Αρχική Blog Σελίδα 568

Αδριανός Σωτήρης: Παίζοντας με το φως της σκιάς

Ο Αδριανός γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1977. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με καθηγητές τους Δημήτρη Μυταρά και Ζαχαρία Αρβανίτη, αποφοίτησε με άριστα το 2005. Δεύτερο πτυχίο στη Γλυπτική με τον Νίκο Τρανό και αποφοίτησε με άριστα το 2018.

Από το 2002 εως 2006 ασχολήθηκε με την προετοιμασία υποψηφίων για εισαγωγή στις Α.Σ.Κ.Τ.

Από το 2007 μέχρι το 2011 δίδασκε Ελεύθερο Σχέδιο στον εκπαιδευτικό όμιλο Ακτο.

Το 2010 τιμήθηκε με διάκριση για το έργο “Instict” στην 4η Μπιεννάλε του Πεκίνου.

Το 2011 απέσπασε έπαινο για το έργο του “Επιλογές” από το Κοινωφελές Ίδρυμα «Κων. Ανδρέου» για τη συμμετοχή του στο 2ο εικαστικό διαγωνισμό, με θέμα: «Γυναίκα».

Το 2012 επιλέγει κατόπιν διαγωνισμού να συμμετάσχει στην εικαστική Ολυμπιάδα του Λονδίνου ( OLYMPIC FINE ARTS LONDON 2012 ,creative cities collection, Barbican Center, Λονδίνο) οπου και τιμήθηκε με χρυσό μετάλλιο.

Έργα του βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές και στο Εθνικό Μουσείο της Κίνας (Πεκίνο).

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2018 Gallery ”F” Καρδίτσα.

2015 Gallery “SKOUFA” ‘Η πλάνη των αισθήσεων’ Ζωγραφική 2011 έως 2015

2011 Γκαλερί “ΕΚΦΡΑΣΗ” Γιάννα Γραμματοπούλου

2009 Αίθουσα τέχνης “Έψιλον” Ρόζυ Οικονομίδου

2007 Γκαλερί “ΕΚΦΡΑΣΗ” Γιάννα Γραμματοπούλου

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2018 OMAΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ‘’Ο Κήπος της Εδέμ’’ γκαλερί ‘’art ΠΡΙΣΜΑ Πειραιάς.

2017 OMAΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Γκαλερί Αργώ.

2017 OMAΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ AΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΚΟΥΦΑ.

2017 OMAΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ‘’Ο Προσφυγας’’ γκαλερί ‘’art ΠΡΙΣΜΑ Πειραιάς.

2017 Art-Thessaloniki ‘’Galleri F’’.

2017 ‘’Ανθρώπου όψεις’’ ομαδική έκθεση, αίθουσα Γ.&Ε.Βάτη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

2017 ART ATHINA, γκαλερί ‘’art ΠΡΙΣΜΑ’’ , Κλειστό Π. Φαλήρου (γήπεδο TaeKwonDo).

2017 Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Έκθεση: «Κόκκινο». Επιμέλεια : Μάνος Στεφανίδης.

2014 Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο “Ένδυμα περιπάτου” Πύργος Ηλείας, Οργάνωση: KOURD GALLERY, Επιμέλεια : Αννίτα Πατσουράκη.

2013 ART ATHINA, αίθουσα τέχνης έκφραση, Κλειστό Π. Φαλήρου (γήπεδο TaeKwonDo).

2012 Olympic Fine Arts London 2012 Exhibition Presented at the National Museum of China, Πεκίνο.

2012 5η Διεθνή BIENNALE σχεδίου “STEMPERANDO 2012”. Εθνική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Τορίνο, Κοσέντσα, Εθνική Βιβλιοθήκη, Εθνική Κεντρική Βιβλιοθήκη (Biblioteca Nacionale Centrale) Ρώμη.

2012 OLYMPIC FINE ARTS LONDON 2012 (creative cities collection) Barbican Center, Λονδίνο.

2011 Κοινωφελές Ίδρυμα «Κων. Ανδρέου». Έπαινος για τη συμμετοχή του στο 2ο εικαστικό διαγωνισμό, με θέμα: «Γυναίκα».

2010 «Αποδομώντας τον καμβά – Επινοώντας την εικόνα» Έλληνες Ζωγράφοι, Δημ.Πινακοθήκη Θεσ/κης από τη συλλογή Αντώνη & Αζίας Χατζηιωάννου.

2010 Art de Causans, Παρίσι.

2010 Grand Palais, σαλόνι ανεξαρτήτων Παρίσι.

2010 Ελληνική συμμετοχή στην 4η Μπιεννάλε του Πεκίνου. Τιμητική διάκριση για το έργο “Instict”.

2009 “Η ανθρώπινη μορφή στη τέχνη” Τεχνόπολις δήμου Αθηναίων, Αθήνα (με αφορμή τη συμπλήρωση εξήντα πέντε ετών παρουσίας και προσφοράς του επιμελητηρίου εικαστικών τεχνών Ελλάδος).

Αθήνα, Οργάνωση ΚΕΠΑΔ Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων αίθουσα Κωστή Παλαμά.

2009 Έλληνες Καλλιτέχνες για τα ανθρώπινα Δικαιώματα” Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Πνευματικό κέντρο δήμου Αθηναίων,

2009 Ομαδική έκθεση Νew Generation – Great Masters. Πολιτιστικό Κέντρο Ύδρας Μελίνα Μερκούρη, Ύδρα. (Οργάν. Athens Art Space-Χώρος Τέχνης Μαίρη Αλεξίου).

2009 Καλλιτέχνες για τα ανθρώπινα Δικαιώματα” Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αίθουσα Τέχνης “Σκουφά”.

2009 Ομαδική έκθεση AΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΚΟΥΦΑ.

2009 Ομαδική έκθεση “4 ΕΠΟΧΕΣ” Πολεμικό Μουσείο. Διοργάνωση Art Expertise Ekthesis.

2008 Ομαδική έκθεση “αφιέρωμα στο κινηματογράφο” αίθουσα τέχνης Athens art space MARY ALEXIOY.

2008 Ομαδική έκθεση με τίτλο «Η Αίγινα των ζωγράφων» Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» Θησείο, επιμέλεια έκθεσης Ίρις Κρητικού.

2008 Καλλιτέχνες για τα ανθρώπινα Δικαιώματα” Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αίθουσα Τέχνης “Σκουφά”.

2008 «ΣΚΙΑΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ» Πινακοθήκη Μοσχανδρέου.

Μοναστήρι των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού Δήμος Βενετίας , Κέντρο Τεχνών

Πάρκο Ελευθερίας , οργάνωση: Π.Ο.Δ.Α. Μικρή Άρκτος , επιμέλεια έκθεσης Ίρις Κρητικού.

2006 “90 Καλλιτέχνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα” Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κέντρο Τεχνών Πάρκο Ελευθερίας.

2006 “Ήταν κάποτε η Πηνελόπη Δέλτα” Επιμέλεια έκθεσης Ίρις Κρητικού.

2006 “Στα χρώματα της Ίριδας” ΕΨΙΠΕ. Επιμέλεια έκθεσης Ίρις Κρητικού.

2005 “Ομαδική ζωγραφικής” ART GALLERY, Αλεξανδρούπολη.

2005 “Ομαδική ζωγραφικης” Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κέντρο Τεχνών Πάρκο Ελευθερίας

2005 “Ομαδική συνεργατών” ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗ.

2004-2005 Ομαδική έκθεση, “Ευχολόγιο” ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗ.

Βιβλιοθηκή. Επιμέλεια έκθεσης Όλγα Μεντζαφού-Πολύζου & Αθήνα Σχινά.

2004 “Ο κόσμος της Ελιάς” Βασιλική Αγίου Μάρκου, Ηράκλειο Κρήτης / Οργαν. Βικελαία Δημοτική

2004 “Ο κόσμος της Ελιάς” Μουσείο Θεόφιλου, Μυτιλίνη. Επιμέλεια έκθεσης Όλγα Μεντζαφού-Πολύζου & Αθηνά Σχινά.

2004 Γλυπτική και Ζωγραφική 20ού αιώνα, ART CITY MIHARALARIAS, Μαλακάσα.

2004 Ομαδική έκθεση, “NEW GENERATION” 5 Νέοι ζωγράφοι ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗ.

2003 Ομαδική έκθεση συνεργατών ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗ, Γλυφάδα.

2002 Ομαδική έκθεση συνεργατών ADAM Galleries.

2001 Ομαδική έκθεση συνεργατών ADAM Galleries.

2001 Ομαδική έκθεση συνεργατών ADAM Galleries.

1999 Ομαδική έκθεση “Η ελιά στο παρελθόν και στο Μέλλον”, Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως, Άνδρος.

