Αρχοντία Μαρία Μαδώνη: “Μου αρέσει μέσα από τη φωτογραφική διαδικασία να δημιουργώ αφηγήσεις και να προβάλλω στοιχεία από τη ζωή μας”

Η Αρχοντία Μαρία Μαδώνη είναι Ελληνίδα φωτογράφος που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Κατάγεται από το Πέραμα Αττικής και μεγάλωσε στο μεγαλύτερο νησί του Αργοσαρωνικού, τη Σαλαμίνα. Η αγάπη της για τη φωτογραφία ξεκίνησε σε νεαρή ηλικία και την οδήγησε στη διάκριση σε αρκετούς παγκόσμιους διαγωνισμούς.

Συνέντευξη στην ομάδα του ArtViews.gr

M’ ένα σου άγγιγμα, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Αρχοντία, πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη φωτογραφία;

-Το ενδιαφέρον για τη φωτογραφία ξεκίνησε κατά τη διάρκεια των σπουδαστικών μου ετών, καθώς μία compact φωτογραφική μηχανή, γενέθλιο δώρο από τον πατέρα μου, ήταν η ευκαιρία να φωτογραφίσω πορτρέτα των αγαπημένων μου ανθρώπων και φυσιοκρατικά τοπία.

Με το πέρασμα του χρόνου, η ενασχόληση γινόταν όλο ένα και πιο εντατική και ξεκίνησε ως μία μορφή αγάπης για αυτήν την τέχνη, με αποτέλεσμα το 2015 να ξεκινήσω να διδάσκομαι τη μεθοδικότητα της τεχνικής στο Studio Μελενίκου.

Η φωτογραφία είναι ένας τομέας που δέχεται συνεχή εξέλιξη και ως εκ τούτου, επικαιροποιώ τις γνώσεις μου με επιμορφωτικά σεμινάρια υπό την καθοδήγηση της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας.

Υδάτινες Μορφές, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Θεωρείς ότι μία σειρά από φωτογραφίες, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφήγημα;

-Οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη φωτογραφία σαν μία στατική καταγραφή διάφορων καταστάσεων, σαν μία στιγμή παγωμένη στον χρόνο, ωστόσο στην πραγματικότητα, κάθε φωτογραφία εμπεριέχει μέσα της ίχνη αφήγησης. Βαδίζουμε σε μία εποχή που όλο και πιο συχνά, όλο και περισσότεροι άνθρωποι εκφράζονται και αφηγούνται, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες.

Η οπτική αφήγηση γίνεται, ακόμη και χωρίς να το καταλαβαίνουμε, ένας από τους κύριους τρόπους αφήγησης και έκφρασης. Σαν φωτογράφος, μου αρέσει μέσα από τη φωτογραφική διαδικασία να δημιουργώ αφηγήσεις με πολλούς τρόπους και να προβάλλω στοιχεία από τη ζωή μας. Για εμένα, η φωτογραφία αποτελεί ένα εργαλείο έκφρασης που χρησιμοποιώ για να δημιουργήσω ιστορίες μέσα από τη ζωή.

Υδάτινες Μορφές, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Έγχρωμη ή ασπρόμαυρη;

-Οι δυσκολίες συνυπάρχουν και στα δύο είδη. Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης, καθώς το κάθε είδος εξυπηρετεί τον δικό του σκοπό. Προσωπικά, η έγχρωμη φωτογραφία προσφέρει ρεαλισμό και είναι σαγηνευτική, καθώς το χρώμα σε παρασύρει, όμως μία λήψη σε ασπρόμαυρη φωτογραφία δίνει τη δυνατότητα στον θεατή να επικεντρώσει ολοκληρωτικά στο θέμα που θέλει να εκφράσει περισσότερο ο φωτογράφος.

Δεν υπάρχουν περισπασμοί, παρά μόνο οι σκιάσεις και η πληθώρα αντιθέσεων που επικρατεί, προσφέρει μία αίσθηση γαλήνης.

