Τάσος Πέτσας: Εύχομαι όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να ονειρεύονται και να δημιουργούν έχοντας πείσμα, όνειρα και αυτοπεποίθηση

Ο Τάσος Πέτσας (a.k.a.Tasos P.) θεωρείται από τους σημαντικότερους Έλληνες εκπροσώπους στην ελληνική ανεξάρτητη ηλεκτρονική μουσική σκηνή. Μέχρι και σήμερα έχουν κυκλοφορήσει από την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία FM Records και τη θυγατρική της Meditelectro, τρία ολοκληρωμένα άλμπουμς, ενώ παράλληλα έχουν κυκλοφορήσει τρία E.P.S και ο ίδιος μετράει 19 digital singles, κάποια από τα οποία έχουν μπει στα 200 καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης.

Το 2019 κερδίζει τέσσερα Global Music Awards στην Καλιφόρνια της Αμερικής. Τέλος, η μουσική του σύνθεση «Bliss» συμμετέχει τα τελευταία δύο χρόνια σε ευρωπαϊκά και διεθνή φεστιβάλ κερδίζοντας ήδη ένα βραβείο στο Bridge Fest του Vancouver.

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη

Tasos P.-Cartoon from Night Runner

-Συνθέτης και μουσικός παραγωγός στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής. Μίλησε μας λίγο για την πορεία σου.

-Ξεκίνησα από 13 χρονών να γράφω τις δικές μου μελωδίες στο synthesizer και για τρία χρόνια έκανα μαθήματα αρμονίου. Στα 24 μου αποφοίτησα από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και για δύο χρόνια συνέχισα τις σπουδές μου με μεταπτυχιακό στο Αστικό Δίκαιο στην Αθήνα, ενώ στα 26 μου ξεκίνησα να εργάζομαι ως Δικηγόρος.

Λίγο πριν από τα 30 μου έκανα για δύο χρόνια μαθήματα σύνθεσης και παραγωγής ενώ πέντε χρόνια αργότερα έκανα για τρία χρόνια μαθήματα φωνητικής. Παράλληλα ασκούσα τη δικηγορία ως μοναδικό επάγγελμα βιοπορισμού.

Το 2015 κυκλοφορώ μόνος μου την instrumental σύνθεση «Mother Of Mine (Anna)» που είχα γράψει όταν ήμουν 13 ετών, αφιερωμένη στη μητέρα μου «Άννα» που έφυγε το 2013 από την επάρατη νόσο και την ίδια χρονιά υπογράφω δισκογραφικό συμβόλαιο με την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία FM Records.

Μέχρι και σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τρία ολοκληρωμένα άλμπουμς, τόσο digital όσο και σε CD στα καταστήματα δίσκων, το «Heart Of Mine (Anna)» (2015), το «The Libra Sessions» (2019) και το «Retro Boy Revisited» (2020). Παράλληλα έχουν κυκλοφορήσει τρία E.P.S., το «Libra Part One (1975)» (2017), το «Libra Part Two (1975)» (2019) και το «Retro Boy Revisited» (2021).

-Τον περασμένο Νοέμβριο κυκλοφόρησε από την Meditelectro της FM Records η νέα σου δουλειά, το E.P. «Retro Boy Revisited». Πώς προέκυψε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα αυτό το E.P.;

-Το νέο μου E.P. «Retro Boy Revisited» αποτελεί συνέχεια του προπερσινού βραβευμένου με Global Music Award στην Αμερική άλμπουμ μου «Retro Boy». Ένιωσα την ανάγκη να ηχογραφήσω άλλα πέντε νέα tracks με ηλεκτρονικό νοσταλγικό downtempo ήχο που θα παρέπεμπε στη δεκαετία του 90. Αφορμή στάθηκε το περσινό καλοκαιρινό τραγούδι «Été D’Amour» (με την Κολομβιανή τραγουδίστρια Thaissa Bula στα φωνητικά) που αγαπήθηκε από τα ελληνικά ραδιόφωνα και κατάφερε να ανεβεί στο #1 του World Digital Singles Chart της Μ. Βρετανίας.

Ακολούθησε η συνεργασία μου με τον Αμερικανό τραγουδιστή Samtar στο retro-wave track «Night Runner» όπου και επισφράγισε την κυκλοφορία του νέου E.P. αφού το συγκεκριμένο track προωθήθηκε σαν το νέο single μέσα από αυτό. Το τραγούδι ανέβηκε στο εβδομαδιαίο chart με τα 250 καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης και παράλληλα είχα την τύχη να ακουστεί και σε πρωινή εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση, όπως έγινε και με το «Été D’Amour».

Η μουσική σου σύνθεση «Bliss» βραβεύτηκε πριν από λίγες μέρες στο φεστιβάλ κινηματόγραφου «Bridge Fest» στο Vancouver για καλύτερο music score ενώ πριν από δύο χρόνια είχε βραβευτεί με δύο Χάλκινα Μετάλλια στα Global Music Awards στην Καλιφόρνια της Αμερικής. Μίλησε μας λίγο για αυτή σου τη διάκριση.

Είμαι αρκετά ευγνώμων και χαρούμενος για την συνεργασία μου με τη σεναριογράφο και σκηνοθέτρια της μικρού μήκους ταινίας «Returns» (Επιστρέφει), τη Μέλανι Γεωργίου.

