«Από απόσταση»: Έργα του Αρκά για τον κορονοϊό, στην Ελληνογερμανική Αγωγή

Έναν χρόνο τώρα…
που συναντιόμαστε, επικοινωνούμε, μαθαίνουμε από απόσταση…
που οι μάσκες δεν είναι μόνο για τους γιατρούς…
που η συνέντευξη λοιμωξιολόγων έχει μεγαλύτερη τηλεθέαση από το ποδόσφαιρο…
που τα ωραία μέρη δεν είναι αυτά με κόσμο…
που οι κοινωνικές αποστάσεις είναι για καλό…
που αθλούμαστε με κωδικό #6 και ψωνίζουμε με κωδικό #2…
που η υγεία όλων μας έγινε το πιο σημαντικό αγαθό…
που η ζωή μας άλλαξε…

Έναν χρόνο τώρα από απόσταση οι χαρακτήρες του Αρκά ξορκίζουν το κακό με «σκεπτόμενο» χιούμορ, μας εκπαιδεύουν στη νέα πραγματικότητα, μας μαλώνουν, όταν δεν τηρούμε τα μέτρα, μας θυμίζουν να χαμογελάμε κι ας είναι πίσω από τις μάσκες. Μας κάνουν να γελάμε και να βρίσκουμε ξανά αισιοδοξία και δύναμη. Έναν χρόνο τώρα από απόσταση ο Αρκάς μας συντροφεύει στα δύσκολα.

«Από απόσταση» είναι ο τίτλος της ξεχωριστής εικαστικής έκθεσης σκίτσων του Αρκά που εγκαινιάστηκε διαδικτυακά από την Ελληνογερμανική Αγωγή, την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021. Πρόκειται για μία εικαστική έκθεση με 42 προσεγμένες αναπαραγωγές έργων του Αρκά που διαμορφώθηκαν κι εκτυπώθηκαν αρχικά ως κόμικς από τον δημιουργό τους, κατά το διάστημα των δύο τελευταίων χρόνων (2020-2021), με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού.

Τον τελευταίο χρόνο βιώσαμε και συνεχίζουμε να βιώνουμε τις συνέπειες αυτής της πανδημίας, γεγονός που άλλαξε καθοριστικά τον τρόπο της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Ανησυχίες κι εκνευρισμοί, οδυνηρές απώλειες και αποστασιοποιήσεις, πρωτόκολλα κι αντιδράσεις, μαζί με περιορισμούς και στερήσεις, φόβους κι ελπίδες, νοσταλγίες αλλά κι ευτράπελα ήταν όσα γνωρίσαμε, τα οποία δεν θα μπορούσαν ασφαλώς να αφήσουν ασυγκίνητο τον Αρκά, έναν σκιτσογράφο με τόσο καυστικό χιούμορ. Έναν ευφάνταστο και πολυδιάστατο κομίστα, που εδώ και σαράντα χρόνια μας συνοδεύει καθημερινά σχολιάζοντας με ευφυία κι αυτοκριτική διάθεση, με καυστικότητα κι άλλοτε με ειρωνεία, πολλές από τις συνήθειες και τα απρόβλεπτα, τις αινιγματικές ή αμήχανες συμπεριφορές και παραδοξότητές μας, μέσα πάντα από το μοναδικό του χιούμορ.

Την επιμέλεια της έκθεσης, του συνοδευτικού της επίσης έντυπου υλικού, όπως και του καταλόγου που θα κυκλοφορήσει, έκανε η Ιστορικός Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού (ΕΚΠΑ) κ. Αθηνά Σχινά, η οποία υπογράφει και το βασικό κείμενο.

Info

Διάρκεια της έκθεσης
Έως και το Σάββατο 22 Μαίου

Στους διαδικτυακούς τόπους
https://www.ea.gr/arkas/
www.ea.gr/arkas/katalogos

Συνέντευξη της Αθηνάς Σχοινά, Ιστορικού Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού (ΕΚΠΑ)
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αθηνά Χατζή: H ζωγραφική μου είναι το γεφύρωμα της αναπαράστασης με την αφαίρεση με επίκεντρο τη φόρμα ανταποκρίνεται στο εξπρεσιονιστικό ιδίωμα

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Η Αθηνά Χατζή είναι μια καλλιτέχνιδα με μοναδική οπτική και διαδρομή που συνδυάζει την τέχνη με το design. Σπούδασε design στο...

Σχέσεις, Μυστήριο και Έγκλημα κατά Φρανσουά Τρυφώ: “Η σειρήνα του Μισισιπή”

Tης Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage) Με τη "Σειρήνα του Μισισιπή" (Πρωτότυπος τίτλος: "La sirène du Mississippi"), ο Φρανσουά Τρυφώ ακολουθεί τα βήματα του Χίτσκοκ, δημιουργώντας...

Χάνα Χοχ: Η πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα του κινήματος του ντανταϊσμού που τιμάει η Google

Η Χάνα Χοχ (1889–1978) υπήρξε η μοναδική γυναίκα καλλιτέχνης του κινήματος του ντανταϊσμού στο Βερολίνο και πρωτοπόρος του φωτομοντάζ – μιας τεχνικής που αναμόρφωνε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this