Μια γεύση από τη νέα έκθεση του Συλλόγου “Ο Απελλής” στην πλατεία Καρύτση

Με ιδιαίτερη επιτυχία παρουσιάστηκε η νέα έκθεση των μελών και φίλων του ιστορικού Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ”Ο Απελλής” στο γνωστό χώρο –αίθουσα τέχνης ”Ο ΑΠΕΛΛΗΣ” στην Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 3 στο κέντρο της Αθήνας.
Οι διοργανωτές και οι πολυπληθείς προσκεκλημένοι και φιλότεχνοι που παραβρέθηκαν τήρησαν αυστηρά τα απαραίτητα μέτρα και πρωτόκολλα προφύλαξης που ισχύουν.

Παρουσιάστηκαν δημιουργίες και εμπνευσμένες συλλήψεις των: Άρη Αποστολίκα, Αγαθής Γαλανοπούλου, Καλιόπης Γεωργούλα, Σοφίας Ζέρβα, Μαριλένας Φωκά, Μαίρης Κάρλου, Στέλλας Κάρλου, Μαρίας Μανουσιάδου, Χριστίνας Xαλιορή, Αγγελικής Λιάγκα, Χρυσούλας Δεμάγκου, Απόστολου Κορδατζάκη, Κατερίνας Ζαδέλη-Πολυμενάκου, Ειρήνης Παρασκευαίδου, Ιωάννη Μυριαγκού, Γιώργου Σαρλή, Τάκη Καρατζά, Ελευθερίας Τζιάλλα-Μάντζιου, Θάλειας Αληφραγκή, Κλεοπάτρας Μανάτου, Γεώργιου  Mπαρτζιώκα, Ματίνας Βαρλάμου, Ελένης Πάππα, Ινούς Πάππα, Τάσου Πάππα, Παντελή Παπαντίλη, Γιούλης Παπαποστόλου, Άννας Φαμέλη-Παπαποστόλου, Ρουμπίνης Παπαλεξοπούλου, Καίτης Πανάγου, Νικολέτας Τσάκου, Καίτης Τύμη.

Έργα από τη νέα έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ”Ο Απελλής”

O πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ‘’Ο Απελλής’’ – ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που προλόγισε την έκθεση την βραδιά των εγκαινίων επεσήμανε μεταξύ άλλων:

“Στην περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων  που παρακολουθούμε εντάσσονται ενότητες με ρεαλιστικά και  υπερρεαλιστικά στοιχεία  που σχηματοποιημένα  αναφέρονται σε τόπους δράσης. Οι μικτές τεχνικές δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που υιοθετείται  από την  γραφή με έμφαση στον  δυναμισμό των συνθέσεων και στην χροιά του χρώματος. Η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στην  ανάδειξη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ουσιαστική υπόσταση, και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στην διαδρομή. Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει χαρακτηριστικές  εικονίσεις  με πρωτοποριακό ρυθμό που αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης, αισθαντικής σημασίας και πρακτικής. Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε  χαράξεις που με εύληπτη αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε  ιδεοληψίες  που ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης. Εμπεριέχουν  συμβολισμούς  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές. Mε  λεπτομέρεια και  απαράμιλλη διάθεση τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης που αποκτά  μεγαλείο.

Τα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς  ρόλους  και  αναδύονται  μέσα από μια  εμπεριστατωμένη τεχνοτροπία  με διαστάσεις. Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και εμβληματική  υφολογική συνέχεια. Σκιαγραφούν μια συμπερασματική  αποτίμηση που αποτελείται από αναγωγές σε καίριες και ουσιαστικές στιγμές  που λειτουργούν βιωματικά με  αναφορές  που καταδύονται  και καταγράφονται . Δίνουν την ευκαιρία στο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει η ύπαρξη και η παρουσία της διερευνητικής διαμεσολάβησης.

Ο ιδιότυπος λόγος  ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση προσδίδει υπόσταση στην  φύση των  χαρακτήρων.
Περιγράφει  θεάσεις  που  λειτουργούν με  κίνηση προς μια διαδικασία  επισκόπησης. Η  αυθόρμητη  τεχνοτροπία που ακολουθούν οι δημιουργοί  εμπεριέχει έναν  έντονο συναισθηματικό προβληματισμό που προκαλεί ερωτήσεις  ενώ  αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού. Παραθέτει  φασματικά την  συνεργασία  με ένα  περιβάλλον που αναδεικνύει  το  κάλλος της ενσάρκωσης.
Η μορφοποίηση  με τις αλληλουχίες της  πράξης και  της συγγένειας  διατηρεί  την διαχρονικότητα  των σχεδιασμών.”

Στην συνέχεια μίλησαν και άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, η Καίτη Τύμη και η Ρουμπίνη Παπαλεξοπούλου που αναφέρθηκαν στα ποικίλα επιτεύγματα, στην εισδοχή νέων μελλών και στις σημαντικές προσπάθειες που ευοδώθηκαν διαμέσου των χρόνων. Αναφέρθηκαν επίσης στην αναμενόμενη υποστήριξη και στο ενδιαφέρον που υπάρχει από το Υπουργείο Πολιτισμού στο οποίο είναι καταχωρημένος ο Σύλλογος με αριθμό μητρώου 1809.

Ευχόμενος για τους καλούς οιωνούς ο Σύλλογος ετοιμάζει την επόμενη εικαστική του εξόρμηση.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το ανανεωτικό ρομαντικό πάθος του Ντελακρουά

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Ευγένιος Ντελακρουά / Eugène Delacroix‎‎ γεννήθηκε το 1798 στο Σαρεντόν-Σαιν-Μορίς (Charenton-Saint Maurice) κοντά στο Παρίσι και...

Οι εννοιολογικοί περίπατοι της τέχνης του Richard Long

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος. λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Richard Long γεννήθηκε στο Μπρίστολ της Αγγλίας το 1945. Σπούδασε από το 1962-1965 στο West of England...

Η απαράμιλλη γλυπτική της παραβατικής ζωής του Τσελίνι

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος. λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης O Μπενβενούτο Τσελίνι / Benvenuto Cellini, γεννήθηκε το 1500 στη Φλωρεντία. Καλλιτέχνης αργυροχρυσοχόος, γλύπτης, ζωγράφος, σχεδιαστής, στρατιώτης, μουσικός,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this