Αλεξάνδρα Βουτζουράκη: “Η ρουτίνα είναι κάτι που δεν μπορώ να αντέξω ως άνθρωπος. Ξεφεύγω ευτυχώς λόγω της φύσης της δουλειάς μου.”

Συνέντευξη στη Μαρία Τριγώνη

H Αλεξάνδρα Βουτζουράκη είναι σκηνοθέτης, ηθοποιός, μεταφράστρια, θεατρολόγος, αλλά και καθηγήτρια. Μας μιλά για την παράσταση “ΚΟΛΠΕΡΤ” που σκηνοθετεί και διασκευάζει στο νεοσύστατο θέατρο NOŪS και όχι μόνο..

Μιλήστε μας λίγο για το έργο.

Ο Κόλπερτ είναι μια μαύρη κωμωδία με έντονα στοιχεία από το θέατρο του παραλόγου. Η Σάρα και ο Ραλφ είναι ένα ζευγάρι παγιδευμένο στην ανία της καθημερινότητας. Καλούν σε δείπνο μια συνάδελφο της Σάρας, την Έντιτ με τον άντρα της, τον Μπάστιαν. Εξαρχής υπονοούν πως έχουν σκοτώσει έναν συνάδελφο των δύο γυναικών, τον κο Κόλμπερτ, και τον έχουν κρύψει, τεμαχισμένο σε ένα μπαούλο που δεσπόζει στο σαλόνι και το παιχνίδι ξεκινάει… Είναι ή όχι νεκρός ο κος Κόλπερτ; Οι αντιδράσεις των καλεσμένων είναι απρόβλεπτες, οι σχέσεις ανατρέπονται συνεχώς
και διαμορφώνονται καινούργιες συμμαχίες μέχρι το αιρετικό και βίαιο φινάλε.

Τι προκλήσεις αντιμετωπίσατε στην διασκευή και τη σκηνοθεσία του;

Η πιο μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ένας σκηνοθέτης όταν έχει μπροστά του μια τέτοια
κωμωδία είναι ο ρυθμός που πρέπει να διατηρείται γρήγορος αλλά παράλληλα να μη χάνονται οι
λεπτές αποχρώσεις ειρωνείας και τραγωδίας που κρύβονται κάτω από μια παύση ή μια ατάκα. Οι
ήρωες δεν έχουν την ψυχολογική συνέπεια και συνέχεια που συναντάμε στον ρεαλισμό αλλά δεν
είναι και μονοδιάστατα στερεότυποι όπως συμβαίνει συχνά στις κωμωδίες. Έτσι η ισορροπία
ανάμεσα στον «τύπο» και τον «άνθρωπο» είναι μια ακόμα βασική πρόκληση στο συγκεκριμένο
έργο.

-Ποιοι σκηνοθέτες αποτελούν πρότυπα σας; Είναι ο Χίτσκοκ ένας απ’ αυτούς;

Από τον χώρο του κινηματογράφου δύο είναι οι αγαπημένοι μου σκηνοθέτες: ο Άλφρεντ Χίτσκοκ
και ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Ο Χίτσκοκ πήρε ένα κινηματογραφικό είδος, το θρίλερ και το προσέγγισε
με όλους τους δυνατούς τρόπους δίνοντας αριστουργήματα όπως τον Σιωπηλό μάρτυρα, το
Νοτόριους, τη Ρεβέκκα, το Ψυχώ, τα Πουλιά και πάνω απ’ όλα τους Δεσμώτες του ιλίγγου και ο
Κιούμπρικ έχει ένα δικό του ποιητικό, σκηνοθετικό ύφος που το προσάρμοσε σχεδόν σε όλα τα κινηματογραφικά είδη.

Θεωρείται την ρουτίνα μια καταστροφική συνήθεια; Τι κάνετε για να ξεφύγετε απ’ αυτήν;

Η ρουτίνα είναι κάτι που δεν μπορώ να αντέξω ως άνθρωπος. Ξεφεύγω ευτυχώς λόγω της φύσης
της δουλειάς μου. Ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφράστρια καταπιάνομαι συνεχώς με νέες έργα και νέες παραστάσεις, ως θεατρολόγος βάζω διαρκώς νέους στόχους, για παράδειγμα πριν από δύο χρόνια ολοκλήρωσα το διδακτορικό μου και τώρα οργανώνω τη μεταδιδακτορική μου έρευνα και ως καθηγήτρια η συναναστροφή μου με σπουδαστές είτε από τον χώρο της θεατρικής πρακτικής είτε από τον χώρο της θεωρίας με ανανεώνει διαρκώς.

