Συνδυάζοντας δύο κλασικά είδη, την προσωπογραφία και την τοπιογραφία, στη νέα του έκθεση ο φωτογράφος Χάρης Κακαρούχας αναζητά «Ένα εύθραυστο θαύμα», την αφτιασίδωτη ομορφιά της καθαρής ψυχής και του παρθένου τοπίου. Οι φωτογραφίες του δεν διεκδικούν το βλέμμα σου για να υπάρξουν, ούτε επιδεικνύουν το φυσικό τους κάλλος. Είναι φωτογραφίες χαμηλών τόνων, διακριτικές και ήρεμες, όπως τα πρόσωπα και τα τοπία που καταγράφουν. Εδώ οι άνθρωποι και οι τόποι μοιάζουν πραγματικοί, αυθεντικοί, χωρίς ίχνος εξιδανίκευσης, χωρίς τη χρήση φλας και βελτιωτικών φίλτρων.
Οι 71 φωτογραφίες που παρουσιάζει στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του Δήμου Αθηναίων αποτελούνται από 28 πορτρέτα και 43 τοπία (για την ακρίβεια, αποσπάσματα ή λεπτομέρειες τοπίων) που έχει τραβήξει την τελευταία εικοσαετία, από το 2003 έως το 2024, κυρίως από το 2007 και μετά, σε 32 διαφορετικά τόποι, στην Ελλάδα και στον κόσμο. Ωστόσο δεν έχουμε να κάνουμε με αυτό που είθισται να ονομάζεται «ταξιδιωτική φωτογραφία». Πρόκειται για εικόνες χωρίς αφηγηματική πληρότητα και χρονική αλληλουχία.
Για τον Κακαρούχα, όλη αυτή η ενότητα και η αντιπαράθεση εικόνων που προτείνει είναι μια υπόθεση συνάντησης, είτε έχει απέναντί του ένα πρόσωπο είτε ένα τοπίο. Κατά βάθος, ο καλλιτέχνης αναζητά και επιχειρεί να προσφέρει μια μαγική αγκαλιά.
«Όταν ανοιγόμαστε σε αυτή την διαδικασία [ο φωτογράφος και το μοντέλο ή το θέμα του], συνήθως προκύπτει μια αληθινή συνάντηση. Ένας ουσιαστικός εναγκαλισμός χωρίς να έχουμε αγκαλιαστεί στην πραγματικότητα. Για αυτό εξάλλου και το κάνω» ομολογεί ο ίδιος. Οι εικόνες των τοπίων εκπέμπουν γαλήνη, ψυχική και συναισθηματική ηρεμία. Αντίστοιχα, οι άνθρωποι που φωτογραφίζει φαίνονται πολύ ήσυχοι και χαλαροί.
Αλλά ο καλλιτέχνης σπεύδει να διευκρινίσει: «Σημασία δεν έχει να είναι χαλαροί αλλά να είναι αυτό που είναι. Να αποκαλυφθεί όσο γίνεται κάτι πίσω από την προσωπικότητα του άλλου, κάτι που η προσωπικότητα καλύπτει. Αυτό είναι το ζητούμενο». Αν κατά την εννεάμηνη παραμονή του στην Κούβα ο Κακαρούχας φωτογράφιζε την αθωότητα με έναν μπαρόκ τρόπο και με την αφήγηση παρούσα, στο «Ένα εύθραυστο θαύμα» επιχειρεί μια χαρτογράφηση των φυσικών στάσεων και των αβίαστων συναισθημάτων. Εδώ η φωτογραφία είναι περισσότερο μια φυσική και απαραίτητη ανάγκη, όπως η αναπνοή για τον οργανισμό μας. Ο φωτογράφος κάνει το χρέος του απέναντι στην ανθρώπινη ύπαρξη-παρουσία. Το εύθραυστο θαύμα του Χάρη Κακαρούχα είναι ένας ύμνος στη φυσικότητα, ένας ύμνος στην αληθινή φωτογραφία, μια περιήγηση στην ζώνη του αφυπνισμένου βλέμματος.
Who is Who
Ο Χάρης Κακαρούχας (www.hariskakarouhas.com) σπούδασε Χαρτογραφία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Οπτική εντύπωση και θεωρία χρώματος στο University of Glasgow (M.Sc) και Φωτογραφία στο University of Derby (Ph.D 2008) (τίτλος διατριβής: «Προσωπογραφία: Εικονίζοντας τον εαυτό»). Σπούδασε διάφορους τρόπους θεραπείας μέσω της τέχνης, καθώς και άλλες πρακτικές σύγχρονης ψυχοθεραπείας.
Φωτογραφική του δουλειά έχει δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχουν εκδοθεί τρία φωτογραφικά του λευκώματα: «Στα μονοπάτια του χρόνου» (Εκδόσεις Φωτοχώρος, 1994), «Μετέωρος χρόνος: Ένα πορτραίτο της Κούβας» (2004), το οποίο έχει εκδοθεί σε έξι χώρες της Ευρώπης και έχει βραβευτεί με το European Publishers Award και με το βραβείο «Μήλος» για το καλλιτεχνικό βιβλίο της χρονιάς στην Ελλάδα, και το «Natural Presence» (Εκδόσεις Luminous Eye, 2019). Έχει βραβευτεί επίσης με το Schweppes Photographic Portrait Prize(London National Portrait Gallery) ως επιλαχών.
Διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του πρώτου Eco-Art Festival στην Αθήνα, το οποίο οργανώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2013). Έχει επιμεληθεί ομαδικές και ατομικές εκθέσεις σε αθηναϊκές αίθουσες τέχνης. Έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό φωτογραφικών εκθέσεων ατομικών και ομαδικών ανά τον κόσμο. Παραδίδει φωτογραφικά βιωματικά σεμινάρια με γενικό τίτλο «Η φωτογραφία ως καθρέφτης». Φωτογραφική δουλειά του βρίσκεται σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές.
Info
Διάρκεια έκθεσης
Πέμπτη 7 έως Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Το Τμήμα Καλών Τεχνών της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, αναπτύσσει και διοργανώνει το δεύτερο στη σειρά μέρος του διερευνητικού διεθνούς project FRONTPAGE σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας (ECI), σε σύμπραξη με το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΜΠΕ) και την ανοιχτή εικαστική ομάδα AxionArt, με την πρόσθετη συνέργεια του Video Art Festival Mηδέν και υποστηρίζεται από ακαδημαϊκούς φορείς, μεταξύ των οποίων και το Πανεπιστήμιο Donau–Universitat Krems (DUK).
Στην Κύπρο, το ερευνητικό project επιμελούνται και διοργανώνουν η επίκουρηκαθηγήτρια και εικαστικός Βίκυ Περικλέους και το [Ρε:Re] Speculative Fine Art Practices Lab του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, το οποίο αναπτύσσει και συντονίζει, ο εικαστικός Ανδρέα Σάββα (ειδικό διδακτικό προσωπικό) και βοηθός επιμελητικής ομάδας, Ρεβέκκα Τάκη, Φοιτήτρια Μεταπτυχιακού Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης, (ΤΕΠΑΚ), με την υποστήριξη και εμπλοκή του Τμήματος Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Το FRONTPAGE αναπτύσσεται μέσα από ένα ανοικτό στο κοινό συμπόσιο, το οποίο φιλοξενεί έγκριτους ακαδημαϊκούς ομιλητές/εισηγητές σε σχετικά θέματα του πρότζεκτ, τη διεθνή έκθεση FRONTPAGE, στους χώρους της Πανεπιστημιακής Δημοτικής Πινακοθήκης Λεμεσούκαι ένα εικαστικό εργαστήριοτο οποίο εμπλέκει ακαδημαϊκούς από διαφορετικά γνωσιολογικά πεδία και τους φοιτητές/τριες του Τμήματος Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν το 2025 στην Αθήνα σε μια διευρυμένη έκθεση με συμμετοχή φοιτητών/τριών από τις Ανώτατες Σχολές Καλών Τεχνών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.) το τμήμα Ψηφιακών και Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, και με συμμετοχή καταξιωμένων καλλιτεχνών.
*Συμπόσιο:Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024, 10:30- 14:30, Δημοτική Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη Λεμεσού.