 

Διεύθυνση εργαστηρίου: Καλιφρονά 17α, τηλ 210-8643582 κιν. 6977-666250

Ιστοσελίδα www.adrianos.gr

“Η Περατζάδα” της Λήδας Μανιατάκου

Όσοι αγαπούν να περπατούν ξέρουν. Περπατώντας πάνω κάτω στους αγαπημένους μας δρόμους βολτάρουμε στην ίδια μας τη ζωή. Στην αρχή της διαδρομής σκεφτόμαστε πως είμαστε, τι . Κι ως το τέλος της βόλτας έχουμε θυμηθεί αυτό που πάντοτε θέλαμε να είμαστε.


Το ατέλειωτο, “άσκοπο” και ονειροπόλο σουλάτσο της Λήδας Μανιατάκου στο δικό της αγαπημένο αθηναϊκό δρόμο, στην “Περατζάδα” – όπως αποκαλεί την πλακόστρωτη οδό Ερμού στο ύψος του Κεραμεικού, ενέπνευσε τη στιχουργό Ειρήνη Ψημίτη να αποτυπώσει με λέξεις τη φυγή από την πραγματικότητα και την αναζήτηση της ανατροπής και του ονείρου.
Η “Περατζάδα” είναι το πέρασμα από την πραγματικότητα στη φαντασία. – Ή μήπως το αντίστροφο;
Μετά τον επιτυχημένο “Μίσχο”τους, η Ειρήνη Ψημίτη και η Λήδα Μανιατάκου μάς καλούν να κάνουμε μαζί τους μια βόλτα στην “Περατζάδα” και με βήμα γρήγορο να τολμήσουμε τη στροφή.

Στίχοι: Ειρήνη Ψημίτη Μουσική – Ερμηνεία: Λήδα Μανιατάκου
Έπαιξαν οι μουσικοί: Διονύσης Κοκόλης: τρομπέτα Στέφανος Μαγουλάς: κοντραμπάσο Γιώργος Μπουσούνης: keyboards Λήδα Μανιατάκου: πιάνο, κρουστά
Ηχογράφηση: Γιώργος Γκίνης Ενορχήστρωση – Μίξη: Γιώργος Μπουσούνης Σκηνοθεσία video clip: Μιχαήλ Μαυρομούστακος Cover photos: Μαρίλυ Ζάρκου, Γιώργος Αριανόγλου Cover artwork: Erin Boussounis

Όλη μέρα, ίδιος δρόμος, πάνω κάτω Περατζάδα με χαμόγελο φευγάτο Μυρωδιές από αέρηδες προδότες Φως και ήχοι του ονείρου καταδότες
Μα νύχτα τα κορδόνια μου πατάω Και τα χέρια μου στις τσέπες κουβαλάω Στις λακκούβες χάνω το βηματισμό Τα λυμένα μου κορδόνια δένω στο λαιμό
Μέρα νύχτα σουλατσάρω πάνω κάτω Στην ευθεία που ζωγράφισες εσύ Ονειρεύομαι, ξεχνάω, προσπερνάω Βήμα γρήγορο, τολμάω τη στροφή
Νέα μέρα, ίδιος δρόμος, μόνο πάνω Το ταξίδι για ζωή πια δεν το χάνω Περατζάδα σε σκοινί κι ακροβασία Το ποιος έφυγε δεν έχει σημασία
Όλη νύχτα τα κορδόνια μου πατάω Και τα χέρια μου στις τσέπες κουβαλάω Στις λακκούβες χάνω το βηματισμό Τα λυμένα μου κορδόνια δένω στο λαιμό
Μέρα νύχτα σουλατσάρω πάνω κάτω Στην ευθεία που ζωγράφισες εσύ Ονειρεύομαι, ξεχνάω, προσπερνάω Κορδόνια, λακκούβες, θυμάμαι, πονάω, τολμώ τη στροφή.

 

 

 

Θανάσης Μαυραντζάς: “Δοξασία στα απομεινάρια της δικής μας θάλασσας”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Γράφει η Μαρία – Χριστίνα Μπακλαβά

Φτάνοντας την πρώτη μέρα στον Βόλο και ανάμεσα σε βαλίτσες και ανυπομονησία για τις πολυπόθητες διακοπές που μόλις άρχισαν, αναπόφευκτα σκόνταψε η ματιά μου στο εικαστικό καλωσόρισμα μιας τσακισμένης πλώρης καϊκιού να με υποδέχεται στο λόμπι του ξενοδοχείου. Και είναι η στιγμή που το σαράκι του δημοσιογράφου αρχίζει και σε κατατρώει λέγοντάς σου πως εδώ υπάρχει θέμα… Βγάζω από τη τσάντα μου το κινητό, τραβάω μια-δυο φωτογραφίες, καθώς και το όνομα και το τηλέφωνο του καλλιτέχνη που βρήκα σε ένα χαρτί και μια καινούργια ιστορία μόλις άρχισε να ξετυλίγεται μπροστά μου…

Mεράκι

Ο Θανάσης Μαυραντζάς, γεννημένος τον Μάρτη του 1967 στον Βόλο, σπούδασε μηχανολόγος και φωτογράφος, μουσικός, ταξιδευτής και καπετάνιος. Καταφέρνει δε το ζωγραφικό του ταλέντο, να αγκαλιάζεται αρμονικά με όλα τα άλλα. Ζει και εργάζεται σε ένα εργαστήρι στην άκρη του Παγασητικού, μαζί με τη γυναίκα του Ελένη και τα τρία τους παιδιά. Η ζωή του όλη είναι όλα αυτά που σκέπτεται και δημιουργεί. «Άλλοι το λένε τέχνη, άλλοι μεράκι και άλλοι πως πιάνουν τα χέρια μου». Για εκείνον, όμως, σίγουρα είναι η ψυχή του.

Η καταγωγή του από οικογένεια σιδηρουργών τον προίκισε με τη γνώση του μετάλλου, αλλά και την ιδιαίτερη ικανότητα να συνομιλεί με τις πέτρες, το ξύλο και τον καμβά.

Ένθερμη υποδοχή

Ο κόσμος της τέχνης υποδέχτηκε ένθερμα το έργο του Θανάση Μαυραντζά και το επιβράβευσε πολλές φορές όπως και τον εικαστικό διαγωνισμό Feedhope όπου συμμετείχε με το έργο «Το κλειδί της ψυχής».

Ένα διαρκές ταξίδεμα από τη φωτογραφία στη ζωγραφική και από εκεί στη γλυπτική και την εγκατάσταση. Εικαστικά ερεθίσματα δέχεται από το ελληνικό τοπίο, τη θάλασσα και τα καράβια της. Η θάλασσα είναι ο καμβάς και πάντα η μούσα του δημιουργού. Κι εκείνη τον ευχαριστεί με τα δώρα της που κάθε τόσο ξεβράζει στα ακρογιάλια της… Ξύλα σμιλεμένα και θαλασσοδαρμένα από την αλμύρα της, δίχτυα που κόπηκαν στη μάχη του άνισου, μέσα από τη φαντασία του ξαναστήνουν νέα σκηνικά, έτοιμα προς νέους πλόες.

Εσωτερικοί δρόμοι

Πλώρες σπασμένων καϊκιών, σχοινιά και άλμπουρα, στήνουν σκηνικό για νέα ταξίδια. Στο πολυτάραχο ταξίδι τους βρίσκουν νέους προορισμούς, δίνοντας το παράδειγμα στο κοινό του να ακολουθήσει τους εσωτερικούς εκείνους δρόμους που θα το οδηγήσουν σε νέες περιπέτειες και γνώσεις. «Μα πάντα στο τέλος υπάρχει το αραξοβόλι στο ήρεμο Αιγαίο του μυαλού μας», λέει χαρακτηριστικά ο καλλιτέχνης. Έργα μεικτής τεχνικής, γλυπτικής και ζωγραφικής, από υλικά που ο εικαστικός έχει συλλέξει από τη θάλασσα όλο τον χειμώνα. Με τη μυρωδιά της αλμύρας ακόμη νωπή πάνω στα έργα του, ο Θανάσης Μαυραντζάς διηγείται το αναπόφευκτο του ταξιδιού.

«Τα χρώματα της Ελλάδας περιμένουν παντού και δίνονται πλέρια… Απλώνεις το χέρι σου και σε τραβάν στη βάρκα. Έχεις ανέβει και το κύμα σου έχει δώσει τον ρυθμό. Αφήνεσαι». Βαριά υλικά, ενίοτε σε αποσύνθεση, δρομολογούν ένα νέο ταξίδι σμιλεμένο από τη θάλασσα και τον βοριά. Ένα ταξίδι που ακυρώνει όλους τους χάρτες, γιατί το πιο ωραίο είναι το επόμενο λιμάνι…».

Διαρκής διαπραγμάτευση

Στα μεγάλου μεγέθους έργα του Θανάση Μαυραντζά –18 διαβρωμένα έργα, αλλά και 18 άφθαρτοι κρίνοι– το θέμα της διάβρωσης είναι σε διαπραγμάτευση. Τόσο επιφανειακά –ως μέσο πάνω στον καμβά από λαμαρίνα, όσο και εκ των έσω– δίνοντας έμφαση στη φιλοσοφική διάσταση του θέματος. Το γυμνό γυναικείο σώμα κυριαρχεί ως θέμα στην πλειοψηφία των έργων του, ως κολοσσιαίες προσωπικότητες. Η φωτιά και η θάλασσα και το ευάλωτο σύνορό τους με τον κόσμο, εκτεθειμένο, απειλούμενο από τον κρυπτονίτη τους, την ηθική, κοινωνική, θρησκευτική, αισθητική και πολιτική διάβρωση.