Ποια είναι η πηγή της έμπνευσης σας;

Λατρεύω την Τέχνη σε όλες της τις μορφές. Με εμπνέει ένα ποίημα, ένας πίνακας, μια ταινία, μια
παράσταση, ένα θεατρικό έργο, ένα μυθιστόρημα. Κάθε φορά που σκηνοθετώ ακούω συγκεκριμένα τραγούδια, διαβάζω συγκεκριμένα αποσπάσματα από κείμενα ή βλέπω πίνακες που συνδυάζω με την συγκεκριμένη μου δουλειά.

Πείτε μας κάτι απ’ τις πρόβες.

Οι πρόβες κύλησαν υπέροχα, με πολύ γέλιο και δημιουργικότητα καθώς είχα την τύχη να έχω
ηθοποιούς με ήθος, σεβασμό, όρεξη και προθυμία να ακολουθήσουν κάθε «τρέλα» που τους
πρότεινα, μια παραγωγό που με τίμησε με την εμπιστοσύνη της εξ’ αρχής και μια ομάδα
συντελεστών που με το ταλέντο και την έμπνευσή τους έκαναν τη δική μου δουλειά και ζωή πολύ
πιο εύκολη!! Τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου!

-Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Αυτή την περίοδο είμαι απολύτως εστιασμένη στις δύο παραστάσεις μου που κάνουν την πρεμιέρα τους αυτό το μήνα, στον Κόλπερτ του θέατρο Νους και στη Δούλα, η αληθινή ιστορία πίσω από τον Πειρασμό του Γρ. Ξενόπουλου στο θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή. Μετά από μια μικρή ανάπαυλα για ξεκούραση, οργάνωση και φόρτιση μπαταριών θα φτιάξω και τα μελλοντικά μου σχέδια που προς το παρόν είναι προτάσεις, σκέψεις και ιδέες.

“Σας ευχαριστώ πολύ”

       Κι εμείς σας ευχαριστούμε και ευχόμαστε καλή επιτυχία

Info Παράστασης:

Συγγραφέας: Νταβίντ Γκίζελμαν

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία – Διασκευή: Αλεξάνδρα Βουτζουράκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυκούργος Μπάδρας

Σκηνογράφος: Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

Ενδυματολογική Επιμέλεια : Χαρά Κονταξάκη

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Φωτογραφία, σχεδιασμός αφίσας, γραφιστικά : Κωνσταντίνος Παυλίδης

Promo trailerΚωνσταντίνος Παυλίδης

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Άντζυ Νομικού

Οργάνωση Παραγωγής: Σαπφώ Κωνσταντάρα, Ευαγγελία Καλογιάννη

Εκτέλεση Παραγωγής: ΦΩΤΟΝΙΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Ηθοποιοί (αλφαβητικά) : Κατερίνα Γεωργιάδου, Λάμπρος Καλογιάννης, Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας, Αλκμήνη Πασταλατζή, Κώστας Σπανός

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Πρεμιέρα Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023 και κάθε Σάββατο στις 21:00

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Κανονικό : 12€

Μειωμένο (Αμεα, Ανεργίας, Φοιτητικό): 8€

Ατέλεια :5€

Προπώληση εισιτηρίων

https://www.ticketmaster.gr/homePage.html/ticketmaster_se_2005976.html

Τοποθεσία: Θέατρο Noūs– Creative Space, Τροίας 34, Αθήνα

Τηλέφωνα κρατήσεων: Κιν: +30 6944830500 & +30 6970629431

Τηλέφωνο Θεάτρου: 210 8237333

Email Θεάτρου:[email protected]

Parking: Για το διάστημα 20:00 – 00:00, με την επίδειξη του εισιτηρίου σας, χρέωση 5€.

Τοποθεσία Parkinghttps://goo.gl/maps/C1FUemc53UHgQjV3A

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αριστοτεχνική νεοκλασική γλυπτική του Μαγιόλ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης O Aristide Maillol (Αριστίντ Μαγιόλ) γεννήθηκε το 1861. Ασχολήθηκε αρχικά για τη ζωγραφική και το 1882 μπήκε...

Η ψυχογραφική ευαισθησία της χαράκτριας Ρένας Ανούση-Ηλία

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Η Ρένα Ανούση-Ηλία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Σπούδασε χαρακτική στην ΑΣΚΤ με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., στο εργαστήριο...

To καλαμάρι του Γεώργιου Καραϊσκάκη για πρώτη φορά σε δημοπρασία από τη VERGOS Auctions

Mε τη δημοπρασία "Ιστορικά και Λαογραφικά αντικείμενα 19ου & 20ού αιώνα" υποδέχεται το νέο έτος η VERGOS Auctions. Η δημοπρασία περιλαμβάνει μεγάλο εύρος αντιπροσωπευτικών...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this