Συμμετέχοντες Εισηγητές: Μαρία Ευσταθίου, Επιμελήτρια, Γενική Διευθύντρια του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας (CVAR), Δρ. Έφη Κυπριανίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Καλών Τεχνών, (ΤΕΠΑΚ), Εύα Μαραγκάκη, Εικαστικός/Concept/Επιμελήτρια (AXIONART), Δρ. Γιώργος Μάρκου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Καλών Τεχνών, (ΤΕΠΑΚ), Μάριος Νόττας, Διευθυντής Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας, ECI, Δρ. Αντρέας Παναγιώτου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας και Κοινωνικών Επιστημών, (Πανεπιστήμιο Frederick), Ασπασία Παπαδήμα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, (ΤΕΠΑΚ), Δρ. Βίκυ Τρίγκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών και Διαδικτύου (ΤΕΠΑΚ), Julia Sysalova, Επιμελήτρια, Κριτικός Τέχνης, και Εκπαιδεύτρια Επικοινωνίας Τέχνης.
Video art|Φεστιβάλ Μηδέν: Sandra Araujo (Πορτογαλία), Katina Bitsicas (ΗΠΑ), Pamela Falkenberg & Jack Cochran (Outlier Moving Pictures) (ΗΠΑ), Rodrigo Amarante Guerreiro Gomes (Πορτογαλία), Νίκη Καποκάκη (Ελλάδα), Σμαράγδα Νιτσοπούλου (Ελλάδα), Γιούλα Παπαδοπούλου (Ελλάδα), Bruno Pavić (Κροατία), John O’Hare & Tom Phipps (Μ. Βρετανία), Guli Silberstein (Μ.Βρετανία), Kuesti Fraun & Andreas Uehlein (performer) (Γερμανία), Μάρθα Τσιάρα (Ελλάδα), Chris Tigra (Βραζιλία), Jack Williams (Πολωνία), Jody Zellen.(ΗΠΑ)
Συμμετέχει η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, (εκπομπή έρευνας, ντοκιμαντέρ, αφιερωμάτων και συνεντεύξεων με αναφορά στην ιστορία, τον πολιτισμό και την κοινωνία) | Δημιουργοί: οι δημοσιογράφοι Χρίστος Βασιλόπουλος και Δημήτρης Πετρόπουλος, (Ελλάδα), video: Παναγιώτης Παρνασσάς (Ελλάδα).
*Στα εγκαίνια της έκθεσης θα παρουσιαστεί το ντοκιμαντέρ της εκπομπής της ΕΡΤ ‘Η Μηχανή του Χρόνου’ με θέμα το FRONTPAGE project, παραγωγής 2023. Ακολουθεί ξενάγηση από την επιμελητική ομάδα του πρότζεκτ. Στις 19:45 θα παρουσιαστεί η in situ περφόρμανς’‘’CRYME’, 2024, ένας ζωντανός διάλογος ήχου και εικόνας, μεταξύ των Γιάννη Χρηστίδη και Κυριάκου Κουσουλίδη.
*Στην έκθεση παρουσιάζεται η νέα, επιτόπια γλυπτική εγκατάσταση του Νίκου Κουρούσιη
Οδύσσεια ΙΙ, 2024 στον κήπο της βιβλιοθήκης, συνέχεια του έργου του Κουρούσιη, Οδύσσεια, το οποίο παρουσιάστηκε στην Μπιενάλε Βενετίας, το 1990.
*Εικαστικό Εργαστήριο:Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024, στις 10:30, Κτήριο Ποταμίτη, ΤΕΠΑΚ, Λεμεσός
Εικαστική Ανάπτυξη και Ανάπτυξη Σκεπτικού και Περιεχομένου/Διαλέξεις:Μάριος Νόττας, Διευθυντής Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας, ECI, Εύα Μαραγκάκη, Εικαστικός/Επιμελήτρια (AXIONART), Julia Sysalova, Επιμελήτρια, Κριτικός Τέχνης, και Εκπαιδεύτρια Επικοινωνίας Τέχνης, Βίκυ Περικλέους, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Καλών Τεχνών, (ΤΕΠΑΚ), Ανδρέας Σάββας, Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, Τμήμα Καλών Τεχνών, (ΤΕΠΑΚ).
ΕΠΙΜΕΛΗΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ FRONTPAGE
H 2η στη σειρά έκθεση του πρότζεκτ FRONTPAGE, παρουσιάζεται στην Πανεπιστημιακή Δημοτική Βιβλιοθήκη της Λεμεσού, εστιάζοντας στο να φέρει σε φυσική και νοητή εγγύτητα την – υπό συνεχή διαπραγμάτευση – πολιτισμική σχέση λέξης και εικόνας. Μέσω επιμελητικών χειρονομιών και παρα-θέσεων, που εμπλέκουν σύγχρονα διεπιστημονικά και διαμεσικά σχημάτα πολλαπλών γνωσιολογικών πεδίων, η έκθεση αναπτύσσεται και απλώνεται, εν τέλει, στους χώρους της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λεμεσού ως μια διευρυμένη εικαστική εγκατάσταση.
Η εγκατάσταση αυτή, ενεδρεύει στο επιμελητικό εγχείρημα να θέσει υπό διαπραγμάτευση, πολιτισμικές διαλεκτικότητες που αναφύονται σε αυτό που συγκροτείται ως δημοσιογραφική είδηση και στο ίδιο το γεγονός, το οποίο επαν-ερμηνεύεται και εν τέλει δύναται να επανα-επινοηθεί στον χώρο των τεχνών. Η έκθεση συνιστάται ως μια νοητή και εικαστική χορογραφία σε όλο το χώρο της βιβλιοθήκης, όπου ο/η επισκέπτης/τρια βρίσκεται ταυτόχρονα σε μια καινούργια συνθήκη μελέτης.’
Βίκυ Περικλέους, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Καλών Τεχνών, (ΤΕΠΑΚ).
Παρουσίαση/Σκεπτικό Ανάπτυξης του FRONTPAGE PROJECT
‘Σκοπός αυτού του project είναι το καλλιτεχνικό και δυναμικό αποτέλεσμα, μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία δημιουργών, που προέρχονται τόσο από τον χώρο των εικαστικών, όσο κι από αυτόν της δημοσιογραφίας και της επικοινωνίας ευρύτερα. Οι συμμετέχοντες/ούσες εμπνέονται από πρωτοσέλιδα εφημερίδων που οι ίδιοι/ες επιλέγουν, και από εξέχουσες ειδήσεις που προέρχονται από τον διεθνή και ελληνικό έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. Τα «πρωτοσέλιδα» αυτά, αποτελούν καμβά για τη δημιουργία, τον σχολιασμό, την έκφραση και την τοποθέτησή τους.
Οι εικαστικοί που συμμετέχουν εξετάζουν τη μετάδοση του μηνύματος, την είδηση ως έννοια, τη γραφή, το κείμενο και τη δύναμη των λέξεων και των εικόνων.
Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση αναπτύσσεται στους πέντε βασικούς άξονες: Επικαιρότητα – Επικοινωνία – Εικόνα – Λόγος – Μνήμη και περιλαμβάνει εικαστικά έργα από ήδη αναγνωρισμένους, αλλά και νέους εικαστικούς καλλιτέχνες, φωτογράφους, photo reporters, video artists.
Το FRONTPAGE έχει ήδη παρουσιαστεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη στην Αθήνα, το 2023 και προγραμματίζεται παρουσίασή του που αφορά στη συμμετοχή Δημιουργών και Επικοινωνητών και από την Κεντρική Ευρώπη και θα φιλοξενηθεί στην Βιέννη.’
Επιμελητική Ομάδα FRONTPAGE, ΚΎΠΡΟΣ
Ευα Μαραγκακή, Concept – Επιμελήτρια, AXIONART Μάριος Νόττας, Διευθυντής Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας, ECI Γιούλα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια του Video Art Festival Mηδέν Βίκυ Περικλέους, Επίκουρη Καθηγήτρια, [Ρε:Re] Speculative Fine Art Practices Lab, (ΤΕΠΑΚ) Ανδρέα Σάββα, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό, (ΤΕΠΑΚ) Julia Sysalova, Επιμελήτρια, ECI – Member of International Association of Art Critics Ρεβέκκα Τάκη, Βοηθός Επιμέλειας, Φοιτήτρια Μεταπτυχιακού Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης, (ΤΕΠΑΚ)
Παραγωγή: Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας (ECI), σε σύμπραξη με το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΜΠΕ), AxionArt, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Video Art Festival Mηδέν
Ο θαυμαστός κόσμος του πρωτοπόρου καλλιτέχνη ζωντανεύει μπροστά στα μάτια σας με τον πιο εξαιρετικό τρόπο!
