Γιάννης Αδαμάκης: Αποτυπώνοντας ατμοσφαιρικά την στιγμή

«Η ζωγραφική μετατρέπει τον χώρο σε χρόνο, η μουσική τον χρόνο σε χώρο». Hugo von Hofmannsthal, 1874-1929

Γιάννης Αδαμάκης, Ένα ταξίδι, 2013, 120Χ150 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά.

Η Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Μαράη Γεωργούση και ο ζωγράφος Γιάννης Αδαμάκης θα συνομιλήσουν για το έργο του καλλιτέχνη, τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018, στον πολυχώρο Artville, στις 7:00 μ.μ.

Η Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Μαράη Γεωργούση, επιμελήτρια εκθέσεων & εκδόσεων αναφέρει για το ζωγραφικό έργο του Γιάννη Αδαμάκη: Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί έναν καθαρά προσωπικό εξωλεκτικό λεξιλόγιο. Η νοσταλγική, λυρική περιρρέουσα ατμόσφαιρα των έργων του μας μεταφέρει σ’ έναν μαγικό σχεδόν παραμυθένιο κόσμο, που όμως φέρνει στην επιφάνεια το βαθύτερο νόημα της εκάστοτε σύνθεσης. Κάποια από τα θέματά του λειτουργούν ως σύμβολα, όπως το καράβι και αναδύουν συγκινησιακά φορτία. Σε ορισμένες συνθέσεις κάποιες από τις φωτογραφίες, που έστελναν οι ναυτικοί ενσωματώνονται στα έργα σαν τάματα. Αυτά τα μικρά εγκάθετα στοιχεία αποτελούν σαφείς αναφορές στη Βυζαντινή τέχνη, όσο και στην πόπ άρτ. Άλλοτε, οι σκηνές της καθημερινής ζωής αποτελούν πηγή έμπνευσης.

Γιάννης Αδαμάκης, Στο μηχανοστάσιο, 2018, 120Χ150 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά.

Η κάθε χρονική αλλά παράλληλα και θεματική ενότητα των έργων του καλλιτέχνη μαρτυρά ένα διαφορετικό βιωματικό ταξίδι με εκφραστικά μέσα. Ο Αδαμάκης διαχρονικά διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον και την χαρά της δημιουργίας αποτυπώνοντας ατμοσφαιρικά την στιγμή και τον κόσμο γύρω του. Το κάθε έργο αντανακλά μια προσωπική πορεία, μνήμες θαλασσινές, εξομολογήσεις, πρισματικές οπτικές θεάσεις, ατομικούς κώδικες επικοινωνίας με το κοινό. Πάντα όμως τα έργα του μας ταξιδεύουν είτε σε πραγματικά ταξίδια και εικαστικές αλήθειες, είτε μας οδηγούν στα ταξίδια του μυαλού, μιας αφήγησης  μικρών ιστοριών, που συνθέτουν ένα θεατρικό παιχνίδι.

144. Γιάννης Αδαμάκης, Η βόλτα, 2014, 70Χ100 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά.

Ο Αδαμάκης μετατρέπει τα σχήματα και τα χρώματα των έργων του, από υλικά σε πνευματικά, από εφήμερα σε αιώνια. Το χρώμα και η μορφή φορτίζουν την εκάστοτε σύνθεση και λειτουργούν ισότιμα μεταφέροντας το συγκινησιακό φορτίο του καλλιτέχνη. Άλλες φορές τα έργα του είναι περιγραφικά, άλλες φορές ο καλλιτέχνης επαφίεται στην δημιουργική φαντασία του δέκτη και στην δύναμη της πινελιάς του.

«Παλιννοστώ στη μοναξιά της καθημερινότητάς μου. Επιστρέφω σε σχέδια που δεν ευοδώθηκαν, σε απατηλές υποσχέσεις, σε γεγονότα, σχέδια, προσμονές. Τριγυρίζω πάλι σε οικείους χώρους, δεν σκοντάφτω στα έπιπλα, καταγράφω εμπειρίες, καταγράφω εικόνες, ξαναζώ τις σκέψεις μου» Αναφέρει ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

147. Γιάννης Αδαμάκης, Από την οδό Κλεισούρας, 2014, 70Χ100 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά.

«Ο Χρόνος είναι η κινούμενη μορφή της ακίνητης αιωνιότητας» σύμφωνα με τον Ζαν-Ζακ Ρουσσώ, 1712-1778. Ακριβώς όπως και στην ζωή στα έργα του Αδαμάκη η ρευστότητα διαπλέκεται με την σταθερότητα, την ελπίδα, την αισιοδοξία και την κρυμμένη ισορροπία. Αποτυπώνεται η στιγμή πριν αποτελέσει παρελθόν και βάση για το μέλλον, οριοθετείται η κάθε προσπάθεια υπέρβασης μιας τετριμμένης πραγματικότητας, η αέναη αναζήτηση της αλήθειας. Μέσα από τις δημιουργίες του ο καλλιτέχνης  αναδημιουργεί τον κόσμο, δουλεύοντας με τα χρώματα, με το φως και την σκιά, κρύβοντας και αναδεικνύοντας τις πλαστικές φόρμες, μας προσκαλεί σε μια πνευματική μέθεξη.

Δρ. Μαράη Γεωργούση, Γιάννης Αδαμάκης, Θανάσης Μιχαηλίδης, Ντίνα Αδαμοπούλου.

Ο καλλιτέχνης έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε 31 ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία,  Γερμανία, Πολωνία, Ρωσία και Τουρκία. Έχει επίσης πάρει μέρος στις ακόλουθες διεθνείς art fairs:  ART ATHINA (Αθήνα, 1994, 1998), ART  JONCTION (Νίκαια, Γαλλία, 1997), LINEART (Γάνδη, Βέλγιο, 2000) και ART PARIS (Παρίσι, Γαλλία, 2004).

156. Γιάννης Αδαμάκης, Στην Ηφαίστου, 2013, 90Χ110 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά
151. Γιάννης Αδαμάκης, Σπίτι στον Βόσπορο, 2010, 110Χ80 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά
161. Γιάννης Αδαμάκης, Φρουρός, 2018, 120Χ100 εκ., ακρυλικά σε μουσαμά