The Art | Artists Diaries –Κωνσταντίνος Πάτσης: “Η τέχνη επηρεάζεται πάντα και από τα πάντα που συμβαίνουν γύρω της”

The Art | Artists’ Diaries

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Η τέχνη, όπως ομόφωνα δέχονται οι άνθρωποι της, είναι αυτή που πλήττεται πρώτη και ανακάμπτει τελευταία σε περιόδους κρίσης. Πόσο μάλλον μέσα από μία μεγάλη κοινωνική και οικονομική κρίση που αναμένεται, μετά από μία παγκόσμια πανδημία με άγνωστη ημερομηνία λήξης.

Χώροι τέχνης, όπως τα μουσεία, οι πινακοθήκες και οι γκαλερί, αναγκάζονται να αναστείλουν τη λειτουργία τους, για χρονικό διάστημα του οποίου όχι μόνο δεν γνωρίζουν τη διάρκεια, αλλά ούτε καν, το αν και πότε θα υπάρξει επιστροφή σε οποιαδήποτε μορφή κανονικότητας. Η αγορά της τέχνης έχει “παγώσει” και περιμένει με αγωνία τις εξελίξεις. Μέχρι στιγμής, ο τρόπος με τον συνεχίζεται η επικοινωνία των εκθέσεων, αλλά και της τέχνης γενικότερα,  είναι μόνο μέσα από το internet και τις εφαρμογές του. Είναι μάλιστα, αξιοθαύμαστος ο αριθμός των επισκεπτών στις σελίδες των μεγάλων μουσείων που προσφέρουν εντυπωσιακές virtual περιηγήσεις στις αίθουσες τους, αλλά και σε θεατρικές παραστάσεις και μουσικά δρώμενα που προσφέρονται απλόχερα, μέσα από το διαδίκτυο, αυτό τον καιρό της κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Στην ενότητα “The Art | Artists Diaries” θα φιλοξενούνται συνεντεύξεις από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες (εικαστικούς, μουσικούς, χορευτές, ηθοποιούς, κλπ), γκαλερίστες, επιμελητές και γενικότερα ανθρώπων που κινούνται στο χώρο της τέχνης και θα λειτουργούν σχολιαστικά, μέσα από τις ίδιες ερωτήσεις και ανάλογα με τις εξελίξεις, στην όλη ιδιαιτερότητα της κατάστασης που αφορά την τέχνη.

Constantinos Patsis

-Η τέχνη στα χρόνια της πανδημίας. Με ποιο τρόπο επηρεάζεται η τέχνη;

 –Η τέχνη επηρεάζεται πάντα και από τα πάντα που συμβαίνουν γύρω της,. Ο καλλιτέχνης νομίζω είναι ο πρώτος που θα κλονιστεί από την οποιαδήποτε αλλαγή, και σίγουρα ο εγκλεισμός για ένα άνθρωπο της τέχνης τις περισσότερες φορές νομίζω είναι δημιουργικός, το αποτέλεσμα των έργων είναι άλλο θέμα.

-Τέχνη | Καλλιτέχνες. Ποια θα είναι η επόμενη ημέρα;

-Αυτό είναι πολύ δύσκολο να απαντηθεί γιατί ακόμα είναι νωρίς, σίγουρα δεν θα είναι το ίδιο. Ίσως αλλάξουμε και βγούμε πιο δυνατοί ή πιο φοβικοί;

-Η αγορά της τέχνης θα επηρεασθεί; Πόσο και πως;

-Η αγορά πάντα παραμένει σταθερή ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, ίσως πιο επιφυλακτική, αλλά αυτοί που αγοράζουν τέχνη θα συνεχίσουν και μετά την όλη κατάσταση.