Η έκθεση μετά από την παρουσίασή της σε Λονδίνο, Βαρκελώνη, Κοπεγχάγη, Βερολίνο, Βαρσοβία κι άλλες πόλεις του κόσμου, έρχεται στην Αθήνα στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού «Ελληνικός Κόσμος»!
Μετά από μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη με κοινό από όλες τις ηλικίες, η έκθεση έρχεται ανασχεδιασμένη από τον Οκτώβριο στην Αθήνα!
Μια μοναδική εμπειρία που μαγεύει όλες τις ηλικίες.
Συντελεστές
Παραγωγή: Layers of Reality
Με την άδεια του: Fundacio Gala Salvador Dali
Διοργάνωση στην Ελλάδα: Video Theatre E.E.
Η προσέγγιση στον καλλιτέχνη
«Επειδή εγώ γίνομαι καμιά φορά ζωγράφος, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είμαι καλλιτέχνης. Το πραγματικό μου ενδιαφέρον είναι οι Κυβερνοεπιστήμες (Cybernetics), η Κβαντική Φυσική κι η Βιολογία.», Σαλβαδόρ Νταλί.
Η έκθεση είναι μία συναρπαστική περιήγηση στα πιο διάσημα έργα του Σαλβαδόρ Νταλί από μια εντελώς νέα οπτική. Παρακολουθούμε την πορεία των επιρροών του ζωγράφου, από τον υπερρεαλισμό και τον Φρόυντ ολοένα και περισσότερο προς τις θετικές επιστήμες, τα μαθηματικά, την πληροφορική:
Η Τεχνολογία συναντά την Τέχνη: Ο Νταλί πίστευε ότι για να επιβιώσει η ζωγραφική, θα πρέπει να συνδεθεί με τη χρήση των υπολογιστών. Θεωρούσε ότι οι υπολογιστές είναι το μέλλον. Προέβλεψε ένα μέλλον όπου οι μηχανές θα έχουν την ικανότητα να σκέφτονται από μόνες τους, ακόμα και να δημιουργούν Τέχνη.
Η Τέχνη συναντά την Επιστήμη: Στην έκθεση θα απολαύσετε μία συναρπαστική περιήγηση στα πιο διάσημα έργα του Σαλβαδόρ Νταλί από μια εντελώς νέα οπτική. Μια εμπειρία αιχμής που βασίζεται σε παράλληλα σύμπαντα, την κβαντική φυσική, την τέταρτη διάσταση, την οπτική, την ιερή γεωμετρία και την αλληλουχία DNA όπως ερμηνεύονται από τον Νταλί μέσα από τα έργα του.
Η Επιστήμη συναντά την Πίστη: Στους πίνακες του Νταλί συμφιλιώνονται η πίστη στο Θεό με την επιστήμη. Η χρυσή τομή καθιερώνει τη γεωμετρική τελειότητα, το αισθητικό ιδεώδες με το οποίο ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο. Το εφαρμόζει στα έργα του, όπου ανακαλύπτουμε σχήματα οργανωμένα υπό αυτήν τη μυστική γεωμετρία. Η διπλή έλικα του DNA γοητεύει τον Νταλί. Η σπείρα που μεταφέρει γενετική κληρονομιά είναι οι καμπύλες μέσω των οποίων ο Θεός μεταφέρει την αθανασία.
Τι θα δείτε στην έκθεση
ImmersiveExperience / Εμπειρία Εμβύθισης: Ταξιδέψτε στο μυαλό μίας ιδιοφυίας με προβολές (μέρος τους σε 3D) σε οθόνες επιφάνειας πεντακοσίων τ.μ. όπου Τέχνη και Τεχνολογία συνδυάζονται σε ένα επαναστατικό θέαμα.
VirtualReality 360: Επιβιβαστείτε στο πλοίο των ονείρων που διασχίζει τους καλλιτεχνικούς κόσμους του Νταλί. Μία μοναδική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του Νταλί.
Διαδραστική Στοά: Περιπλανηθείτε στη ζωγραφική φαντασία του Νταλί, όπου προβάλλονται ψηφιοποιημένα επαναλαμβανόμενα στοιχεία από την εικονογραφία του και παρατηρείστε με ποιο τρόπο διαφεύγουν τα διαφορετικά στοιχεία όταν τα πλησιάζετε.
Δημιουργικότητα: Βγάλτε τον καλλιτέχνη από μέσα σας, ζωγραφίζοντας αυθόρμητα πάνω στο έργο τέχνης «Η Γαλάτεια των Σφαιρών» όπου παρουσιάζεται το πρόσωπό της συντρόφου του Νταλί, Γκαλά, και προβάλλετε τις δημιουργίες σας στους τοίχους της αίθουσας.
Προβολή ντοκιμαντέρ: Παρακολουθήστε, σε κινηματογραφική αίθουσα, το ντοκιμαντέρ του Τζακ Μποντ και γνωρίστε τον Σαλβαδόρ Νταλί στην καθημερινότητά του, το 1965 στη Νέα Υόρκη, όπου αλληλοεπιδρά με τους ανθρώπους γύρω του και έρχεται σε επαφή με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία ο Νταλί απασχολούσε συχνά για την προβολή του.
Η Βιβλιοθήκη του Νταλί: Ο Νταλί ήταν παθιασμένος με το πεδίο της Επιστήμης, την οποία και μελετούσε σε βάθος. Αυτό το αντιλαμβανόμαστε από τις εκατοντάδες βιβλίων που είχε για τη Φυσική, την Κβαντική Μηχανική, τη Βιολογία, την Οπτική και τα Μαθηματικά. Η βιτρίνα που εκτίθεται περιέχει μερικά από τα βιβλία που ο Νταλί είχε συλλέξει στη βιβλιοθήκη του.
Φανταστικό Όνειρο: Ο Νταλί είναι ένας οραματιστής που προβλέπει την έλευση της ψηφιακής τέχνης. Παθιάζεται με τις γραφιστικές δυνατότητες του υπολογιστή, που είναι πολύ πιο ακριβείς από αυτές του χεριού του ζωγράφου. Δείτε τα “στερεοσκοπικά φιλμ” του επιστήμονα Τόμας Μπάνχοφ που ζωντανεύουν τετραδιάστατες φιγούρες, τα οποία εισήγαγαν τον Νταλί στα Cybernetics.
Περιήγηση: Περιηγηθείτε στους διαδρόμους της έκθεσης και δείτε γνωστά έργα του Νταλί, με επεξηγήσεις σε πίνακες πληροφοριών, με χρονική σειρά, παράλληλα με τις φάσεις της ζωής του Καταλανού καλλιτέχνη.
Φωτογραφίες: Θα έχετε τη δυνατότητα να καθίσετε στο διάσημο αυθεντικό καναπέ Dalilips, της εταιρίας Barcelona Design, και να τραβήξετε αναμνηστικές φωτογραφίες σε ένα ειδικά φωτισμένο Photo booth.
Info
Από την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου (για περιορισμένο χρόνο παρουσίασης) www.dali-immersive.gr
Προσέλευση: Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, 177 78 Ταύρος Λεωφορείο: 049 (Πειραιάς-Ομόνοια): στάση Σχολή Καλών Τεχνών Λεωφορείο: 914 (Ομόνοια-Πειραιάς-Παλαιά Κοκκινιά): στάση Σχολή Καλών Τεχνών Τρένο (γραμμή ΗΣΑΠ): Ηλεκτρικός Σταθμός Καλλιθέας Αυτοκίνητο: χώροι ελεύθερης στάθμευσης δύο επιπέδων κάτω από τα κτήρια «Θόλος» και «Θέατρον» (με περισσότερες από 225 θέσεις) και εξωτερικός χώρος στάθμευσης (άνω των 100 θέσεων).
Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης
Ο Οντιλόν Ρεντόν / OdilonRedon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε ευκατάστατη οικογένεια. Το παράνομα Οντιλόν, το πήρε από το επώνυμο της κρεολής μητέρας του, Οντίλ. Ο πατέρας του είχε κάνει περιουσία στο εμπόριο σκλάβων στη Λουιζιάνα την δεκαετία του 1830. Από το 1855 πήρε μαθήματα σχεδίου από τον ρομαντικό τοπιογράφο Στανισλάς Γκορέν. Το 1861 στο Παρίσι ήθελε να κάνει σπουδές αρχιτεκτονικής και γλυπτικής αλλά απέτυχε.