Η γέννηση και μετά η ενηλικίωση, ως αργή χημική διαδικασία, ως διαδρομή με σταθμούς και σταυροδρόμια. Η χρήση αντικειμένων –όπως οι χειροπέδες και οι αλυσίδες– και αρχιτεκτονικών στοιχείων, εκτός του ότι προσδίδουν την τρίτη διάσταση στα έργα, δίνουν έμφαση στους ποικίλους σταθμούς της ενηλικίωσης, στις μάχες για την απελευθέρωση από μια διαβρωμένη, ύπουλη και αργή κατάσταση αιχμαλωσίας, στην εξερεύνηση ενός καταφυγίου.

Κλείνοντας αυτή τη γνωριμία δεν έχεις παρά να κλείσεις το μάτι στον ζωγραφιστό γλάρο της πλώρης λέγοντάς του καλά ταξίδια στους αιθέρες…

 

 

Κωστής Γεωργίου: Το «πεδίο μάχης» ενός εργάτη της τέχνης

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

 

– Παρατηρούμε γλυπτά που βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους να βανδαλίζονται; Έχετε την αίσθηση ότι αυτό συμβαίνει πιο συχνά στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Η χυδαιότητα στην Ελλάδα έχει «χτυπήσει κόκκινο». Έχουμε το θλιβερό προνόμιο, μαζί με κάποιες ελάχιστες άλλες χώρες, να κατέχουμε τα πρωτεία στη δημόσια προσβολή μνημείων, γλυπτών, κτιρίων και γενικώς δημόσιων χώρων. Η «επαναστατικότητα» που οδηγεί τον βανδαλισμό, είναι η τοξική φύση ανθρώπων και ομάδων που δεν σεβάστηκαν ποτέ το σπίτι τους και ουσιαστικά ούτε τον εαυτό τους.

Κατ’ αυτήν την έννοια συνεχίζουν την εχθρική τους συμπεριφορά σε ό,τι τους περιβάλλει και σε ό,τι δεν κατάφεραν να κατακτήσουν. Συνήθισαν στην ασχήμια, στη χαμηλή αυτοεκτίμηση και σε κάθε τι στο οποίο απέφυγαν να «επενδύσουν». Δηλαδή στη γνώση, στη δουλειά, στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και ας καμώνονται πολλοί από αυτούς ότι είναι η αγωνία τους για τον άνθρωπο που οπλίζει αυτόν τον κίβδηλο τρόπο της «επαναστατικής» έκφρασής τους. Γράφουν παντού! Σε νεοκλασικά κτίρια, μαγαζιά, τρένα, τζαμαρίες, αυτοκίνητα και όπου αλλού δεν μπορεί να φαντασθεί ανθρώπου νους. Η προσβολή στον θεατή είναι τεράστια. Η Ελλάδα σε πληγώνει, αλλά παρ’ όλα αυτά πονάω αυτή την πατρίδα…

– Έχετε δημιουργήσει έργα μεγάλων διαστάσεων, με έντονα χρώματα, έργα που ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές, μεγάλα μουσεία, δημόσιους χώρους. Ποια έργα σας θα χαρακτηρίζατε «επιτυχημένα»;

Τι σημαίνει επιτυχημένο; Δεν μπορώ να το κρίνω εγώ, αλλά μόνο η Ιστορία. Το έργο κρίνεται ουσιαστικά όχι στην παρούσα στιγμή, αλλά στο απώτερο μέλλον. Στο παρόν υπάρχουν σκοπιμότητες, κύκλοι και παράκυκλοι, γραφεία «ειδικών», μπίζνες, συμφέροντα, αριβίστες και γενικώς ένας διεθνής στρατός πονηρών τεχνοκρατών που κατευθύνει την παγκόσμια αγέλη σε αυτό που θα .. «καταναλώσει καλλιτεχνικά»…

Ας μη μας διαφεύγει ότι η τέχνη είναι «πεδίο μάχης τρανό» και συνάμα άλλοθι, στο οποίο συνωστίζονται και βρίσκουν εύκολα καταφύγιο όλοι εκείνοι που μυρίζουν «ψωμί» καθώς και όλοι οι άλλοι που μπορεί να απέτυχαν να κάνουν καριέρα σε άλλους τομείς. Στην τέχνη χωρούν όλοι. Άπαντες είναι «ευπρόσδεκτοι». Σε κοινωνίες που οι έννοιες δημοκρατία και ελευθερία έχουν χάσει το νόημά τους βασιλεύει η ύπουλη δύναμη της υπερπληροφόρησης. Αυτή, αντί για την υποτιθέμενη διάχυση γνώσης, επιδιώκει τον αποπροσανατολισμό και τον ίλιγγο μέσω του οποίου θα ελέγξει απόλυτα και πιο αποτελεσματικά το «εκκλησίασμα».

 

– Στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, αξίζει κάποιος να ασχοληθεί επαγγελματικά με την τέχνη;

Αν ξεκινήσεις τη σχέση σου με την τέχνη με ζητούμενο την επαγγελματική σου αποκατάσταση, έχεις κάνει ήδη το πρώτο σου λάθος. Αν δεν νιώσεις αρχικά το πάθος και την «παράλογη» αγάπη, που δεν «επιτρέπει» λογικές προσεγγίσεις, τότε είναι δύσκολο να συναντήσεις τη σειρήνα που θα σε παρασύρει στον παράξενο κόσμο της και στο υπέροχο, μοναδικό περιβάλλον της. Δεν θα νιώσεις την αδρεναλίνη σου να χτυπάει κόκκινα όταν θα κινείσαι με ιλιγγιώδεις ρυθμούς σε άγνωστους και συναρπαστικούς λαβυρίνθους. Εκεί, συμβάσεις και κάθε άλλη σκέψη απουσιάζουν.

Η σχέση με την τέχνη μοιάζει με τον σφοδρό έρωτα, που όταν σε συναντήσει χάνεις κάθε επαφή με τη λογική. Την ακολουθείς με πάθος, ασχέτως αν αυτός ο έρωτας δεν καταλήξει τελικά στον… γάμο. Η τέχνη δεν μπορεί να είναι ενδιάμεσο πεδίο, αλλά αυτοσκοπός. Είναι μανία, είναι κόλλημα, είναι ίσως μια παθολογική υπερβολή. Αν φτάσει να σε ανταμείψει, αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Αν αναζητήσεις εξαρχής την αποκατάσταση ή οποιαδήποτε ανταμοιβή πέραν της συναισθηματικής, αυτό θα αποτελέσει κατά πάσα πιθανότητα την πρώτη σου ήττα, πριν καν ξεκινήσεις, και ίσως ένα συμβόλαιο με τον «διάβολο»…

 

– Θεωρείτε ότι μία συλλογή έργων τέχνης μπορεί να αποτελέσει επένδυση;

Η «επένδυση» στην τέχνη αποτελεί κατάθεση στην τράπεζα της ζωής, που ανταποδίδει στον «επενδυτή» το υψηλότερο επιτόκιο: ΧΑΡΑ, ΑΝΑΤΑΣΗ, ΟΝΕΙΡΟ, ΛΥΤΡΩΣΗ…

 

– Τελευταία σας έκθεση στο Λονδίνο έγινε στην «The C. John Gallery» στο Mayfair. Θα θέλατε να μας μιλήσετε γι αυτή;

Επιστρέφω στο Λονδίνο με άλλη μια ατομική έκθεσή μου, που περιέχει γλυπτά και έργα ζωγραφικής μεγάλων και μικρότερων διαστάσεων. Είναι μια καλή ευκαιρία να δείξω τη νέα μου δουλειά στο κοινό του Λονδίνου, που είναι και ένας διεθνής σταθμός στον κύκλο των εκθέσεών μου, που ξεκίνησε από διάφορα μουσεία στην Κίνα και στη συνέχεια επανήλθε στην Ευρώπη (Βέλγιο, Γαλλία, Λουξεμβούργο, κ.α.) για να εκτεθεί σε διάφορα ιδρύματα, μουσεία ή γκαλερί.

Ο σταθμός στην Ελλάδα ήταν το μουσείο Μπενάκη και η ατομική έκθεση γλυπτικής στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Η έκθεση στο Λονδίνο γίνεται στην C. JOHN GALLERY  στο Mayfair  και χορηγός είναι η GREEN COLA.

 

– Μιλήστε μας για το γλυπτό σας ου τοποθετήθηκε στην Αλεξανδρούπολη.

Το γλυπτό «Anatasis Delta» (σύμπλεγμα επτά μορφών)  τοποθετήθηκε στον κεντρικό δρόμο της Αλεξανδρούπολης, απέναντι από το δημαρχείο. Αποτελεί εγκατάσταση ενός μνημειακού γλυπτού μεγάλων διαστάσεων , ένα σύμπλεγμα 7 μορφών που φιλοτεχνήθηκε με ιδιαίτερη αγάπη για την Αλεξανδρούπολη.

