In | Out of the Box από τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο στην Γκαλερί Cube

Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

Η Γκαλερί Cube, εγκαινιάζει το φθινοπωρινό της ξεκίνημα, φιλοξενώντας την πρώτη ατομική έκθεση του Παναγιώτη Παπαδόπουλου, με τίτλο In | Out of the Box, στο πλαίσιο της εικαστικής πλατφόρμας Fresh Art.

Η Fresh Art, σαν εικαστική πλατφόρμα της Cube, ξεκίνησε τη δράση της, το καλοκαίρι του 2012 και στόχος της είναι να παρουσιάζονται επιλεκτικά, ενδιαφέρουσες δουλειές νέων εικαστικών που τώρα αρχίζουν να δραστηριοποιούνται στο χώρο της τέχνης.

O Ανδρέας Σπυρούλιας, Αρχαιολόγος, Υποψήφιος Διδάκτορας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, γράφει: “Στην ενότητα των έργων της έκθεσης του εικαστικού Παναγιώτη Παπαδόπουλου, με τίτλο In | Out of the Box μπορούμε, με την πρώτη ματιά, να αναγνωρίσουμε στοιχεία του προσωπικού ύφους του καλλιτέχνη, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί στο πέρασμα του χρόνου.

Ωστόσο, οι φόρμες και οι συνθέσεις των επιμέρους στοιχείων των έργων εισάγουν νέα χαρακτηριστικά που δείχνουν πως το προσωπικό αυτό ύφος δεν ομογενοποιεί την  περιρρέουσα πραγματικότητα, παρά την ενσωματώνει δημιουργικά, αφήνεται να επηρεαστεί από αυτήν και, τελικά, μεταπλάθεται ολοένα. Γιατί, μορφή και περιεχόμενο δεν μπορούν να είναι ξεκομμένα, αλλά συνδιαλέγονται ώστε να γεννούν “ζωντανούς οργανισμούς” με δική τους υπόσταση.

Κέντρο είναι πάντα ο Σύγχρονος Άνθρωπος∙ γύρω του (και μέσα του), ένα φάσμα από αντικείμενα – σύμβολα, όλα εκείνα που τον περιορίζουν και, εντέλει, τον καθορίζουν. Η απεικόνιση δεν είναι μετωπική και η διάθεση δεν είναι προσωπογραφική, καθώς ζητούμενο εδώ είναι η ανίχνευση της λειτουργίας του Ατόμου μέσα σε αυτό που πασχίζει να δεχθεί ως φυσικό του περιβάλλον: τα κουτιά που έχουν ορίσει γι’ αυτό από τη γέννησή του οι Άλλοι (η κοινωνία, η οικογένεια, η θρησκεία, η επιστήμη και η τεχνολογία), οι δυσδιάκριτες άκρες τους και ο “επικίνδυνος” χώρος έξω από αυτά.

Όπως ο ίδιος διατείνεται, “η ζωγραφική μου διαδικασία δεν ακολουθεί έναν τίτλο ή μια εξαρχής διαμορφωμένη αφήγηση. Στη διάρκεια της δημιουργίας, αφήνω εικόνες και σύμβολα να ξεπηδούν ελεύθερα από τη σκέψη και το υποσυνείδητό μου. Αφού ολοκληρωθεί το έργο, μόνο τότε “διαβάζω” τα σύμβολα που έχω αποτυπώσει και τα οποία δίνουν το τελικό νόημα στις ιστορίες που προκύπτουν. Ακολουθώ, εν ολίγοις, μια αντίστροφη πορεία κτισίματος του έργου, που ξεκινά από κάτι που είναι λίγο-πολύ άγνωστο σ’ εμένα”. Μέσα σε αυτόν τον “κόσμο εικόνων και αφηγηματικών συμβόλων”, ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με προσωπικές και συλλογικές αγωνίες που πηγάζουν από τον άλλον, τον πραγματικό (;) κόσμο που μας περιβάλλει.”.

Bio Παναγιώτη Παπαδόπουλου

Ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1981. Αποφοίτησε το 2006 από την Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με καθηγητές τον Βαγγέλη Δημητρέα και Ιωάννη Φωκά και συνέχισε τις σπουδές του στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ε.Α.Π. Γραφικές τέχνες – Πολυμέσα. Έχει συμετάσχει σε πολλά ομαδικά projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Info

Γκαλερί Cube: Μιαούλη 39, Πάτρα

Διάρκεια έκθεσης: 5 – 28 Σεπτεμβρίου 2019

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα Τετάρτη Σάββατο 10.00 – 14.00  

                              Τρίτη Πέμπτη Παρασκευή 10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00

                              Κυριακή κλειστά

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Σχέσεις, Μυστήριο και Έγκλημα κατά Φρανσουά Τριφό: “Η σειρήνα του Μισισιπή”

της Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage) Με τη "Σειρήνα του Μισισιπή" (Πρωτότυπος τίτλος: "La sirène du Mississippi"), ο Φρανσουά Τριφό ακολουθεί τα βήματα του Χίτσκοκ, δημιουργώντας...

Χάνα Χοχ: Η πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα του κινήματος του ντανταϊσμού που τιμάει η Google

Η Χάνα Χοχ (1889–1978) υπήρξε η μοναδική γυναίκα καλλιτέχνης του κινήματος του ντανταϊσμού στο Βερολίνο και πρωτοπόρος του φωτομοντάζ – μιας τεχνικής που αναμόρφωνε...

Για πρώτη φορά στην Eλλάδα η κορυφαία Μαρλέν Ντουμά στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη των φιλότεχνων: Η Μαρλέν Ντουμά στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Η Αθήνα εισέρχεται δυναμικά στον παγκόσμιο πολιτιστικό χάρτη, καθώς η πολυαναμενόμενη...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this