζωή, που μένει ακριβώς από κάτω ακούει τους θορύβους και ανεβαίνει στη σοφίτα…
Περιγραφή της παράστασης…
Μια απόλυτα κεφάτη και γεμάτη μελωδίες Χριστουγεννιάτικη παράσταση, με μουσική που παίζεται ζωντανά στη σκηνή, τραγούδια αλλά και κάλαντα, θα μας ζεστάνει την καρδιά και θα μας προσκαλέσει να βάλουμε κι εμείς ένα χεράκι για να διατηρήσουμε το φως και την αγάπη ζωντανή!
Σημαντικά θέματα όπως το μπούλινγκ, έρχονται στο φως μέσα από την ηρωίδα του έργου τη Ζωή, για να ενθαρρύνουν τα παιδιά να μιλήσουν για όποια περιστατικά μπορεί να τους έχουν συμβεί, να ανακτήσουν την αυτοεκτίμηση τους αλλά και την εμπιστοσύνη τους στο καλό που υπάρχει και θα υπάρχει πάντα γύρω μας.
Εάν τα Χριστούγεννα σημαίνουν για εσάς Αγάπη, Ειρήνη αλλά και Ελπίδα και αν πιστεύετε ότι με κάποιον τρόπο μπορούν όλα να γίνουν καλύτερα, ελάτε να ακούσετε τα «μαγικά μυστικά» της αγάπης, να γελάσετε με τους, αντισυμβατικούς ήρωες του παραμυθιού, να νιώσετε τον ρυθμό της μουσικής και τον παλμό των Χριστουγέννων! Καλά Χριστούγεννα!
Παίζουν
Πέλια Γιαννουλάτου
Ζωή Κουσάνα
Ιωάννα Φρουδαράκη
Γιώργος Χουσάκος
Προτείνεται για παιδιά από 4-9 ετών
Διάρκεια: 65 λεπτά
Info
Ημερομηνίες και ώρες
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 17:30 μ.μ.
Σαββατο 7 Δεκεμβρίου 17:30μ.μ
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 12:30 μ.μ.
Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 17:30 μ.μ.
Κυριακή 29 & 30 Δεκεμβρίου 15:00 μ.μ.
Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 15:00 μ.μ.
Σάββατο 4 Ιανουαρίου 12:30 μ.μ.
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί Cookies τα οποία συνεισφέρουν ώστε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε την χρήση των Cookies.Αποδέχομαι την χρήση των Cookies