“Have A Seat” στην Ελληνοαμερικανική Ένωση σε επιμέλεια Λουΐζας Καραπιδάκη

46 Σύγχρονοι Έλληνες εικαστικοί και σχεδιαστές παρουσιάζουν τα δικά τους καθίσματα μέσα από πρωτότυπες δημιουργίες, γλυπτά, εγκαταστάσεις και έργα εφαρμοσμένης τέχνης.

Γιάννης Αδαμάκης

Η ομαδική έκθεση “Have A Seat” σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης και αρχαιολόγου Λουΐζας Καραπιδάκη εγκανιάζεται την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου. Η Γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης εκθέτει έργα 46 σύγχρονων εικαστικών και σχεδιαστών, το καθένα από τα οποία επιχειρεί να αναπαραστήσει ένα είδος καθίσματος, μέσα από πρωτότυπες κατασκευές, γλυπτά, εγκαταστάσεις και έργα εφαρμοσμένης τέχνης.

«Ένα κάθισμα έχει λειτουργικότητα αλλά και διακοσμητικό ρόλο» επισημαίνει η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης και αρχαιολόγος, Λουΐζα Καραπιδάκη. «Σε όλη την ιστορία της τέχνης αποτέλεσε αντικείμενο έμπνευσης για τους καλλιτέχνες: αρχικά η αναπαράστασή του εμφανίστηκε στις αρχαίες τέχνες της Αιγύπτου, της Μεσοποταμίας και της Ελλάδας ως σημείο αναφοράς σε ανθρωπόμορφες συνθέσεις.

Έπειτα, παρουσιάζεται ως εμβληματικό στοιχείο/κόσμημα στη ζωγραφική και γλυπτική και πολύ αργότερα ως αυτοτελές έργο τέχνης – και φυσικά ως ένα από τα βασικά και περιζήτητα προϊόντα του βιομηχανικού σχεδιασμού.

Το κάθισμα τον 20ό αιώνα απασχόλησε πολλούς καλλιτέχνες, όπως ο Van Gogh, ο Duchamp, ο Beuys και ο Rammette  ως αυτοτελές αντικείμενο για τη μορφολογία του αλλά για τους πολλαπλούς συμβολισμούς του από παραπομπή για τη γραφειοκρατία μέχρι υπαινιγμός για την ανθρώπινη απουσία. Στην Ελληνική τέχνη, πολλοί καλλιτέχνες, όπως ο Φασιανός και ο Γαΐτης, φιλοτέχνησαν καθίσματα – έργα τέχνης.»

Καθίσματα που μετατρέπονται σε ένα αφήγημα που προσκαλεί τον θεατή σε ένα πρωτόγνωρο οδοιπορικό.

Maria Pastra

 

Have a Seat: Η ιδέα & η υλοποίησή της

Η Μαίρη Χατζάκη, Επιμελήτρια της «αντί Gallery” και Mέλος του Δ.Σ. του Διεθνούς Σωματείου Φωτογραφίας & Τέχνης Αντιπάρου αναφέρει για την ιδέα και τη υλοποίησή της:

“Πριν από δύο χρόνια, όταν επισκέφτηκα το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, στάθηκα στον 2ο όροφο και άρχισα να παρατηρώ διεξοδικά το έργο του Αυστριακού αρχιτέκτονα-εικαστικού Friedensreich Hundertwasser, μία καρέκλα ζωγραφισμένη σε κάθε της πλευρά. Αυτόματα ήρθε στο μυαλό μου η ιδέα μιας έκθεσης με θέμα το κάθισμα κι αμέσως μετά ακολούθησε η σκέψη αν άραγε η ιδέα αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει έμπνευση για τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες και συνεργάτες της Γκαλερί «αντί».
Έτσι ξεκίνησα να τους ρωτώ και οι απαντήσεις που έλαβα με ενθουσίασαν, αφού η ιδέα του να δημιουργήσει ο κάθε καλλιτέχνης το δικό του μοναδικό κάθισμα, είχε θετική απήχηση.
Δεν δυσκολεύτηκα να αποφασίσω ως προς το πρόσωπο που επιθυμούσα να αναλάβει την επιμέλεια της Έκθεσης, την ομάδα που θα διοργάνωνε και θα πραγματοποιούσε το όλο εγχείρημα καθώς και για τον χώρο που θα ήθελα να φιλοξενηθεί η Έκθεση.

Η Ιστορικός Τέχνης, Λουίζα Καραπιδάκη δέχτηκε με χαρά να αναλάβει την επιμέλεια και η Ελληνοαμερικανική Ένωση με την σειρά της αγκάλιασε θερμά αυτή την ιδέα, παραχωρώντας και τις δύο αίθουσες της για την παρουσίαση της Έκθεσης. Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζεται με την γκαλερί «αντί» και για αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Πρόεδρό της κ. Λεωνίδα-Φοίβο Κόσκο.