Το έργο πραγματοποιήθηκε από την ευγενική χορηγία της GREEN COLA και του οραματιστή δημάρχου Αλεξανδρουπόλεως κ. Βαγγέλη Λαμπάκη.

 

– Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;

Ετοιμάζομαι για την ART THESSALONIKI INTERNATIONAL, (23-26/11) στην οποία θα συμμετάσχω με ατομική μου έκθεση με την γκαλερί ΑΓΚΑΘΙ ΚΑΡΤΑΛΟΣ και θα δείξω μεγάλα γλυπτά.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τον Κωστή Γεωργίου και τα έργα θα βρείτε στο www.kostisgeorgiou.com

 

ΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ DANCERS IN LIOSTASI SUITES – IOS ISLAND

* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην εφημερίδα “Axianews”

Χρήστος Μποκόρος: Η τέχνη δεν γνωρίζει σύνορα

Folded sheet and flame, Χρήστος Μποκόρος, εκτίμηση 15.000-20.000 λίρες.

 

1956 Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αγρίνιο.

1975-1979 Σπούδασε Νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

1983-1989 Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Kαλών Τεχνών της Αθήνας.

Το 1992 τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Ζωγραφικής της Cagnes-sur-Mer και το 1993 με το Βραβείο της πόλης Saint-Paul-de-Vence στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Νίκαιας, στη Νότια Γαλλία.

Το 2016 αναγορεύτηκε επίτιμο μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας των Τεχνών στη Μόσχα.

Από το 2017 είναι τακτικό μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Πινακοθήκης. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε πολλές πόλεις του κόσμου και βρίσκονται αναρτημένα σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές και ιδρύματα τέχνης εντός και εκτός της Ελλάδος.

Χρήστος Μποκόρος: «Θα συνεχίσω να εκτίθεμαι δημόσια επ’ αγαθώ»

Χρήστος Μποκόρος

Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Χρήστος Μποκόρος έδωσε πρόσφατα το «εικαστικό του“παρών”» στα εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανική Αγωγή. Την εποχή «της λήθης», όπως λέει, εκείνος επέλεξε «να θυμηθεί».

«Ηρωικά αναστάσιμα» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του σημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη που επιστρέφει στα εικαστικά δρώμενα μετά την πολυσυζητημένη παρουσία του στο Μουσείο Μπενάκη (2016 και 2017), επιλέγοντας αυτή τη φορά τον χώρο ενός σχολείου, ενός εκπαιδευτηρίου για να παρουσιάσει τη δουλειά του δίνοντας ένα μήνυμα στη νέα γενιά. Στην έκθεση της Ελληνογερμανικής Αγωγής, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο των εκπαιδευτηρίων, με επιμελήτρια την κριτικό και ιστορικό τέχνης Αθηνά Σχινά, ο Χρήστος Μποκόρος παρουσιάζει μια επιλογή από το συνολικό του έργο, 19 ζωγραφικές δημιουργίες, λάδι σε πανιά και ξύλα διαφόρων διαστάσεων.

Οι σημαίες του καλλιτέχνη, άλλοτε γεμάτες φλόγες κι άλλοτε με σκόρπια, άγρια τριαντάφυλλα, το αφιέρωμα στον Γεώργιο Τερτσέτη (ο δικαστής του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη που αρνήθηκε να υπογράψει τη θανατική του καταδίκη), το τετράπτυχο αφιέρωμα στην ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου και τόσα άλλα έργα μάς θυμίζουν τι εστί Ήρωας «σε μια εποχή που αναδεικνύει βολεμένους θεατές», όπως λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Επιπλέον, τα έργα του ζωγράφου εμφορούνται από το πνεύμα της εποχής της άνοιξης.

Συναντήσαμε τον καλλιτέχνη και συνομιλήσαμε για την πηγή της έμπνευσής του, για τη δουλειά του και για τον θεμελιώδη παιδαγωγικό χαρακτήρα της τέχνης.

Επιμελήτρια της έκθεσης, η κριτικός και ιστορικός τέχνης, κ. Αθηνά Σχινά

Ποια ήταν η πηγή της έμπνευσής σας στην δουλειά που παρουσιάσατε στην Ελληνογερμανική Αγωγή;

Το μεγαλύτερο μέρος των έργων που παρουσιάζονται στον ειδικά διαμορφωμένο και φωτισμένο χώρο της Ελληνογερμανικής Αγωγής ήταν ήδη εκτεθειμένα στο Παράρτημα Ναυπλίου της Εθνικής Πινακοθήκης για σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο. Αφιερωμένα εκεί στην απολογία του δικαστή Γεωργίου Τερτσέτη, που αρνήθηκε να υπογράψει την εκτέλεση των αγωνιστών Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα όπως απαιτούσε ο επίτροπος της τότε κυβέρνησης.

Η στάση αυτή του δικαστή υπήρξε οδηγός μου και μέτρο τα χρόνια που σπούδαζα νομικά και προσδοκούσα να κατανοήσω τους τρόπους με τους οποίους η Δικαιοσύνη μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας ευνομούμενης πολιτείας. Το συμπέρασμά μου εντέλει ήταν ότι ο νόμος σε αναγκάζει σε συμμόρφωση επ’ απειλή τιμωρίας, ενώ το ζωντανό παράδειγμα, όπως αυτό του Τερτσέτη, υπερτερεί παιδαγωγικά σε κοινωφελή πλεονεκτήματα καθώς σε συνεπαίρνει επ’ αγαθώ, με αυταπάρνηση και γενναιότητα.

Για την έκθεση αυτή επιλέξατε τον τίτλο «Ηρωικά αναστάσιμα», που ταιριάζει και με το πνεύμα της ημέρας. Θα θέλατε να αναφερθείτε στο πώς καταλήξατε σ αυτόν;

Μέρες που είναι τώρα, εθνικών παθών, θυσιαστικής Σαρακοστής, Ευαγγελισμού, έλευση άνοιξης, προσμονή Ανάστασης επέλεξα ως επίκαιρο τον τίτλο «Ηρωικά Αναστάσιμα», για ν’ αποδώσω το χρέος μας στη μνήμη, καθώς σερνόμαστε εγκλωβισμένοι σε εθνική και διεθνή ταπείνωση. Ζωγραφική υπόμνηση του Πάθους που οδηγεί στην Ανάσταση και εν δόξη παράσταση του αντιτίμου της Ελευθερίας.

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται ζυγόν δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία».

Οι σημαίες σας είναι άλλοτε γεμάτες φλόγες και άλλοτε με σκόρπια άγρια τριαντάφυλλα. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στο κοινό;

Η ζωγραφική παιδεύεται με σύμβολα και η σημαία είναι το κατ’ εξοχήν τυπικό σύμβολο της κοινότητας. Σε τι, όμως, ομονοούμε ως κοινότητα για να τιμούμε σημαίες; Επανέρχεται βασανιστικό το ερώτημα, βλέποντας την περιρρέουσα συνθήκη της αποδόμησης.

Η απαξίωση των ορίων και των αξιών της κοινότητας, η υποστολή του κοινού παρελθόντος και η αδιαφορία για τον δημόσιο χώρο και το συλλογικό μέλλον διακινδυνεύουν την ύπαρξη της ίδιας της κοινότητας και προετοιμάζουν ολοταχώς την αμαχητί παράδοσή της στο αδηφάγο χάος της απρόσωπης ισχύος. Μόνη μου αντίσταση στην εποχή της λήθης να θυμάμαι και να εργάζομαι παριστώντας εν δόξη το κοινό και το κύριο.

Είναι ευχάριστο που η έκθεση αυτή οργανώνεται σε σχολείο. Ποια τα συναισθήματά σας;

Έχει νομίζω η τέχνη πάντα κάποιον θεμελιώδη παιδαγωγικό χαρακτήρα. Είναι τιμητικό και παρήγορο το γεγονός της πρόσκλησης να εκθέσω τα έργα μου σε ένα εκπαιδευτήριο, όταν μάλιστα αυτό έχει τη γενναιοδωρία να ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας άρτιας διοργάνωσης χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα της παρουσίασης και μακριά από προχειρότητες ευκαιριακού χαρακτήρα.

Είστε αισιόδοξος για την πατρίδα, για την τέχνη, για τον άνθρωπο;

Όσο υπάρχουν άνθρωποι που τιμούν την πατρίδα τους, την τέχνη τους και τον εαυτό τους, δεν έχω λόγους να απελπίζομαι.

Ποια τα σχέδια σας για το εγγύς μέλλον;

Θα συνεχίσω να εκτίθεμαι δημόσια επ’ αγαθώ.

Τίνα Καραγεώργη: “Ήξερα από πολύ μικρή ότι ήθελα να γίνω ζωγράφος”

Τίνα Καραγε'ωργη

Η Τίνα Καραγεώργη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητή τον Γιάννη Μόραλη και αποφοίτησε με άριστα, λαμβάνοντας τιμητική διάκριση για τις σπουδές της στην κεραμική.

