Καρολίνα Κολιοπούλου: «Ο «Αλμυρός Δεσμός» είναι για μένα αυτή η ενστικτώδης σύνδεση, που έχουμε εμείς οι άνθρωποι με τη θάλασσα» 

Η Καρολίνα Κολιοπούλου είναι γιατρός, μαιευτήρας-γυναικολόγος, που έχει πάρει τη ζωγραφική πολύ σοβαρά. Παρακολουθεί μαθήματα ζωγραφικής από το 2018, στο Art.Edu, εργαστήριο εικαστικών τεχνών της ζωγράφου Ελισάβετ Διονυσίου. Έχει λάβει διακρίσεις σε διεθνείς διαδικτυακούς διαγωνισμούς και έργα της έχουν επιλεγεί από το αμερικάνικο περιοδικό σύγχρονης τέχνης Create!Magazine. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα και στην Κέρκυρα.

Ο “Αλμυρός δεσμός” είναι η πρώτη ατομική της έκθεση. Συναντήσαμε την Καρολίνα στο εργαστήριό της και μιλήσαμε μαζί της για την Τέχνη.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη 

 -Καρολίνα, τι είναι η τέχνη για εσάς; 

-Τέχνη είναι η προσπάθεια με ένα μοναδικό, προσωπικό και δημιουργικό τρόπο να εκφράσουμε, να αφηγηθούμε και να επικοινωνήσουμε, μια σκέψη, μια ιδέα, ένα συναίσθημά ή απλά μια αίσθηση που είχαμε ή που θα θέλαμε κι άλλοι να νιώσουν στην επαφή τους με το έργο μας.  

-Τι ενέπνευσε τη δουλειά σας; 

-Έμπνευσή μου αποτέλεσε η αγάπη μου για τη φύση και ειδικά σε αυτή τη σειρά έργων, που παρουσιάζω στην πρώτη μου ατομική έκθεση, με τίτλο «Αλμυρός Δεσμός» η ενέργεια και η ηρεμία που αντλούμε από τη θάλασσα. Ο βυθός προσφέρεται για εξερεύνηση και παρατήρηση, οι αντανακλάσεις του φωτός στις πτυχώσεις της άμμου, οι αποχρώσεις του νερού, τα σχήματα των βράχων, η υποθαλάσσια ζωή αποτελούν έναυσμα για δημιουργία. Το θαλασσινό νερό δρα ως ένα φίλτρο σκέψεων και συναισθημάτων. Συγκρατεί κι απομακρύνει από πάνω μας ότι μας βαραίνει και μας αφήνει ανάλαφρους σωματικά και ψυχικά.

Καρολίνα Κολιοπούλου, Ανάδυση

-Από ποιους ζωγράφους και κινήματα έχετε δεχτεί επιρροές;  

-Η ζωγραφική μου είναι παραστατική κι ανθρωποκεντρική. Ο σύγχρονος ρεαλισμός είναι το κίνημα που με έχει επηρεάσει περισσότερο. Η τέχνη μου είναι αφηγηματική, καθώς με ενδιαφέρει η απεικόνιση στιγμιότυπων της ζωής μας, ικανών να αφήσουν το θεατή να φανταστεί μια ιστορία να την πλαισιώνει. Δυο ρεαλιστές ζωγράφοι από τους οποίους έχω επηρεαστεί είναι ο Edward Hopper και ο Philip Pearlstein.

-Πόσο σάς εμπνέει η μουσική, η ποίηση, ο χορός; 

-Όλες οι τέχνες έχουν κοινά στοιχεία, που τα παρατηρώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τώρα που ασχολούμαι με τη ζωγραφική. Αν κι εγώ προσωπικά δεν καταπιάνομαι, ακόμη, με αυτές τις τέχνες βρίσκω και στη μουσική και στο χορό και στην ποίηση, έργα που απολαμβάνω και με εμπνέουν. Σημαντικές θεωρώ τις ευκαιρίες, που μου δίνουν αυτές οι τέχνες, να αναγνωρίσω κάτι με το οποίο μπορώ να ταυτιστώ, που εντέλει θα με οδηγήσει να κοιτάξω μέσα μου πιο προσεκτικά.