Μαθήτευσε στο εργαστήριο του ακαδημαικού Ζαν-Λεόν Ζερόμ. Διδάχθηκε επίσης χαρακτική από τον Ροντόλφ Μπρεντέν, ο οποίος άσκησε σημαντική επιρροή στο έργο του, και έμαθε λιθογραφία κοντά στον περίφημο Ανρί Φαντέν-Λατούρ. Μετά όμως την εκδήλωση μιας κρίσης παράνοιας επέστεψε στο γενέθλιο Μπορντώ και πήρε μαθήματα από έναν ντόπιο ακουαρελίστα και από τον χαράκτη Rodolphe Bresdin. Έγινε δεκτός για πρώτη φορά στο εκθεσιακό Παρισινό Σαλόν του 1867, στον τομέα της χαρακτικής. Η καλλιτεχνική του σταδιοδρομία διακόπηκε το 1870, όταν κλήθηκε να υπηρετήσει στον στρατό στον Γαλλοπρωσικό πόλεμο μέχρι το τέλος του το 1871.
Ανάμεσα στο 1879 και 1899 φιλοτέχνησε μονοχρωματικές συνθέσεις σε χαρτί, με κάρβουνο και παστέλ και σειρές λιθογραφιών με πρωτοποριακό τρόπο, υποδείγματα για αρκετούς νεότερους καλλιτέχνες. Σε πολλές από αυτές τις λιθογραφίες εικονογραφούσε «σκοτεινά» λογοτεχνικά κείμενα των Baudelaire, Flaubert κ.α. Όπως και στα έργα τους, στόχος του ήταν η ερμηνευτική των ονείρων, το πνεύμα που ανατέλλει στους παλμούς του μυστηρίου, μέσα στην ατμόσφαιρα της αβεβαιότητας. Ωστόσο συνέχισε να ζωγραφίζει σπουδές τοπίων και ανθογραφίες ελκυστικής ποιητικής ωραιότητας καθώς και πορτραίτα με παστέλ.
Το 1897 πουλήθηκε το πατρικό του σπίτι κοντά στο Μπορντώ και φάνηκε να απαλλάσσεται από τις πικρές αναμνήσεις του και τις πρώτες ασπρόμαυρες δημιουργίες του. Μετακόμισε στο Παρίσι οριστικά. Στο Παρίσι βέβαια στην αρχή της καριέρας του είχε ασχοληθεί εντατικά με λιθογραφίες και σχέδια με ξυλοκάρβουνο που τα τιτλοφόρησε «Μαύρα» και τα εξέθεσε σε γκαλερί το 1881, προκαλώντας κατάπληξη στους φιλότεχνους. Από το 1884 εξέθετε πλέον τακτικά στο Σαλόν των Ανεξάρτητων. Άρχισε να κερδίζει την αναγνώριση όταν τα σχέδιά του αναφέρθηκαν σε μυθιστόρημα του Ζορίς-Καρλ Υσμάν.
Κατά την δεκαετία του 1890 άρχισε να ζωγραφίζει με παστέλ και λάδια, τα οποία έγιναν γρήγορα το αγαπημένο του μέσο, εγκαταλείποντας εντελώς τον προηγούμενη «νουάρ» τεχνοτροπία του. Το χρώμα, που εμφανίστηκε στις γυναικείες φιγούρες του από το 1891, κυριάρχησε στα έργα του μετά το 1900. Ανέπτυξε επίσης έντονο ενδιαφέρον για την Ινδουιστική και Βουδιστική θρησκεία και πολιτισμό, που εμπλούτισε συνθετικά την δουλειά του. Στη δεκαετία του 1890 ξεκίνησε η μακρόχρονη φιλία του Ρεντόν με τον νεότερο του Πωλ Γκωγκέν. Η έντονη επιρροή από την έντονη χρωματολογία του, τον οδήγησε σε συνάντηση με τους νέους καλλιτέχνες της ομάδας των «Ναμπί», τους οποίους επηρέασε και επηρεάστηκε και ο ίδιος, αρχίζοντας να υιοθετεί τα «ιαπωνικά» μοτίβα τους, την εκφραστική χρήση του χρώματος και την έμφαση στην διακοσμητικότητα του έργου τέχνης.
Ο Ρεντόν χρησιμοποίησε την τέχνη του για να εκφράσει το προσωπικό του συναίσθημα ή αυτό που ονόμαζε «η κατάσταση της ψυχής του καλλιτέχνη». Στα έργα του κυριαρχούν στοιχειωμένα, φανταστικά και συχνά μακάβρια θέματα και προοιωνίζουν το σουρεαλιστικό κίνημα. Τα λάδια και τα παστέλ του, ιδιαίτερα οι νεκρές φύσεις με λουλούδια, κέρδισαν τον θαυμασμό του Ανρί Ματίς και άλλων νεωτεριστών ζωγράφων. Η αισθητική του, που αφορούσε περισσότερο την φαντασία παρά την άμεση οπτική αντίληψη, βρήκε πνευματικό καταλύτη στον στενό του φίλο, τον συμβολιστή ποιητή Στεφάν Μαλαρμέ.
Ο Ρεντόν δημιούργησε περίπου 200 έργα, ξεκινώντας το 1879 με τις λιθογραφίες που συλλογικά τιτλοφορούνται «Στο Όνειρο». Ολοκλήρωσε μια άλλη σειρά (1882) αφιερωμένη στον Έντγκαρ Άλαν Πόε, ποιήματα του οποίου είχαν μεταφραστεί στα γαλλικά, με μεγάλη επιτυχία από τον Μαλαρμέ και τον Σαρλ Μπωντλαίρ. Οι λιθογραφίες του Ρεντόν στα έργα του Πόε παραπέμπουν στον κόσμο του ιδιωτικού «βασανισμού» του ποιητή. Στους πίνακες του με φτερωτούς δαίμονες και απειλητικά σχήματα πτώσης υπάρχει μια προφανής αναφορά στον Γκόγια, διατυπωμένη με το εικαστικό «Αφιέρωμα» του σε αυτόν το 1885.
Το 1903 ο Ρεντόν τιμήθηκε με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής. Η δημοτικότητά του αυξήθηκε από το 1913, όταν δημοσίευσε ένας κατάλογος χαρακτικών και λιθογραφιών του. Την ίδια χρονιά έγινε αφιέρωμα στο έργο του στην Διεθνή Έκθεση Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και την Βοστώνη. Στην ενδιαφέρουσα αυτοβιογραφία του (À soi-même) που δημοσιεύτηκε κατά τη διάρκεια της ζωής του, αναφέρεται στη σχέση του με την καλλιτεχνική κοινότητα και τις καλλιτεχνικές και πνευματικές φιλοδοξίες της εποχής του. Ο Ρεντόν πέθανε το 1916 στο Παρίσι..
Η προσωπική επαφή μου με τα ιδιότυπα έργα του Odilon Redon άρχισε κατά την εκπαιδευτική παραμονή μου στο Παρίσι το 1981, όπου πρωτοείδα έργα του σε μεγάλα Μουσεία και δημοπρασίες συλλογών και συγκινήθηκα άμεσα από τα διάφανα παστέλ του. Αν και η θεματογραφία του ανήκει περισσότερο στον κύκλο των συμβολιστών καλλιτεχνών με εξέπληξε η ονειρική και φανταστική ελευθερία του, που όχι μόνο ήταν προδρομική των ιμπρεσιονιστών, αλλά σύμφυτη με εκφραστικές περιπτώσεις των σουρεαλιστών. Αυτή την αισθητική, εσωστρεφή μαγεία του θυμήθηκα και προσέγγισα αναλυτικά στην πτυχιακή μου ομιλία για τις πρώιμες κατευθύνσεις της σύγχρονης τέχνης, στην τάξη της καθηγήτριας μου, ιστορικού τέχνης, Pearl Ehrlich, στο Πανεπιστήμιο New School της Νέας Υόρκης το 1985.
Στα χαρακτικά και τα ζωγραφικά έργα του Ρεντόν η ζωγραφική «ουσία των αντικειμένων» σε συνδυασμό με το φως της πνευματικότητας και την αναμόχλευση της φαντασίας που οπτικοποίησε επιδέξια στις συνθέσεις του χαρακτηρίζουν την προσωπική γραφή του. Με σαιξπηρική ευαισθησία ζωγράφισε και χάραξε μορφές, δραματικά συμβάντα και βιωματικές κρίσεις, τονίζοντας την εξορκιστική, αιθέρια δύναμη της τέχνης.