Συνέχισε με υποτροφία στο Byam Shaw School of Art στο Λονδίνο και κατόπιν στο St Martin’s School of Art όπου, εκτός από μεταπτυχιακές σπουδές στη ζωγραφική, σπούδασε μικτές τεχνικές, γλυπτική σε μέταλλο, φωτογραφία και μεταξοτυπία.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, παράλληλα με τη ζωγραφική, ασχολήθηκε κατά παραγγελία με την τοιχογραφία/διακόσμηση εσωτερικών χώρων και τον σχεδιασμό επίπλων και αντικειμένων.

Είχε την καλλιτεχνική διεύθυνση, έκανε σκηνικά σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους και προτάθηκε για το Κρατικό Βραβείο Σκηνογραφίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1998 για την ταινία μεγάλου μήκους του Μενέλαου Καραμαγγιώλη «Black Out».

Έχει πραγματοποιήσει 14 ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές.

Το 2013 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Triennale του Lutz στην Πολωνία, το 2014 στο International Zurich Art Fair και το 2014 στο International Korea Art Fair.

Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

O Κωνσταντίνος Νιάρχος μιλάει για τον… Κυρ-Αντώνη από το “Φιντανάκι”

Αναφέρει ο ίδιος για το “Φιντανάκι” και το ρόλο του:

«Το “Φιντανάκι” του Παντελή Χορν που ως λέξη σημαίνει το νέο βλασταράκι, είναι ένα κοινωνικό δράμα της αθηναϊκής γειτονιάς του μεσοπολέμου, εκεί γύρω στα 1920. Ο Παντελής Χορν εμπνέεται από την ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΑΥΛΗΣ & την ΗΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες – ήρωες είναι τύποι καθημερινοί, συνηθισμένοι, ασήμαντοι. Όσον αφορά στον ρόλο μου του κυρ – Αντώνη είναι ο έντιμος άνθρωπος που μέσα στον στερημένο μικρόκοσμο της αυλής παλεύει για το «όνειρό» του, ΤΗΝ ΤΙΜΙΑ ΖΩΗ , ωστόσο η πορεία του προδιαγράφεται μοιραία.

Γίνεται κλέφτης στη δουλειά του, για να σώσει την τιμή της κόρης του καταλήγοντας εν τέλει υπό το βάρος αυτής της διπλής ατιμίας στο θάνατο. Στις μέρες μας ο κυρ – Αντώνης ως τύπος και τα στοιχεία που ορίζουν τα αδιέξοδά του έχουν ξεπεραστεί από τα σημερινά ήθη. Απ’ αυτή την άποψη το έργο ανήκει στην εποχή του, αυτό είναι αλήθεια. Η μεγάλη πρόκληση για μένα αλλά και για όλο το θίασο και τους συντελεστές της παράστασης είναι να δούμε το «Φιντανάκι» σαν ένα σύγχρονο λαϊκό παραμύθι που με το συμβολισμό του μπορεί να συγκινήσει το σημερινό θεατή.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλο το θίασο τους συντελεστές και τη σκηνοθέτιδα της παράστασης που με τον επαγγελματισμό, τη θετική ενέργεια και το χιούμορ τους κάνουν την ατμόσφαιρα των πολύωρων προβών δημιουργική και παραγωγική έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώσει τους κόπους μας.»

Who is who

Ο Κωνσταντίνος Νιάρχος αποφοίτησε με Άριστα από τη Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης Μαίρης Βογιατζή – Τράγκα και συνέχισε τις σπουδές του στο Κέντρο Σπουδών Λαϊκού Θεάτρου με το οποίο και συνεργάστηκε επαγγελματικά στη συνέχεια (ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ). Η εκπαίδευσή του συνεχίζεται έως και σήμερα με εξειδικευμένα σεμινάρια Φωνή – Σώμα – Devised Theatre σε Κέντρα Σπουδών Παράλληλα σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός.
Στο Θέατρο έπαιξε: τον Τζωρτζ Τάλμποτ, Κόμη του Σρούσμπερυ στη «ΜΑΡΙΑ ΣΤΙΟΥΑΡΤ» του Φ. Σίλλερ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού, τον Καρβουρνιάρη Σύρο και τη Σοφρώνη στο «ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΕΣ» του Μενάνδρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Ματαράγκα, τον Κο Κώστα στο «ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ» του Ε. Σαμιώτη σε σκηνοθεσία Ζαχαρία Ρόχα, το Μαρκήσιο στη «ΛΟΚΑΝΤΙΕΡΑ» του Κ. Γκολντόνι σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρακάση, το Στράτο στην «ΑΓΓΕΛΑ» του Γ. Σεβαστίκογλου σε σκηνοθεσία Ζαχαρία Ρόχα, , τον Αντωνάκη στη «Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ» του Γ. Τζαβέλλα σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρακάση (Βραβείο 1ου Ανδρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ Ζωγράφου), τον Ηρακλή στη «ΦΑΚΑ» της Μ. Κυριακάκη σε σκηνοθεσία Κώστα Κωστόπουλου, τον Θεοφάνη Ντελάκη στο «Η ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ» των Ν. Τσιφόρου & Π. Βασιλειάδη σε σκηνοθεσία Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη, τον Τιμολέων Φανφάρα στο «ΞΥΠΝΑ ΒΑΣΙΛΗ» του Δ. Ψαθά σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντίνου, τον Τιμολέων Λάμπρου στο «ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ» του Δ. Ψαθά σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντίνου, τον Κο Μαρινόπουλο στο «ΑΝΩ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΤΑΝΑΠΑΛΙΝ» του Ε. Σαμιώτη σε σκηνοθεσία Έλενα Γεροδήμου, , τον Κώστα στο «ΟΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ» της Β. Κάππα σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρακάση, κ.α.
Μέλος της Θεατρικής Ομάδας «ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ» συμμετείχε στις παιδικές παραστάσεις σε σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή: «ΤΑ ΤΡΙΑ ΧΡΥΣΑ ΦΤΕΡΑ ΣΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ ΤΗΝ ΟΥΡΑ», «Ο ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ», «ΤΟ ΝΕΡΑΪΔΟΚΑΡΑΒΟ», «ΟΔΥΣΣΕΙΑ», «Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ 80 ΜΕΡΕΣ», «Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ» κ.α.
Στην τηλεόραση πρωταγωνίστησε στην παιδική σειρά για την Ε.Ρ.Τ. 1 «Ο ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαδογεωργή, ενώ συμμετείχε στις σειρές του ANT1 «ΚΑΡΜΑ» σε σκηνοθεσία Κώστα Κωστόπουλου, «ΣΑΜΠΟΥΑΝ» σε σκηνοθεσία Ανδρέα Μορφονιού και του MEGA «ΝΤΟΛΤΣΕ ΒΙΤΑ» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα.
Αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Παραγωγής Life and Art Culture Company και Μέλος της Οργανωτικής και Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας AIDFF.

Αντρειωμένος: Απέναντι στο δίλημμα εξουσία ή συναίσθημα;

 

Ένα θεατρικό έργο με βαθιά ανθρώπινες αποχρώσεις του μαύρου και του λευκού, της αισιοδοξίας και της ματαιότητας. H καταδίκη έχει ήδη σφραγιστεί στο λευκό χαρτί της μοίρας, κάποιου ανθρώπου που πολέμησε κι έχασε τον δρόμο της επιστροφής για το σπίτι του.

Ο Ντάικ, η αλλιώς ο ανδρειωμένος, ο περήφανος κρατούμενος της πολιτειακής φυλακής του Γουεδερσφιλντ στο Κονέκτικατ, ομολόγησε για το έγκλημά του, όμως στις πιέσεις και τις επιμονές του διευθυντή των φυλακών Χόλτ και του πατήρ Ντάλυ, στέκει αλύγιστος και ανδρείος στην απόφαση να μην αποκαλύψει ποτέ το πραγματικό του όνομα. Έξαφνα, μια νεαρή κοπέλα που αποζητεί τον χαμένο της αδελφό, καταφθάνει στη φυλακή με σκοπό ν’ αναγνωρίσει τον Ντάικ, ακόμη κι αν είναι αργά. Σκηνές συγκινησιακές, μια αγάπη πλέρια και ηρωική, μια θυσία του ανθρώπου που δεν φοβάται τον θάνατο, που είναι έτοιμος να τον αντιμετωπίσει κατάματα προκειμένου να μην αποκαλυφθεί η αλήθεια.

Στο θέατρο Αλκμήνη, εκεί όπου το θέατρο βρίσκεται στο έπακρο του ρεαλισμού, παρουσιάζεται το έργο των Holworthy Hall και Robert Middlemass, «Αντρειωμένος». Μια παραβολή του ηρωισμού, της πραγματικής αγάπης και της θυσίας.Τα μηνύματα; Καμιά φορά δεν υπάρχουν μηνύματα ή καλύτερα να τ’ ανακαλύπτουμε μόνοι μας, σίγουρο είναι πως αυτό το έργο μιλά για καθέναν από μας. Στο τέλος; Δεν υπάρχει τέλος για τον ανδρείο.

