Ατομική Έκθεση του Βαγγέλη Τζερμιά στην Sianti Gallery

Η έκθεση με τίτλο Η Νίκη και η Ήττα/Ο θρίαμβος και η καταστροφή εγκαινιάζεται την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022, ώρα 19:00 και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 2 Απριλίου 2022.

«1821/1922 Η νίκη και η ήττα / Ο θρίαμβος και η καταστροφή» είναι ο τίτλος της έκθεσης του Βαγγέλη Τζερμιά, που θα φιλοξενηθεί στην Sianti Gallery από τις 11 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2022. Στο πλαίσιο της επετείου 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και 100 από την Μικρασιατική καταστροφή η ενότητα των έργων του καλλιτέχνη με ιστορική αναφορά αναδεικνύει την σύμπνοια και την αφοσίωση των πρωταγωνιστών. Η ρεαλιστική απελευθέρωση του 1821 αλλά και η συμβολική του 1922 βρίσκεται σε μία εικαστική αντιστοίχιση απόλυτα συνυφασμένη με την συνείδηση του καθενός.

Η ιστορικός Λουίζα Καραπιδάκη, που επιμελείται και την έκθεση, χαρακτηριστικά σημειώνει

«Ο Βαγγέλης Τζερμιάς, εμπνευσμένος από τη φράση του Πωλ Βαλερύ «Η μνήμη είναι το μέλλον του παρελθόντος», ξεκίνησε έναν εικαστικό διάλογο με αφορμή την επέτειο δύο γεγονότων-σταθμών στην ελληνική ιστορία, της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και της Μικρασιατικής καταστροφής το 1922, μιας ανέλπιστης νίκης και μιας ανυπολόγιστης ήττας. Ο καλλιτέχνης με το χαρακτηριστικό έντονα εξπρεσιονιστικό γνώρισμα της ζωγραφικής του μανιέρας, τους επιδέξιους εικονογραφικούς συσχετισμούς και την εκρηκτική ενέργεια που εκπέμπουν τα έργα του μας μεταφέρει μ’ έναν αφαιρετικά περιγραφικό τρόπο ιστορικές στιγμές και τον απόηχό τους μέσα στους αιώνες. Διαπραγματεύεται σχεδιαστικά τα δρώμενα και με τους δικούς του αισθητικούς κανόνες, άλλοτε με εμφατικό τρόπο και άλλοτε με συμβολικό, τα αποτυπώνει χρωματικά στον καμβά του.

Στην ενότητα των έργων που αφορούν τα χρόνια της Επανάστασης τον απασχολεί ιδιαίτερα η απόδοση του ηρωικού αισθήματος και να αποτίσει έναν φόρο τιμής στους ήρωες των απελευθερωτικών αγώνων του έθνους. Οι φιγούρες των πρωταγωνιστών περιγράφονται μαχητικές και με τα αναγνωρίσιμα ενδυματολογικά στοιχεία, αλλά χωρίς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προσώπου τους, μην θέλοντας ο καλλιτέχνης να προσδιορίσει συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά να αναφερθεί γενικά στη θυσία των μαχόμενων Ελλήνων. Τολμά ακόμα και να αναπαραστήσει ακέφαλα σώματα αγωνιστών για να παραπέμψει εύλογα τόσο στην άυλη διάσταση της αυταπάρνησης και της πίστης, στη μεγάλη ιδέα «καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή», όσο και στον ένοπλο αγώνα των Αρματολών.

Βαγγέλης Τζερμιάς, ναυμαχία της Ερεσσού

Στις συνθέσεις με θέμα τη μικρασιατική καταστροφή εστιάζει περισσότερο στη δραματικότητα των τραγικών στιγμών και στη συγκινησιακή φόρτιση. Καταγράφει τις στιγμές της πανωλεθρίας, τις πυρκαγιές, τα χαλάσματα, τον διωγμό, τη φυγή διά θαλάσσης, ενώ παραπέμπει και με ποικίλες εννοιολογικές αναφορές στην ανθρώπινη οδύνη. Σ’ αυτή τη θεματική ενότητα, ανάμεσα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα της καταστροφής και τη γενικότερη αίσθηση της δράσης και κινητικότητας, ενσωματώνει εμφατικά και το θαλασσινό τοπίο, ένα από τα αγαπημένα του θέματα.