Ζωγραφική, Γλυπτική, Φωτογραφία, Κέντημα & Κεραμική, συνυπάρχουν σε έναν αρμονικό διάλογο και προσκαλούν τον θεατή να περιηγηθεί σε έναν κόσμο που συντίθεται από: εικόνες, μνήμες, όνειρα, επιθυμίες, χρώματα κι αρώματα που απορρέουν από την λογοτεχνία, την ποίηση, την επιστημονική φαντασία, αλλά και την παιδική φαντασία.
Κάθε έργο αφηγείται μια μοναδική ιστορία, προτρέποντάς μας να δημιουργήσουμε ένα προσωπικό αφήγημα, να ταξιδέψουμε στη σημασία της φιλοξενίας, της επικοινωνίας και της ανθρώπινης επαφής. Το “Tea Time I” αποτελεί μια γιορτή της τέχνης και της ζωής, αποκαλύπτει την άλλη πλευρά… Την ομορφιά και την πολυπλοκότητα της, μέσα από την θέαση 12 καλλιτεχνών.
Την Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της γλύπτριας Αλεξάνδρας Αθανασιάδη «Πομπή προς την πόλη» στο Κολλέγιο Αθηνών, παρουσία μελών της ευρύτερης Κολλεγιακής οικογένειας και του καλλιτεχνικού κόσμου. Η έκθεση διοργανώθηκε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση του Κολλεγίου.
Τριανταπέντε έργα, γλυπτά και επιτοίχια, παρουσιάζονται στο προαύλιο και στο φουαγιέ του Θεάτρου, καθώς επίσης και στους εσωτερικούς χώρους της Βιβλιοθήκης και του Μπενακείου Διδακτηρίου, από όπου περνούν καθημερινά εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες. Η παιδαγωγική αξία της παρουσίας έργων τέχνης στο Σχολείο είναι ανεκτίμητη, καθώς εκτός από την αισθητική απόλαυση που προσφέρουν, γεννούν ερωτήματα, εξάπτουν τη φαντασία και απευθύνονται στο συναίσθημα.
Τους καλεσμένους στα εγκαίνια καλωσόρισε η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αννίκα Παπαντωνίου, η οποία σημείωσε ότι η συμβολή της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη στην αισθητική αγωγή και την καλλιτεχνική παιδεία των μαθητών του Σχολείου είναι πολύπλευρη. Αναφέρθηκε στην προσφορά και δωρεά έργων της προς το Κολλέγιο, καθώς και στη διαχρονική επαφή της με μαθητές και μαθήτριές του, οι οποίοι εμπνέονται από την τέχνη της, για να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα.
Ο Διευθυντής/President του Κολλεγίου Αθηνών Καθηγητής Σπύρος Ν. Πολλάλης σημείωσε ότι η καλλιέργεια των τεχνών αποτελεί βασικό πυλώνα της παιδείας που παρέχει το Κολλέγιο, καθώς βαδίζει στον δεύτερο αιώνα της ιστορίας του, και ότι η έκθεση της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη αφήνει το δικό της εικαστικό αποτύπωμα στο Σχολείο.
Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στη διοργάνωση της έκθεσης κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στους μαθητές του Σχολείου, οι οποίοι συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο στήσιμο και στην τελειοποίηση ορισμένων έργων. Επίσης κάλεσε όλους τους επισκέπτες να συμμετάσχουν στην έκθεση, παίζοντας στον «Εγκαταλελειμμένο Παιχνιδότοπο» ή γράφοντας τις σκέψεις τους στα «Όστρακα».
Ο επιμελητής της έκθεσης Θεόφιλος Τραμπούλης εξήγησε ότι τα έργα της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη, τα άλογα, οι θώρακες, οι μνήμες και οι γραφές μοιάζουν να παρατάσσονται σε μια πομπή που κινείται στον δημόσιο χώρο του Σχολείου. Σημείωσε παράλληλα ότι η έκθεση στήθηκε με γνώμονα τα παιδιά, με τη σκέψη ότι τα έργα θα κατοικούν ανάμεσά τους και θα τα βλέπουν καθημερινά στον χώρο τους. Γι’ αυτό, μαζί με την καλλιτέχνιδα, θέλησαν να αναδείξουν την πιο ανάλαφρη διάσταση και τον παιγνιώδη χαρακτήρα των έργων.
H Aλεξάνδρα Αθανασιάδη γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης και έργα της έχουν εκτεθεί σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη, αλλά και σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και σε διάλογο με αυτούς, όπως στους Δελφούς και στην Αρχαία Μεσσήνη. Το 1995 τιμήθηκε με το Princess Grace Foundation Award.
Το Κολλέγιο, που διαχρονικά πρωτοπορεί ανοίγοντας καινούργιους δρόμους στην εκπαίδευση από την εποχή του Καρόλου Κουν και του Μίνου Δούνια, αγκαλιάζει καινοτόμες παιδαγωγικές πρωτοβουλίες και στον χώρο των τεχνών, με σημαντική επίδραση στην πνευματική καλλιέργεια των μαθητών και μαθητριών του. Τα τελευταία χρόνια φιλοξενεί σημαντικές εκθέσεις στους χώρους του, παρέχοντας μια μοναδική ευκαιρία σε όλα τα μέλη της Κολλεγιακής οικογένειας να έρχονται σε καθημερινή επαφή με τα εκθέματα, να προβληματίζονται και να εμπνέονται από αυτά. Αυτή η προοπτική θα υποστηριχθεί σημαντικά με την επικείμενη δημιουργία του «Κτιρίου Τεχνών Δ. Δασκαλόπουλος», που θα λειτουργήσει ως καλλιτεχνικό κέντρο ανοιχτό στην κοινωνία μέσω των εκθεσιακών του χώρων και θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος τεχνών του Σχολείου.
Για την έκθεση «Πομπή προς την πόλη», το Κολλέγιο Αθηνών προγραμματίζει μια σειρά από Workshops για τους μαθητές και τις μαθήτριές του.
Ξεναγήσεις για το κοινό θα πραγματοποιηθούν τα Σάββατα 18/1/2025 και 8/2/2025 στις 12:00 από τον επιμελητή της έκθεσης.
Επιμέλεια έκθεσης: Θεόφιλος Τραμπούλης
Info
Διάρκεια έκθεσης Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 έως Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025
Ξεναγήσεις Σάββατα 18/1/2025 και 8/2/2025 στις 12:00
Πριν λίγες μέρες στο εμβληματικό Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη στην Αθήνα, στους πρόποδες της Ακρόπολης, εγκαινιάστηκε η έκθεση “DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery”, η οποία πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Εξωτερικών και Διεθνούς Συνεργασίας και σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Μιλάνο. Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν περισσότερα από 600 άτομα, μεταξύ των οποίων εκπρόσωποι των αρχών, του ελληνικού χώρου του πολιτισμού, επαγγελματίες και λάτρεις της ιταλικής μόδας και δημιουργικότητας.
Η έκθεση DIVA!, που ξεκίνησε το ταξίδι της στο Άμπου Ντάμπι το 2021, φτάνει στην Αθήνα αφού επισκέφθηκε διάφορες πρωτεύουσες σε χώρες ανά τον κόσμο, από τη Νότια Αφρική μέχρι το Ιράκ, από την Κίνα έως την Αιθιοπία. Υπό την επιμέλεια της κας. Alba Cappellieri, Καθηγήτριας Σχεδίου Κοσμήματος στο Πολυτεχνείο του Μιλάνο και επιμελήτριας του Μουσείου Κοσμήματος της Βιτσέντσα, η έκθεση αναδεικνύει την υπεροχή του ιταλικού κοσμήματος μόδας και συμβάλλει στην προώθηση του Made in Italy σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα 200 κοσμήματα της συλλογής, που συνιστούν μερικές από τις καλύτερες αποτυπώσεις της ιταλικής δεξιοτεχνίας, θα εκτίθενται στην Αθήνα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου. Η εκθεσιακή διαδρομή, που παρουσιάζεται από τη συνεπιμελήτρια, Beatrice Rossato, εξερευνά την ιστορία του ιταλικού κοσμήματος από τη δεκαετία του ’50 έως το σήμερα, αναδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δημιουργίες αντικατοπτρίζουν το ύφος, τις αξίες και την εξέλιξη της κοινωνίας. Ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκονται δημιουργίες γνωστών Ιταλικών Οίκων όπως Gucci, Dolce & Gabbana, Armani, Miu Miu, Valentino καθώς και ανεξάρτητων σχεδιαστών και καλλιτεχνών, υπογραμμίζοντας πως η ποιότητα του ιταλικού κοσμήματος μόδας συνδέεται κυρίως με τη δημιουργικότητα, την χειροτεχνική δεξιότητα και την καινοτομία.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε στους προσκεκλημένους ο Πρέσβης Cuculi δήλωσε
«Αυτή η έκθεση, που υποστηρίζεται ένθερμα από το ιταλικό Υπουργείο Εξωτερικών και Διεθνούς Συνεργασίας, ταξιδεύει με μεγάλη επιτυχία στον κόσμο εδώ και σχεδόν τρία χρόνια. Είμαι πραγματικά ευτυχής που μπορούμε τώρα να παρουσιάσουμε αυτή τη σημαντική μαρτυρία της ιταλικής τέχνης του κοσμήματος ένδυσης και στο ελληνικό κοινό. Το να το κάνουμε εδώ, σε έναν αληθινό ναό του διεθνούς κοσμήματος, όπως το Μουσείο Κοσμήματος Ηλίας Λαλαούνης, και σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που όλοι θεωρούμε γενέτειρα της ίδιας της έννοιας της ομορφιάς και της αρμονίας, είναι μεγάλη τιμή. Και ταυτόχρονα είναι, πιστεύω, μια θαυμάσια ευκαιρία για την ενίσχυση του εποικοδομητικού διαλόγου ανάμεσα στις πλούσιες χειροτεχνικές παραδόσεις των δύο χωρών μας».
