Βάσω Παύλου: “Μέσα απ’την απόγνωση του δεσποτισμού και της απολυταρχίας άνθισαν καλλιτεχνικά κινήματα που άνοιξαν το δρόμο για τις τέχνες που αγαπάμε σήμερα”

Συνέντευξη στην Ιωάννα Ιακωβίδη

Η Βάσω Παύλου είναι ηθοποιός και μας μιλά για το ρόλο της Ισαβέλλα Τόρα στην  παράσταση «1975» ή Πιο γρήγορα, Εμμανουέλα! Σκότωσε! Σκότωσε! και όχι μόνο…

-Υποδύεσαι την Ισαβέλλα Τόρα, ηθοποιό. Τι κρύβει και τι φανερώνει αυτός ο χαρακτήρας κατά τη διάρκεια του έργου;

Η Ισαβέλλα είναι ένα παιδί, όπως όλα της εποχής της, μεγαλωμένο μέσα στη χούντα. Τα κατάλοιπα της καταπίεσης και της λογοκρισίας, το σενσορσιπ μιας ολόκληρης εποχής, είναι ακόμα παρόντα στις κινήσεις, στα πνεύματα και στις ίδιες τις κινητήριες δυνάμεις που οδηγούν όλους τους χαρακτήρες. Η συγκεκριμένη είναι φιλόδοξη ηθοποιός ερωτικών ταινιών, είναι παρορμητική, διεκδικητική, μια γυναίκα που δεν μπαίνει σε καλούπια. Έχει ξεκάθαρα κίνητρα και όνειρα, είναι έτοιμη να θυσιάσει κοινωνικές συμβάσεις, τις προσδοκίες που η κοινωνία έχει για αυτήν, ακόμα και τις διαπροσωπικές της σχέσεις για τους στόχους και τα θέλω της, ίσως και σαν αντίδραση της εποχής της οποίας είναι προϊόν ή γιατί και η ίδια παλεύει να πιστέψει στην αξία της και την αγάπη. Επειδή όμως, όπως προείπα, τα απομεινάρια της εποχής είναι ακόμα απειλητικά παρόντα, στη διάρκεια μιας νύχτας, βλέπουμε το πνεύμα της να λυγίζει κάτω από το βάρος των καιρών, προδομένη από μια εποχή που δεν είναι ακόμα έτοιμη να την δεχτεί. 

-Σε ποια κομμάτια ταυτίζεσαι μαζί της και σε τι διαφοροποιείσαι;

Σίγουρα ταυτίστηκα με τον δυναμισμό και την φιλοδοξία της Ισαβέλλας. Μπορώ να πω ότι θαυμάζω την στοχοπροσήλωση της και το γεγονός ότι δεν απολογείται για τα θέλω της. Επίσης, εγώ και η Ισαβέλλα σίγουρα κουβαλάμε το ίδιο πείσμα! 

Παρότι θαυμάζω κάποια στοιχεία του χαρακτήρα της όπως είπα, θέλω να πιστεύω ότι η προσέγγιση μας ως προς την ηθική διαχείριση των στόχων μας είναι το σημείο στο οποίο διαφέρουμε κατά βάση.  

-Μίλησέ μας για έναν ακόμα χαρακτήρα του έργου.

Θα σας μιλήσω για την Ασπασία, μια φιγούρα γύρω στα 40, θαμώνας του κλαμπ Τσικίτα. Ζει ακόμα στα 60ς, με σημαία της την ελευθεριότητα, τον έρωτα και την φιλία. Drugs, Sex και Ελευθερία. Αποζητά την αγάπη και την προσοχή, και ακόμα κι όταν όλα και όλοι γύρω της συνεχίζουν να γυρίζουν, εκείνη μένει κολλημένη στην δική της εποχή. Είναι μια γυναίκα που μου αρέσει πολύ! Ένα αερικό , δεν έχει ρίζες, δεν ακολουθεί μια συμβατική ζωή και όπως λέει και η ίδια στο έργο όταν της λέει ο Πητ ότι πρέπει να βρει ένα σπίτι: Ποιος το γαμάει το σπίτι Πητ! Τούβλα και κεραμίδια! Δεν υπακούει σε κανόνες!

