Το “Απέραντο Γαλάζιο” της Helenna Chavez στην Agrilides Art Gallery

H Helenna Chavez ολοκληρώνει την τετραλογία της, παρουσιάζοντας την Ανάσταση - Το απέραντο γαλάζιο το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου στην Agrilides - Art Gallery.

Μαράη Γεωργούση

Γράφει η Δρ. Μαράη Γεωργούση*

H Helenna Chavez δημιουργεί με τα έργα της τα σύνορα ενός κόσμου φανταστικού, πλαισιωμένου από τους κανόνες μιας έκδηλης ευαισθησίας αλλά και λύτρωσης, όπου ενυπάρχει το πάθος της δημιουργίας σε κάθε τελική και ολοκληρωμένη καλλιτεχνική έκφραση του εκάστοτε έργου της.

Προβάλλει μπροστά στα μάτια μας ένας νέος κόσμος, που αν και διατηρεί τις ρίζες του σε αρχέγονες πηγές, αποδίδεται με ένα έγχρωμο συνονθύλευμα. Η χρωματική παλέτα της έντονη, κινείται κυρίως στα μπλέ του νερού και του ουρανού, ενώ τα τοπία της μοιάζουν να έχουν αποτυπωθεί από ψηλά. Η καλλιτεχνική της δημιουργία συχνά περιστρέφεται σ’ ένα σύμπαν τοπίων, αποτυπώνοντας τις μεταμορφώσεις τους. Το αποτέλεσμα των έργων της φαντάζει αβίαστο αλλά σχεδιάζει πάντα πριν ζωγραφίσει. Πηγή έμπνευσής της αποτελεί η φύση, το ηφαίστειο, το υπερβατικό, έτσι δημιουργεί τα φανταστικά της τοπία.

Helenna Chavez

Η συγκεκριμένη δουλειά της αποτελεί το τέταρτο μέρος μιας τετραλογίας.

Το πρώτο μέρος: η Πόλη Δεσμώτης, το δεύτερο: οι Εγκλωβισμένοι (φόβος-τρόμος), το τρίτο: οι Σταυρώσεις μέσα στην πόλη, ενώ η ζωγράφος το τέταρτο μέρος το ονομάζει Ανάσταση – Το Απέραντο Γαλάζιο. Σε αυτό κυριαρχεί μια χρωματική έκρηξη, με αισθητική αρμονία χρωμάτων ως επινόηση μιας επικοινωνίας με τη φύση. Η Ανάσταση εμπεριέχει έναν πολύ ισχυρό συμβολισμό αναγνωρίσιμο από όλους. Συμβολίζει την έξοδο από την απελπισία και την αναζωπύρωση της ελπίδας, την επικράτηση της πνευματικής αφθαρσίας έναντι της φθοράς, του θριάμβου της χαράς και της νοηματοδότησης της ζωής.

Η ζωγράφος δημιουργεί ένα εικαστικό περιβάλλον, το οποίο αβίαστα ανατρέπει τον χώρο και τον χρόνο. Συνήθως οι επιρροές τις προέρχονται από το κίνημα της αφαίρεσης και του εξπρεσιονισμού, το αποτέλεσμα όμως αγγίζει τις αισθήσεις σαν την δημιουργική φαντασία ενός παιδιού.

Το έργο της εκπέμπει την προσωπική του δυναμική. Η σύνδεση διαφορετικών τεχνικών και υλικών, λάδι, ακρυλικό, όπως και το γεγονός πως τοποθετεί το τελάρο στο τραπέζι για να ζωγραφίσει, την βοηθά να εκφράζεται καλύτερα. Η πλούσια χρήση χρώματος, η λυρικότητα της χειρονομίας, η αλληλουχία όλων αυτών, συνθέτουν τις αυτόνομες απεικονίσεις της. Το Απέραντο Γαλάζιο αντικατοπτρίζει όλες τις ψυχικές εντάσεις και μεταπτώσεις του ψυχισμού, την λύτρωση, την κάθαρση, την χαλάρωση και την επιστροφή στη φύση.

Τα αφηρημένα έργα της παίρνουν ποικίλες υφές με διαφορετικά περιγράμματα και πολυάριθμες χρωματικές στρώσεις, με σκορπισμένες γαλάζιες πινελιές. Τα έργα της χαρακτηρίζονται από μια εντυπωσιακή κίνηση αλλά και μία πυκνότητα. Η γραφή της είναι σταθερή, επαναλαμβανόμενη και ακριβής, τα τοπία ονειρικά. Υπάρχει το κέντρο του έργου, ο πυρήνας που εξισορροπεί το τοπίο.