Μια ταινία που αναφέρεται σε ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, τη κακοποίηση, και που μέχρι και σήμερα έχει συμμετάσχει σε δεκάδες φεστιβάλ του εξωτερικού κερδίζοντας συνολικά 16 βραβεία (όπως μπορεί κανείς να διαβάσει στην επίσημη εγκυκλοπαίδεια του internet, το imdb.com). Όσο για τη σύνθεση, αυτή έχει συμβολική σημασία και συμβολίζει τον αγώνα της επιβίωσης που δίνει ο κάθε άνθρωπος που έχει υποστεί κακοποίηση, είτε λεκτική είτε σωματική είτε ακόμα και ψυχολογική, προκειμένου να βρει την εσωτερική του γαλήνη και ισορροπία.

Το «Bliss» έχει και για μένα ιδιαίτερη σημασία αφού και ο ίδιος έχω βιώσει στο παρελθόν λεκτική/ψυχολογική βία και μέσα από αυτή μου τη σύνθεση θέλησα να εκφραστώ και να αφήσω έτσι τη δικιά μου «σφραγίδα».

Tasos P. – Retro Boy Revisited E.P.

-Πώς σε έχει επηρεάσει η περίοδος της πανδημίας τόσο στην προσωπική σου ζωή όσο και στην επαγγελματική σου;

-Η αλήθεια είναι πως οι διαπροσωπικές μου σχέσεις έχουν επηρεαστεί σημαντικά αφού κάποιους ανθρώπους που θα ήθελα να δω, δεν μπορώ πλέον να τους δω εύκολα όπως παλιότερα, όχι τόσο λόγω φόβου όσο λόγω τεχνικών δυσκολιών.

Στα επαγγελματικά και συγκεκριμένα στο χώρο της μαχόμενης δικηγορίας η κατάσταση ήταν και παραμένει πολύ δύσκολη και όντας εμβολιασμένος προσπαθώ να τηρώ όλα τα απαιτούμενα μέτρα προφύλαξης και υγιεινής στους χώρους των δικαστηρίων. Τέλος, στο χώρο της μουσικής, η περίοδος της προπερσινής καραντίνας μού έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ περισσότερο με τη μουσική και να συνθέσω τα κομμάτια του άλμπουμ μου «Retro Boy».

Μέσα από την καραντίνα μάλιστα γεννήθηκε και η ιδέα του ελληνόφωνου τραγουδιού που έγραψα και ερμήνευσα, του «Πες μου τί σημαίνει αγάπη». Ένα κομμάτι που αγαπώ πολύ γιατί νιώθω πως τόσο η μουσική του όσο και οι στίχοι του ακούγονται «παντός καιρού». Αυτή, όμως, είναι η θετική πλευρά της «πανδημίας».

Η αρνητική πλευρά που δυστυχώς ισχύει και στους περισσότερους μουσικούς, είναι πως όχι μόνον έχασαν την επαφή που είχαν με το κοινό τους μέσω των live εμφανίσεων αλλά και δημιουργικά πολλοί από αυτούς έμειναν άπραγοι. Προσωπικά και ο ίδιος σχεδίαζα μια παρουσίαση δίσκου για το βραβευμένο με Ασημένιο Global Award στην Αμερική άλμπουμ μου «The Libra Sessions» που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2019, η περίοδος όμως της πανδημίας δύο μήνες αργότερα πάγωσε τα σχέδια μου και επικεντρώθηκα περισσότερο στη σύνθεση νέων κομματιών που συμπεριλήφθηκαν στο επόμενο άλμπουμ μου, το «Retro Boy».

-‘Έχοντας διαγράψει μια σημαντική δισκογραφική πορεία τα τελευταία 7 χρόνια, τί είναι αυτό που δεν έχεις κάνει και θες να κάνεις. Υπάρχει κάποιο πλάνο για κάποια νέα κυκλοφορία μέσα στο 2022;

-Θα ήθελα να επικεντρωθώ περισσότερο στη μουσική επένδυση μιας ταινίας ή και σειράς, το ιδανικότερο θα ήταν σε μία ελληνική παραγωγή αλλά από όσο έχω ψάξει είναι θέμα καλών γνωριμιών στο χώρο. Εξίσου ενδιαφέρουσα και δελεαστική είναι και η μουσική επένδυση σε μικρού μήκους ταινίες όπου είχα την τύχη να γνωριστώ πριν από τρία χρόνια με τη Μέλανι Γεωργίου και έτσι γεννήθηκε η συνεργασία μας στο φιλμ «Returns».

Τώρα σχετικά με κάποια νέα δισκογραφική κυκλοφορία μέσα στο 2022 θα κυκλοφορήσει ένα remix του «Été D’Amour» και το καλοκαίρι – αν όλα πάνε καλά- θα κυκλοφορήσει και ένα νέο τραγούδι, που θα είναι και αισίως το 20ο κατά σειρά digital single.

-Και κλείνοντας, τί επιθυμείς να φέρει ο νέος χρόνος;

-Το πιο βασικό από όλα, εύχομαι Υγεία! Εύχομαι όλοι οι άνθρωποι να βγουν δυνατοί και υγιείς από αυτήν τη δύσκολη περιπέτεια που βιώνουμε και να μπορούν να ονειρεύονται και να δημιουργούν έχοντας πείσμα, όνειρα και αυτοπεποίθηση στον εαυτό τους.

Ειδικά για τους μουσικούς εύχομαι η νέα χρονιά να είναι γεμάτη υγεία, έμπνευση και δημιουργία και να καταφέρουν να ανακτήσουν σύντομα το χαμένο έδαφος στη live επικοινωνία με το κοινό τους τηρώντας όλα τα απαιτούμενα υγειονομικά πρωτόκολλα.

 

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this