Η Ιωάννα Λαλαούνη, Διευθύντρια του Μουσείου Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη, στην εισαγωγή της, τόνισε την σημαντικότητα της παρουσίας της έκθεσης στο μουσείο, η οποία “αναδεικνύει την μακρόχρονη ιστορία και παράδοση της γείτονος χώρας που τεκμηριώνει την πολιτιστική σημασία του ιταλικού κοσμήματος και της μόδας, κατοχυρώνοντας κυρίαρχο ρόλο στον τομέα της εκπαίδευσης, του σχεδιασμού, της παραγωγής και του υλικού πολιτισμού”.
«…Κι εμείς όλοι εδώ μπλεγμένοι στα δίχτυα της γοητείας της τη λατρεύουμε και τη μισούμε ταυτόχρονα, όπως γίνεται σε όλους τους μεγάλους έρωτες. Γιατί Αθήνα είναι η πόλη μας.»
«Αθήνα είναι…» λέγεται η πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση της Ευσταθίας γεμάτη με ωραίες ιστορίες και τραγούδια που αναφέρονται στην Αθήνα του χθες και του σήμερα.
Η ιδιαίτερη αυτή παράσταση λαμβάνει χώρα τις Κυριακές τα μεσημέρια, στο Lux έναν κλασικό αθηναϊκό χώρο, υψηλής αισθητικής με τη δική του ιστορία.
Γνωστή η αγάπη της τραγουδοποιού και συγγραφέως για την Αθήνα και το λογοτεχνικό παρελθόν της, για το φεμινιστικό κίνημα εκείνης της εποχής και την Καλλιρρόη Παρρέν, καθώς και για το λεγόμενο «ελαφρό τραγούδι». Όλα εκείνα συνθέτουν την Αθήνα της αλλά πιο πολύ «οι άνθρωποι που έζησαν, ζούνε και θα ζούνε στην αγκαλιά τηςκαι τέλος όλοι εμείς που προσπαθούμε κάθε στιγμή να ξεπερνάμε τον εαυτό μας και να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο».
Στην Αθήνα του χθες και του σήμερα μάς ταξιδεύουν άλλοτε με συγκίνηση, άλλοτε με χιούμορ ο Παναγιώτης Πετράκης, η Ζωή Ναλμπάντη και στο πιάνο ο Χάρης Μπότσης, παιδιά της Αθήνας κι εκείνοι, ταλαντούχοι και ξεχωριστοί ο καθένας για τη δική του προσωπική και καλλιτεχνική πορεία.
Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί Παναγιώτης Πετράκης Ζωή Ναλμπάντη
Πιάνο, μουσική επιμέλεια: Χάρης Μπότσης.
Ήχος: Γιάννης Πρωτόπαππας
Στο μενού του Lux θα προστεθούν -αποκλειστικά για την συγκεκριμένη παράσταση- κάποιες αθηναϊκές συνταγές από την «Εφημερίδα των Κυριών» της Καλλιρρόης-Σιγανού- Παρρέν και συγκεκριμένα από το βιβλίο: «Μικρή γεύση Αθανασίας. Συνταγές και συμβουλές από την Εφημερίδα των Κυριών», εκδοθέν υπό του Λυκείου των Ελληνίδων.
Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η έναρξη του 35th Athens Fashion Week, της πολυαναμενόμενης εβδομάδας μόδας της Αθήνας που για πρώτη φορά πραγματοποιείται στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, στον Πειραιά. Καταξιωμένοι σχεδιαστές που υμνούν τη σύγχρονη μόδα εντυπωσίασαν το κοινό με τις νέες τους συλλογές.
Η 35η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας ξεκίνησεμε τις δημιουργίες του Tassos Mitropoulos o οποίος παρουσίασε τη νέα του συλλογή «ΑΝΔRΟΜΕΔΑ». Η Fall/Winter συλλογή “ANΔROMEΔΑ” επηρεασμένη από τον αστερισμό, συνδυάζει την λάμψη στο μαύρο με μεταλλικές υφές και υφάσματα, έντονα τρουκς και στρας καθώς και την δαντέλα σε μια πιο ροκ/θηλυκή εκδοχή της. Δημιουργίες με μοντέρνες γραμμές που τονίζουν τη σύγχρονη θηλυκότητα, λεπτομέρειες φτιαγμένες στο χέρι και περίτεχνες εφαρμογές.
Στην συνέχεια, ακολούθησε η σχεδιάστρια μόδας Olga Karaververi με την “All around the world”, Fall/Winter ’25 συλλογή . Η θεματική της συλλογής “All Around the World” αντλεί έμπνευση από την πολυμορφία και τον πλούτο των πολιτισμών της υφηλίου. Μέσα από κομψά και δυναμικά σχέδια, η Όλγα Καραβερβέρη συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία από διαφορετικές χώρες με σύγχρονες γραμμές, αποδίδοντας φόρο τιμής στη μοναδικότητα του κάθε πολιτισμού. Κάθε δημιουργία αφηγείται μια ιστορία και ταυτόχρονα παραμένει πιστή στις υψηλές αισθητικές αξίες και την απαράμιλλη ποιότητα που χαρακτηρίζουν τις συλλογές της.
Πολλοί επώνυμοι τίμησαν με την παρουσία τους την πρώτη ημέρα της 35th Athens Fashion Week: Σταματίνα Τσιμτσιλή, Βάλια Μώραλη, Μαίρη Παλιαλέξη, Βασίλης Ζούλιας, Περικλής Κονδυλάτος, Ορσαλία Παρθένη, Κατερίνα Μονογιού, Σοφία Παθέκα, Μάγδα Τσεγκου.
Στο πλαίσιο των ενεργειών κοινωνικής συνεισφοράς αλλά και της βιωσιμότητας, αυτή τη σεζόν, η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας στηρίζει το σημαντικό έργοτης Ελληνικής Ένωσης Προστασίας ΘαλάσσιουΠεριβάλλοντος, HELMEPA όπου μέρος των εσόδων των εισιτήριων θα διατεθούν για τον σκοπό αυτό.
Το Fashion Design Project αυτή τη σεζόν πραγματοποιείται ψηφιακά. Οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να στείλουν το σχέδιο μόδας με θέμα τα χρώματα της θάλασσας στο mail της διοργάνωσης [email protected]. Το θέμα αποτελεί έμπνευση από τον φιλανθρωπικό οργανισμό που στηρίζει η διοργάνωση την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, HELMEPA.Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ταλαντούχους ανθρώπους που επιθυμούν να κάνουν το ντεμπούτο τους ως ανερχόμενοι σχεδιαστές μόδας. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φοιτητές μόδας και τεχνών, καθώς και κάθε άνθρωπος με ταλέντο στο σχέδιο που προέρχεται από τοκοινό, ανεξαρτήτως ακαδημαϊκού προσανατολισμού. Ο νικητής έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει την πρώτη του μίνι συλλογή, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας.