-Ποια είναι τα κύρια στοιχεία που απαρτίζουν τη σκηνική ατμόσφαιρα των 70ς κατά τη γνώμη σου;

Για αρχή, την ατμόσφαιρα των 70ς την δημιουργούν πάνω από όλα οι χαρακτήρες. 10 άνθρωποι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, αλλά με την ίδια δίψα για ένωση και συντροφικότητα. Είναι έτοιμοι να πετάξουν από πάνω τους τα δεσμά της χούντας και της λογοκρισίας και να χτίσουν τον δικό τους κόσμο, γεμάτο λουλούδια, έρωτα και ντίσκο. Η μουσική της Τόνιας Ράλλη, βγαλμένη κατευθείαν από τα 70ς, οι χορογραφίες της Κικής Μπάκα και τα σκηνικά της Νατάσας Παπαστεργίου και φυσικά η ενορχήστρωση όλων αυτών μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Σίμωνα μας τοποθετούν κατευθείαν στην καρδιά της δεκαετίας της απελευθέρωσης. 

-Όταν ακούς ‘1975’ το πρώτο που σου έρχεται στο νου από την εποχή αυτή είναι…

Σκέφτομαι μια μεταβατική περίοδο μιας ολόκληρης γενιάς, μια στροφή από την καταπίεση και τη λογοκρισία, το αργό αλλά σταθερό άνοιγμα των πνευμάτων. Σκέφτομαι ανθρώπους καταπιεσμένους ως προς τα θέλω και τα όνειρα τους να τολμούν να αρχίζουν να ονειρεύονται ένα διαφορετικό μέλλον. Μέσα από αυτή την απόγνωση του δεσποτισμού και της απολυταρχίας άνθισαν καλλιτεχνικά κινήματα που άνοιξαν το δρόμο για τις τέχνες που αγαπάμε σήμερα και που εμείς υπηρετούμε. Α! Και παντελόνια καμπάνα!

-Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

Σίγουρα, το αδιαπραγμάτευτο σχέδιο μου είναι να συνεχίσω να έχω αυτό το πείσμα που λέγαμε και εύχομαι η ζωή να με εκπλήξει ευχάριστα!

Ταυτότητα Παράστασης

«1975» ή Πιο γρήγορα, Εμμανουέλα! Σκότωσε! Σκότωσε!

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ/ΣΥΓΓΡΑΦΗ: Γιώργος Σίμωνας

ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ: Χρύσα Κολοκούρη

ΚΙΝΗΣΗ/ΧΟΡΟΣ: Κική Μπάκα

ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ: Τώνια Ράλλη

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Νατάσσα Παπαστεργίου

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Ευαγγελία Γκότση (Grace Gely)

ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιώργος Ιεραπετρίτης, Γιώργος Βλαχονικολός

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ: sickmyduck.lab

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μαρία Τούλτσα

GRAPHIC DESIGN: Ηλίας Πανταλέων

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Λουκία Ανάγνου

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: Μαριάνθη Ράδου

ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ: Ηώς Αντωνοπούλου

ΒΟΗΘΟΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΥ: Αθηνά Χατζ Κασσέμ

ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

Μιχάλης Ζαχαρίας, Στάθης Κόκκορης, Χρύσα Κολοκούρη, Φώτης Λαζάρου, Στέφανος Λώλος, Σοφία Μανώλη, Βάσω Παύλου, Νικόλας Πιπεράς, Συμεών Τσακίρης, Χρήστος Χριστόπουλος

Επικοινωνία: Δάφνη Ανέστη, dafni_anesti@hotmail.com

Διάρκεια: 120’

Πληροφορίες:

Παράταση παραστάσεων έως Κυριακή των Βαΐων (2 Απριλίου 2023)

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

Εισιτήρια: 18 ευρώ (με ποτό), γενική είσοδος: 15 ευρώ, 10 ευρώ (ανέργων, άνω των 65 ετών), 8 ευρώ (ατέλειες, κάρτες ΣΕΗ ΣΕΧΩΧ0)

Οnline προπώληση από 6 Ιανουαρίου μέσω viva (προσφορά: τα πρώτα 20 εισιτήρια 12 ευρώ) & αγορά στα σημεία προπώλησης viva

Κρατήσεις, πληροφορίες: 210 52 49 903 |  Ώρες ταμείου: 18:00 – 21:00

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές 18+ .

Μια παραγωγή της ομάδας Νοσταλγία και του RABBITHOLE

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η πλαστικότητα της μεταφυσικής ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο / Giorgio de Chirico γεννήθηκε στο Βόλο το 1888. Ήταν ο πρωτότοκος γιος...

Χρήστος Κονταρούδης: Ο άνθρωπος ανυψώνεται ηθικά και αισθητικά από τη θέαση της εικαστικής τέχνης 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design...

Νίκος Λαγός: H τέχνη δρα υπερβατικά και απελευθερωτικά 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Κοιτώντας τα τελάρα του εικαστικού Νίκου Λαγού, ο θεατής διαπιστώνει μια τολμηρή αίσθηση του χρώματος και της σύνθεσης στο όριο μιας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this