Νίκος Κυριακόπουλος: Γοητεύτηκα από την εγρήγορση που απαιτεί το σχέδιο και την αμεσότητα των υλικών

Ο «εγκλεισμός» της περασμένης χρονιάς ήταν ιδιαίτερα δημιουργικός για τον Νίκο Κυριακόπουλο. Ο ζωγράφος παρουσίασε τη νέα του δουλειά, μία γαργαλιστική, ερωτική πανδαισία, αφιερωμένη στην ανθρώπινη επαφή στον πολιτιστικό χώρο Macart, στην οδό Λένορμαν 244.

Σκίτσα, που μας παρασύρουν στο φως, σε πολύχρωμες παραλίες και σε dive bars στο Μαϊάμι. Ο Κυριακόπουλος, μαθητής του Δ.Μηταρά, μας ξεναγεί μαζί με τον Lautrec στα καμαρίνια του Moulin Rouge, στα εργαστήρια των ζωγράφων με τα μοντέλα τους, σε κρεβατοκάμαρες και καναπέδες, χωρίς Netflix, χωρίς μάσκες, χωρίς αποστάσεις. Τα ανθρώπινα σώματα ενώνονται σε κάθε δυνατή στάση και μεταδίδουν ζωντάνια, διέγερση και χαρά.

Η πρόσφατη έκθεση συνοδεύτηκε από μία συλλεκτική έκδοση ενός βιβλίου, σε 250 μόνο αντίτυπα, με τα 170 και πλέον έργα που δημιούργησε ο ίδιος, κλεισμένος στο εργαστήριό του τον πρώτο χρόνο της πανδημίας.

Εμείς τον συναντήσαμε και μιλήσαμε μαζί του για τη δουλειά που μας παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Νίκο, πώς προέκυψε το The Drawing Project – works on paper;

-Σχεδίαζα πάντα και τα τελευταία χρόνια περισσότερο από ποτέ. Στο σακίδιο μου έχω μόνιμα χαρτιά και μολύβια και πολλές φορές έτυχε να βρεθώ κάπου εκτός εργαστηρίου και να ξεκινήσω να σχεδιάζω το τοπίο, τους ανθρώπους μπροστά μου, οτιδήποτε είδα και μου τράβηξε την προσοχή, συμπληρώνοντας έτσι ό,τι έκανα στο studio. Έχω κάνει πολλά σχέδια τέτοια, κάτι σαν ανθολόγιο ή καλύτερα ένα ζωγραφικό ημερολόγιο της ζωής μου.

Τα τελευταία δύο χρόνια όμως, γοητεύτηκα τόσο πολύ από την εγρήγορση που απαιτεί το σχέδιο και την αμεσότητα των υλικών που σταμάτησα τελείως να ζωγραφίζω με λάδι.

Σχεδιάζοντας με τα πλέον ταπεινά μέσα, ένα μολύβι ή λίγο μελάνι πάνω σε ένα χαρτί, επιδίωξα να εκφραστώ με ακρίβεια, σαφήνεια και λιτότητα. Έκανα πολλά σχέδια, όλα πάνω σε χαρτί, ένα υλικό που έχω μία πολύ ιδιαίτερη σχέση. Η εργασία αυτή με απορρόφησε πλήρως και κάπως έτσι προέκυψε το The Drawing Project.

Έργο του Νίκου Κυριακόπουλου

-Τι διαφορετικό έχει αυτή η έκθεση;

-Πέρα από τον κοινό παρανομαστή των έργων που αναφέρεται στον τίτλο της έκθεσης, αξίζει να αναφερθούν τα εξής.

Είναι μία έκθεση με 175 έργα στημένα ως εγκατάσταση. Όταν έφτιαχνα τα σχέδια, τα άπλωνα στο πάτωμα του εργαστηρίου για να στεγνώσουν όσα έπρεπε μα κυρίως για να τα δω όλα μαζί, να συγκρίνω το ένα με το άλλο και να δω την πορεία της σκέψης μου. Σύντομα καλύφθηκε όλο το εμβαδό και δημιουργήθηκε μία αίσθηση ‘’υπερχείλισης’’ ιδεών, η οποία θέλησα να είναι παρούσα και στην έκθεση. Ακόμα, είναι η πρώτη φορά που όλα τα έργα είναι εικόνες που έχω στο μυαλό μου και δεν προέρχονται από την παρατήρηση εκ του φυσικού.

-Μίλησέ μας για τη θεματολογία των έργων αυτών.

-Τα περισσότερα έργα ανήκουν σε κάποιες κύριες θεματικές ενότητες. Η μεγαλύτερη αριθμητικά είναι αυτή με τον Τουλούζ Λωτρέκ, όπου τον τοποθετώ σε μία σειρά συχνά χιουμοριστικών καταστάσεων, άλλοτε στο atelier του και άλλοτε στα παρασκήνια των παριζιάνικων καμπαρέ. Εμφανίζονται ακόμα και πολλοί άλλοι διάσημοι και άσημοι ζωγράφοι με μία πάντα εύθυμη διάθεση. Υπάρχουν επίσης καλοκαιρινές σκηνές από πλαζ, έργα αμιγώς ερωτικού περιεχομένου και τέλος σκηνές της νυχτερινής ζωής του Miami και συγκεκριμένα από το περίφημο ‘’7 Seas’’, ορισμό του τί εστί dive bar.