Τις ιστορικές αναφορές του ο Τζερμιάς τις πλαστουργεί με μια ιδιότυπη αφηγηματική δύναμη, χρησιμοποιώντας ως εκφραστικά εργαλεία την αυθόρμητη γραφή του, τις επιλεκτικές σχηματοποιήσεις, ενίοτε και τις δραστικές αφαιρέσεις, την επιδέξια χρήση του χρώματος και τη συνθετική του ικανότητα».

Βαγγέλης Τζερμιάς, χαιρετισμός

Από την πλευρά της, η Managing Director της Sianti Gallery, Βασιλική Σιαντή τονίζει

«Σ’ αυτή την ενότητα των έργων του Βαγγέλη Τζερμιά ζωντανεύουν οι μνήμες και τοποθετούνται στο σήμερα. Στη ρωμαλέα ζωγραφική απόδοση των ιστορικών στιγμών του καλλιτέχνη αναμιγνύεται η παλέτα των θερμών και των ψυχρών χρωμάτων προβάλλοντας ιστορικά γεγονότα με σχεδόν επικαιρικό χαρακτήρα».

Who is Who

Ο Βαγγέλης Τζερμιάς αποφοίτησε το 1985 από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με άριστα.
Μαθήτευσε στα εργαστήρια της Α.Σ.Κ.Τ με δασκάλους τον Δημήτρη Μυταρά και τον Ηλία Δεκουλάκο από το 1980 εως το 1985.
Από το 1988 εως το 2021 πραγματοποίησε 24 ατομικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.
Εκθέτει σε Γκαλερί, Μουσεία, Πινακοθήκες, πολιτισμικά ιδρύματα στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες στο ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού στο Βερολίνο στο ίδρυμα Πέτρου και Μαρίας Κυδωνιέως ,στην Κύπρο κ.α.
Ιστορικοί τέχνης έχουν ασχοληθεί με το έργα του που βρίσκονται σε σημαντικές δημόσιες συλλογές αλλά και ιδιωτικές.

Βαγγέλης Τζερμιάς, ναυάγιο της σωστικής λέμβου

Info

Διάρκεια έκθεσης
Παρασκευή 11 Μαρτίου έως Σάββατο 2 Απριλίου 2022

Ώρες λειτουργίας
Τρίτη – Πέμπτη- Παρασκευή  10:00-20:00
Τετάρτη 10:00-15:00
Σάββατο 10:00-16:00
Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery
Βασ. Αλεξάνδρου 2 και Μιχαλακοπούλου, Αθήνα
Πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη
210 7245432, 210 3648335
info@siantigallery.com

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ο Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός του Μπάρνετ Νιούμαν ενάντια στον «κρατικό καπιταλισμό και την απολυταρχία»

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Γιος Εβραίων μεταναστών από την Πολωνία, ο Αμερικανός εικαστικός και κύριος εκπρόσωπος του κινήματος του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, Μπάρνετ Νιούμαν, γεννήθηκε το...

Ψήφισμα για τον θάνατο της Μαρίνας Λαμπράκη- Πλάκα από το Δ.Σ της “Ελληνικής Ένωσης Γυναικών στον Πολιτισμό και τον Τουρισμό”

Το Διοικητικό Συμβούλιο της “ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ” συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση με αφορμή της είδησης του θανάτου της σπουδαίας...

«Mighty Aphrodite», μια 90’s γεύση από Νέα Υόρκη… και λίγο από αρχαία Ελλάδα

Γράφει η Μαρία Δήμου Γέννημα-θρέμμα Νεοϋορκέζος, λάτρης της υπέρλαμπρης μεγαλούπολης, με τα θετικά και τα αρνητικά της, ο Woody Allen, περιφέρεται για πολλοστή φορά στα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this