“Αγάπη, Ζωή” του Κότζι Φουκάντα: Από 7 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους

Η Weirdwave, από τις 7/12, παρουσιάζει την ταινία Αγάπη, Ζωή του Κότζι Φουκάντα

Η ταινία συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του 79oυ Φεστιβάλ της Βενετίας, αλλά και στα φεστιβάλ του Τορόντο, του BFI, του Μπουσάν και του Μονάχου. Μια ταινία για το πώς, σε μια στιγμή, μπορούν να ανατραπούν όλα στη ζωή ενός ζευγαριού…

Εδώ θα βρείτε το τρέιλερ:

ΥΠΟΘΕΣΗ
Η Tαέκο και ο σύζυγός της, Τζίρο, ζουν μια ήσυχη καθημερινότητα με τον γιο τους, Kέιτα, παρά το ότι ο πατέρας του συζύγου της δεν εγκρίνει το γάμο του γιου του με μια χωρισμένη γυναίκα. Ένα τραγικό ατύχημα θα δοκιμάσει τη σχέση τους και θα φέρει τον βιολογικό κορεάτη πατέρα του αγοριού Παρκ, πίσω στη ζωή τους. Η Tαέκο δεν θα του γυρίσει την πλάτη. Θα βοηθήσει τον κωφό και άστεγο πρώην άνδρα της να αντεπεξέλθει στον πόνο και τις ενοχές, περιπλέκοντας έτσι μια ήδη περιπεπλεγμένη κατάσταση για την ίδια και την οικογένειά της. Η απόσταση ανάμεσα στο ζευγάρι θα μεγαλώσει απότομα. Η ζωή τους πριν δεν έχει καμία σχέση με τη ζωή τους μετά. Η αγάπη είναι αρκετή;

Κότζι Φουκάντα
Αγάπη, Ζωή του Κότζι Φουκάντα

O τίτλος της νέας ταινίας του ιάπωνα Κότζι Φουκάντα, έρχεται από το ομότιτλο τραγούδι της Ακίκο Γιάνο που ακούγεται ολόκληρο στους τίτλους του τέλους –το ίδιο το τραγούδι στάθηκε άλλωστε η έμπνευση για την ταινία. «Το πρωτοάκουσα όταν ήμουν 20 χρονών και επί χρόνια αναζητούσα έναν τρόπο να το μετουσιώσω σε σινεμά», λέει ο Κ.Φουκάντα. «Γιατί δεν είναι το τραγούδι που “υπηρετεί” την ταινία, αλλά η ταινία που “υπηρετεί” το τραγούδι».

Χαμηλότονο σε ρυθμό, παρά τις δραματικές του κορυφώσεις, το φιλμ «χτίζεται» πάνω στις ψυχολογικές μεταπτώσεις των ηρώων του, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Ο σκηνοθέτης ισορροπεί δεξιοτεχνικά τους τόνους του δράματος χαρακτήρων, προσθέτοντας ανεπαίσθητες κωμικές πινελιές σε μια συναισθηματικά καλοζυγισμένη μελέτη για το πως η θλίψη μπορεί να αποξενώσει αλλά και να ενώσει ξανά τους ανθρώπους.

Η ηρωίδα είναι μια σύζυγος, μια μητέρα, μια προστάτιδα (σ.σ. εργάζεται σε κοινωνική υπηρεσία). «Όμως δεν γνωρίζει πραγματικά ποια είναι στον πυρήνα της, και δεν έχει το χρόνο να το ανακαλύψει», εξηγεί ο 43χρονος σκηνοθέτης. «O γάμος κάποτε ήταν αρκετός για να διασφαλίσει την ευτυχία μιας γυναίκας και του περιβάλλοντός της. Το να είσαι σύζυγος κάποιου από μόνο του είχε μια αξία για την ζωή μιας γυναίκας. Αυτές οι εποχές πάνε πια».

 Κότζι Φουκάντα

Η πρωταγωνίστριά του έμαθε τη νοηματική για τις ανάγκες του ρόλου. «Από τότε που έκανα ένα σεμινάριο σε κωφούς, άρχισα να σκέπτομαι πως θα ήταν ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσω τη νοηματική σε κάποια ταινία μου. Η χρήση της νοηματικής γλώσσας εδώ, έχει ένα επιπλέον νόημα: είναι κάτι που μοιράζεται η ηρωίδα με τον πρώην σύζυγό της, κάτι που αφήνει απ’ έξω τον τωρινό της άντρα, άρα δημιουργεί μια επιπλέον ένταση στο ερωτικό αυτό τρίγωνο.

Επιπλέον η νοηματική αξιοποιείται εξαιρετικά στο σινεμά, καθώς σου επιτρέπει να δώσεις έμφαση στην εκφραστικότητα του σώματος, στα βλέμματα, στις κινήσεις των χεριών. Οι ακούοντες συχνά, καθώς επικοινωνούμε με τους ήχους, έχουμε την τάση να μην κοιτάμε τους δικούς μας στα μάτια».

Και καταλήγει: «Δεν χρειάζεται να δίνω εξηγήσεις γιατί χρησιμοποιώ ακούοντες στις ταινίες μου, άρα γιατί να εξηγήσω το λόγο που χρησιμοποιώ κωφούς; Ελπίζω αυτό να αποτελέσει μια χρήσιμη καινοτομία της ταινίας μου που θα μιμηθούν και άλλοι».

Αγάπη, Ζωή (Love Life, Ιαπωνία-Γαλλία, 2022, 123’)
Σκηνοθεσία: Κότζι Φουκάντα
Σενάριο: Κότζι Φουκάντα
Ηθοποιοί: Φουμίνο Κιμούρα, Kέντο Ναγκαγιάμα, Ατόμ Σουνάντα, Χιρόνα Γιαμαζάκι

Share this
Tags
Μαρία Δήμου
Μαρία Δήμου
Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία σε θέματα που άπτονται της τέχνης και του πολιτισμού. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το 9ο Beyond Borders -Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου παρουσιάζει τη φετινή οπτική του ταυτότητα

Για 9η συνεχόμενη χρονιά το Beyond Borders-Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου ανανεώνει το ραντεβού του (25/08–01/09/2024) με το κινηματογραφόφιλο κοινό και δημιουργούς απ’ όλον τον...

“Οι δύο χέστηδες” στο Θέατρο Τέχνης

Γράφει η Αντιγόνη Κατσαδήμα Η σημασία της δραματουργίας σε ένα θεατρικό έργο περασμένου αιώνα είναι κομβική, για να γίνουμε συμμέτοχοι σε αυτό και στις...

Γιάννης Αδαμάκης: Όταν μιλάμε για Τέχνη, αναφερόμαστε πάντα στις εξαιρέσεις

Ο καταξιωμένος εικαστικός, Γιάννης Αδαμάκης παρουσιάζει την 37η ατομική του έκθεση στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη με τίτλο «Passepartout». Σπαρμένες στον καμβά, εικόνες από τα παραμύθια...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this