Ο Παντελής Παπαδόπουλος, σκηνοθέτης της παράστασης, και ο γιός του, Τάσος Παπαδόπουλος, ο οποίος ενσαρκώνει τον ρόλο του Πατήρ Ντάλυ, μιλούν για το έργο «Ανδρειωμένος», για τον λόγο που αποτέλεσε αίτιο του ανεβάσματός του, για την αγάπη τους για το θέατρο και για το ήθος, την γενναιότητα που πρέπει να υιοθετούν ως στάση ζωής οι άνθρωποι. Ο Παντελής Παπαδόπουλος δούλεψε 10 χρόνια ως καθηγητής στη Σχολή του Καρόλου Κουν, εκεί όπου γνωρίστηκε με τον θρυλικό ηθοποιό Κάρολο Κουν και ανέπτυξαν μια καθοριστική, για τις γνώσεις και την πορεία του, φιλία. Αυτή τη στιγμή διδάσκει υποκριτική στη σχολή του Γιώργου Αρμένη. Έχει καταξιωθεί και έχει συνεργαστεί με άξια ονόματα στο θέατρο. Ο Ίδιος θεωρεί το θέατρο ένα παιχνίδι με ιερούς κανόνες, ενώ δεν αποζητά τα φώτα της δημοσιότητας, παρά με ζήλο και αμεροληψία πράττει το έργο του.

Ο Τάσος Παπαδόπουλος, ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, και όπως μας είπε και ο ίδιος: «Η υποκριτική ήταν μονόδρομος», αγαπάει πολύ το θέατρο, το νιώθει σπίτι του και το ένιωθε από τότε που έτρεχε στου διαδρόμους της Σχολής του Καρόλου Κουν, και τον αποκαλούσαν «ο γιος του δασκάλου». Με τον πατέρα του συνεργάζονται αυτή τη χρονιά στις παραστάσεις «12 ένορκοι» και «Ανδρειωμένος», κάτι που δείχνει πως μένουν ανεπηρέαστοι στις σχέσεις πατέρα-γιου και προσηλώνονται στη δουλειά τους ως συνάδελφοι.

Τους βλέπω να πλησιάζουν, είναι ευγενικοί και η χειραψία τους αμέσως μου δίνει μια άνεση και μια διάθεση να συζητήσω μαζί τους γι’ αυτά που έχουν να μου πουν. Μπαίνουμε στην αίθουσα χορού του θεάτρου Αλκμήνη, καθόμαστε στις θέσεις των θεατών, και αμέσως συνειδητοποιώ πόσο μοιάζουν στην ευγένεια, στην ηρεμία τους, στον καλλιεργημένο λόγο τους και με πόσο πάθος μιλούν για την Τέχνη τους…

 

– Τι πραγματεύεται η παράσταση «Αντρειωμένος» και ποια η σημασία του ανδρείο στις μέρες μας;

Παντελής Παπαδόπουλος: Στις μέρες μας, όταν ακούγεται η λέξη ανδρειωμένος ή ανδρείος, ηχεί παλιομοδίτικη, σαν να μην υπάρχει αυτή η στάση ζωής σήμερα, όμως εγώ πιστεύω πως ο ανδρείος υπάρχει στην καθημερινότητά μας, ίσως να μην χαρακτηρίζουμε ανδρείο αυτό που κάνει κάποιος, αλλά χρησιμοποιούμε τις λέξεις γενναίος, ατρόμητος, ρωμαλέος. Αυτό πραγματεύεται το έργο: ένας άνθρωπος, με τη στάση που παίρνει απέναντι στην εξουσία, στη θρησκεία, στα δικά του διλλήματα, μπορεί να είναι ένας ανδρειωμένος.

Τάσος Παπαδόπουλος: Πιστεύω ότι ο αντρειωμένος, ο Ντάικ, είναι ένα αναρχικό πρόσωπο της εποχής, πάει κόντρα στην εξουσία και πράττει με έναν τρόπο που ο ίδιος θεωρεί έντιμο, τίμιο, και έχει μια στάση ζωής που την υποστηρίζει μέχρι το τέλος. Όλοι είμαστε ανδρειωμένοι σήμερα, κατά μία έννοια, γιατί ξεχνάμε ότι μερικά απλά πράγματα δεν χρειάζονται τεράστιες ηρωικές πράξεις για να είναι κανείς αντρείος: ν’ αντιμετωπίζεις τη ζωή κατάματα, αποφασισμένος, χωρίς να δειλιάζεις, μόνο τότε είσαι πραγματικός ανδρειωμένος.

 

– Είναι ανά τους αιώνες καίριο αυτό το έργο; Υπάρχουν στοιχεία διαχρονικά;

Π.Π.: Το έργο το ανεβάσαμε γιατί πιστεύω πως μιλάει πολύ για το σήμερα, για τον άνθρωπο, έτσι κι αλλιώς το θέατρο είναι ανθρωποκεντρικό, τον άνθρωπο ανιχνεύουμε, την ανθρώπινη ύπαρξη, την ανθρώπινη συμπεριφορά, την ανθρώπινη στάση ζωής και θα έλεγα και την ανθρώπινη μοίρα, αυτό κάνει το θέατρο και οι Τέχνες, δεν θα χαθεί ποτέ αυτός ο ουμανισμός που υπηρετούν.

Τ.Π: Το πώς αντιμετωπίζουμε τη ζωή είναι διαχρονικό, πάντα υπάρχουν τα ίδια διλήμματα, όλες οι εποχές έχουν παρόμοια προβλήματα και παρόμοια διλήμματα ν’ αντιμετωπίσουν. Το έργο δεν είναι τοποθετημένο, χρονικά, εκεί που γράφτηκε, κατοικεί σε όλους τους αιώνες.

 

– Ποια τα ηθογραφικά στοιχεία του ήρωα και πρωταγωνιστή του έργου Ντάικ;

Π.Π.: Ο Ντάικ δείχνει να είναι ένας άνθρωπος με συγκεκριμένες αρχές, που δε θέλει να τις παραβιάσει. Πιστεύω ότι τον διακατέχει και μια αυταπάρνηση: η επιλογή που κάνει στο τέλος, είναι μια απόφαση που δεν την παίρνει για τον εαυτό του, αλλά σκεπτόμενος κάποιους άλλους: τη μητέρα του και την αδερφή του. Η επιλογή του έχει μια αυταπάρνηση, εκεί φαίνεται η αντρειοσύνη του: προτιμά να κάνει στους αγαπημένους του ένα γενναίο δώρο. Θα μπορούσε να λειτουργήσει πιο συναισθηματικά, όμως, μπορεί και καταπνίγει τα συναισθήματά του, για έναν ανώτερο σκοπό.

 

– Θα μπορούσε ένας καταδικασμένος άνθρωπος σαν τον Ντάικ να είχε σωθεί αν αποκάλυπτε την ταυτότητά του; (υποτιθέμενα, με βάση το έργο)

Π.Π.: Δεν νομίζω, είναι τελεσίδικη αυτή η απόφαση, είναι καταδικασμένος, δεν υπάρχει περίπτωση να σωθεί. Δεν το σκεφτόταν αυτό ο Ντάικ, δεν ευελπιστούσε να σωθεί, ούτε αντιμετώπιζε τον θάνατο με μεμψιμοιρία, δεν πιστεύω ότι τον φοβάται, αλλά δείχνει ότι είναι ένας άνθρωπος που έχει φιλοσοφήσει τα πράγματα και εκεί είναι που τίθενται κάποια ερωτήματα υπαρξιακά και μεταφυσικά στο έργο.

Τ.Π.: Ο Ντάικ είναι λίγο ξεροκέφαλος, πεισματάρης, αλλά, συν της άλλης, είναι προστατευτικός απέναντι στη μητέρα του και στην αδερφή του, τις προστατεύει από το να μάθουν το έγκλημά του, το κακό που έχει κάνει, οπότε επινοεί μια ψεύτικη ιστορία, που θα καθορίσει την έκβαση του έργου. Ο Ντάικ έχει πυγμή, έχει αυτοπεποίθηση και δεν λυγίζει, αυτό που πιστεύει το κάνει, και νομίζω ότι αυτό αξίζει πολύ σεβασμό: να κάνεις αυτό που πιστεύεις και να είσαι κόντρα. Μου αρέσει ο Ντάικ, τον τιμώ, άλλωστε και ο διευθυντής Χολτ και ο πατήρ Ντάλυ έχουν σεβασμό απέναντί του, τον πάνε, τον αισθάνονται τελείως διαφορετικά σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους κρατουμένους, άρα είναι ένας τύπος που κερδίζει τον κόσμο.