Η εκδήλωση καλύπτεται από τα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας μας αλλά και από μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού. Πιο συγκεκριμένα, από την Ιταλία το Vogue Italia, από την Μέση Ανατολή το L’Officiel Arabia, από την Σερβία τα περιοδικά Harper’s Bazaar και το Elle και από την Αγγλία το Voir Fashion Magazine. Επίσης, την εκδήλωση θα παρακολουθήσουν buyers από το Παρίσι, την Βιέννη και την Βαρκελώνη.
Εκτός της τηλεόρασης, η 35η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας έχει δυναμική παρουσία και online. Σε συνεργασία με την εταιρεία Phaistos Networks, Digital Partner του Athens Fashion Week, το κοινό εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ζωντανά τα μοναδικά fashion shows, μέσω της υπηρεσίας Live Streaming της glomex, στο site της διοργάνωσης https://athensfashionweek.gr/ αλλά και σε περιβάλλον δημοφιλών websites. Παράλληλα, πλούσιο Video περιεχόμενο από συνεντεύξεις, δηλώσεις και highlight στιγμές της διοργάνωσης, θα είναι διαθέσιμα μέσω Phaistos Networks & glomex σε περισσότερα από 350+ websites. Κεντρική παρουσιάστρια θα είναι η Κωνσταντίνα Σωτήριου, το διάσημο μοντέλο που διακρίθηκε αναμεσά στις 21 ομορφότερες γυναίκες στον κόσμο ενώ τον παλμό του backstage θα δίνει η influencer Σίββυλα Βασιάδη.
Χορηγοί της 35ης Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας είναι:
New Designers Awards by Georg Jensen. Η νέα συλλογή Vivianna Celebration επαναλανσάρει φέτος το χειμώνα ορισμένα από τα πιο εμβληματικά κοσμήματα της Vivianna Torun για τον οίκο Georg Jensen, τιμώντας το πρωτοποριακό πνεύμα της. Με αυτή την ξεχωριστή συλλογή έρχεται να στηρίξει τους νέους σχεδιαστές που πρόκειται να διαγωνιστούν στα New Designers Awards.
Η Colgate φοράει το πιο λαμπερό της χαμόγελο και συμμετέχει ως Gold Sponsor στην 35η Athens Fashion Week. Κατά τη διάρκεια του event, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την οδοντόκρεμα Colgate Max White Ultra, που λευκαίνει σε βάθος σε 3 ημέρες, χάρη στη μοναδική της τεχνολογία. Σας προσκαλούμε να φωτογραφηθούμε στο ειδικά διαμορφωμένο booth μας ενώ σας περιμένουν μοναδικές εκπλήξεις και δώρα!
Η DIMAND, ελληνική εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, με ηγετική παρουσία στον χώρο της ανάπτυξης ακινήτων, είναι υπερήφανος χορηγός της 35ης Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας. H επιχειρηματική της δραστηριότητα εστιάζεται κυρίως στις αστικές αναπλάσεις, στην υλοποίηση σύγχρονων βιοκλιματικών χώρων γραφείων, logistics και έργων μικτών χρήσεων, καθώς και αθλητικών εγκαταστάσεων. Έργα της αποτελούν, μεταξύ άλλων, ο Πύργος Πειραιά, το Μινιόν, η ανάπλαση της πρώην καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος, το PwC και το Kaizen Campus.
Στους μεγάλους χορηγούς, βρίσκεται και η PIRAEUS TOWER Α.Ε. που αποτελεί κοινοπρακτικό σχήμα των DIMAND, EBRD και PRODEA Investments. Ο Πύργος Πειραιά, θα φωταγωγηθεί με το λογότυπο της Εβδομάδας Μόδας, καθ’ όλη την διάρκεια της διοργάνωσης, ενώ οι καλεσμένοι του AFW θα έχουν την ευκαιρία να τον επισκεφθούν – με ειδική πρόσκληση – στο closing party που θα λάβει χώρα το Σάββατο 9 Νοεμβρίου στο Nice n Easy Piraeus Tower. Το πολυαναμενόμενο party το προσφέρει η Nice n Easy Group, χορηγός της διοργάνωσης.
Η Δανέζικη εταιρεία ομορφιάς Alûstre είναι χορηγός της εκδήλωσης. Η Alûstre προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία περιποίησης και ομορφιάς, εμπνευσμένη από την πολυτέλεια και την ξεχωριστή αισθητική. Η σειρά προϊόντων Alûstre περιλαμβάνει προϊόντα περιποίησης άκρων, αρώματα, αρωματικά κεριά και προϊόντα μακιγιάζ, εφαρμόζοντας την πρωτοποριακή τεχνολογία Alûstre DiamondInfused™ για εξαιρετική απόδοση και λάμψη.
Επίσημος Χορηγός φιλοξενίας της διοργάνωσης είναι το ξενοδοχείο AcademiasHotel, AutographCollection, το πολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας ένα πρότυπο σύγχρονης αρχιτεκτονικής και interior design που θα φιλοξενήσει το
Τα Starbucksαπό την πρώτη στιγμή της εμφάνισής τους στην Ελλάδα, μια χώρα με ισχυρή παράδοση στον καφέ, οι φίλοι του καφέ τα αγκάλιασαν, επιλέγοντας τον χώρο των καταστημάτων όχι μόνο ως το χώρο στον οποίο απολαμβάνουν εξαιρετικής ποιότητας καφέ, αλλά και ως το δικό του στέκι. Οι παρευρισκόμενοι της διοργάνωσης θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξεχωριστά ροφήματα με βάση τον καφέ.
Χορηγός σίτισης της 35ης Εβδομάδας μόδας της Αθήνας η εταιρεία Meallion
Η εταιρεία Dermalift έρχεται με τα silicon patches το πρώτο και μοναδικό φυσικό instant lifting χωρίς χημικά συστατικά.
Η Purebloom είναι πρώτη ολοκληρωμένη σειρά περιποίησης μαλλιών σε μορφή μπάρας και συμμετέχει στην Εβδομάδα Μόδας.
Η MIELĒV ένα brand με συναισθηματική ευφυΐα, συνείδηση και σεβασμό απέναντι στον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον είναι χορηγός της Εβδομάδας μόδας της Αθήνας με τα vegan προϊόντα περιποίησης προσώπου.
To πολυτελές brand Carlo Dali με τα ιδιαίτερα αρώματα, τις τσάντες , τα ρολόγια και αξεσουάρ είναι χορηγός της Εβδομάδας Μόδας.
Τα κομψά και στυλάτα έπιπλα Mexil είναι χορηγός της Εβδομάδας μόδας.
Η εταιρία μεταφορών Greece travel έχει αναλάβει τις μετακινήσεις των μοντέλων και των διεθνών καλεσμένων.
Επίσημοι συνεργάτες είναι η σχολή FreddyMakeUpStage και ο Φρέντυ Καλομπράτσος που επιμελείται το μακιγιάζ των μοντέλων και τοDesign Art Academyπου έχει αναλάβει το haistyling.
Επίσημοι υποστηρικτές είναι:
Η εταιρείαDress Code, η Eventora,Minoan water, Happy peopleκαι η Εταιρεία Επικοινωνίας So Fine! Communications Management.
Χορηγοί του fashion show του Vassilis Zouliasείναι: Artelac, Hondos Center Γλυφάδας, BMW Σφακιανάκης, η αλυσίδα κομμωτηρίων Ilias & Staff.
Χορηγός του fashion show της Daphne Valente είναι η Green Cola .
Υπό την αιγίδα των: Περιφέρεια Αττικής, Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Δήμου Πειραιά, Enterprise Greece, Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Βιοτεχνικού Επιμελητήριου Αθηνών (ΒΕΑ),Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), Marketing Greece.
Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και το 1917-18 άρχισε μαθήματα ζωγραφικής με τον νατουραλιστή Βασίλη Μαγιάση. Το 1919-20 μαθητεύει σε Γαλλικό Λύκειο στο Παρίσι, αποφάσισε όμως να επιστρέψει και να συνεχίσει στην Αθήνα, όπου δημοςίευσε τα πρώτα του κείμενα και μαθητεύει ιδιωτικά με τον Κωνσταντίνο Παρθένη. Το 1923 γράφτηκε στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, όμως πριν να αρχίσουν τα μαθήματα επέστρεψε στο Παρίσι και γράφτηκε στη Σορβόνη. Τελικά εγγράφεται στην AcademieRanson στην τάξη ζωγραφικής του RogerBissiere και του Δημήτρη Γαλάνη στη χαρακτική.
