Έκθεση ζωγραφικής της Αμαλίας Ζογλοπίτου στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Η έκθεση διαρκεί έως το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2022.

Απόσπασμα από το κείμενο που συνοδεύει την έκθεση της Κάτιας Κιλεσσόπουλου, Δρ. ιστορίας της τέχνης

Στο νέο κύκλο των εργασιών της, η Αμαλία Ζογλοπίτου, επεκτείνει και ενισχύει τον εικαστικό και όχι μόνο προβληματισμό της, που ήδη έχει εδραιωθεί ως ρωμαλέα καταγγελτική προσωπική έκφραση Δυστοπίας. Η ιδιόμορφη εικονοπλασία της εμπλουτίζεται αυτή τη φορά με εμφαντικότερη την ανθρώπινη παρουσία και μάλιστα τις αυτοβιογραφικές αναφορές. Σταδιακά απομακρύνεται από την ιδιότυπη αστική τοπογραφία που κυριαρχούσε κατά την προηγούμενη περίοδο, και επικεντρώνεται στην δημιουργία χώρων καθαρά εικαστικών, που δένονται ποικιλότροπα και αφομοιώνουν – παράδοξα αλλά ωστόσο δελεαστικά – την αποτελεσματικότητα της αφηγηματικότητας, η οποία ως διασπασμένη “διήγηση” των τεκταινομένων, χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως το σύνολο του έργου της. Και λέω παράδοξα αλλά ωστόσο δελεαστικά, διότι, παρ’ όλη τη γενική υφέρπουσα, ζοφερή αίσθηση που αποκομίζουμε από τις καταστάσεις που άλλοτε συσκοτίζονται και άλλοτε φανερώνονται ωθούμαστε να τις εξιχνιάσουμε, να κατανοήσουμε την κεκαλυμμένη βιαιότητά τους, διαπιστώνοντας ότι μας είναι περισσότερο οικείες απ’ ότι αλλότριες.

Έργο της Αμαλίας Ζογλοπίτου

Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στα πρόσωπα που καρφώνουν με το βλέμμα τους τον θεατή με αποκορύφωση την μορφάζουσα αυτοβιογραφική παρουσία, η οποία ξεκάθαρα, δίχως υπαινιγμούς πλέον, εκφράζει τον αποτροπιασμό της δημιουργού για τα συμβαίνοντά γύρω της. Έχοντας ως όπλο το πινέλο της η Ζογλοπίτου ενδύεται την φρίκη που βιώνει σε ένα κρεσέντο, σε συμβολική “σταύρωση”, η δραματικότητα της οποίας δεν απαλύνεται από την ζωτικότητα και την ομορφιά των λουλουδιών που για πρώτη φορά σε ένα της έργο τοποθετούνται πλάι στο τραπεζάκι με τα εργαλεία της δουλειάς της.

Τη δραματικότητα αυτή, επιδιώκει να εντείνει με την επιλογή τίτλων που δεν διευκολύνουν την διείσδυση του θεατή στην αμφισημία των συνθέσεων της. Τα συστατικά αυτών των συνθέσεων, γραφισμοί, χειρονομιακή διευθέτηση της ζωγραφικής κλίμακας, βαλτώδεις επιφάνειες με περιορισμένες αναλαμπές έντονου χρώματος, εικονογραφικά δάνεια από την τέχνη του παρελθόντος, τη διαφήμιση, τα διάφορα αντικείμενα – σύμβολα της σύγχρονης ζωής, αποκόμματα εικόνων – προσώπων του έντυπου τύπου, όσο χαοτικά και αν φαίνονται, τελικά συμπλέουν.

Μαύρος ήλιος, Αμαλία Ζογλοπίτου

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2022

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Γλύκωνος 4, Αθήνα 106 75
21 0721 3938

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ρέμπραντ: Ο Ζωγράφος που Ανέδειξε την Ανθρώπινη Ψυχή

Ο Ρέμπραντ Χάρμενσον βαν Ράιν (1606–1669) υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους της Χρυσής Εποχής της Ολλανδίας και της παγκόσμιας τέχνης γενικότερα. Γεννημένος...

Η Αλεξία Ψαραδέλη σε ρόλο σύγχρονης βοτανικής αρχειοθέτριας στη Σίφνο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη Η εικαστικός Αλεξία Ψαραδέλη επιστρέφει με μια νέα ατομική έκθεση με τίτλο “Botanical Relics: chapter I”, την οποία θα παρουσιάσει...

William Kentridge: Ο Οραματιστής της Μνήμης, του Σχεδίου και του Πολιτικού Λόγου

Ο William Kentridge, γεννημένος το 1955 στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς και αναγνωρισμένους σύγχρονους εικαστικούς καλλιτέχνες. Το έργο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this