 

– Γιατί επιμένουν τόσο ο διευθυντής Χόλντ και ο πατήρ Ντάλυ να μάθουν ν’ αποσπάσουν στοιχεία προσωπικά από τον Ντάικ;

Τ.Π.: Εξουσία είναι, δεν ξέρει ποιον θα εκτελέσει; Δεν γίνεται, ανώνυμος στην εξουσία;

Π.Π.: Υπάρχει βέβαια και αυτή η πίεση που λέει ο διευθυντής της φυλακής: «Υπάρχει η πίεση της κοινωνίας, από τους συγγενείς των αγνοουμένων», έχουν λάβει 4.000 επιστολές από ανθρώπους που περιμένουνε να μάθουν αν ο συγγενής τους, που έχει χαθεί, έχει σκοτωθεί στον πόλεμο ή αν επέστρεψε και δεν τον βρήκαν.

 

– Ποιος είναι ο πατήρ Ντάλυ; Ποιος είναι αυτός ο ρόλος που ενσαρκώνετε στον «Αντρειωμένο»;

Τ.Π.: Θέλετε να μάθετε για τον ρόλο μου;(χαχα). Ο πατήρ Ντάλυ είναι ένας καθολικός ιερέας των φυλακών, νομίζω αυτό τα περικλείει όλα μέσα σε μία φράση.

 

– Είναι τόσο αγνός όσο φαίνεται;

Τ.Π.: Δεν νομίζω, παππάς είναι, δεν νομίζω να είναι και πολύ αγνός, δεν είναι ο θεός, είναι ο εκπρόσωπος του θεού, οπότε έχει κι αυτός τις αδυναμίες του, αλλά μέσα στο έργο φαίνεται σαν μια πιο ήρεμη δύναμη, είναι πράος, προσπαθεί με μια πιο γλυκιά προσέγγιση να ηρεμήσει τον Ντάικ,.

Π.Π.: Οι συγγραφείς έγραψαν για δύο κανονικούς ανθρώπους, η εξουσία και η θρησκεία δεν ήταν η κύρια μέριμνά τους, αυτές οι δύο εξουσίες είναι ένα δεύτερο επίπεδο στο έργο. Αυτό που θέλει να τονίσει η παράσταση είναι ο Ντάικ, ο άνθρωπος αυτός που έχει βασανιστεί και τώρα θα τον εκτελέσουν. Η πρόθεσή μας δεν είναι να κάνουμε έναν παπά καρικατούρα ή να σατιρίσουμε τη θρησκεία.

 

– Σε αυτό το θεατρικό δρώμενο, ποιον σκοπό υπηρετεί ο παρήρ Ντάλυ;

Τ.Π.: Ο σκοπός του πατήρ Ντάλυ και του διευθυντή Χόλτ είναι η ομολογία του θανατοποινίτη ως προς το αληθινό του όνομα και την πραγματική ζωή του πριν διαπράξει το έγκλημα. Θέλουμε να τα μάθουμε όλα την ύστατη ώρα, αλλά κουβαλάμε και μια στενοχώρια, που θα εκτελεστεί ένας άνθρωπος σαν τον Ντάικ. Δεν είναι ευχάριστο για τον πατήρ Ντάλυ το ότι θα τον ψάλλει στην εκτέλεσή του.

 

– Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο; Τι σας απορρόφησε από την πλοκή του;

Π.Π.: Δραματουργικά είναι ένα πολύ ωραία δομημένο έργο, είναι ένα ενδιαφέρον θεατρικά και ανθρωπιστικά έργο. Αυτό που με προσέλκυσε ήταν το θέμα του, η στάση ενός ανθρώπου απέναντι σε ένα μεγάλο δίλημμα, η στάση ενός ανθρώπου απέναντι στον θάνατο, η στάση ενός ανθρώπου που τον ενόχλησε η ζωή του και έφτασε στα άκρα. Έχει μια δύναμη το έργο, δεν με φοβίζει να υπάρχει μια συγκινησιακή φόρτιση, αντιθέτως αυτό με γοητεύει, ίσως επειδή δεν πιστεύω ότι το θέατρο είναι μία απλή διασκέδαση, πιστεύω ότι το θέατρο είτε είναι κωμωδία είτε είναι δράμα ή τραγωδία, λυτρώνει με τον ίδιο τρόπο, οπότε ο θεατής έτσι κι αλλιώς φεύγει λυτρωμένος, πρέπει να φεύγει λυτρωμένος, κατά κάποιον τρόπο, από το θέατρο. Και πιστεύω, γιατί ο κόσμος φοβάται το δράμα, αν αφεθεί κάποιος και παρακολουθήσει την παράσταση, θα ξυπνήσουν συνειδήσεις και θα το απολαύσει όπως τη κωμωδία, έτσι κι αλλιώς η κωμωδία με το δράμα συνυπάρχουν στη ζωή μας, δεν είναι μονοσήμαντα τα πράγματα, είναι ένα γοητευτικό έργο και έχει ωραίους ρόλους, αυτό με απορρόφησε.

 

– «Συχνά οι δειλοί πεθαίνουν πριν από τον θάνατό τους, ενώ ο ανδρείος γεύεται τον θάνατο μεμιάς». Πώς ερμηνεύετε αυτή τη φράση;

Π.Π.: Λέει κάπου ο Νίκος Καρούζος, ο ποιητής, ότι «θάνατος είναι ο φόβος του θανάτου». Συχνά οι δειλοί πεθαίνουν πριν από τον θάνατό τους είναι όλος ο φόβος, δηλαδή παθαίνουν πριν έρθει η ώρα του θανάτου, ενώ ο ανδρείος δεν εκφράζει μεμψίμοιρα τα πράγματα, αντιμετωπίζει τον θάνατο μια κι έξω.

Τ.Π.: Μπορούμε να κοιτάξουμε τη φράση ανεστραμμένη: οι δειλοί πεθαίνουν πριν από τον θάνατό τους, σημαίνει ότι άμα είσαι άτολμος, δε ζεις, άρα λοιπόν έχεις πεθάνει. Άμα δεν ρισκάρεις, άμα δεν τολμάς, άμα δεν αγωνίζεσαι γι’ αυτά που πιστεύεις και μένεις σε μια γωνία και λες: «Μήπως;» περνούν τα χρόνια, άρα δεν έχεις ζήσει, άρα έχεις πεθάνει. Όταν είσαι λοιπόν ανδρείος, άμα αγωνίζεσαι για αυτά που πιστεύεις, πεθαίνεις με μεμιάς, όταν έχει έρθει η ώρα, όταν πράγματι πεθαίνεις.

 

– Ποιο στιγμιότυπο της παράστασης σας έχει αποτυπωθεί περισσότερο;

Π.Π.: Μια σημαίνουσα σκηνή είναι η στιγμή που η Ζοζεφίνα λέει στον Ντάικ: «Μπορώ να κάνω κάτι για εσένα;», και της ανταποκρίνεται: «Εδώ που βρίσκομαι δεν έχω δει κάποια γυναίκα εδώ και καιρό…», εκείνη τη στιγμή προσπαθεί να βρει έναν τρόπο, ώστε να μην φανερωθεί, να την αγκαλιάσει.

Τ.Π.: Εμένα η φράση που μου έχει μείνει από την ανάγνωση του έργου είναι το: «Δεν θα εκτελέσεις ένα όνομα, θα εκτελέσεις έναν άντρα», δηλαδή τι σημασία έχει αν με λένε Ντάικ ή κάπως αλλιώς;

 

– Ο στίχοι του Ρωμαίου σε ένα απόσπασμα του έργου…

Π.Π.: Ο μονόλογος του Ρωμαίου είναι το παιχνίδι που ο Ντάικ και η Ζοζεφίνα παίζανε παιδιά. Όλο το έργο και η παράσταση κινούνται σε ένα ποιητικό επίπεδο, έχει και προεκτάσεις ποιητικές, λειτουργεί μια μεταφορά.

 

– Η Τέχνη χρειάζεται ελευθερία ή αγάπη;

Π.Π.: Και ελευθερία και αγάπη.

Τ.Π.: Γιατί η αγάπη δεν χρειάζεται ελευθερία; Και η ελευθερία δεν χρειάζεται αγάπη;

 

– Σε περιόδους οικονομικές δυσχέρειας, καταρρέει η Τέχνη;

Π.Π.: Δεν θα έλεγα ότι καταρρέει, παράγεται πάντως περισσότερο η Τέχνη. Δεν ξέρω αν ισχύει για όλες τις Τέχνες, αλλά για το θέατρο ισχύει: στο τέλος, αισιοδοξώ, ότι κάτι καλό θα μείνει.

Τ.Π.: Από το να φθίνει, καλύτερα να παράγεται σε υπερθετικό βαθμό.

 

– Γιατί επιλέξατε να γίνετε ηθοποιός;

Π.Π.: Με πάτε πολλά χρόνια πίσω(χαχα), για μένα ήταν μια φυσιολογική εξέλιξη, θα γινόταν, δεν υπήρχε περίπτωση να μην γίνει, δεν θα το άφηνα εγώ…

 

– Βιώσατε άσχημες στιγμές στο θέατρο;

Κάθε δρόμος που ακολουθείς έχει υπέρ και κατά. Εγώ ήμουν 25 χρόνια στο θέατρο Τέχνης με τον Κάρολο Κουν, με ανθρώπους σπουδαίους, άξιους, ήμουν πολύ τυχερός στην ζωή μου, έμαθα θέατρο, έμαθα να δημιουργώ θέατρο.