Το 1927 συμμετείχε στο «Σαλόν των Ανεξαρτήτων» και κάνει την πρώτη του έκθεση στη σημαντική γκαλερί Percier. To 1928 γίνεται η πρώτη έκθεση του στην Αθήνα μαζί με τον γλύπτη Μιχάλη Τόμπρο. Το 1931 συνδέεται φιλικά με τον αρχιτέκτονα Λε Κορπυζιέ. Το 1934 εκθέτει στην γκαλερί «Cahiersd’ Art» του Κριστιάν Ζερβός. Ανάμεσα στο Παρίσι, την Αθήνα και την Ύδρα που ζωγραφίζει τα πρώτα μετακυβιστικά του έργα και φιλοξενεί σημαντικούς ξένους καλλιτέχνες και διανοουμένους, ανάπτυξε πολλαπλές διεθνείς εικαστικές δραστηριότητες, κάνει θεατρικά σκηνικά για σημαντικά έργα, δημοσιεύει διεισδυτικά κριτικά κείμενα περί τέχνης και αισθητικής. Άρχισε επίσης την εικονογράφηση της ποιητικής «Οδύσσειας» του Νίκου Καζαντζάκη.
Το 1933 διοργάνωσε στην Αθήνα το 4ο Διεθνές Αρχιτεκτονικό Συμπόσιο, στο οποίο συμμετείχαν διαπρεπείς του χώρου, όπως οι Λε Κορμπυζιέ, Φερνάν Λεζέ, Κριστιάν Ζερβός κ.ά. ενώ συμμετείχε σε εκθέσεις τόσο στο Παρίσι όσο και στη Βενετία. Εκδίδεται επίσης από τον Anatole Jakovski λεύκωμα με έργα χαρακτικής 23 κορυφαίων καλλιτεχνών, όπως οι Πικάσσο, ντε Κίρικο, Τζιακομέττι, Καντίνσκι στο οποίο περιλαμβάνει έργα του. Κορυφαία, ιστορική σκηνογραφία του ήταν το 1961 η ευρηματική σύλληψη του για το μπαλέτο «Περσεφόνη» του Αντρέ Ζίντ, σε μουσική Ιγκόρ Στραβίνσκυ που ανέβηκε με επιτυχία στο Κόβεν Γκάρντεν του Λονδίνου.Δυστυχώς την ίδια χρονιά το αρχοντικό σπίτι του της Ύδρας, κατά την διάρκεια επισκευών καταστράφηκε από πυρκαγιά.
Ο Γκίκας είχε εκλεγεί καθηγητής σχεδίου στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Ε.Μ.Π. το 1941, όπου και δίδαξε ευδόκιμα μέχρι το 1958.Το 1972 εκλέχθηκε τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και το 1986 επίτιμο μέλος της Royal Academy of Arts του Λονδίνου. Ανακηρύχθηκε επίσης διδάκτωρ της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1982) και διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1991). Ο Λώρενς Ντάρελ και ο Γιώργος Κατσίμπαλης τον είχαν γνωρίσει στον Χένρι Μίλερ. Ο Γκίκας φιλοξένησε τον Μίλερ στην Ύδρα και έκαναν εκδρομές στους Δελφούς και την Ελευσίνα. Για τη σχέση αυτή εκδόθηκε, το 1991, το βιβλίο “Ν. Χ. Γκίκας- Χένρυ Μίλλερ. Χρονικό φιλίας”.
Για το πολυσχιδές έργο του έγραψαν αναλυτικά οι: Οδυσσέας Ελύτης «Η σύγχρονη ελληνική τέχνη και ο ζωγράφος Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας», στην Αγγλοελληνική Επιθεώρηση, Αθήνα, 1947, ο Πάτρικ Λη Φέρμορ, ο Τζον Κράξτον, ο Άγγελος Δεληβοριάς, ο Νίκος Πετσάλης-Διομήδης, ο Δημήτρης Παπαστάμος, η Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, η Ιωάννα Προβίδη, κ.α.
Στον αείμνηστο Γκίκα με σύστησε ο ελληνιστής και μεταφραστής Κίμων Φράιερ, που είχαν συνεργαστεί για την εικονογράφηση της επικής «Οδύσσειας» του Νίκου Καζαντζάκη.. Το 1986 ο Γκίκας δώρισε 46 από τα σημαντικότερα έργα του στην Εθνική Πινακοθήκη. Το 1991 εγκαινιάστηκε η περίφημη Πινακοθήκη Γκίκα, με την Βιβλιοθήκη της, ως Παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη, μετά από την δωρεά της οικίας του στο Μουσείο.Τελευταία έκθεση του με μικρογλυπτική και κόσμημα διοργανώθηκε εκεί το 1994 χρονιά που αποβίωσε στην Αθήνα.
Ο Γκίκας πολυπράγμων και παραγωγικός δημιουργός ασχολήθηκε επίσης με την γλυπτική, την χαρακτική, τη σκηνογραφία, το κόσμημα, την εικονογράφηση βιβλίων και την κριτική τέχνης. Συνέγραψε βιβλία και μελέτες για την Αρχιτεκτονική, καθώς και αισθητικά δοκίμια για την ελληνική τέχνη. Η Ύδρα των παιδικών του χρόνων διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αισθητικής του αναζήτησης, καθώς τον ώθησε βιωματικά να συνδυάσει στοιχεία γεωμετρικού κυβισμού, αρχιτεκτονικής και φωτός στη δόμηση των πολύπλοκων συνθέσεων του, συνεχίζοντας την διακοσμητική στόφα του καθηγητή του Bissiere.
Το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει τιμητικά μέχρι και τις 16 Φεβρουαρίου 2025 μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Το 1957 ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας ξεκίνησε την περιπλάνησή του από τη Δύση στην Ανατολή, με κυριότερους σταθμούς την Αμερική, την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, την Ινδία και το Νεπάλ.
Ο Γκίκας είχε εντρυφήσει, ήδη από τη δεκαετία του 1930, στην τέχνη, στη σκέψη και στις θρησκείες της Ανατολής, αναγνωρίζοντας τις ομοιότητες και τους δεσμούς ανάμεσα στην Ανατολή και στη Δύση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο Γκίκας σχεδίαζε συνεχώς και κρατούσε σημειώσεις για τις πόλεις, τους ανθρώπους, τα μουσεία και τα πανεπιστήμια που επισκέφθηκε. Μέσα από πολυάριθμα έργα, χειρόγραφα, ταξιδιωτικά φυλλάδια, βιβλία και αντικείμενα, η έκθεση παρουσιάζει όλα τα ερεθίσματα που τον εντυπωσίασαν και πώς όλα αυτά διαμόρφωσαν ως ένα σημείο την «ζεν» τέχνη του, επηρέασαν τη καθημερινή ζωή του και επιβεβαίωσαν κοινές αντιληπτικές συνάφειες μοτίβων, αρχαικών και εξωτικών.
Στην γεωμετρική υπαρξιακή του δημιουργία στα θέματα της ελληνικότητας που χαρακτηρίζει μεγάλη μερίδα του έργου του συνδυάζει την αρχιτεκτονική των όγκων και των στοιχείων, στα πλαίσια του ύστερου αναλυτικού κυβισμού. Η ρυθμική οργάνωση της σύνθεσης, η παράθεση διαφορετικών επιπέδων με προοπτικούς αναβαθμούς, η πολυπρισματική χρωματική του γκάμα αποτυπώνουν τα εξελικτικά στάδια της τεχνοτροπίας του σε μοντέρνα προσωπική έκφραση με διεθνή εμβέλεια. Κρατώντας από την κυβιστική τεχνοτροπία το ευρηματικό παιχνίδι της ισορροπίας των σχημάτων, το στυλιζάρισμα των μορφών και την τονική διαβάθμιση αποχρώσεων και φωτός αναβαπτίζεται ποιητικά στην αρχαϊκή ελληνική τέχνη την οποία μελέτησε με ζήλο και προβάλλει εικονιστικά την διαλεκτική εμβάθυνση της ορφικής πανδαισίας του χώρου στο εκτυφλωτικό και διάφανο ξέφωτο του ενιαίου κόσμου.
Ο ζωγράφος, ποιητής, θεωρητικός τέχνης, εικαστικός περφόρμερ Κώστας Ευαγγελάτος, που βραβεύθηκε πρόσφατα για την εικαστική και λογοτεχνική προσφορά του, με το διεθνές χρυσό μετάλλιο...
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί Cookies τα οποία συνεισφέρουν ώστε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε την χρήση των Cookies.Αποδέχομαι την χρήση των Cookies