Υδάτινες Μορφές, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Σου αρέσει να φωτογραφίζεις τοπία ή πρόσωπα;

-Αυτή η ερώτηση είναι λιγάκι δύσκολη προς απάντηση· λατρεύω την επαφή με τη φύση. Ο άνθρωπος αποτελεί τμήμα αυτής, συνεπώς και ένα ποσοστό του ενδιαφέροντός μου προσεγγίζει τους ανθρώπους, αντίστοιχο του φυσικού περιβάλλοντος.

Ματθαίος Μπουμπάρης, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Ποιους διάσημους έχεις φωτογραφίσει;

-Από τις διάσημες γυναίκες έχω φωτογραφίσει μεταξύ άλλων τις Γιώτα Νέγκα, Βίκυ Καρατζόγλου, Σαλίνα Γαβαλά, Ασπασία Θεοφίλου, Σύλβια Ευθυμίου, Μυρσίνη Μόρελλι και από τους διάσημους άντρες έχω φωτογραφίσει μεταξύ άλλων τους Παναγιώτη Πετράκη, Κωνσταντίνο Μενούνο, Στάθη Γιαννακόπουλο, Σπύρο Κουτσοβασίλη.

Ασπασία Θεοφίλου, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

μία άρτια φωτογραφία για εμένα είναι ο συνδυασμός του καλλιτεχνικού πνεύματος και των φυσικών επιστημών

-Υπάρχει κάποια φωτογραφία σου, που θυμάσαι χαρακτηριστικά;

-Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη φωτογραφία μου με τίτλο «Μέσα στην αγκαλιά σου» και αυτό γιατί ήταν η πρώτη φωτογραφία που τράβηξα σε studio.

Η φωτογραφία ήταν αποτέλεσμα της τεχνικής High Key και το θόλωμά της είχε επιτευχθεί με φυσικό τρόπο. Σήμερα, έχει διακριθεί σε τρεις πανελλήνιους διαγωνισμούς φωτογραφίας, ενώ έχει αγοραστεί από ιδιώτη και κοσμεί εσωτερικό χώρο.

Μέσα στην αγκαλιά σου, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Ποιο το μυστικό για μία καλή λήψη;

-Για να πετύχουμε μία τόσο αισθητικά όσο και τεχνικά αποδεκτή φωτογραφία, όλοι μας οφείλουμε να σεβόμαστε και να ακολουθούμε τις κατευθυντήριες γραμμές της συγκεκριμένης τέχνης. Διότι η φωτογραφία δεν απορρέει μόνο από το καλλιτεχνικό ιδεώδες αλλά και από βασικές γνώσεις της φυσικής επιστήμης, όπως είναι η ορθή γωνία λήψης και η αντανάκλαση των υπέρυθρων ακτινοβολιών.

Συνεπώς, μία άρτια φωτογραφία για εμένα είναι ο συνδυασμός του καλλιτεχνικού πνεύματος και των φυσικών επιστημών.

Έτσι για το Ροκ, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Έχεις πάρα πολλές διακρίσεις, σχεδόν κάθε μήνα και μία διάκριση τα τελευταία δύο χρόνια. Πως πιστεύεις, ότι προέκυψε αυτό;

-Χρειάζεται αφοσίωση, επιμονή και υπομονή, για να κάνεις αυτό που αγαπάς.

Υδάτινες Μορφές, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Τελικά, τι είναι για σένα η φωτογραφία;

-Η φωτογραφία για εμένα είναι ευτυχία, ξέσπασμα, παρηγοριά. Μέσα από τη φωτογραφία ανακαλύπτω και αναδεικνύω ιστορίες. Το πάθος μου για τη φωτογραφία ενισχύεται κάθε φορά που διαπιστώνω τη δύναμη που έχει μία εκτυπωμένη μου φωτογραφία.

Παναγιώτης Πετράκης, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη

-Μελλοντικά projects.

-Μέσα στα άμεσα σχέδια μου βρίσκεται η υλοποίηση μίας ακόμη ενιαίας θεματικής, η οποία έχει ως θέμα της τον ευρέως γνωστό χορογράφο και ηθοποιό, Κωνσταντίνο Μενούνο. Με τον Κωνσταντίνο έχουμε συνεργαστεί φωτογραφικά άλλη μία φορά στο παρελθόν και ετοιμάζουμε ξανά κάτι νέο.

Water bond, φωτογραφία από την Αρχοντία Μαρία Μαδώνη
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this