 

– Μπορείτε να μας περιγράψετε το θέατρο με τρεις λέξεις;

Αμεσότητα, Λόγος και Εικόνα.

 

– Επηρεαστήκατε από τον πατέρα σας στην επιλογή σας να γίνετε ηθοποιός;

Τ.Π.: Στην αρχή επηρεάστηκα έτσι ώστε να μην γίνω ηθοποιός (χαχα). Οι περισσότεροι μου έλεγαν: «Κι εσύ Τάσο ηθοποιός θα γίνεις;», και τους έλεγα όχι, ποτέ, αλλά τελικά έγινα, μάλλον μου έκλεψε την ατάκα ο πατέρας μου, γιατί για μένα ήταν μονόδρομος. Όταν είπες να πει τρεις λέξεις για το θέατρο, εμένα η πρώτη που μου ήρθε στο μυαλό ήτανε «σπίτι», είναι το σπίτι μου, το θέατρο Τέχνης για μένα ήταν το σπίτι μου, η οικογένειά, τον Γιώργο Λαζάνη εγώ τον θεωρούσα παππού μου.

 

– Τι είναι θέατρο, σε μια αποσυναρμολόγηση των διάφορων κομματιών του;

Τ.Π.: Το θέατρο είναι ζωή…

Π.Π.: Μαζί με τις λέξεις που είπα πριν θα μπορούσα να πω τη σημαντικότερη με ένα ρήμα: Παίζω, στο θέατρο λέμε «παίζω»…

 

– Είναι όντως παιχνίδι το θέατρο;

Τ.Π.: Παιχνίδι είναι, αλλά είναι ένα παιχνίδι σοβαρό. Το λέω και στους μαθητές μου αυτό: τα παιδιά όταν παίζουν υπάρχουν κανόνες στο παιχνίδι, παίζουν όμως. Και λέει κάτι ο Νίτσε: «Ωριμότητα είναι να ξαναβρούμε τη σοβαρότητα, με την οποία παίζαμε όταν ήμασταν παιδιά, εγώ πιστεύω ισχύει πάρα πολύ για το θέατρο αυτό, να βρεις τη σοβαρότητα που έπαιζες όταν ήσουν παιδί, αυτό είναι το θέατρο.

Τ.Π.: Εισχωρούμε σε ένα μοναδικό σύμπαν.

 

– Λίγο πριν το τέλος…

Π.Π.: Είμαι ευτυχής με τα παιδιά που συνεργάζομαι, έχουμε κάνει πιστεύω μια λεπτο-δουλειά, προσπαθήσαμε ν’ αγγίξουμε το έργο στην ουσία του, επέλεξα η μορφή που θα το παρουσιάσουμε να είναι βατή, ν’ αναδειχθεί η ιστορία, να αναδειχθούν οι συγκρούσεις, να εισπράξει ο θεατής πλήρως το περιεχόμενο του έργου, και στο τέλος να είναι όλο ένα ποίημα, για εμένα αυτό είναι το σημαντικό, να έχει στοιχεία της πραγματικότητας, της ζωής, αλλά να έχει και κάτι παραπάνω, να έχει όλη την αμεσότητα της καθημερινότητας, αλλά να έχει και κάτι παραπάνω, το θέατρο αυτό είναι. Ο θεατής πρέπει να συναντάει τη ζωή του στο θέατρο και κάτι παραπάνω από τη ζωή, αυτό το παραπάνω είναι που μας γοητεύει και εμάς ως καλλιτέχνες και το κοινό που έρχεται να δει την παράσταση, μια νατουραλιστική παράσταση.

———————-

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Παντελής Παπαδόπουλος

Μετάφραση: Φάνης Γκίκας

Σκηνικά-Κουστούμια: Στέλλα Γιαπιτζέλη

Μουσική επί σκηνής: Ηλιάνα Κορέτση

Εικαστική επιμέλεια-δημιουργία αφίσας: Ελένη Παπαδοπούλου

Φωτογραφίες: Βίκυ Μπόνη

Γραφιστική επιμέλεια εισιτηρίου: Παυλίνα Μπιτζέλη

Δημόσιες σχέσεις- επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παραγωγή: Μολυβένιος

Ηθοποιοί

 

Διευθυντής Χολτ: Σωτήρης Δούβρης

Πατήρ Ντάλυ: Τάσος Παπαδόπουλος

Τζέιμς Ντάικ: Νίκος Κουφάκης

Ζοζεφίνα Πάρις: Μελισσάνθη Ρεγκούκου

Φρουρός: Ιάκωβος Νικηφόρος

 

INFO

Διάρκεια παράστασης: 60’ χωρίς διάλειμμα

Τρίτη και Τετάρτη στις 21:30.

Τιμή εισιτηρίων 12€ & 7€ (μειωμένο).

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8, Πετράλωνα, τηλ. 210342865

 

“Το πρώτο μας πάρτυ” σε όλη την Ελλάδα

Το Πρώτο μας Πάρτυ ανανεώνεται και ξεκινάει την καλοκαιρινή του περιοδεία!

Η παράσταση που σημείωσε μεγάλη επιτυχία για 2 χρόνια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα τώρα και σε καλοκαιρινή περιοδεία.Ο Μάκης Δελαπόρτας αφηγείται και ταξιδεύει το κοινό σε εκείνα τα αγαπημένα χρόνια που ένα πικ-απ, μερικά σαραπεντάρια και λίγο βερμούτ ήταν αρκετά για στηθεί ένα πραγματικό πάρτυ σε «Μια εποχή που οι καρδιές δεν ήταν τόσο μόνες να ζουν και να ερωτέυονται μέσα από οθόνες…»Ανάμεσα στους θρυλικούς τραγουδιστές που καθόρισαν μια ολόκληρη εποχή, όπως ο Δάκης, η Μπέσσυ Αργυράκη, ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς, ο Γιώργος Πολυχρονιάδης, ο Λάκης Τζορντανέλλι προστίθεται η μοναδική Σοφία Βόσσου!

Μαζί τους συμμετέχουν ο Δημήτρη Κοργιαλάς Εβελίνα Νικόλιζα και η Τίνα Αλεξοπούλου ξαναζωντανεύοντας το «Πρώτο μας Πάρτυ» και την υπέροχη ατμόσφαιρα των 60ς και 70ς! Τότε που κάποιο «Τρελοκόριτσο» με μίνι-ζιπ, έφερνε «Τρικυμία» στην καρδιά ενός «Καζανόβα» της εποχής!Μια μουσική παράσταση με υπέροχες εικόνες, μελωδίες, κείμενα, χορευτές, εντυπωσιακά σκηνικά και φώτα, εμπλουτισμένη με 150 κοστούμια! Ένα πραγματικό υπερθέαμα που ξεσηκώνει τους θεατές μικρούς και μεγάλους και τους παρασύρει για πολύ χορό με τραγούδια που δεν χαράχτηκαν ανεξίτηλα μόνο στα πυκνά αυλάκια των παλιών βινυλίων, αλλά και στις καρδιές όλων των Ελλήνων.

Μια παράσταση που προσφέρει πραγματικά μεγάλη νοσταλγία στους θεατές όπου κι αν έχει παρουσιαστεί, οι οποίοι συγκινούνται βαθιά βλέποντα ξανά τα είδωλα της εποχής τους και ακούγοντας τα τραγούδια της νιότης τους.

Διαχρονικά τραγούδια όπως: «Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο», «ο Αλέξης», «Σε συνάντησα στην πλαζ», «Mammy Blue», «Άνθρωπε αγάπα», «Η άνοιξη», «Χαμένα όνειρα», «Ο τρόπος», «Ξαφνικά μ΄αγαπάς», «Το κορίτσι του φίλου μου»,« Σαν ένα όνειρο», «I who have nothing», «Αγοράζω παλιά», «Αγόρι μου», «Μια σου λέξη», «A casa di Rene», «Τραμοντάνα», «Τζέκις Χαν» κ.α.

Στην παράσταση χορεύουν και τραγουδούν οι: Ασπασία Φραγκουλοπούλου, Ηλίας Ξένος, Παναγιώτης Πολίτης.

Σκηνοθεσία: Μάκης Δελαπόρτας

Κείμενα: Στέλιος Παπαδόπουλος, Μάκης Δελαπόρτας

Μουσική διασκευή: Κλεάνθης Κωνσταντινίδης, Αλέξανδρος Ουίλιαμς

Χορογραφίες: Αντώνης Βλάσσης

Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παραγωγός: Ιωάννης Τρουλλινός

Εταιρία Παραγωγής: LifeWorks Productions

Θα ακολουθήσουν και άλλες παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα.

Το πλήρες πρόγραμμα θα μπορείτε να το βρείτε στην επίσημη σελίδα του facebook https://www.facebook.com/ToProtoMasParty/