‘Eκθεση ζωγραφικής του Darryl Keith Babatunde Smith στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Αμερικανού Darryl Keith Babatunde Smith.

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Αμερικανού Darryl Keith Babatunde Smith.

Πολύγλωσσος, γνώστης της αρχαίας και σύγχρονης ελληνικής γλώσσας, αλλά και εμπνεόμενος από τη γλυπτική της αρχαιότητας, καθώς και από την ίδια του την εικόνα, ο καλλιτέχνης παρουσιάζει μια σειρά 15 έργων σε χαρτί.

Δερματοθώρακας (annο CDIV) Δερματοθώρακας (το έτος 404), 2023 στύλος χαλκού και στύλος χρυσού 24Κ σε χαρτί από πέτρα 25,4 x 20,96 εκ.

Σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης, Ελισάβετ Πλέσσα: «Η ζωγραφική του Darryl Keith Babatunde Smith ή ΔΚΒΣ, στην ελληνική απόδοση του ονόματος
και της προσωπικότητάς του, μοιάζει να καθορίζεται από τα διάφορα πρόσωπα του χρόνου. Ο Smith μελετά τις γλώσσες για να διανύσει τον χρόνο που μεσολάβησε ανάμεσα στον δικό του χρόνο και στα κείμενα της τέχνης που αγαπά.

Οι πολύγλωσσοι τίτλοι των έργων του αναφέρονται όχι μόνο σε διάφορα κεφάλαια της μυθολογίας και του πολιτισμού, αλλά και σε ένα ιδιότυπο γεφύρωμα των αρχαίων γλωσσών με τη δική του, σύγχρονη, αγγλική γλώσσα. Ακόμα και το υλικό που κυρίως χρησιμοποιεί –οι μεταλλικοί στύλοι αργύρου, χρυσού ή χαλκού– έχει διανύσει ολόκληρους αιώνες από την αναγέννηση του βορρά μέχρι σήμερα. Σαν σελίδες από τον χρόνο ενός ημερολογίου, κάθε έργο του αποτελεί για εκείνον την κρυπτογραφημένη μνήμη μιας προσωπικής στιγμής που έχει εμβαπτισθεί στην αρχαιοελληνική γλυπτική και στους μύθους που τη γέννησαν. Ανάμεσα σε αυτό το παρελθόν και στο παρόν στέκεται σιωπηλό το σώμα, το δικό του σώμα, απεικονισμένο σε αρχαίες στάσεις που προσεγγίζουν τη ζωγραφική από τους δρόμους της γλυπτικής».

Πώς να γίνω πουλί Πώς να γίνω πουλί, 2023 γραφίτης και γκουάς σε χαρτί 40,1 x 33,66 εκ.

Όπως σημειώνει η Μοllie Wohlforth, πoυ υπογράφει το δεύτερο κείμενο του καταλόγου:
«Μέσω της εξερεύνησης του μυθολογικού αλλά και του σημερινού σώματος, ο Smith ενώνει τη σύγχρονη ταυτότητα με την ιστορημένη εικαστική γλώσσα της αρχαίας τέχνης και λογοτεχνίας και πείθει τον θεατή να μεταφράσει τις εικαστικές του αφηγήσεις χρησιμοποιώντας το δικό τους γλωσσάρι κατανόησης.

Ταυτόχρονα αναλογίζεται τις μορφές των γλυπτών και τη θέση του δικού του σώματος μέσα στον κλασικό κανόνα, ζωγραφίζοντας τον εαυτό του σε πολλές από τις σμιλεμένες πόζες, “χυτεύοντας” το σώμα του στις στάσεις που παρατηρούνται στις ελληνιστικές γλυπτικές επιρροές. Έτσι, γίνεται μέρος των αφηγήσεων που υπογραμμίζουν τις συνθέσεις του». Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σημειώνει: «Σκέφτομαι αυτά τα έργα σαν ψίθυρους: ψιθυρισμένους ύμνους,
ψιθυρισμένους επαίνους, ψίθυρους που ακούγονται μέσα από μια χαραμάδα στο παράθυρο,
ψίθυρους που μουρμουρίζει το ασυνείδητό μου. Είναι αποσπασματικές ημερολογιακές καταγραφές για την καθημερινότητά μου, για το σώμα μου, για τις σκέψεις μου, σχεδιασμένες αισθησιακά με ένα
κομμάτι από χρυσό και ασήμι».

