Αγάπα ως εαυτόν, Μια ψυχογραφική και απεικονιστική περιπέτεια του εαυτού 

Η ομαδική εικαστική έκθεση σε διοργάνωση του Μουσείου Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου παρουσιάζεται στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων την Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022 στις 19.00.  

Η ομαδική εικαστική έκθεση «Αγάπα ως εαυτόν» σε διοργάνωση του Μουσείου Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου και επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού παρουσιάζεται στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων την Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022 στις 19.00 

Στο πλαίσιο της παρουσίασης διοργανώνεται στρογγυλή τράπεζα με τη συμμετοχή του ιδρυτή του Μουσείου Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου Κωστή Σχιζάκη, της ιστορικού τέχνης Ίριδας Κρητικού, του Γιάννη Σπανούδη, ιδρυτή & διευθυντή του KROMA Magazine καθώς και εικαστικών που λαμβάνουν μέρος στην έκθεση, με θέμα «Η διαδικασία της μοναχικής δημιουργίας στο εργαστήριο σε αβέβαιους καιρούς».   

καὶ ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν. μείζων τούτων ἄλλη ἐντολὴ οὐκ ἔστι. κατὰ Μάρκον, ιβ´ 30-31 

 Η ιδέα ενός τρίτου και τελευταίου μέρους μιας τριλογίας με αφετηρία και απόληξη την πολυπλοκότητα και τα διαφορετικά πρόσωπα της επιθυμίας, της αποδοχής και -εντέλει- της αγάπης και προορισμό το Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου, έργο ζωής του συλλέκτη Κωστή Σχιζάκη και της γυναίκας του Ειρήνης Σχιζάκη, είχε ήδη σχεδιαστεί πριν τον Μάρτιο του 2020 και το πρώτο lock down της χώρας. Δύο περίπου χρόνια μετά, τόσο ο τίτλος όσο και το περιεχόμενο της παρούσας έκθεσης, αποκτούν επιπλέον προσλαμβάνουσες και μια διαφορετική σημασία. 

“I paint self-portraits because I am so often alone, because I am the person I know best”.

Frida Kahlo 

Ειρήνη Βογιατζή

Σε συνέχεια της έκθεσης «Έρως-Ήρως» και της έκθεσης «Αγάπα με αν τολμάς» (“Aime moi… Si tu peux!” / “Love me if you dare”), που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών με ιδιαίτερη επιτυχία στο Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην Αθήνα (Ελληνικός Κόσμος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης αντίστοιχα), η θεματική του «Αγάπα ως Εαυτόν», επίκαιρη όσο ποτέ, αναπτύσσεται με έναν διαφορετικό αλλά ενδεχομένως ακόμη πιο γόνιμο και διηνεκώς έγκυρο τρόπο και άξονα σκέψης. Διαμορφώνεται εν κατακλείδι, ως ιδέα μετάβασης από την τρυφερότητα, τον έρωτα και το πάθος για τον άλλο στην ανάγκη επανεκτίμησης του εγώ και επανασυμφιλίωσης με το είναι, σε μια εποχή περιορισμών και ψιθύρων, επανεκτιμήσεων του εαυτού και του άλλου και συνεχών απολογισμών. 

“I loathe my own face, and I’ve done self-portraits because I’ve had nobody else to do”.

Francis Bacon 

Το κοίταγμα στο καθρέφτη, όσο δύσκολο και αν είναι, η ενσυναίσθησηη κατανόηση των αισθημάτων από τον έτερο στο εγώ, η συμφιλίωση και η συντροφικότητα με τον εαυτό, η κατανόησή του και η αποδοχή του από την αρχή, σε συγκερασμό με την αγωνία της επιβίωσης, εντοπίζονται στα έργα της έκθεσης ως οι φυσικές και ψυχικές συνθήκες που διατρέχουν την ύπαρξη των περισσότερων εξ ημών τους τελευταίους μήνες, το βίωμα μιας διαφορετικής και πρωτόφαντης οντότητας εσωτερικού χρόνου και πιθανόν ανακατατάξεων. 

Η εκθεσιακή ενότητα που παρουσιάστηκε αρχικά στο Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου τον Νοέμβριο του 2021, ενώ, ακολουθώντας διαδρομή αντίστοιχη με τα προηγούμενα δύο μέρη της ενδοσκοπικής αυτής τριλογίας όπου ανήκει, παρουσιάζεται τώρα στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων, επιθυμώντας να μιλήσει ακριβώς για αυτό. 

Νίκος Κιτμερίδης

Στην έκθεση συμμετέχουν

Κώστας Αγγελάκης, Γιάννης Αδαμάκης, Χρήστος Αλατσάκης, Δημήτρης Αναστασίου, Δημήτρης Ανδρεαδάκης, Γιώργος Ανδρούτσος, Νεκτάριος Αποσπόρης, Άννα Αχιλλέως, Κάτια Βαρβάκη, Νίκος Βισκαδουράκης, Μαρίνα Βλαχάκη, Ειρήνη Βογιατζή, Μάριος Βουτσινάς, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου, Μαρία Γρηγοριάδη, Δικαία Δεσποτάκη, Μαρία Διακοδημητρίου, Φραγκίσκος Δουκάκης, Κωνσταντίνος Έσσλιν, Απόστολος Ιτσκούδης, Μηνάς Καμπιτάκης, Βούλα Καραμπατζάκη, Νίκος Κιτμερίδης, Νικόλας Κληρονόμος, Νίκος Κόνιαρης, Μάρω Κορνηλάκη, Σοφία – Ρόουζ Κοσμίδου, Ελένη Κυριαζοπούλου, Νίκος Λεοντόπουλος, Βασίλης Λιαούρης, Janet Λιοδάκη, Λυδία Μαργαρώνη, Μάνος Μπατζόλης, Γιάννης Μπεκιάρης, Χαρίτων Μπεκιάρης, Γεωργία Μπλιάτσου, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Ρούλη Μπούα, Γεύσω Παπαδάκη, Μαρία Πάστρα, Στέλιος Πετρουλάκης, Αχιλλέας Πιστώνης, Αίγλη Πλάτωνος – Κούτσερα, Νίκη Πρόκου, Ράνια Ράγκου, Βασίλης Σούλης, Μαρίνα Στελλάτου, Αντώνης Τιτάκης, Βάσω Τρίγκα, Kατερίνα Τσεμπελή, Βιργινία Φιλιππούση, Βασιλική Φίλου, Αθηνά Χατζή, Βασίλης Χατζής, Νίκος Χιωτίνης, Nικόλας Χριστοφοράκης, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος

Οργάνωση: Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου
Φιλοξενία έκθεσης & εκδήλωσης: Σεράφειο Δήμου Αθηναίων 

Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού              

Υποστήριξη έκθεσης & εκδήλωσης: KROMA  

Info

Διάρκεια έκθεσης
Τρίτη 8 έως Κυριακή 13 Νοεμβρίου 20221
 

ΣΕΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Εχελιδών 19 & Πειραιώς 144, Αθήνα 
21 0342 6842 
[email protected][email protected]  

Είσοδος Ελεύθερη 

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this