Πέρασαν δύο χρόνια ήδη, με την πανδημία να στέκεται εμπόδιο τόσο στην καθημερινότητα των ανθρώπων, όσο και στην διεξαγωγή πολιτιστικών δράσεων του τόπου. Κόντρα σε κάθε αντίξοη συνθήκη και με αισιοδοξία βαθιά, το περασμένο φθινόπωρο με τον creative director Ιωάννη Μαρκάκη, την εθνολόγο Δάφνη Καλαφάτη και τον αρχιτέκτονα Τάσο Μπαμπάση δημιουργήθηκε μια δεμένη ομάδα.

Με στόχο την υλοποίηση της ομαδικής έκθεσης «Have A Seat», στην οποία συμμετέχουν 46 καλλιτέχνες με 44 έργα τους, εργαστήκαμε με ζήλο όλοι μαζί, έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ως προς την ανάδειξη των έργων και την δημιουργία του καταλόγου της έκθεσης.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω πως η Γκαλερί «αντί», η οποία αποτελεί έδρα και εκθεσιακό χώρο του μη κερδοσκοπικού Διεθνούς Σωματείου Φωτογραφίας & Τέχνης Αντιπάρου, πέραν των πολιτιστικών δράσεων που εδώ και μια δεκαετία κάθε καλοκαίρι πραγματοποιεί στο Κάστρο της Αντιπάρου, έχει ως στόχο την ετήσια διοργάνωση ενός εικαστικού γεγονότος στην Αθήνα, μέσα στην καρδιά του χειμώνα.

Αφετηρία αυτού του χειμωνιάτικου ταξιδιού για το 2022, η έκθεση «Ηave A Seat» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, η οποία ευελπιστούμε με τη συνεργασία του Δήμου Αντιπάρου, να μεταφερθεί το Φθινόπωρο στο Κάστρο της Αντιπάρου.”

Γιώργος Καζάζης
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ – Yellow, Red and Blue
Βαγγέλης Ρήνας

 

Κική Κολυμπάρη

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Giovanni Albino, Εοζέν Αγκοπιάν, Γιάννης Αδαμάκης, Κύρα Αλιγιζάκη, Άννα Αμπαριώτου, Βασίλης Αναστασόπουλος, Λυδία Βενιέρη, Μάριος Βουτσινάς, Σοφία Γαϊτάνη, Γεώργιος Γιώτσας, Σαράντης Γκάγκας/Rolana Ceckauskaite, Μάρθα Δημητροπούλου, Σοφία Ζαράρη, Μάριον Ιγγλέση, Γιώργος Καζάζης, Μηνάς Καμπιτάκης, Κατερίνα Κασσαβέτη, Δήμητρα Κατσαούνη, Κική Κολυμπάρη, Ιωσηφίνα Κοσμά, Κώστας Λάκης, Antonio Laurelli, Αλέξανδρος Λιάπης,   Μαριάννα Λούρμπα, Έλενα Μαρίνου, Ιωάννης Μαρκάκης, Στέλλα Μελετοπούλου, Κλεοπάτρα Μουρσελά, Τάσος Μπαμπάσης, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Γιώργος Μπουζούνης, Έλενα Παπαδημητρίου, Μαρία Πάστρα, Λίλα Πολενάκη, Βαγγέλης Ρήνας, Κυριάκος Ρόκος, Ρουμπίνα Σαρελάκου, Παναγιώτης Σιάγκρης, Δήμητρα Σκανδάλη, Μίνα Τριαντοπούλου, Bιργινία Φιλιππούση, Στάθης Φώτης, Δήμητρα Χανιώτη, Λουκάς Χονδρός/Νίκος Καστανάκης

Alexandros Liapis

Info Έκθεσης

Γκαλερί Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα)

Εγκαίνια έκθεσης Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022, 19:00

Διάρκεια έκθεσης 23 Φεβρουαρίου – 2 Απριλίου 2022

Ώρες λειτουργίας Δευτέρα – Παρασκευή: 12:00 – 20:00, Σάββατο: 10:00 – 14:00, Κυριακή κλειστά

Είσοδος ελεύθερη με επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού / νόσησης

 

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η εφιαλτική τέχνη του Γκότφριντ Χέλνβαϊν που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Ο Αυστρο-Ιρλανδός εικαστικός, Γκότφριντ Χέλνβαϊν, γεννήθηκε στη Βιέννη το 1948. Έχοντας εργαστεί στους χώρους της ζωγραφικής, του σχεδίου, της φωτογραφίας, της...

Delivery: Η σκληρή πραγματικότητα της Αθήνας

Γράφει ο Σωτήρης Χάιδας Ένας νεαρός άνδρας αγνώστου παρελθόντος, άνευ ονόματος και χωρίς κανένα απολύτως πλάνο ζωής, θα καταφθάσει με το Κτελ στην καρδιά της...

Penelope Cruz και Pedro Almodóvar: Από τα 90’s μέχρι σήμερα

Γράφει η Μαρία Δήμου Έπειτα από ένα θριαμβευτικό ξεκίνημα την δεκαετία του ’80, o εκκεντρικός Ισπανός σκηνοθέτης με τα τρελά μαλλιά και την υπέρμετρη αδυναμία στις...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this