Eις Βάκχην (η σκευή του Πενθέως) Σε μια Βάκχη (Η μεταμόρφωση του Πενθέα), 2023 γραφίτης και γκουάς σε χαρτί 38,1 x 35,56 εκ

Βιογραφικά στοιχεία

Ο Darryl Keith Babatunde Smith (ΔΚΒΣ) γεννήθηκε το 1992 στη Washington των ΗΠΑ. Σπούδασε ζωγραφική (BFA) στην Pennsylvania Academy of the Fine Arts και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές (MFA) στη New York Academy of Art, με ειδίκευση στο σχέδιο και στην ανατομία. Έχει μελετήσει τη γαλλική και γερμανική γλώσσα, τα λατινικά, καθώς και την αρχαία και σύγχρονη ελληνική γλώσσα. Έχει βραβευτεί με το Philadelphia Fellowship for Black Artists. Ζει και εργάζεται στη Φιλαδέλφεια της Pennsylvania.

Λυσιμελής Λυσιμελής, 2021 στύλος χρυσού 24Κ και στύλος αργύρου σε χαρτί από πέτρα 25,4 x 22,86 εκ.

Η έκθεση συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο (ελλ-αγγλ) με κείμενα της Ελισάβετ Πλέσσα,
ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας της έκθεσης, της Mollie Wohlforth, υπεύθυνης χώρου στο
Institute of Classical Architecture and Art της Νέας Υόρκης, καθώς και με σημείωμα του καλλιτέχνη.

Εις Αριάδνην (ad manum) Στην Αριάδνη (στο χέρι), 2021 στύλος χρυσού 24Κ, στύλος αργύρου και γκουάς σε χαρτί 20,32 x 20,32 εκ.

Διάρκεια έκθεσης: 9 Νοεμβρίου έως 9 Δεκεμβρίου 2023

Ώρες Λειτουργίας:
Τρ – Παρ 11: 00 – 14 : 30 & 18 : 00 – 21: 00
Σαβ 11 : 00 – 14 : 30

ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Γλύκωνος 4, Δεξαμενή, 106 75 Αθήνα – T: 210 7213938
Τρι – Παρ: 11:00 – 14:30 & 18:00 – 21:00, Σαβ: 11:00 – 14:30
www.athensartgallery.gr [email protected]
https://www.facebook.com/athensartgallery.gr/

Share this
Tags
ArtViews Team
ArtViews Team
Σκοπός της ομάδας μας είναι η προβολή κάθε θετικής προσπάθειας που αναδεικνύει τον πολιτισμό, η ενθάρρυνση των δημιουργών και η επικοινωνία της δουλειάς των καλλιτεχνών σε διεθνές επίπεδο. Ακολουθήστε μας στο facebook και στο instagram.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Françoise Hardy: Σήμερα αποχαιρετούμε ένα ακόμη υπέρλαμπρο ίνδαλμα των 60’s

Γράφει η Μαρία Δήμου Η γλυκιά Françoise Hardy, ένας θρύλος της γαλλικής pop καθώς κι ένα διαχρονικά αξεπέραστο fashion icon, ανακοινώθηκε σήμερα πως έφυγε από την...

Η εκλεπτυσμένη χρωματική φωτοχυσία των συνθέσεων του Μπονάρ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Πιέρ Μπονάρ / Pierre Bonnard, γεννήθηκε το 1867 στο Φοντεναί-ω-Ροζ, κοντά στο Παρίσι. Ο πατέρας του...

Το υπερρεαλιστικό παραλήρημα λαγνείας της τέχνης του Νταλί

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Το φαινόμενο Νταλί συναρπάζει με παγκόσμια εμβέλεια και σήμερα με διοργανώσεις πολλών εκθέσεων έργων του σε μουσεία...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this