Η ζωγράφος οραματίστηκε το ταξίδι, την λύτρωση της ανθρωπότητας μέσα στο νερό

Επιθυμεί να μεταφέρει τον θεατή σε μια άλλη πραγματικότητα μακριά από την πίεση της καθημερινότητας. Η εξιλέωση και η κάθαρση της ψυχής είναι ο απώτερος σκοπός. Η περιπλάνηση έφτασε στο τέλος της και η Ιθάκη είναι εκεί. Όλες οι αισθήσεις ενεργοποιούνται σε αυτόν τον ειδυλλιακό άχρονο τόπο. Ο στόχος έχει εκπληρωθεί η ισορροπία, η ηρεμία, η αρμονία, η ελευθερία κερδήθηκαν.

Who is Who

Η Ηelenna Chavez είναι καθηγήτρια θεατρικής αγωγής και εικαστικός καλλιτέχνης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γερμανία. Σήμερα ζει στην Αθήνα, όπου εργάζεται ως εκπαιδευτικός. Διδάσκει θεατρική αγωγή. Σπούδασε στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο τμήμα θεατρικών σπουδών, με θεωρητικές σπουδές στη Ιστορία της τέχνης.

Είχε καθηγητές τους: Άγγελο Δεληβοριά, Μάριο Πλωρίτη, Σπύρο Ευαγγελάτο και Κώστα Γεωργουσόπουλο. Διδάχτηκε ιστορία της θεατρικής σκηνογραφίας της αρχιτεκτονικής από τη Διδάκτωρ Ελένη Φέσσα Εμμανουήλ. Παρακολούθησε στον Πανεπιστημιακό Σύλλογο Θεατρολόγων 3 κύκλους σεμιναρίων, μαθήματα υποκριτικής από τον καθηγητή – σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινό και από τον καθηγητή – σκηνοθέτη Νίκο Διαμαντή σεμινάρια υποκριτικής και σκηνοθεσίας.

Συμμετείχε σε θεατρική παράσταση του Μιχαήλ Μαρμάρινου ως ηθοποιός στο έργο Αthens 2004.

Τα πρώτα ερεθίσματα στη ζωγραφική τα πήρε από το ζωγράφο πατέρα της. Έτσι γνώρισε το χρώμα πολύ καλά σε μικρή ηλικία. Παρακολούθησε στο γυμνάσιο τεχνικό, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο. Φοίτησε στη Μαlschule, Καλών Τεχνών στη Φραγκφούρτη. Σήμερα ασχολείται ενεργά με τη ζωγραφική, είναι κομμάτι της ζωής της. Συμμετέχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Ανεβάζει θεατρικές παραστάσεις τις οποίες διασκευάζει, σκηνογραφεί και χορογραφεί στο πλαίσιο του μαθητικού Φεστιβάλ. Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Ηφαίστειο, 90Χ70, ακρυλικά

Ατομικές εκθέσεις

2019 Εικαστική έκθεση ζωγραφικής.
ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ
Gallery Agrilides Aθηνα

2014 Η πόλις δεσμώτης και η οργή και ο φόβος των εγκλωβισμένων
Εκθεσιακός χώρος των εκδόσεων Γαβριηλίδη

2014 Η πόλη δεσμώτης
Πολυχώρος Θέσις, Αθήνα

Ομαδικές εκθέσεις

2019 Chilli art Gallery
2018 Trii art Hub
2009 πολιτιστικό κέντρο Μονάχου

Info

Διάρκεια έκθεσης:
23 Σεπτεμβρίου – 18 Οκτωβρίου
Εγκαίνια: Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου στις 20.30
Ημέρες λειτουργίας:
Τρίτη – Παρασκευή: 09.00 – 20.00
Σάββατο: 09.00 – 16.00

Agrilides – Art Gallery
Αθ.Διάκου 12, Ζωγράφου, 15772
211 1828048, 6940 875508
agrilides-gallery.com
Facebook: Αγριλίδες Gallery / Instagram: agrilides

*Η Δρ. Μαράη Γεωργούση είναι Ιστορικός Τέχνης, Επιμελήτρια Εκθέσεων – Εκδόσεων και μέλος της Ε.Ε.Ι.Τ.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this