Επίσημη πρεμιέρα για το “Άκρως συμπαντικό” στο Σύγχρονο θέατρο

Μία «Άκρως Συγκινητική» επίσημη πρεμιέρα μας επιφύλαξε η μαύρη κωμωδία «Άκρως Συμπαντικό» η οποία παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στο Σύγχρονο θέατρο σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Στην επίσημη πρεμιέρα παρευρέθηκαν πολλοί καλοί φίλοι των συντελεστών της παράστασης, καθώς και η πολυβραβευμένη συγγραφέας Σάρλοτ Τζόουνς η οποία ταξίδεψε από την Αγγλία ως επίτιμη καλεσμένη της εταιρίας παραγωγής A PRIORI. H συγγραφέας στο τέλος της παράστασης εξέφρασε με ενθουσιασμό τα θερμά συναισθήματά της για την παράσταση και τους συντελεστές μιλώντας στο κατάμεστο θέατρο σε άπταιστα ελληνικά.

«Αριστοτεχνική παράσταση. Αυτή ήταν μια από τις καλύτερες παραγωγές του έργου που έχω δει. Μου άρεσε ο ρυθμός της παράστασης και ένιωσα ότι η σκηνοθέτης αποτύπωσε τέλεια το μεταφυσικό σκέλος του έργου. Το έργο είχε μια πρόκληση όσον αφορά τις τονικές αλλαγές, αλλά όλοι οι συντελεστές ανταπεξήλθαν με μαεστρία. Μου άρεσε η παραπλανητική απλότητα του σκηνικού (Μαρία Φιλίππου) που κατά κάποιο τρόπο περιέχει μια μαύρη τρύπα, ενώ και ο φωτισμός (Αργύρης Θέος) μεταμόρφωσε τον χώρο. Η παράσταση ήταν μαγευτική. Μου άρεσε η λεπτότητα, η φυσικότητα του τραυλισμού και η συναρπαστική ταχύτητα της σκέψης του Φήλιξ (Κωνσταντίνος Μουταφτσής). Η Φλώρα (Μπέσσυ Μάλφα) φωνητικά τόσο εντυπωσιακή και η προσέγγιση της στον ρόλο εκπληκτική. Το κλάμα της στο τέλος υπέροχο. Αυτή η Φλώρα ένιωθε με όλο της το είναι! Για τη Μέρσι (Φωτεινή Ντεμίρη) θα πω ότι στεκόμαστε μπροστά σε μια ιδιοφυΐα της κωμωδίας! Αλλά αυτό που με άγγιξε πολύ ήταν το βάθος των συναισθημάτων της. Με συγκίνησε πολύ στις σκηνές του δείπνου και της προσευχής της. Με έκανε να δω την ήρεμη αξιοπρέπεια της ύπαρξής της. Όσον αφορά τον Τζορτζ (Μιχάλης Μαρκάτης) πρέπει να πω ότι είναι η καλύτερη ενσάρκωση του ρόλου που έχω δει. Προφανώς προοριζόταν να είναι Έλληνας! Η προσέγγιση της ερμηνείας του έξυπνη χωρίς να παρεκκλίνει από την «γραμμή» του ρόλου! Μπράβο του! Ο Τζιμ (Κώστας Καζανάς) Θεέ μου…μου άρεσε τόσο αυτή η ερμηνεία! Τόσο ζωντανός, θρασύς, παιχνιδιάρης και ιδιαίτερος. Ο κίνδυνος σ’ αυτόν τον ρόλο είναι να τον παίξεις με σοβαρό, μακάβριο τρόπο, αλλά ο Κώστας ήταν ανάλαφρος. Στο τέλος όμως «έδεσε» με την βαρύτητα του φινάλε. Σε ευχαριστώ Κώστα. Η Ρόζι (Τζούλι Τσόλκα) με αιχμαλώτισε με τη μαγκιά της, την αυτοπεποίθησή της και την ευαλωτότητά της. Εξαιρετική σωματική ερμηνεία. Μου άρεσε ιδιαίτερα που στην τρίτη πράξη είδα για πρώτη φορά τη Ρόζι ισάξια της Φλώρα. Η ερωτική σχέση της με τον Φήλιξ φάνηκε τόσο αληθινή, ζωντανή. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ όλους τους συντελεστές. Δεν μπορώ να εκφράσω με λόγια τη συγκίνησή μου.» Σάρλοτ Τζόουνς

Υπόθεση

Ο πατέρας Τζιμ Χαμπλ, βιολόγος και μελισσοκόμος, πεθαίνει αρχές καλοκαιριού. Ο μοναχογιός του, Φήλιξ, αστροφυσικός ερευνητής του Κέιμπριτζ, αφήνει στην άκρη τις μελέτες του κι επιστρέφει στο πατρικό του για την κηδεία. Η σχέση του με τη μητέρα του, Φλώρα, είναι διαλυμένη και οι ακατάπαυστες διαφωνίες τους συνεχίζονται ακόμη πιο έντονα λόγω του πένθους. Η Μέρσι, φίλη της Φλώρα, προσπαθεί μάταια να κρατήσει τις ισορροπίες, ενώ το ήδη φορτισμένο τοπίο έρχονται να ταράξουν ο επιχειρηματίας Τζορτζ και η κόρη του, Ρόζι. Όλα αυτά εκτυλίσσονται στον ανθισμένο κήπο του σπιτιού των Χαμπλ τον οποίο φροντίζει ένας παράξενος κηπουρός.

Δημιουργική ομάδα

Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου

Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη

Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου

Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Αργύρης Θέος

Βοηθός σκηνοθέτη: Πάμελα Οικονομάκη

Make-up artist: Ράνια Γιαννάκη

Creative Agency: Grid Fox

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παραγωγή: Α PRIORI www.a-priori.gr

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά)

Κώστας Καζανάς, Μπέσσυ Μάλφα, Μιχάλης Μαρκάτης, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Φωτεινή Ντεμίρη, Τζούλι Τσόλκα

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η πλαστικότητα της μεταφυσικής ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο / Giorgio de Chirico γεννήθηκε στο Βόλο το 1888. Ήταν ο πρωτότοκος γιος...

Χρήστος Κονταρούδης: Ο άνθρωπος ανυψώνεται ηθικά και αισθητικά από τη θέαση της εικαστικής τέχνης 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design...

Νίκος Λαγός: H τέχνη δρα υπερβατικά και απελευθερωτικά 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Κοιτώντας τα τελάρα του εικαστικού Νίκου Λαγού, ο θεατής διαπιστώνει μια τολμηρή αίσθηση του χρώματος και της σύνθεσης στο όριο μιας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this