Καρολίνα Κολιοπούλου, Αναζήτηση

Έμπνευσή μου αποτέλεσε η αγάπη μου για τη φύση

-Ο ρόλος της φωτογραφίας στη ζωγραφική; 

-Για εμένα η φωτογραφία στη ζωγραφική είναι ένα απαραίτητο εργαλείο. Τα έργα του «Αλμυρού Δεσμού» βασίζονται σε φωτογραφίες μου ή στιγμιότυπα από βίντεο. Μετατρέποντας την φωτογραφία σε ένα ζωγραφικό πίνακα, δεν αντιγράφω, αλλά δουλεύω πρώτα τη σύνθεση. Τοποθετώ στον καμβά, όπως θεωρώ καλύτερα, τα στοιχεία που απαρτίζουν το έργο, φυσικά αφαιρώντας τα περιττά για να αφήσω ότι θεωρώ σημαντικό και ικανό να αφηγηθεί και να μεταφέρει την ιστορία του έργου. 

Καρολίνα Κολιοπούλου, blind leap of faith

-Βρίσκετε «ανταγωνιστικές» αυτές τις δύο τέχνες;  

-Κάθε μια ξεχωριστά έχει κάτι να δώσει. Όμως σημασία έχει ο άνθρωπος πίσω από την τέχνη, πως την χρησιμοποιεί, τι θέλει να εκφράσει, πόσο ευρηματικός και δημιουργικός είναι. Εξάλλου, από την ανακάλυψη της φωτογραφίας μέχρι και σήμερα, οι δυο τέχνες μαθαίνουν η μια από την άλλη και ανταλλάσσουν στοιχεία με αποτέλεσμα να εξελίσσονται και να μεταλλάσσονται παράλληλα.

-Τι παρουσιάζετε στην πρώτη σας ατομική έκθεση; 

-Παρουσιάζω 24 έργα ζωγραφικής, που έχουν γίνει με ακρυλικά σε καμβά, στα οποία απεικονίζεται η αλληλεπίδραση του ανθρώπινου σώματος, αλλά και η ψυχή, με το νερό της θάλασσας. Οι πρωταγωνιστές μου, με ολόκληρο ή μέρος του σώματος κάτω από το νερό, γνωρίζουν πως είναι να είσαι ζωντανός. Βρίσκουν το θάρρος για τολμηρές βουτιές, χαίρονται το παιχνίδι με τη θάλασσα, επιπλέουν παρόλα τα βάρη που μπορεί να σηκώνουν και αναδύονται στην επιφάνεια αναγεννημένοι.

Καρολίνα Κολιοπούλου, Eναγκαλίζομαι το φως

στην τέχνη είμαστε για πάντα μαθητές

-Τι σημαίνει για σας ο τίτλος της έκθεσής σας; 

-Ο «Αλμυρός Δεσμός» είναι για μένα αυτή η ενστικτώδης σύνδεση, που έχουμε εμείς οι άνθρωποι με τη θάλασσα. Είναι μια σχέση που ξυπνά τις αισθήσεις μας, την όραση, την ακοή, την αφή, την οσμή και τέλος τη γεύση της αλμύρας που μας αφήνει στα χείλη. Μας ηρεμεί, μας ενδυναμώνει, μας θεραπεύει, μας απελευθερώνει. Οι ανησυχίες μας υποχωρούν και αποκτούμε επίγνωση του σημαντικού.

– Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια; 

-Θα ήθελα να συνεχίζω να ζωγραφίζω γιατί η ζωγραφική μου δίνει χαρά και με βάζει σε κατάσταση ροής. Γνωρίζω ότι θα είμαι πάντα μια μαθήτρια, όπως καθένας που ασχολείται με την τέχνη και στόχος μου είναι να πειράζομαι σε νέα θέματα θέτοντας νέες προσωπικές προκλήσεις.

Η Καρολίνα Κολιοπούλου

Info Έκθεσης

Καρολίνα Κολιοπούλου – «Ο «Αλμυρός Δεσμός»

Art Zone 42

Λεωφ. Βασιλέως Κωνσταντίνου 42, Αθήνα

Εγκαίνια: 5 Μαίου 2022 ώρα 19.00 -22.00

Διάρκεια Έκθεσης: 5-28 Μαίου 2022

 

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this