Έργο του Νίκου Κυριακόπουλου

-Γιατί επέλεξες τον Πολιτιστικό Χώρο Macart να παρουσιάσεις τη δουλειά σου;

-Με τη Macart συνεργάζομαι άψογα πολλά χρόνια και εκτιμώ πολύ τον επαγγελματισμό, την υπευθυνότητα και το άριστο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο Μιχάλης Βαρουξής είναι στενός συνεργάτης, άνθρωπος με μεγάλη ιστορία στον χώρο του εντύπου και φιλότεχνος. Καθώς το drawing project – works on paper θα γινόταν και βιβλίο και μάλιστα πολλών απαιτήσεων. Η επιλογή ήταν μονόδρομος. Πρόκειται για ένα χώρο υψηλής αισθητικής, συνυφασμένο με τη δημιουργική σκέψη και τις καλλιτεχνικές εκδόσεις όπου η σύνδεση με το έργο μου υπήρξε οργανική.

Έργο του Νίκου Κυριακόπουλου

μέσω των εικόνων που δημιουργώ με ενδιαφέρει να μοιράζομαι την ευχάριστη πλευρά της ζωής

-Τι εκφράζεις μέσα από τη ζωγραφική σου;

-Τη χαρά της ζωής όπως την αντιλαμβάνομαι.

-Έχεις μια εμμονή με το Γυναικείο Γυμνό.

-Θα ήταν ίσως βαρετό και ανούσιο να πω για την ιστορία του Γυμνού στην Τέχνη και δη του Γυναικείου και να αναφερθώ στην πρόκληση που μπορεί να είναι και σήμερα η εκ νέου απόπειρα αναπαράστασης του από ένα ζωγράφο. Θα χρειαζόταν επίσης ένας τόμος, μάλιστα θα ήταν ένας πολύ χρήσιμος τόμος, για τη θέση που έχει η Γυναίκα στα έργα ζωγραφικής του παρελθόντος αλλά και πως στεκόμαστε σήμερα απέναντι στα έργα αυτά.

Πράγματι έχω πολλές εμμονές, μεταξύ αυτών σχεδιάζω και γυναικεία γυμνά. Πάντα μέσω των εικόνων που δημιουργώ με ενδιαφέρει να μοιράζομαι την ευχάριστη πλευρά της ζωής, τον Έρωτα, την Ομορφιά, το χιούμορ και θεωρώ πως η Γυναίκα έχει μία σπουδαία και τιμητική θέση στο σύμπαν αυτό.

Έργο του Νίκου Κυριακόπουλου

-Η χρήση της τεχνολογίας πια προσφέρει ασύλληπτες δυνατότητες δημιουργίας. Ποια η άποψη σου;

-Γιατί όχι; Τα νέα υλικά είναι το μέλλον! Μία γραμμή σε ένα χαρτί τραβηγμένη με μολύβι έχει άλλη αίσθηση από μία φτιαγμένη απ’ ευθείας σε μία οθόνη. Βλέπουμε ήδη και θα δούμε πολλές όμορφες εικόνες στο μέλλον κατασκευασμένες εξ’ ολοκλήρου ψηφιακά! Είναι κάτι που με απασχολεί πολύ, βρίσκομαι όμως ακόμα στο στάδιο των δοκιμών!

-Μελλοντικά σου σχέδια…

-Συνεχίζω να σχεδιάζω ακατάπαυστα. Το drawing project – works on paper είχε μεγάλη απήχηση και τώρα δέχεται προτάσεις για να ταξιδέψει και αλλού! Για την ώρα είναι νωρίς να σας πω που!

Έργο του Νίκου Κυριακόπουλου

Ο Νίκος Κυριακόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980.
Σπούδασε ζωγραφική με καθηγητή τον Δ. Μυταρά και νωπογραφία – τεχνική των φορητών εικόνων στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από το 1998 ως το 2004.
Έχει πραγματοποιήσει οχτώ ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε διάφορες ομαδικές. Έχει εργαστεί ως σκηνογράφος και ως storyboard artist σε διαφημιστικές, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές ενώ φιλοτέχνησε τα σκηνικά για την παράσταση Mauser σπαράγματα, Heiner Muller που παρουσιάστηκε στο θέατρο της Α.Σ.Κ.Τ (2017). Έχει διδάξει ζωγραφική στην Archimedean Academy στο Μαϊάμι, των Η.Π.Α.

Δημιουργός του PENCIL SQUAD STUDIO, ως art director έχει ένα ευρύ φάσμα δράσης και συνεργασιών, από το interior design και τη δημιουργία ζωγραφικών διάκοσμων κατοικιών και επιχειρήσεων, ως την εικονογράφηση, τον σχεδιασμό και την επιμέλεια ειδικών εκδόσεων & αντικειμένων.

Διοργανώνει σεμινάρια και εργαστήρια σχεδίου. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τα δωρικά χαρακτικά σύμβολα ζωής της Βάσως Κατράκη

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Η Βάσω Κατράκη γεννήθηκε το 1914 στο Αιτωλικό. Φοίτησε στην ΑΣΚΤ με καθηγητές τον Κωνσταντίνο Παρθένη στη...

Λίλα Κουφοπούλου: “Θέλω να αποτυπώνω στον καμβά το θετικό συναίσθημα που αισθάνομαι” 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Η Λίλα Κουφοπούλου είναι μια εικαστικός που ξεκίνησε από τον χώρο των επιχειρήσεων. Στην προσπάθεια της για αυτοβελτίωση και ενδοσκόπηση, εγκατέλειψε...

Απόστολος Γιαγιάννος: “Η τέχνη είναι αφέντρα με βούρδουλα” 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη H Sianti Gallery θέλοντας να τιμήσει τον καταξιωμένο καλλιτέχνη, Απόστολο Γιαγιάννο για τα 50 ενεργά και επιτυχημένα χρόνια της καριέρας του...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this