Constantinos Patsis

-Τέχνη | Τεχνολογία. Ποιος θα είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στην επικοινωνία, αλλά και στην αγορά της τέχνης;

-Η τεχνολογία είναι ένα μεγάλο εργαλείο και πολύ ισχυρό. Έχει βοηθήσει πολύ στην προβολή της τέχνης μιας και μέσω ιντερνέτ το έργο ενός καλλιτέχνη πλέον μπορεί να το δει από ένας μικρός συλλέκτης στην επαρχία μέχρι μια μεγάλη γκαλερί στην Νέα Υόρκη.

Constantinos Patsis

-Τέχνη | Κοινωνική Αποστασιοποίηση. Πως μπορεί να λειτουργήσει η τέχνη με κανόνες κοινωνικής απόστασης;

-Η κοινωνική απόσταση σε παρελθόντες εποχές σήμαινε μηδενική πληροφόρηση, σήμερα αυτό δεν ισχύει. Με το πάτημα ενός κουμπιού μπορείς να δεις τι συμβαίνει παντού.

-Ποιο γνωστό έργο σύγχρονης τέχνης θα επιλέγατε για να περιγράψετε την υπάρχουσα κατάσταση και γιατί;

-Δύσκολη ερώτηση, αλλά θα επέλεγα το έργο του Μουνκ (Self-Portrait with the Spanish Flu, 1919) που αυτοπροσωπογραφειται στο ατελιέ του, εν μέσω πανδημίας καθώς νοσεί και ο ίδιος με την ισπανική γρίπη. Νομίζω είναι μια αντανάκλαση του σήμερα.

Εdvard Munch – Self-Portrait with the Spanish Flu (1919)

-Η ιστορία, μέχρι σήμερα, έχει δείξει πως η τέχνη επιβιώνει ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και μάλιστα προσφέροντας σημαντικά έργα. Θα συμβεί το ίδιο και τώρα;

Φυσικά, η ανάγκη για έκφραση δυναμώνει και με τα θετικά και με τα αρνητικά μιας εποχής ή περιόδου ( ίσως με τα αρνητικά περισσότερο). Πιστεύω πως επίσης, όπως προανέφερα είναι ακόμα νωρίς αλλά σίγουρα θα δούμε πολλά νέα πράγματα στην μετά- επιδημία κατάσταση.

Constantinos Patsis

Σύντομο Βιογραφικό

Ο Κωνσταντίνος Πάτσης γεννήθηκε το 1981 στα Ιωάννινα. Το 2001 πέτυχε την εισαγωγή του στη Σχολή Καλών Τεχνών – Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Τα δύο πρώτα χρόνια των σπουδών του φοίτησε στο εργαστήριο του Ευάγγελου Δημητρέα.

Η φοίτηση συνεχίστηκε στο εργαστήριο του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου, απ΄ όπου και αποφοίτησε τον Ιούνιο του 2006 με άριστα. Έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του υπάρχουν στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, συλλογή Μπέλτσιου και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα.

Από το 2008-2010 ολοκληρώνει μεταπτυχιακές σπουδές στην ιστορία και θεωρία της τέχνη ενώ είναι μέχρι και σήμερα υποψήφιος Διδάκτορας του Π.Ι. Από το 2008 μέχρι και 2011 διδάσκει ζωγραφική και ιστορία της τέχνης στο ΤΕΙ Ηπείρου. Από το 2012 διδάσκει στη 2Βαθμια εκπαίδευση.

Constantinos Patsis
Constantinos Patsis
Constantinos Patsis
Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η πλαστικότητα της μεταφυσικής ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο / Giorgio de Chirico γεννήθηκε στο Βόλο το 1888. Ήταν ο πρωτότοκος γιος...

Χρήστος Κονταρούδης: Ο άνθρωπος ανυψώνεται ηθικά και αισθητικά από τη θέαση της εικαστικής τέχνης 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design...

Νίκος Λαγός: H τέχνη δρα υπερβατικά και απελευθερωτικά 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Κοιτώντας τα τελάρα του εικαστικού Νίκου Λαγού, ο θεατής διαπιστώνει μια τολμηρή αίσθηση του χρώματος και της σύνθεσης στο όριο μιας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this